Partyflock

Forumonderwerp · 920110
Waarschuw beheerder
Europese moslims kampen met discriminatie

Uitgegeven: 18 december 2006 12:08
Laatst gewijzigd: 18 december 2006 12:55

WENEN - Europese moslims hebben te maken met diepgewortelde discriminatie in onderwijs en werkgelegenheid en bij de huisvesting, die hen van de bevolking kan isoleren. Dat is maandag gebleken uit een rapport van het Europees Waarnemingscentrum voor racisme en vreemdelingenhaat (EUMC).

Het onderzoek van het EU-agentschap in Wenen is het eerste dat de positie van moslims in de gehele Europese gemeenschap onder de loep neemt. Naast het rapport publiceerde de EUMC een aantal interviews met vooral jonge moslims. "Een vraag die ik vaak heb gehoord, is: wanneer ga je terug? Dan zeg ik: Ik ben geboren in Rotterdam, dus waar zou ik heen gaan? Het is een heel pijnlijke vraag, die je het gevoel geeft dat je een vreemdeling bent", zei een Nederlandse moslima.

Islamofobie

In de Europese Unie wonen naar schatting vijftien miljoen moslims, waarmee ze na de christenen de tweede religieuze groepering in de unie vormen. Volgens de EUMC hebben zij te kampen met islamofobie, die voortkomt uit de toenemende neiging om moslims te associëren met terrorisme.

Uit de beschikbare gegevens, waaraan volgens het agentschap overigens een gebrek bestaat, blijkt dat de moslims vaak slecht gehuisvest zijn. Hun onderwijsniveau is lager dan dat van de gemiddelde Europeaan en er zijn veel meer moslims werkloos dan gemiddeld.

Hoofddoek

De geïnterviewden maken duidelijk dat vooral moslima's met een hoofddoek veel moeite hebben een baan te vinden. Jonge Nederlandse ondervraagden zeggen dat ze in de klas volgens etnische lijnen worden gescheiden, omdat ze als buitenlander worden gezien.

Van twee kanten

De moslims erkennen wel dat integratie van twee kanten moet komen en dat ze zelf meer zouden kunnen doen om bij de Europese leefgemeenschap te horen. "De imams zijn niet in staat de goede antwoorden te geven. Ze zeggen dat we volgens onze traditie en cultuur niet eens zouden moeten denken aan een etentje of een feestje. Maar ze realiseren zich niet dat als we niet deelnemen, we een eenling worden die niet bij de groep hoort", zei een Nederlandse moslim.

tja...what comes around goes around :)
laatste aanpassing door een beheerder

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tha_RaveBeast op maandag 18 december 2006 om 15:03:
Europese moslims kampen met discriminatie

och..gut:aai:

idd, ze moeten is een keer minder zeiken

Waarschuw beheerder
jze moeten niet zo zeiken

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Nou nou nou lekker simpele reacties weer..

Waarschuw beheerder
Krijg bijna medelijde met deze mensen, bijna dan

Artiest Chris tc
Waarschuw beheerder
De moslims erkennen wel dat integratie van twee kanten moet komen en dat ze zelf meer zouden kunnen doen om bij de Europese leefgemeenschap te horen. "De imams zijn niet in staat de goede antwoorden te geven. Ze zeggen dat we volgens onze traditie en cultuur niet eens zouden moeten denken aan een etentje of een feestje. Maar ze realiseren zich niet dat als we niet deelnemen, we een eenling worden die niet bij de groep hoort", zei een Nederlandse moslim.

Dit slaat de spijker op zijn hoofddoek (Y)
Waarschuw beheerder
donateur
tjah, moet je hier nou op zeggen....

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 18 december 2006 om 15:07:
Nou nou nou lekker simpele reacties weer..

Wacht maar tot ze naar Urk komen (Y)
Waarschuw beheerder
donateur
:lol:.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 december 2006 om 15:09:
Wacht maar tot ze naar Urk komen

De Turkse supermarkt bevalt me hier anders prima! De man is open van 8 tot 8, heeft alles vers, en 10x zoveel (verse) kruiden als de gemiddelde supermarkt.

Gelukkig is niet elke moslim een wereldvreemde schuwe of agressieve aap
Waarschuw beheerder
bron anders slotje

Waarschuw beheerder
tuurlijk!
het ligt altijd aan ons ja b)
laat ze uns verder de wereld in kijken en dan elkaar nog uns vragen wie er nou gediscrimineerd word en wie niet :/
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ze zeggen dat we volgens onze traditie en cultuur niet eens zouden moeten denken aan een etentje of een feestje.

:looser:

laat die Imaams een x uitzetten! mischien gaat het dan wat beter met de moslims qua intergratie

Waarschuw beheerder
Uitspraak van se7en op maandag 18 december 2006 om 16:03:
laat die Imaams een x uitzetten! mischien gaat het dan wat beter met de moslims qua intergratie

zal helaas niet meer gaan ze hebben het al voorelkaar dat verdonk niet meer zit
Waarschuw beheerder
Een vraag die ik vaak heb gehoord, is: wanneer ga je terug

dan zal ze wel niet heel goed Nederlands spreken.....en dat voor iemand die in Rotterdam geboren is.
Waarschuw beheerder
Jammer voor ze.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jochen op maandag 18 december 2006 om 16:24:
Dat gefit altijd op andere bevolkingsgroepen, door de voornamelijk minder intelligente Nedelander, is zonde van je energie. Gewoon lekker hard werken, goed je centjes verdienen en daar vervolgens leuke dingen mee doen. Last ondervind je niet snel van mensen, dat ontstaat enkel tussen je oren (angst,woede en voor de hele domme mens onder ons : haat).

jou denk wijze is niet de mijne !!!

en werk erg hard meestal 6 dagen in de week en heb me eigen mening over dit onderwerp (Y)
Waarschuw beheerder
Wees blij, het is de vrouwelijke reincarnatie van Hitler.

Dat gefit altijd op andere bevolkingsgroepen, door de voornamelijk minder intelligente Nedelander, is zonde van je energie. Gewoon lekker hard werken, goed je centjes verdienen en daar vervolgens leuke dingen mee doen. Last ondervind je niet snel van mensen, dat ontstaat enkel tussen je oren (angst,woede en voor de hele domme mens onder ons : haat).

Ik denk dat jij niet helemaal goed oplet, in en te rijke buurt woont, of gewoon wereldvreemd ben. Ik heb een hoop met dit soort mensen gewerkt en geloof mij, als ik een dochter had en ze zou ook maar in de buurt komen van vriendschap met mannelijke moslims, dan zou ik haar opsluiten tot ze wel verstand had.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 december 2006 om 16:30:
en werk erg hard meestal 6 dagen in de week en heb me eigen mening over dit onderwerp

moet je ook zeker hebben, ik zag dat je werkt in een koffiebranderij. Volgens mij ruikt het daar echt altijd zo LEKKERRRRRR ... :yes: ben dol op koffie
Waarschuw beheerder
Dat gefit altijd op andere bevolkingsgroepen, door de voornamelijk minder intelligente Nedelander

Het ligt ook aan de onderbouwing van je argumenten natuurlijk. In mijn kringen bevinden zich over het algemeen vrij intelligente mensen, maar die delen mijn mening ook gewoon hoor. Ze spreken het mischien iets minder snel uit.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van se7en op maandag 18 december 2006 om 16:34:
Ik denk dat jij niet helemaal goed oplet, in en te rijke buurt woont, of gewoon wereldvreemd ben. Ik heb een hoop met dit soort mensen gewerkt en geloof mij, als ik een dochter had en ze zou ook maar in de buurt komen van vriendschap met mannelijke moslims, dan zou ik haar opsluiten tot ze wel verstand had.

Maar dan zal je het wel hebben over de heren aan de onderkant van de maatschappij zeker, daar zitten genoeg rotte appels tussen. Bevind me daar gelukkig zelden tot nooit tussen, maar volgens mij heeft iedereen toch zelf aardig de vrije keuze om te wonen en te leven op een plek naar keuze. Zo kun de rotheid op afstand houden B) dus ook je eventuele toekomstige dochter ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van se7en op maandag 18 december 2006 om 16:34:

(Y) precies hoe ik er overdenk genoeg ratten in amsterdam gezien :rot:

Uitspraak van Jochen op maandag 18 december 2006 om 16:35:
ik zag dat je werkt in een koffiebranderij. Volgens mij ruikt het daar echt altijd zo LEKKERRRRRR ... ben dol op koffie

klopt de geur is heerlijk drink daar door wel veel te veel koffie een 15 kopjes in een dienst is heel normaal

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jochen op maandag 18 december 2006 om 16:35:
Uitspraak van dave=alpha=eelke op maandag 18 december 2006 om 16:30:
en werk erg hard meestal 6 dagen in de week en heb me eigen mening over dit onderwerp

moet je ook zeker hebben, ik zag dat je werkt in een koffiebranderij. Volgens mij ruikt het daar echt altijd zo LEKKERRRRRR ... ben dol op koffie

Met al die koffie zal 6 dagen werken wel geen probleem zijn ;) :p

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 december 2006 om 16:42:
Met al die koffie zal 6 dagen werken wel geen probleem zijn

wilde al naar 7 dagen werken gaan maar helaas dat lukt niet :-(

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 december 2006 om 16:43:
wilde al naar 7 dagen werken gaan maar helaas dat lukt niet

Moet je bij een redbull fabriek gaan werken :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jochen op maandag 18 december 2006 om 16:39:
maar volgens mij heeft iedereen toch zelf aardig de vrije keuze om te wonen en te leven op een plek naar keuze. Zo kun de rotheid op afstand houden dus ook je eventuele toekomstige dochter

dat zie je helemaal fout! als jij niet de gave hebt ontvangen om goed te leren al-dan-niet een handelsgeest heb gekregen, dan kan het wel eens gebeuren dat je in een achterstandswijk terecht komt........en dan? Sommige mensen hebben een verekt goeie baan, maar krijgen hersenletsel als gevolg van een ziekte/ongeluk. Leuk voor ze dat links het dan zo voor ze heeft verpest dat ze tussen dit soort mensen moeten gaan leven.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 december 2006 om 16:44:
Moet je bij een redbull fabriek gaan werken

nee dat lijkt me nou weer totaal niks

koffie is een produkt wat altijd zal blijven verkopen.

dit is relaxt werk heb een robot die het werk doet en de rest doe ik op de heftruck 60 ton in een dienst :9
Waarschuw beheerder
donateur
offtopic

@arno : kicke shopje, eenvoudig maar duidelijk. Hij is bij mij wel wat traag, maar hij heeft prettige uitstraling. Goede zaken.

on/off topic
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 december 2006 om 16:47:
doe ik op de heftruck 60 ton in een dienst

Wat doe jij daarmee dan? Moet het verladen worden?Komt het net uit de "ovens"?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jochen op maandag 18 december 2006 om 16:54:
@arno : kicke shopje, eenvoudig maar duidelijk. Hij is bij mij wel wat traag, maar hij heeft prettige uitstraling. Goede zaken.

thanks net nieuw moeten nog wat aanpassingen plaatsvinden!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 december 2006 om 16:47:
nee dat lijkt me nou weer totaal niks

koffie is een produkt wat altijd zal blijven verkopen.

Hehe ik bedoel eigenlijk voor de energie ;)
Maar ja koffie zal wel altijd blijven verkopen, ben er zelf ook erg gek op :) Drink zelf ook al gauw 5-10 kopjes per dag ;) (met verse bonen)
Uitspraak van Jochen op maandag 18 december 2006 om 16:47:
in ieder geval de snor

precies hoe ik er overdenk genoeg ratten in amsterdam gezien [/quote]

Niet alleen in Amsterdam :p
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jochen op maandag 18 december 2006 om 16:54:
Wat doe jij daarmee dan? Moet het verladen worden?Komt het net uit de "ovens"?

het komt inderdaad uit de ovens of wat wij noemen branderij daarna gaan ze naar de malerij en komen ze in 250 grams en 500 grams pakjes en die worden met de robot op cheps of euros gestapeld en ik zet ze weer weg op een baan naar beneden vooraad beheer :9

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 december 2006 om 17:05:
(met verse bonen)

zullen wel niet zo vers zijn zoals ik ze drink :9

Hehe ik bedoel eigenlijk voor de energie

nog meer energie en ik slaap helemaal niet meer :9

Niet alleen in Amsterdam

ik gaf enkel een voorbeeld :aai:
Waarschuw beheerder
Wees blij, het is de vrouwelijke reincarnatie van Hitler.

Verdonk doet haar werk naar behoren, haar daarom met hitler te vergelijk gaat te ver wel eens gelezen en opzeocht wat hitler precies deed??

Maar goed om even ontopic te blijven er zit wel een kern van waarheid in wat de topic zegt. Sinds de aanslagen van 911 zijn mensen moslim foob geworden. De meeste moslims zijn normale mensen van wie je geen last hebt, en die geen aanslagen plegen en gewoon hard werken. Het is een kleine groep (incl die verveelde mocros op de straat hoeken) die het voor de rest verpesten. Alleen jammer dat de meeste mensen en ook hier te bekrompen denken.
Waarschuw beheerder
In NL krijgen ze al gratis geld nu mag er wel wat van de andere kant komen
Wel zo eerlijk

hehhe