Partyflock

Forumonderwerp · 931481

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

door Thijs Wartenbergh en Timoteus Waarsenburg
ALMERE - Fractievoorzitter van de Partij voor de Vrijheid, Geert Wilders, voelt zich zwaar beledigd door de voorstelling ’Amar speelt Ali’ van cabaretier Amar El-Ajjouri. Hierin wordt een pop die op Wilders lijkt met urine overgoten en wordt hij zogenaamd onthoofd. Ook wordt orale seks met hem bedreven.

Van het programma is een verkorte, 50 minuten durende versie voor scholieren gemaakt. De show werd deze week voor brugklassers van de Almeerse scholengemeenschap De Meergronden getoond. Een van de leraren van deze school was ontstemd over wat hij zag en stelde Wilders op de hoogte.

De twee docenten van De Meergronden die het programma hebben uitgekozen, Maaike Buis en Karin Söhngen, snappen niets over de ophef bij Wilders. „We zijn zorgvuldig te werk gegaan. We hebben de voorstelling vooraf bekeken en de mening gepeild bij een school in Laren, waar de cabaretier eerder was geweest. We werden daar bevestigd in onze mening: deze show kunnen we met een gerust hart aan onze leerlingen laten zien. Amar gaat naar ons idee niet over de schreef met zijn soms pittige grappen.”

Hun mening wordt gedeeld door Maarten Hamel, kunstcoordinator van het City College uit Den Haag, die al jaren met zijn leerlingen de shows van Amar El-Ajourri bezoekt. „Ik vind hem ontzettend goed en erg grappig”, aldus Hamel. „Met zijn grappen spaart hij niemand: Turken, Marokkanen, Nederlanders en ook Wilders, ze komen allemaal aan bod. Een cabaretier als Hans Teeuwen is beduidend grover dan Amar.”

Buis en Söhngen: „De kinderen van tegenwoordig zijn wat ruwe teksten betreft wel wat gewend. Wat denk je dat ze op straat horen, op tv zien, op internet lezen? De humor van Amar is gesneden koek voor ze.”

Amar El-Ajourri was niet bereikbaar voor commentaar.

Uitspraak van Thijs-BK op maandag 19 februari 2007 om 10:10:
Telegraaf:loser:

Toch écht de krant van Wilders stemmend Nederland..

Als ze al een krant lezen.. :gaap:
Uitspraak van verwijderd op maandag 19 februari 2007 om 11:58:
Toch écht de krant van Wilders stemmend Nederland..

Als ze al een krant lezen..

bron?
laatste aanpassing

Uitspraak van Thijs-BK op maandag 19 februari 2007 om 12:04:
bron?

Ik heb vijf jaar voor een marketing bureau gewerkt wat kranten abbo's op straat verkocht. Als ik ergens wél wat van weet is het Kranten, Doelgroepen, Opleidingscijfers etc etc, Politieke voorkeuren etc. etc.

Telegraaf is de krant van zwakker Nederland..
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 16 februari 2007 om 12:05:
Hierin wordt een pop die op Wilders lijkt met urine overgoten en wordt hij zogenaamd onthoofd. Ook wordt orale seks met hem bedreven.

Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 16 februari 2007 om 12:05:
De twee docenten van De Meergronden die het programma hebben uitgekozen, Maaike Buis en Karin Söhngen, snappen niets over de ophef bij Wilders. „We zijn zorgvuldig te werk gegaan. We hebben de voorstelling vooraf bekeken en de mening gepeild bij een school in Laren, waar de cabaretier eerder was geweest. We werden daar bevestigd in onze mening: deze show kunnen we met een gerust hart aan onze leerlingen laten zien. Amar gaat naar ons idee niet over de schreef met zijn soms pittige grappen.”

Als mijn kind op deze school zou zitten,dan zou ik hem/haar direkt er van af halen. :[
Gadver man,dat is toch niks om aan kinderen te laten zien?:S
Je kan die leraren aanklagen denk ik...

Kinderen die moeten kijken hoe een pop met urine word overgoten en word onthoofd,het moet niet gekker worden.Straks nemen ze er weer een voorbeeld aan ofzo.

Gekke shit man..
Alleen Wilders moet niet zo snel beledigd zijn.Wie kaatst kan de bal verwachten he.

Uitspraak van rOxXy :[ op maandag 19 februari 2007 om 12:08:
Als mijn kind op deze school zou zitten,dan zou ik hem/haar direkt er van af halen.
Gadver man,dat is toch niks om aan kinderen te laten zien?
Je kan die leraren aanklagen denk ik...

Kinderen die moeten kijken hoe een pop met urine word overgoten en word onthoofd,het moet niet gekker worden.Straks nemen ze er weer een voorbeeld aan ofzo.

Gekke shit man..
Alleen Wilders moet niet zo snel beledigd zijn.Wie kaatst kan de bal verwachten he.

Lees: Persbericht hierboven.. (Y)

Als Geert zegt dat die sandpeople uit Saudi Arabie hun smoel moeten houden met vragen om excuses dan heeft ie dit ook maar te pikken. Het is grof, maar zet niet aan tot geweld. En we leven in een vrij land (y)
Uitspraak van verwijderd op maandag 19 februari 2007 om 12:07:

SBS6 gehalte he
Uitspraak van verwijderd op maandag 19 februari 2007 om 12:07:

in nederland heb je sowieso geen kranten die streven naar enige vorm van objectiviteit (hoogstens ad). de nalatigheid rondom de wederhoor is niet iets typisch voor de telegraaf.

Amar El-Ajourri was niet bereikbaar voor commentaar.

ze hebben in ieder geval wederhoor gepleegd. alle kranten - ja ook de 'kwaliteitskranten' zoals snobistische vinexwijkers die geen last hebben van de stadse problemen maar er wel een uitgesproken mening over hebben en met stationcar (met plakdiertjes uiteraard) zeggen - hadden het zo opgelost, maar omdat het de telegraaf is, is het weer riooljournalistiek.

als je denkt dat je alles van kranten weet omdat je ze op straat hebt verkocht of je voordoet al doelgroepenexpert, zou je wel beter weten.

maar goed, een persbericht, een bericht van een instantie, niet gecheckt door een journalist, neem je wel zo aan? lekker meten met twee maten (Y)