Partyflock

Forumonderwerp · 920316
Artiest [artist=181808]{element is niet toegankelijk}
Waarschuw beheerder
Een moslim lerares ontslagen omdat ze geen hand wou geven aan haar mannelijke collega's. Terecht of onterecht?

Ik vind terecht. Het is sociaal om iedereen gelijk te behandelen en geen verschil te maken tussen mannen en vrouwen...

Waarschuw beheerder
donateur
terecht
Waarschuw beheerder
Geen reden om daarom iemand te ontslaan :/
Misschien erover praten tijdens een bespreking ofzo, maar ontslaan gaat te ver.

Waarschuw beheerder
Vind het eigenlijk wel terecht :yes:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Michael__ op dinsdag 19 december 2006 om 14:06:
maar ontslaan gaat te ver.

Eens (Y)
Waarschuw beheerder
maar ontslaan gaat te ver.

beter een corrigerende tik :yes: dat begrijpen ze wel
Waarschuw beheerder
Ik zou niet weten waarom het niet geven van een hand aan colega's een belemmering zou vormen voor het uitvoeren van je beroep als lerares...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DeadBeat op dinsdag 19 december 2006 om 14:10:
Ik zou niet weten waarom het niet geven van een hand aan colega's een belemmering zou vormen voor het uitvoeren van je beroep als lerares...

omdat het bij ons ook een teken van respect is.
dus ik zeg terecht.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van okdan op dinsdag 19 december 2006 om 14:12:
dus ik zeg terecht

Mee eens ja 8)

Waarschuw beheerder
helemaal terrecht (Y)
aanpassen of anders opkrassen :cheer:

Waarschuw beheerder
onterecht. Ze hadden haar man, haar ouders en schoonouders op heropvoedingskamp moeten sturen.

Het probleem is niet dat die vrouw geen respect wil tonen maar dat ze van kinds af aan onderdrukt is en nooit zelf respect gehad heeft van mannelijke personen :(

En daar moet met keiharde hand tegen worden op getreden. Ik ben zelf totaal anti racistisch of wat dan ook... ik vind alleen dat integratie afgedwongen moet worden met dezelfde middelen waar in hun maatschappij segregatie mee wordt gehandhaafd. Strakke discipline, nog net geen lijfstraffen dus.

Waarschuw beheerder
terecht:d

Waarschuw beheerder
Sixth Sense heeft een punt...

Door haar te ontslaan zal ze niet veranderen, vrees ik.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van okdan op dinsdag 19 december 2006 om 14:12:
dus ik zeg terecht.

Je kunt ook respect hebben voor de geloofsovertuiging van een ander.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DeadBeat op dinsdag 19 december 2006 om 14:22:
Je kunt ook respect hebben voor de geloofsovertuiging van een ander

zij hoort het goede voorbeeld te geven.en aan te passen aan onze normen en waarde.
want voor een ander kan het een belediging zijn.en dat is het hier ook.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van okdan op dinsdag 19 december 2006 om 14:24:
zij hoort het goede voorbeeld te geven.en aan te passen aan onze normen en waarde.

en zo is dat (Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SixthSense : onterecht. Ze hadden haar man, haar ouders en schoonouders op heropvoedingskamp moeten sturen.

Is niet mogelijk. er bestaan geen heropvoedingskampen voor hele familie's. Dus als zei zich niet wilt aanpassen aan Nederlandse normen en waarden en geen respect wilt tonen voor de mannelijke het zij nederlandse het zij allochtone collega's. Wegwezen dan !
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DeadBeat op dinsdag 19 december 2006 om 14:22:
Je kunt ook respect hebben voor de geloofsovertuiging van een ander

in hun land mag ik toch hopen dat je bedoeld?? :vaag:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 19 december 2006 om 14:21:
Door haar te ontslaan zal ze niet veranderen, vrees ik.

zij moet niet veranderen... de opvoeding van moslimmeisjes staat gelijk aan geestelijke verkrachting in gevallen als deze. Als ze door hun ouders niet vrij worden gelaten om zelf te kiezen in welke mate ze willen geloven, zijn zij het zelf niet schuld als ze zo verrot eindigen.

Net als het burkha verbod. Als vrouwen die niet meer mogen dragen dan mogen ze van hun man gewoon de deur niet uit.

In plaats van een burkha verbod liever alle orthodoxe moslimmannen op sensitivity-training sturen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van KRIMINAL op dinsdag 19 december 2006 om 14:04:
Het is sociaal om iedereen gelijk te behandelen en geen verschil te maken tussen mannen en vrouwen...

in de grondwet staat nog altijd het recht om niet aangeraakt te willen worden (Y)
Waarschuw beheerder
donateur
Asociaal om vanwege die reden een lerares te ontslaan.
Er zijn vele manieren om iemand correct te begroeten.

Het is sociaal om iedereen gelijk te behandelen en geen verschil te maken tussen mannen en vrouwen...

Daar hoef je toch geen hand voor te schudden.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 19 december 2006 om 14:29:
in hun land mag ik toch hopen dat je bedoeld??

Waar haal jij vandaan dat deze vrouw niet Nederlands is dan??
Uitspraak van okdan op dinsdag 19 december 2006 om 14:24:

En je kunt niet het goede voorbeeld geven als je mannen geen hand geeft? Kom op.. berichten als dit wakkeren de moslim-haat alleen maar aan. Maar waar gaat het helemaal om??

Waarschuw beheerder
Uitspraak van KRIMINAL op dinsdag 19 december 2006 om 14:29:
Is niet mogelijk.

Nee dat soort kampen zijn er nu niet, maar dat is niet onmogelijk om die alsnog op te richten, hoe het moet hebben we al voorbeelden van, namelijk de manier waarop asielzoekers worden behandeld. Verschil is: die hebben niets misdaan en zijn meestal juist voor fundamentalisme gevlucht, ratten als onderdrukkende echtgenoten en vaders moeten gewoon gedwongen worden zich aan te passen met behulp van een zeer streng regime.

gematigde moslims (en sowieso alle gematigd gelovigen) verdienen respect en vrijheid, fundamentalisten (zowel moslims als bijv. mensen uit Urk) moeten gedwongen worden om zich aan te passen. Net als de Borg dat in Startrek deden; Resistance is Futile :yes:

want stel we gaan idd zo'n dingen tolereren... als je weet hoe moslims (en trouwens ook protestanten en joden) redeneren die hun geloof al te letterlijk nemen is iedere vorm van toe geven aan orthodoxe islam/judaisme/christendom gewoon een vinger geven. De volgende keer rukken ze je hand af.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb niks tegen de Islam. Wel tegen de islam op de manier zoals ie o.a. in Irak en Palestina wordt bedreven.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
meer dan terecht (Y) past niet in onze cultuur en anders ga je maar naar een cultuur waar ze dat wel accepteren (Y) zo simpel is het.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 19 december 2006 om 14:31:
Net als het burkha verbod. Als vrouwen die niet meer mogen dragen dan mogen ze van hun man gewoon de deur niet uit.

wat een domme redenering.
die burka is verboden omdat elke gek onder dat kleed kan zitten.

en ze zijn gewend binnen te zitten hoor :D
ze willen gewoon leven zoals ze gewend zijn, mannen de baas, vrouwen de slaafjes. nou prima dan toch?
wie niet horen wil, moet maar voelen (Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DeadBeat op dinsdag 19 december 2006 om 14:34:
Waar haal jij vandaan dat deze vrouw niet Nederlands is dan??

omdat ze geen hand geeft lijkt mij.
Uitspraak van DeadBeat op dinsdag 19 december 2006 om 14:34:
En je kunt niet het goede voorbeeld geven als je mannen geen hand geeft

nee je kunt die kinderen aan wie ze les geeft geen voorbeeld geven die ze op school wel horen te krijgen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 19 december 2006 om 14:06:
terecht

Waarschuw beheerder
Nee. Die vrouwen kiezen er niet zelf voor. Ze hebben geen keus. En ik vind dat je mensen niet het slachtoffer mag maken van andermans keuzes.

Wat jij voorstelt is willens en wetens aan onderdrukking mee werken. Dat plaatst jou op dezelfde lijn als de regering van Iran en Noord Korea (n)

Waarschuw beheerder
Een moslim lerares ontslagen omdat ze geen hand wou geven aan haar mannelijke collega's. Terecht of onterecht?

Ik vind terecht. Het is sociaal om iedereen gelijk te behandelen en geen verschil te maken tussen mannen en vrouwen...

Terecht aanpassen of weg
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 19 december 2006 om 14:37:
die burka is verboden omdat elke gek onder dat kleed kan zitten.

van diezelfde gekken lopen ook met bretels, kisten, opgerolde spijkerbroeken en verschrikkelijke bombers ;)
Waarschuw beheerder
als zij dat nou niet wilt prima toch :)
Ik zou d'r ook geen hand willen geven :no:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van okdan op dinsdag 19 december 2006 om 14:38:
omdat ze geen hand geeft lijkt mij.

Dus als ik morgen iemand weiger een hand te geven ben ik ook ineens een buitenlander?! :vaag:
Waarschuw beheerder
Een moslim lerares ontslagen omdat ze geen hand wou geven aan haar mannelijke collega's

dus wat is ze?????
Waarschuw beheerder
Uitspraak van okdan op dinsdag 19 december 2006 om 14:53:
dus wat is ze?????

moslim, buitenlander staat nergens hoor
Waarschuw beheerder
donateur
:gaap:

Waardeloze kut discussie dit.

Waarschuw beheerder
Terecht natuurlijk, Nederlandse normen en waarden respecteren en hanteren of anders ....... Vlucht Kl-432 om 21:56 red ze nog net als ze opschiet !! :lol:
Waarschuw beheerder
uitspraak van Jochen : van diezelfde gekken lopen ook met bretels, kisten, opgerolde spijkerbroeken en verschrikkelijke bombers

Wat is dat voor verschrikkelijk domme vergelijking.
Je ziet het verschil toch wel.
Burka is het persoon niet zichtbaar.
Bomber, Nikes, Bretels of wat dan ook is mischien provicerend maar diegene kan zich alsnog indentificeren.

Toch?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DeadBeat op dinsdag 19 december 2006 om 14:10:
het niet geven van een hand aan

smetvrees ? !
ongewassen handen
pulken in neus
niezen in handen enz
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 19 december 2006 om 14:18:
helemaal terrecht
aanpassen of anders opkrassen

:respect:

Waarschuw beheerder
Terecht, Halloooo we zijn in Nederland hoor, waarom zou een vrouw een man geen hand mogen geven? Get real zeg.. als die domme wijven zo achter willen lopen en geen rechten willen hebben moeten ze dat zelf weten, maar dat past niet in de Nederlandse cultuur, hier zijn vrouwen GELIJK aan mannen!
Waarschuw beheerder
donateur
terecht
opzouten met stomme geloof met achterlijke regeltjes.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ontslaan gaat te ver.

Waarschuw beheerder
donateur
Terecht

Waarschuw beheerder
Hallo wij zitten in nederland dus normen en waarden weet je nog hihihi ja want ja want...hihi ja normen en waarden toch? ja........toch? :loser:

Onterecht, onzin weer.. ik hou ook niet van handjes schudden
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Terecht
Waarschuw beheerder
terecht

Waarschuw beheerder
terecht

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 19 december 2006 om 14:19:
onterecht. Ze hadden haar man, haar ouders en schoonouders op heropvoedingskamp moeten sturen.

Het probleem is niet dat die vrouw geen respect wil tonen maar dat ze van kinds af aan onderdrukt is en nooit zelf respect gehad heeft van mannelijke personen

En daar moet met keiharde hand tegen worden op getreden. Ik ben zelf totaal anti racistisch of wat dan ook... ik vind alleen dat integratie afgedwongen moet worden met dezelfde middelen waar in hun maatschappij segregatie mee wordt gehandhaafd. Strakke discipline, nog net geen lijfstraffen dus.

goed punt, staat nergens in de Koran dat je dit niet mag doen. Allemaal verzonnen regeltjes door zogenaamd radicale mannen die het zelf er goed van nemen.

Waarschuw beheerder
terecht:yes: Laat ze hier maar is aanpassen!
Waarschuw beheerder
Ze komen naar hier dus moeten ze zich maar aanpassen aan de gebruiken van HIER & niet omgekeerd.
Waarschuw beheerder
helemaal terrecht

Precies! :yes:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van n0nnuz O:) op zaterdag 23 december 2006 om 15:22:
Uitspraak van Nikki25 op dinsdag 19 december 2006 om 14:18:
helemaal terrecht

Waarschuw beheerder

ja maar is ze ook echt precies daarom ontslagen :/

Waarschuw beheerder
helemaal terrecht

:jaja: helemaal mee eens
Waarschuw beheerder
donateur

Waar dan? :/

Helemaal mee eens. Alleen niet denken dat dit typisch moslimgedrag is.

Dit topic heeft een nogal hoog "Gietijzeren Rita" gehalte. ;p

Waarschuw beheerder
Terecht... Een leraar moet een maatschappelijk voorbeeldfunctie voor leerlingen dusja ophoeren met die @@@@@!

Waarschuw beheerder
donateur
Terecht

tuurlijk terecht
wij hoeven ook niet zonder hoofddoek en met schoenen een moskee in te lopen toch?

kom op hoor, alles maar aangrijpen om een discussie op te doen laaien over discriminatie etc (N) gewoon normaal doen en je eigen aanpassen

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 25 december 2006 om 00:14:
kom op hoor, alles maar aangrijpen om een discussie op te doen laaien over discriminatie etc gewoon normaal doen en je eigen aanpassen

dat gebeurd zeker te veel en maar die eeuwige discussie ondertussen krijg de allochtoon meer voor mekaar dan de autochtoon,, vreemd land leven we toch :s:S