Partyflock

Forumonderwerp · 923182

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Taxicentrale Amsterdam (TCA) dreigt het verkeer op de ringweg A10 plat te leggen. TCA is het niet eens met de nieuwe taxitarieven per 1 januari jl. van het ministerie van Verkeer en Waterstaat.
Bij de nieuwe tarieven wordt wachttijd, bijvoorbeeld in een file, niet meer meegerekend. Alleen voor gereden kilometers wordt betaald. Om dit te compenseren, is het instaptarief van 3,40 euro verhoogd naar 7,50 euro.
Volgens TCA-directeur Bas Vos is het nieuwe tariefsysteem in de stad geen doen. Hij stapt dan ook naar de rechter. Mocht dat niets opleveren, dan volgen er acties.

Stelletje geldwolfcriminelen zijn het die taxichauffeurs in NL!!
Maar vooral in A'dam!!!
Allemaal in de nieuwste Mercedesen aankomen zetten........
Tsssssss maar intussen kost een simpel ritje van het Centraal station naar Het Leidseplein..... schrik niet... 17,40!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Met de tram 1,60!!!
En van CS naar Schiphol een ritje van 12 minuten..... 46,50!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Met de trein 4,20!!
Allemaal eurries natuurlijk!!
Het zijn allemaal een stelletje criminelen bijmekaar die taxi chauffeurs!!
En nu gaan ze janken nu er eindelijk wat aan die corrupte monopoly van hun gedaan wordt......
Sorry, maar dat is mijn mening!!

Ben jij het eens met de nieuwe regeling voor tarieven???
Niet meer dokken wanneer je in een file vaststaat o.a.??
Jouw mening graag!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 4 januari 2007 om 21:36:
En je vaste chauffeur betast je vriendin tenminste niet

wtf mijn losse chauffeurs ook niet
maar je heb gelijk de meeste zijn naaijers
Waarschuw beheerder
Tja ik zoek altijd bepaalde chauffeurs :x

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
precies..ik bel ze wel
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 4 januari 2007 om 19:11:
Das waar........
Maar een crimineel verdiend niet op een eerlijke manier zijn geld!!!
En waarom moeten die chauffeurs steeds de nieuwste en duurste Mercedes onder hun kont hebben?????
Je kan toch perfect mensen vervoeren in een ik noem maar een Ford Focus????
Of een Opel Vectra????
Of een mooie middenklasser van een Renault of Citroen???
Waarom altijd zo'n ministerbak?????
Is voor de gewone man niet meer te betalen hoor!!

Je wilt toch ruimte als je vervoert wordt.
een beetje luxe is ook niet verkeerd.. en het zullen vast en zeker leasebakken zijn..dan maakt die 100 euro meer ook niet meer uit als je een wat grotere auto kan nemen.
Waarschuw beheerder
zondag stukje van Weert na Roermond, stukje van 20/25 minuten 70 euro.
Waarschuw beheerder
*tip* bij het instappen gewoon bij een taxi instappen die achterin de rij staat en vaste prijs aangeven vaak gaan ze dan de rij uit wordt de rest wel laaiend maar heeft die gast wel snel weer een rit en jij betaald weinig....

Uitspraak van Ouwehoeren op donderdag 4 januari 2007 om 21:24:
Betaalde van Rembrandts naar Leidse 5 euro per persoon maar wel 10 min in een deuk gelegen, fiets versierd met verlichting en muziek en die gast zweten als de tyfus

wij 's avonds op koninginnedag zo lam als een malle met ze 6e aan die fiets gehangen alleen kreeg ie geen 5 eu pp :x

Uitspraak van Ouwehoeren op donderdag 4 januari 2007 om 23:00:
Tja ik zoek altijd bepaalde chauffeurs :x

:o ken je vaak lang zoeken ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 4 januari 2007 om 22:53:
Wat een onzin!
Als je in de bus in de file staat, dan word je strippenkaart toch ook niet duurder tijdens de rit???
Een en dezelfde prijs betaal je, dus ook bij taxies!

Je kunt OPENBAAR BUSvervoer toch niet vergelijking met een taxi?

:frusty:

Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 4 januari 2007 om 22:54:
Over de rug van de klant dus!!
Fantastische oplossing!!
NOT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

sommige mensen zijn echt dom. als je het niet bevalt, dan zoek je naar een alternatief? dat heet markteconomie. Als taxi's veel goedkoper konden zijn, dan zou er wel een concurent opstaan die de tarieven veel lager maakt. Maar dat is niet rendabel voor een taxibedrijf, daarom zijn er geen goedkopere.

En dan met het argument dat je niet in een mercedes vervoerd hoeft te worden: dat maakt niet zo heel veel verschil in prijs, omdat auto's voor taxibedrijven veel goedkoper zijn dan voor consumenten.

Nogmaals het zijn de man-uren die geld kosten, en die moeten nou eenmaal betaald worden, is toch logisch?

Uitspraak van SMOKUM op donderdag 4 januari 2007 om 23:42:
Je wilt toch ruimte als je vervoert wordt.
een beetje luxe is ook niet verkeerd.. en het zullen vast en zeker leasebakken zijn..dan maakt die 100 euro meer ook niet meer uit als je een wat grotere auto kan nemen.

Dat is niet hetgeen de taxirit duurmaakt. dat scheelt misschien 3cent per km
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Natuurlijk zijn de taxi prijzen achterlijk duur en hoog. Maar taxi's zijn er ook echt voor het gemak. En voor die luxe betaal je. Zo niet, kun je altijd nog met je boeltje de tram/trein/metro/fiets/benenwagen pakken.

Die prijzen liggen volgens mij ook zo hoog omdat er op de eerste plek benzine en dure vergunningen moeten worden aangeschaft. Maar ook door de toenemende concurrentie. Een taxi chauffeur moet gemiddeld langer wachten op een klant, en zal vaker "leeg" rijden. Vandaar dat ze willen plukken wat er te plukken valt.

En de rede dat ze vaak dure mercedessen rijden is omdat die bakken zonder problemen 3x klokkie rond kunnen rijden. Een ford focus of Opel astra, zoals de topicopener aanmoedigd, zal na 250.000 km. bagger gaar zijn!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Mr. Thompson op vrijdag 5 januari 2007 om 10:13:
Een ford focus of Opel astra, zoals de topicopener aanmoedigd, zal na 250.000 km. bagger gaar zijn!

Heeeeej dat neem je terug!!!!!
:@

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 5 januari 2007 om 10:12:
Nogmaals het zijn de man-uren die geld kosten, en die moeten nou eenmaal betaald worden, is toch logisch?

Nee niet logisch, want alles in dit land wordt zo langzamerhand onbetaalbaar!!
Ik vind dat dus niet logisch!!!
Ik raak gewoon compleet opgefokt door je Balkenende gezeik Herr Fritz:@
Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 5 januari 2007 om 10:27:
Ik raak gewoon compleet opgefokt door je Balkenende gezeik Herr Fritz
Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Laat me raden......... Jij wilt ook de gulden terug :P

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Mr. Thompson op vrijdag 5 januari 2007 om 10:37:
Laat me raden......... Jij wilt ook de gulden terug

Liever Gerrit Zalm aan het galg(y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 5 januari 2007 om 10:27:

Net zoals feesten.

Zullen we dan maar invoeren dat beveiligers niks meer betaald krijgen, omdat de prijzen van entreekaartjes de spuigaten uitlopen?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 5 januari 2007 om 11:00:
Zullen we dan maar invoeren dat beveiligers niks meer betaald krijgen, omdat de prijzen van entreekaartjes de spuigaten uitlopen?

Ik zeg niet dat taxichauffeurs geen loon mogen ontvangen!
Maar wat je nu moet neertellen voor een kort ritje is niet normaal!!
Marktwerking of niet, dat ben je wel met mij eens de buitensporige rittenprijs!

Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 4 januari 2007 om 18:59:
Tsssssss maar intussen kost een simpel ritje van het Centraal station naar Het Leidseplein..... schrik niet... 17,40!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Met de tram 1,60!!!
Met de trein 4,20!!

Kom op, stop je marktwerking onzin!!
Want dit is de praktijk!En waarom moet een taxi 12x duurder zijn dan de trein????
En begin niet over luxe enzo?????
Afzetterij is het gewoon!

Nu jij weer Herr Fritz!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 5 januari 2007 om 11:12:
Ik zeg niet dat taxichauffeurs geen loon mogen ontvangen!

Dat zeg je wel, want dat loon bepaald grotendeels de ritprijs. Snap je dat nu echt niet? :S

dat ben je wel met mij eens de buitensporige rittenprijs!

Het is duur ja, maar ik snap waar die prijs vandaan komt. jij niet, of je wil het niet snappen.

En waarom moet een taxi 12x duurder zijn dan de trein????

Omdat treinen gesubsidieerd worden door de staat? Omdat er 100-en mensen zitten in 1 trein? En ja ik begin wel over luxe, want de taxi is gewoon luxer. Voor privacy en luxe moet ook betaald worden, doe niet zo achterlijk man. En een trein hoeft niet in de file te staan... waar het loon van de taxichauffeur gewoon doorloopt.

Je kunt taxi's toch niet vergelijken met bussen en treinen? Als je dat niet snapt, kun je beter gewoon niks meer zeggen.
Waarschuw beheerder
Houd er maar over op Fritz, heb deze argumenten gisteren ook allemaal aangedragenb en werd toen net als jij voor Balkenende bla b la bla uitgemaakt :x

De topicstarter zn vriendin is een keer onzedelijk behandeld door een taxichauffeur en nu zijn alle taxichauffeurs smeerlappen en oplichters.

Objectiviteit is dus ver te zoeken en de drijfveer van de topicstarter is dus echt niet de prijsontwikkeling.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hassanova op vrijdag 5 januari 2007 om 12:50:
Houd er maar over op Fritz, heb deze argumenten gisteren ook allemaal aangedragenb en werd toen net als jij voor Balkenende bla b la bla uitgemaakt

:) ja sowieso een beetje een zinloze discussie, als er geen een fatsoenlijk tegen-argument wordt gegeven...

Gewoon maar wat geschreeuw van de TO

De topicstarter zn vriendin is een keer onzedelijk behandeld door een taxichauffeur en nu zijn alle taxichauffeurs smeerlappen en oplichters

hehe, en dan begint ie over de prijs... :x Net of taxi-chauffeurs zelf de ritprijs bepalen :)

Objectiviteit is dus ver te zoeken en de drijfveer van de topicstarter is dus echt niet de prijsontwikkeling.

idd :bier:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 4 januari 2007 om 21:08:
Laatst een taxi genomen in Berlijn van de ene kant naar de andere kant van de stad ...wat denk je : 25 Euro !!!

Spanje net zo. Hoewel ze je daar als tourist ook nog wleeens willen naaien.

Uitspraak van Mr. Thompson op vrijdag 5 januari 2007 om 10:13:
n voor die luxe betaal je. Zo niet, kun je altijd nog met je boeltje de tram/trein/metro/fiets/benenwagen pakken.

Klopt...ben ik wel met je eens...

Maar dan verwacht ik daar wel wat voor. Dus geen naai praktijken, onbeschoft gedrag van chauffeurs of van die mongolen die de weg niet kunnen vinden en het tien keer moeten vragen...(om wat voor redenen dan ook) Tegenwoordig is het voor sommige mensen al heel moeilijk om alleen al goedendag te zeggen als je instapt. En dan het nog raar vinden dat ze weinig tot geen fooi krijgen.

Ja en dan heb je ook nog de categorie die te beroerd is om ook een klein ritje doen. :looser:

Ja mensen.... de klantvriendelijkheid is VAAK ver te zoeken....en dan nog klagen dat ze het zo slecht hebben.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Gewoon altijd van te voren prijsafspraak maken. Als de een niet voor jou prijs wil rijden doet de volgende het wel.
Waarschuw beheerder
taxichauffeurs in zijn vaak geldwolven ja en onaardig ook nog!
Waarschuw beheerder
donateur
Ben jij het eens met de nieuwe regeling voor tarieven???
Niet meer dokken wanneer je in een file vaststaat o.a.??

Volledig mee eens :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van MarkB op vrijdag 5 januari 2007 om 14:52:
Volledig mee eens

Liever dat het starttarief omhoog gaat zodat je altijd duur uit bent? niet alleen als je in de file staat?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van O:) Rob O:) op vrijdag 5 januari 2007 om 14:14:
Spanje net zo. Hoewel ze je daar als tourist ook nog wleeens willen naaien.

Van de eene kant van benidorm na de andere kant 8 euro :lol: geloof me.. dat is wel eventjes in de taxi zitten!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ik ben een nieuwe taxi service begonnen

Ik val te belle voor in het centrum ik ben met de fiets en als ik er aan kom is et 1.50 per km maar tis wel elf fietse
Waarschuw beheerder
Met oud&nieuw taxi<busje> genomen van Utrecht<terwijde> naar de Hemkade <westzaan<?> 105 euro met z'n 7enen best te doen!
Verder was het een hele vriendelijke taxi chaufeur en stond ook weer klaar op de afgesproken tijd om ons s'ochtends op te halen!
Maar ik heb in het verleden zo vaak de taxi gehad zowel utrecht als a.dam maar daar heb ik alleen maar zeer slechte ervaringen mee!ongelukken meegemaakt,door rood rijden je proberen te versieren,chagerijnig zijn als je geen taxi wil van a.dam naar utrecht maar alleen naar het CS wil van a.dam
Broodje onderweg kopen terwijl jij in de taxi zit en alles door betaald!pff kan een boek schrijven!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Brenda1974© op vrijdag 5 januari 2007 om 15:44:
Met oud&nieuw taxi<busje> genomen van Utrecht<terwijde> naar de Hemkade <westzaan<?> 105 euro met z'n 7enen best te doen!

Utrecht terweijde zit al in de buurt van de a2, maar de Hemkade is toch wel erg ver idd.

105/7 = 15 euro per persoon.

Dat is dus een ander voordeel van een rit met de taxi, je kunt de ritprijs delen door het aantal mensen dat zich laat vervoeren.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Idd Met Koninginnedag had ik net del aatste tram gemist Moest ik met de taxi bleek dat og zo een gozer op die halte met de tram moest van Weesper plein naar MErcatorplein is 20 eu kostte me maar 10 eu
Waarschuw beheerder
donateur
Jup

Amsterdam CS - Powerzone = 50 euro

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Amsterdam CS - Powerzone = GRatis mafkees

Metro
Waarschuw beheerder
Powerzone-Utrecht heb ik ook een x 50 euro betaald,stonden nog taxies te w8 op mensen daar maar zowat iedereen was al naar huis vandaar...

Waarschuw beheerder

bullshit. Voor 70 euro ben je van Eindhoven naar Venlo.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 5 januari 2007 om 18:57:
bullshit. Voor 70 euro ben je van Eindhoven naar Venlo.

Nope, van weert na eindhoven ;)

Waarschuw beheerder
Maar vooral in A'dam!!!

absoluut!

Ik betaalde ook gewoon 15 euro van de hmh naar huis

op zaterdag zeiden ze vaak 28 euro oid en dan gaf ik 15 en zei succes ermee en bedankt he!
het zijn honden!

maar als die man aardig is en niet om zn geld loopt te janken kan hij meer krijgen maar kom op het is wel makkelijk geld verdienen!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 5 januari 2007 om 12:35:
Het is duur ja, maar ik snap waar die prijs vandaan komt. jij niet, of je wil het niet snappen.

IDD:yes:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 5 januari 2007 om 21:40:
op zaterdag zeiden ze vaak 28 euro oid en dan gaf ik 15 en zei succes ermee en bedankt he!
het zijn honden!

maar als die man aardig is en niet om zn geld loopt te janken kan hij meer krijgen maar kom op het is wel makkelijk geld verdienen!

ik geef je helemaal gelijk hoor Maureen(y)
Alleen is weglopen als vrouw makkelijker dan als man zijnde...
Als je als man maar 15 euro geeft i.p.v. de onterechte 28 euro waar zo'n geldwolf geen recht op heeft, dan haalt ie zn blaffer te voorschijn en moet je heel hard rennen, als hij je al niet geschept heeft met de bumper van zijn veels te dikke Mercedes
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 5 januari 2007 om 21:40:
het zijn honden!

Amen:respect:

En nog mensen die deze oplichterij proberen goed te praten!
Wat een koppigheid!!
Cker taxibloed in de familie die gasten.
Als ik in hun schoenen zou staan, dan had ik waarschijnlijk ook deze kartel-situatie recht proberen te lullen:no:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 5 januari 2007 om 21:47:
dan haalt ie zn blaffer te voorschijn

dan betaal ik het verschil van 13 euro graag 8)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 5 januari 2007 om 21:57:
dan betaal ik het verschil van 13 euro graag

Ja dan wel:yes:
Maar dan heeft zo'n chauffeur ook meteen een goed argument!
Je dokt of krijgt anders een kogel............
Slik!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 5 januari 2007 om 22:04:
Slik!

als het een onbekende is
dan toch liever de kogel ;)
Waarschuw beheerder
Wat doen jullie nou moeilijk. Als een taxichauffeur omrijdt of teveel rekent laat je hem stoppen.
Kom je er pas op het eind achter, dan betaal je niet of als die met geweld dreigt noteer je zijn nummerbord en bel je de politie.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van delta hangjongeren op vrijdag 5 januari 2007 om 23:02:
Wat doen jullie nou moeilijk. Als een taxichauffeur omrijdt of teveel rekent laat je hem stoppen.
Kom je er pas op het eind achter, dan betaal je niet of als die met geweld dreigt noteer je zijn nummerbord en bel je de politie.

Misschien is ie dan allang over je heen gereden of heb je al het loodje gelegd met je lichaam volgepompt met lood:dood::no:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
als die met geweld dreigt noteer je zijn nummerbord en bel je de politie.

Weinig tijd om een nummerbord te noteren als er op je geschoten wordt............

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Als een taxichauffeur omrijdt of teveel rekent laat je hem stoppen.

Huh midden in een weiland soms om 03:00 uur in de ochtendvrieskou????????
Dacht het niet:no:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder

idd ze zijn ook vrij dom anders hadden ze wel een echte baan gehad.
En nu willen ze met dit simpele baantje net zoveel verdienen als iemand die zijn school heeft afgemaakt :looser:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
vind al die taxichaffeurs in adam maar stakkers! stelletje mafkezen rijden al als gestoorden en rekenen echt associale prijzen!!

dan ben je nog gematst!
laatste keer dat ik vanaf CS naar marnixstraat wou ( 1 min van leidseplein ) betaalde ik 24,60 :)

als ik het fiets doe ik het in 15 min!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 5 januari 2007 om 13:43:
ja sowieso een beetje een zinloze discussie, als er geen een fatsoenlijk tegen-argument wordt gegeven...

Gewoon maar wat geschreeuw van de TO

Beste Herr Fritz,

ik wil alleen zeggen dat je je ogen moet openen, en niet dom cijfertjes moet blijven geloven en andere mensen napraten!
Marktwerking??????
Tsssssssssss
Want als we allemaal jouw houding zouden blijven aannemen, dan zal er nooit iets veranderen aan deze prijsafspraken of kartelsysteem!
MONOPOLY Herr Fritz!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wat er nu gaande is in NL en Amsterdam is uniek in de wereld!
Nergens anders zijn de verhoudingen zo zoek als hier......
Ik noem een Madrid, New York, Stockholm, Milaan, Brussel, Istanbul, Parijs, Tilburg, Rotterdam, Bangkok, Johannesburg etc etc!!
Waarom kan het daar dan wel????
Kappen nou met je marktwerking, want de gewone man wordt hier gewoon afgezet!!!
Moet je soms als taxichauffeur in bezit zijn van een universitaire titel ofzo????
Want het gaat echt nergens over dat man-uren gelul van jou!!
Doe toch normaal man, alsof het wetenschappers zijn die achter het stuur zitten, met een dito salaris!
Ja, behalve op de ritprijs ook nog eens 30% heffen voor chauffeur himself...
En waarom die extra 30% bovenop de ritprijs????
Euhhhhhhh valt niet uit te leggen!
Het riekt naar beunhazerij!

Het argument luxe????
Hahahahahahaha misschien is er maar een klein percentage gesteld op die overdreven luxe waar jij steeds over lult!
Maar ik weet cker dat meer dan 90% van de passagiers gewoon zo snel mogelijk van a naar b wilt en verder niets!!!!
Dus lul niet zo slap dat een passagier in een taxi, hetzelfde gevoel wil hebben als in een dure limousine!
De klant die dat wil, is misschien nog niet eens 1% van de markt, die kopen zelf wel een Jaguar, Bentley of rijden daar al in mafkees!!!
Ik raak echt opgefokt door je domme Balkenende gezwets want het is zo kortzichtig en egoistisch!

En natuurlijk de criminele praktijken die sommige chauffeurs erop nahouden!!!
En dan heb ik nu niet over de schofterig hoge prijzen die zij rekenen dude!

Ok, feit is dat we nu in NL en Amsterdam zitten met een te dure taxi voor de gewone man, maar dat jij nu wegkomt met een kut-argument dat het nu eenmaal simpele marktwerking betreft..............
Hahahahahaha er is veel meer aan de hand dan dat Herr Fritz, dus niet zo naief!!
Of beun je zelf soms bij in je vrije uren als geldwolfchauffeur?????
Want dan kan ik het vanuit jouw standpunt wel begrijpen hoor grappenmaker!!

Voordat de bouwfraude aan het licht kwam, was jij ook zeker zo naief om te zeggen dat bouwbedrijven eenmaal zeer hoge prijzen rekenen, en dat er nou eenmaal niets aan te doen was???????
Ook toen marktwerking herr Fritz???????????????????
Hahahahahahahahahahahahahahahahahaha
Achteraf gebleken dus pure prijsafspraken, pure OPLICHTING Herr Fritz!!

Dus open nu ook je ogen, en kijk eens verder dan je neus lang is!!!!!!!!!!!!!!!!!

Smell the coffee Herr Fritz!!!!

En nu jij weer:bye:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Jeetje wat een verhaal :)

Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 6 januari 2007 om 10:05:
Wat er nu gaande is in NL en Amsterdam is uniek in de wereld!

IS taxicentrale amsterdam dan de enige taxicentrale in heel amsterdam of wat?

Hier in eindhoven, heb je er verschillende en die zijn allemaal ongveer even duur. Asl er 1 te duur wordt, ga je toch lekker naar een ander bedrijf? dat bedoel ik te zeggen met marktwerking.

Als het bedrijf veel te hoge prijzen zou hanteren zouden ze gruwelijk veel winst maken. dan staat er toch een andere ondernemer op om net iets lagere prijzen te hanteren daar? dan gaat iedereen met hem mee...

En het ging mij vooral dat jij het belachelijk vond dat je moet betalen als je in de file staat. Ja daar kom je nou eenmaal niet onderuit, die kosten voor het taxibedrijf moeten toch ergens vandaan komen? Wie moet daar anders voor opdraaien? Moeten taxibedrijven anders maar voortaan zeggen: "nee meneer, daar rijden wij niet heen. er is een flinke kans dat ik in de file kom daar, dus pech gehad"?

Een bedrijf is nog altijd gemaakt om winst te maken.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 6 januari 2007 om 11:38:
Moeten taxibedrijven anders maar voortaan zeggen: "nee meneer, daar rijden wij niet heen.

Dat is misschien niet in Eindhoven de gekste de situatie, wel in Amsterdam Herr Fritz.....
Als je bij het Centraal Station vraagt om een ritje naar het Vondelpark een kleine 10 minuten, dan krijg je te horen "nee meneer, daar rijden wij niet heen.
Omdat het voor zo'n chauffeur gewoon niet rendabel is zeg maar de korte afstand, en wat hij er voor krijgt!
Voor het vrijgeven van de taximarkt, waren er 10 jaar geleden in Amsterdam 2000 taxies, en nu op 6 januari 2007 zo'n kleine 6237 taxi auto's!!
Er wordt dus momenteel veel nee verkocht aan passagiers voor korte afstanden, omdat zo'n auto nu veel langer stil staat door de toegenomen aantal taxies, en zo'n chauffeur alleen nog de lucratieve lange ritjes wilt!!!
Dat kan toch niet????
Is er dan ook niet zoiets als vervoersplicht????
En een slechtsprekende Japanse toerist mag wel mee, alleen neemt zo'n chauffeur dan wel de rendabele route naar het Vondelpark.....
Via Amsterdam West naar Zuid-Oost en dan pas richting het centrum Vondelpark.........
Dan ben je als Japanse tourist weer 40 minuten verder en Amsterdam big city 46 eurries armer!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 6 januari 2007 om 10:05:
Want het gaat echt nergens over dat man-uren gelul van jou!!
Doe toch normaal man, alsof het wetenschappers zijn die achter het stuur zitten, met een dito salaris!
Ja, behalve op de ritprijs ook nog eens 30% heffen voor chauffeur himself...

IK denk dat jij absoluut niet begrijpt hoe het er aan toe gaat hier in NL.

Taxichauffeurs rijden voor hun taxibedrijf. Wat zij netto verdienen elke maand, kost het bedrijf het dubbele ongeveer. (belasting, premies etc.)

Het wachttarief van een taxi is in nederland vastgesteld op maximaal €32,87 per uur. Haal daar de kosten voor de auto vanaf, de winst voor het taxibedrijf af etc, en dan kun je nog een keer door 2 gaan delen om het netto uurloon van de chauffeur over te houden. niet zo heel veel dus...

Uitspraak van Tha_RaveBeast op vrijdag 5 januari 2007 om 23:18:
idd ze zijn ook vrij dom anders hadden ze wel een echte baan gehad.
En nu willen ze met dit simpele baantje net zoveel verdienen als iemand die zijn school heeft afgemaakt

Dit is wel de meest arrogante, achterlijke opmerking van de hele topic.