Partyflock

Forumonderwerp · 929805

Waarschuw beheerder
'Een derde snacks bevat paardenvlees'

Uitgegeven: 8 februari 2007 07:00
AMSTERDAM - In veel frikandellen, kroketten en hamburgers is paardenvlees verwerkt. Dat meldde de Stichting Wakker Dier donderdag op basis van onderzoek dat ze liet uitvoeren door studenten van de Wageningen Universiteit. Die onderzochten 286 snacks. In 32 procent daarvan bleek paardenvlees te zitten.

Wakker Dier liet het onderzoek uitvoeren omdat het aantal vragen van consumenten over het gebruik van paardenvlees toeneemt.

Volgens de stichting zien de meeste mensen het paard als huisdier en niet meer als landbouwdier. Daardoor zouden minder mensen het vlees willen eten.

Geen wonder dat ik die snacks zo lekker vind, een paardje op zijn tijd naar binnen werken is okay. Zijn die beesten toch nog ergens goed voor (y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op vrijdag 9 februari 2007 om 21:12:
nee maar serieus ff wat anders. snap niet dat mensen voor hun lol op z'n beest gaan zitten en dan zeggen van hatjeee vervolgens beetje aan die riemen sjorre om te kere naaah
veb er z'n groffe hekel aan. net alsof die beeste WILLEN lopen.. nee

wij willen lopen en die beeste hebben NIKS te vertellen dus HOP gaan vind wel goeie instelling maar niet om voor de lol NUTTELOOS door een bak heen te rennen en over paaltjes heen te springen..

zo ik ben me ei kwijt en suc6 met je frikandel

oja.. ps: snap niet waarom meisjes zo veel van paarden houden.. ? is dat omdat ze de.. 1e keer?? kla.?? naah mischien ook niet..
kortom laat een paard met rust brouw hem in een frikandel.
en ga het paard niet gebruiken om mee paaltjes te springen..

:lol: idd egenlijk zielig, eerst wordt er op je gereden hele dagen, en als ze je beu zijn, gaan je naar de slacht.

En niets van aaah zielig snik snik, hij gaat dood.
Nee je kunt er niet meer op rijden, dus moet hij maar op een andere manier zijn waarde opbrengen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 februari 2007 om 07:49:
Zijn die beesten toch nog ergens goed voor (y)

:roflol:

Waarschuw beheerder
Ik wil ook snuitje in me bamiblok :kwijl:
Waarschuw beheerder
Dus.. het is zielig om paard te eten en koe of varken maakt niet uit?

Beetje hypocriet..

Waarschuw beheerder
ieeeewww paardevlees, ik eet nooit meer een frikandel

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 9 februari 2007 om 21:32:
Nee je kunt er niet meer op rijden, dus moet hij maar op een andere manier zijn waarde opbrengen.

Beter helemaal niet op laten rijden, maar als veulen slachten, biefstuk van het veulen is vele malen beter.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 9 februari 2007 om 21:32:
idd egenlijk zielig, eerst wordt er op je gereden hele dagen, en als ze je beu zijn, gaan je naar de slacht.

En niets van aaah zielig snik snik, hij gaat dood.

juist.. maar vooral die mense die een paad willen om over paaltjes te springen. of nog erger.. je komt ze zelfs tegen op de weg:S hoe noem je dat :S !!! !!!!!!!EEN RUITERRR :O

naaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhh

Waarschuw beheerder
zijn mensen die echt overal een probleem van maken .....!!!
Waarschuw beheerder
donateur
smaakt altijd goed

Waarschuw beheerder
Omdat dat meestal van die meissies zijn die geen vrienden hebben, dus die zoeken troost bij een paard.
Je moet wat he....

Waar slaat dat nou weer op:S, omdat ik een paard heb, en van me paard hou heb ik geen vrienden:S
Waarschuw beheerder
Het paard is een goedgekeurd slachtdier. Paardenvlees is lekker EN gezond. Er is dus geen probleem.
Waarschuw beheerder
wat maakt het nou uit of het paard, koe of varken is..ik denk juist eerder dat een paard een beter leven heeft gehad als een koe of varken voordat die de pijp uit ging..dus paardevlees(y)

Waarschuw beheerder
hmm lekker peerd

Waarschuw beheerder
Laten we ons even afvragen wat Ankie hierover te vertellen heeft.

[img width=450 height=674]http://www.zuid-holland-zuid.nl/images/Ankie%20van%20Grunsven%20_tb.JPG[/img]

Bonfire zong dit destijds:
Ankie, Ankie
ik zit hier eenzaam op een bankie
Ankie, Ankie
ik word zo stijf als een plankie

Ik zit al uren voor je huis
maar er geeft steeds niemand thuis
en in je slaapkamer brandt licht
Ankie, Ankie, ik zie ineens de fiets van Frankie...

Frankie, Frankie
blijf met je poten van mijn Ankie
Frankie, Frankie
kijk jij maar uit, ik schop je mankie
wat ben jij nou voor een vriend
dit heb ik toch niet verdiend
zag je niet hoe aan de muur mijn trouwportret hangt

Ankie en Frankie
waarom kreeg ik stank voor dankie
Ankie en Frankie
‘t is jullie schuld dat ik jankie

sindsdien is hij als haardblokjes terug te vinden.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
paardevlees is heerlijk! een paardebiefstukkie of een paardeworst op een broodje gaat er altijd wel in!

Waarschuw beheerder
paardevlees is GOED voor je :jaja:
Waarschuw beheerder
Fatsoenlijk paardevlees is bijna nergens te vinden, en dan stoppen ze het wel in troep als hamburgers en frikandellen?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van M!<E op vrijdag 9 februari 2007 om 16:13:
Ik heb liever een stukje paardenvlees dan de rest van het afval wat er in dat junkfood zit..

Inderdaad :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 9 februari 2007 om 10:47:
Ik eet geen paardenvlees, idd omdat het als huisdier wordt gezien.

Konijn?
Haas?
Koe?
Varken?
Kip?
Ree?

Allemaal dieren die voor sommige mensen als huisdier worden gezien....eet je dat ook niet?