Partyflock

Forumonderwerp · 930968

Waarschuw beheerder
Ik snap er niets meer van?
vroegah had je vet mooie melodie hardcore......
hardcore van tegenwoordig slaat nergens meer op.leeg,plink plonk melodietjes,wat gekraak en gewoon zo hard en vaag mogelijk...:S

maar neem nu een Dj Zany...in mijn ogen gewoon vette toffe melodie hardcore.Maar nee nu hardcore opeens hard en vaag is,word alles met melodie bestempeld als hardstyle of soms zelfs trance:/

neem een miro,altijd hardcore geweest,zijn cd destijds heet ook hardcore made in frankfurt...tegenwoordig door de harde hardcore,word het opeens in het hokje trance gestopt..:S
als iets hardcore is kan het jaren later toch niet opeens rtrance of hardstyle zijn...? :/ hiphop is over 10 jaar toch nog steeds hiphop...

kortom wat maakt nou iets hardcore en wanneer is iets nou hardstyle..? ik ben helemaal de draad kwijt......
zoals Zany..ik zie dat gewoon als goede mooie hardcore,maar nee tegenwoordig is het hardstyle? :frusty:

Waarschuw beheerder
donateur
Rave is van die trancy happy hardcore, met veel breakbeats, vrolijke cheasy melodietjes enzo.
van die glowstick muziek, erg populair in Engeland en Duitsland.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 februari 2007 om 17:52:
hardhouse

wtf is dat nu weer ? er zijn te veel benamingen, en ieder land heeft er nog enkele van z'n eigen bij :bloos:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 februari 2007 om 17:52:
de producer ervan is Ralph Fridge (bekende trance producer)

Eric E, Tiesto, Ferry Corsten, Carl Cox, Yves de Ruyter, allemaal DJ's die trance produceren maar zich ook met hardcore hebben bezig gehouden

Waarschuw beheerder
klopt... maar feit blijft:

Outside world heeft een trance melodie
Een zaagbassline
Een opbouw als trance met een break erin
Een tempo dat niet uit de toon valt bij hard trance (vooral niet in die tijd)

Waarschuw beheerder
*kick*

Waarschuw beheerder
plus dat de producer, Fridge, hardcore maakte onder de naam Influid, en hard trance onder de naam Komakino... dat laatste leverde vrijwel dezelfde plaatjes op als Outside World :)

mjah in zoverre heb je gelijk dat hard trance (samen met alle harde dance) in Duitsland en de UK vaak Rave genoemd werd.