Partyflock

Forumonderwerp · 930803
Waarschuw beheerder
Snackfabrikanten verwerken massaal paardenvlees in frikandellen, kroketten, gehaktballen, bitterballen en hamburgers. Dit blijkt uit keten-onderzoek van studenten aan Wageningen Universiteit in opdracht van Stichting Wakker Dier. Van de 286 onderzochte snacks bleek in 32% paardenvlees te zitten. In frikandellen en gehaktballen werd in meer dan de helft van de snacks paardenvlees aangetroffen. Wakker Dier liet het onderzoek uitvoeren vanwege het sterk stijgende aantal consumentenvragen die zij hierover ontvangt.

Nederland ‘verpaard’: afgelopen 15 jaar verdubbelde het aantal paarden tot momenteel circa 400.000. Het paard is van landbouwdier steeds meer een huisdier geworden en steeds minder mensen willen paardenvlees eten. De vleesindustrie krijgt echter door de ‘verpaarding’ steeds meer paardenvlees te verwerken en stopt deze massaal in producten als snacks.

Bron: wakkerdier.nl

Zo dan is eindelijk de grote vraag opgelost: WAT ZIT ER TOCH IN EEN FRIKANDEL?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van lindaaatje op maandag 19 februari 2007 om 15:43:
Uitspraak van :mixje:Sandraatjuh op zondag 18 februari 2007 om 18:59:
overigens eet ik geen paardenvlees omdat ik zelf paard rij. voor mij een principe kwestie.

Leg mij dat principe 's uit dan...laatste aanpassing 19 februari 2007 15:43

ik rijd zelf al me hele leven paard. ben altijd sinds kind af gek op paarden geweest.heb het nooit gegeten en ookal is het nog zo lekker..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 19 februari 2007 om 16:29:
ik rijd zelf al me hele leven paard. ben altijd sinds kind af gek op paarden geweest.heb het nooit gegeten en ookal is het nog zo lekker..

ach ieder zijn ding.. als vegatarier heb ik natuurlijk het liefst helemaal geen vlees.. maar stel ik zou vlees eten.. zou ik paardenvlees eten.. en waarom..

omdat paardenvlees over het algemeen van afgekeurde paarden komt die niet meer in leven te houden zijn, en die meestal wel een goed leven hebben gehad.

Koeien en varkens hebben nooit een eerlijke kans gehad..

paarden wel.. daarom vind ik het zo jammer dat iedereen kiever voor een koe dan voor ene paard kiest
Waarschuw beheerder
donateur
heb het nooit gegeten en ookal is het nog zo lekker..

wedde dat jij wel eens een kroketje bij de snackbar heb gehaald :yes: :9
Waarschuw beheerder

ook best wel krom. nooit gegeten maar wel weten dat het lekker is 8)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dr. Struggle :harry-uf: op maandag 19 februari 2007 om 17:30:
Uitspraak van :mixje:Sandraatjuh op maandag 19 februari 2007 om 16:29:

wedde dat jij wel eens een kroketje bij de snackbar heb gehaald

laat ik je uit de droom helpen. Neej:no:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van San8) op maandag 19 februari 2007 om 18:25:
Uitspraak van :mixje:Sandraatjuh op maandag 19 februari 2007 om 16:29:

ook best wel krom. nooit gegeten maar wel weten dat het lekker is

ookal zegt iedereen dat het nog zo lekker is, ik eet het niet:)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van San8) op maandag 19 februari 2007 om 17:27:
omdat paardenvlees over het algemeen van afgekeurde paarden komt die niet meer in leven te houden zijn, en die meestal wel een goed leven hebben gehad

laat ik jou nou ff gelijk uit die droom helpen
Het is totaal anders dan jij denkt
Er zijn paardefokkerijen waar ze alleen op stal staan en bij zoveel maanden naar de slacht gaan
niks geen gehuppel door de wei
Vol met huidproblemen en hoefproblemen :S

Maar klopt er zijn ook paarden die niet meer goed presteren bij wedstrijden die dan ook maar naar de slacht gaan

Maar zoals bij elk bedrijf zitten er ook goede tussen klopt niet alles is verkeerd

Waarschuw beheerder
Elk jaar worden meer dan 100.000 slachtpaarden van Oost-Europa naar de Europese Unie gebracht. Onderzoekers van Animals Angels volgden deze paarden vanuit Litouwen. Via Polen bereiken ze de Tsjechische overslagplaats Zebrzydowice. Dan vervolgen ze hun reis via Tsjechië, Slowakije en Hongarije. Eenmaal in Hongarije zijn de paarden vaak uitgeput en gewond. En toch zijn ze pas op de helft van hun lange reis naar het Italiaanse slachthuis.
Dit paard zit met zijn hoef klem tussen de ventilatiespleten van de vrachtwagen. [84 KB] Uiteindelijk wordt het uit zijn lijden verlost. Daarna wordt de hoef afgehakt. Tenslotte wordt het dode dier uit de truck gegooid. Een nieuw slachtoffer van de wrede paardenhandel.

Het is maar waar je van houd :S
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
oh wat verschrikkelijk:S ik blijf mij standpunt eeuwig steunen dat ik op geen enkele manier ooit paardenvlees ga nuttigen!!!:/
Waarschuw beheerder
wat is r mis met paardenvlees? huzarensalade is toch ook gewoon lekker? :9

Als je dan geen paardenvlees eet, wordt dan gewoon helemaal vegetarier, dan vind ik t nog ergens op slaan..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 20 februari 2007 om 13:11:
laat ik jou nou ff gelijk uit die droom helpen
Het is totaal anders dan jij denkt
Er zijn paardefokkerijen waar ze alleen op stal staan en bij zoveel maanden naar de slacht gaan
niks geen gehuppel door de wei

Ja oke je heb wel gelijk.. maar er zijn ook paarden die naar de slacht gaan omdat ze niet goed meer zijn.
En dat is bij koeien of varkens niet zo.. die hebben meestal al een kutleven gehad.. bij paarden is dit niet ALTIJD het geval :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van San8) op dinsdag 20 februari 2007 om 18:09:
En dat is bij koeien of varkens niet zo.. die hebben meestal al een kutleven gehad.. bij paarden is dit niet ALTIJD het geval

true
(Y) sorry lees alles verkeerd vandaag die bier van het hele weekend carnaval is slecht voor je laatste hersencelletjes :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 20 februari 2007 om 18:40:
sorry lees alles verkeerd vandaag die bier van het hele weekend carnaval is slecht voor je laatste hersencelletjes

haha ja ken t,.. naja ik heb de bier laten staan.. ik ben maar aan de bessejenefer gegaan 8)