ja ja wie heb ook de plannen om te gaan samen wonen??
Uitspraak van MISS-TECHNO is inop zondag 7 januari 2007 om 13:51:
wat als je wel een relatie krijgt, die komt dan maar gewoon bij je inwonen ofzo?
ja als het goed gaat en je elkaar goed kent is dat idd een optie..
Uitspraak van MISS-TECHNO is inop zondag 7 januari 2007 om 13:51:
en als het dan toch over gaat staat ze weer op straat? of wat...
heel goed..
en je hebt nergens geen gezeik over want alles staat op je eigen naam,dus je bent bijna niet te plukken..
maar ik denk eerder dat jij een uitzondering bent dan
ik snap op zich wel dat je een soort van veiligheismarge inbouwt, maar als je toekomstige partner bij je in komt wonen, bouwt diegene dus nooit vermogen op, en jij wel... dat is op zich geen probleem, als je partner dat niet erg vindt...
of betaal jij dan ook alles?
Is hier toevallig iemand die net een huis gekocht heeft?
Wil der alles van weten!
ik heb in m'n laatste jaar al 20.000euro bij elkaar geschraapt door alleen meer te werken,heb bijna alle weekenden gewerkt,niet veel uitgeweest.
dus het kan echt wel als je maar karakter hebt en maar wilt!
hmmm, je bent wel erg wantrouwig tegenover je aanstaande partner...
ik zou iig nooit met iemand gaan samenwonen die er zo over denkt...
ik snap op zich wel dat je een soort van veiligheismarge inbouwt, maar als je toekomstige partner bij je in komt wonen, bouwt diegene dus nooit vermogen op, en jij wel... dat is op zich geen probleem, als je partner dat niet erg vindt...
maar mocht je wel uit elkaar gaan, en je hebt bv. 15 jaar samengewoond, dan heeft die ander opeens niets, terwijl hij/zij ook heeft meebetaalt aan woonlasten/inrichting e.d.
of betaal jij dan ook alles?
dat komt omdat ik vaak meer dan 2 lonen in 1 periode heb,door m'n weekenden werken bij het spoor en anders is het wel aan de deur.
de vrouwtjes die ik laatste jaren tegen ben tegengekomen draaiden echt alles er elke maand doorheen en hadden niks.
1 van m'n relaties is daar ook op stuk gelopen omdat ze aan het begin van een 3 jarige relatie niks had en daarna nog net zoveel..
dan zal ik die "verstandig" is dat samen op 1 naam gaan zetten zodat die ander vermogen op kan gaan bouwen...?
ik heb in m'n laatste jaar al 20.000euro bij elkaar geschraapt door alleen meer te werken,heb bijna alle weekenden gewerkt,niet veel uitgeweest.
dus het kan echt wel als je maar karakter hebt en maar wilt!
als je iemand tegenkomt die weet wat die wil,financieel ook verstandig is,is dat beschrijven allemaal bespreekbaar
ik heb ze afgelopen jaren niet gezien,ik ken er alleen maar die een normaal loon hadden( wat niet geeft),bergen aan schoenen en kleding hadden en bijna elke week moesten stappen
en daardoor geen drol overhielden..
hele dikke kans op,de hypotheek hou ik gewoon voor me eigen met alles wat erbij komt,de stookkosten zal een ander verhaaltje worden omdat ik nooit de verwarming aan heb..
kijk, dat bedoel ik, als iemand dus gewoon zelfstandig is en verstandig met geld om kan gaan is het dus wel bespreekbaar
tja, die ken ik ook...
zo ben ik gelukkig niet...
sparen kan hier wel beter, maar we zijn nou eenmaal wel (verstandige) levensgenieters...
alhoewel, sparen voor de volgende auto lukt aardig...
maar als zij ook goed verdient en jullie zijn dolgelukkig met elkaar en weten "zeker" dat jullie bij elkaar blijven dan is het dus wel bespreekbaar (met samenlevingscontract e.d.)?
20.000 in 1 jaar sparen dat is dus ruim 1650 euro per maand
dat is dan mijn hele maand loon en heb dan al te kort....en dan moeten de rekeningen nog betaald
mmm, zo had ik het nog niet eens bekeken,
das idd onmogelijk voor mij, als ik eenmaal een vastd baan heb zal ik max 1500 gaan verdienen,
dat is dan mijn hele maand loon en heb dan al te kort....en dan moeten de rekeningen nog betaald
en met in het weekeinde ook werken kom je daar idd lang niet aan...laatste aanpassing 8 januari 2007 22:47
zijn zoveel manieren om geld te verdienen in de weekenden en avonduren ...gaat er maar net om of je da echt wil
Tekort? Heb jij vaste lasten van 1500 euro dan?
Wij hebben ook gekocht maar komen ruim aan de helft minder vaste lasten per maand
Ja dat vind ik heel veel!
Wij hebben ook gekocht maar komen ruim aan de helft minder vaste lasten per maand!
Tja, dat zijn nou eenmaal vaste lasten toch... dus die horen daar ook bij.
2 mobiele tel. rekeningen
Nou ik zou willen dat we het daar voor konden doen!!
Dan heb je een hele lage hypotheek denk ik..(ik heb trouwens de hypotheek bruto meegerekend want de hypotheekaftrek gebruiken we niet)
En ik heb verder echt alles meegerekend..bijv ook 2 mobiele tel. rekeningen, vaste tel. internet,verzekeringen (en dat zijn er een paar ) enz...laatste aanpassing 9 januari 2007 14:58
heb appartement
helemaal zelf gekocht btw
Wij hebben ook een app...
Energie kosten zijn minder dan een huis...
heb een vriend die alleen de weekenden thuis is dus ook dat scheelt in de kosten...
Verder heeft hij al veel voordelen met het afsluiten van verz etc.
heb een vriend die alleen de weekenden thuis is dus ook dat scheelt in de kosten...
Maar de meeste mensen die ik ken (jonge mensen) verdienen gemiddeld nog maar 1300 netto per maand,dan kom je echt niet zo makkelijk aan zulke hoge spaarbedragen?
Vergeet niet dat je bij de meeste banen niet eens KAN overwerken
Waarom zijn die minder in een appartement dan in een huis?
Ik en mijn vriend hebben ook een koophuis..
en onze vaste lasten zijn ongeveer 1700 p/m!
Wij hoeven maar 1 etage te verwarmen....zitten op 2 dus krijg van de eerste etage en de derde etage ook nog eens warmte....
Een huis heeft meerdere verdiepingen die je warm (moet)kan houden....het verschil zien we bij vrienden en familie.laatste aanpassing 9 januari 2007 16:32
heb ik gezien ja,en daarom reageer ik erop
Alles is tegenwoordig zo duur,meer als 400 euro per maand zullen de meeste jonge mensen echt niet kunnen sparen dat is dus 4800 euro per jaar..dus je bent ruim 6 jaar bezig voor 30.000
En aangezien de meeste pas rond hun 20e beginnen met fulltime werk en vaak een paar jaar later al (als het niet eerder is..zoals bij mij) de deur uit willen zal het dus lastig worden om aan zulke bedragen te komen!
Blijf jij bij jou mening,ik blijf bij de mijne als je t niet erg vind laatste aanpassing 7 januari 2007 19:52
Vergeet niet dat je bij de meeste banen niet eens KAN overwerken of in het weekend extra kan werken.
Uitspraak van **Daantjuh** op dinsdag 9 januari 2007 om 15:41:
Waarom zijn die minder in een appartement dan in een huis?
Dat hoeft natuurlijk niet hoor!
Het ligt helemaal aan jezelf en dan maak het niet uit of je een appartement of eengezinswoning hebt.
Uitspraak van Gup !! op maandag 8 januari 2007 om 21:22:
Vergeet niet dat je bij de meeste banen niet eens KAN overwerken
bullshit,ik werk gewoon voor de staat en kan daar 24 per dag,7 dagen in de week werken.
bullshit,ik werk gewoon voor de staat en kan daar 24 per dag,7 dagen in de week werken.
maar niet iedereen heb die moeglijkheid he
o en omdat jij wel 24/7 kan werken ..kan dat bij elk beroep wil je zeggen ??
Mijn werk is open van half 9 tot 5
hypotheek is iets van 1200 euro,maar we
hypotheek is iets van 1200 euro