Partyflock

Forumonderwerp · 919717
Waarschuw beheerder
donateur
Na bijna tien jaar gevangenschap komt de in Thailand vanwege drugshandel veroordeelde Machiel Kuijt op vrije voeten. Dat meldt De Telegraaf.

Levenslang
Kuijt was tot levenslang veroordeeld. De beslissing om Kuijt binnen vier weken vrij te laten is genomen door een speciale commissie die de Thaise regering adviseert. Kuijt hoeft in Nederland niet meer de gevangenis in.

[img width=138 height=90 cacheid=000d4f0f00263bc6646022451a01b2894e]http://www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuws/2003/11_november/03/binnenland/machiel_kuijt_boeien138.jpg[/img]

Uitleveringsverdrag
De enige tegenvoorwaarde is dat Thaise gevangenen in Nederland eenzelfde coulante behandeling krijgen. Kuijt valt onder een uitleveringsverdrag dat Nederland en Thailand in 2004 sloten toen koningin Beatrix het Aziatische land bezocht.

Buitenlandse Zaken
Een woordvoerder van het ministerie van Buitenlandse Zaken zegt dat 'de tekenen gunstig zijn'. Over een paar weken verwacht het ministerie definitief uitsluitsel uit Thailand.

BRON

vrijgelaten ??? ze hadden hem moeten houden daar :yes:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 19 december 2006 om 18:29:
I'll tell you something i saw in a prison called Bangkwang, nine years into my imprisonment in thailand. I was awakened late one night by the screaming of a young French prisoner in the cell next door. The sound of his scream was excruciating. It wasn't just a scream of pain but of madness too. It was the sort of sound you would never want to hear coming from a human being. I'll never forget it. For hours and hours he screamed, until I and a friend called David , who was in a cell opposite, began screaming back, begging him to tell us what was wrong. It became obvious that whatever was torturing him was so overwhelming that he couldn't hear us at all. He was lost is is own pain.

Eventually, David and i began shouting for the guard. We knew that the hospital staff, who didn't care too much at the best of times, wouldn't be interested at this hour. So we pleaded with the guard to let us into the Frechmans cell to see what was wrong. David had served in the US army, kwew a fair amount of first aid and thougth he might be able to help. Luckily, we had a good guard this night and he agreed.

When we entered the Frenchman's cell, he was alone, curled into a ball, facing the corner. His screams didn't stop for the whole time we were there-he seemed totally oblivious to our presence. As soon as we turned over, we saw what was wrong. On his neck, just below the ear was an enormous lump, about the size of an avocado. As we looked at the lump it appeared to be moving. David seemed to know wjhat was wrong and dashed back to our cell to get a razor blade. David told us to hold the Frenchman down, as he was going to lance the lump with the razor. As soon as the blade sliced the skin, the wound opened up like a new flower. And out of the gash in the Frenchman's neck spilled hundreds of tiny worm-like creatures, wriggling and oozing out like spaghetti. It was appalling, a dreadfull dream only real and right before my eyes. According to the hospital staff who examined him later , a cockroach had crawled into his ear, burrowed to his neck and laid it's eggs. And when i remember the grotesque sound of his screams, i'm certain he knew what was happening to him...

:yes: Dat is hem.. dit is echt 't smerigste verhaal wat ik in m'n leven gehoord heb! :dood:

Waarschuw beheerder
Damn... dat boek ga ik ook lezen. Heb t boek van Pedro Ruijzing ook gelezen en een boek van een Nederlander die gevangen heeft gezeten in India meen ik. Daarin vertelde ie dat ie gebeten was door een slang en dat zn hele been aan het wegrotten was en dat niemand hem hielp. Weet even de titel niet meer. Heftige verhalen allemaal.

Maar ik vind het goed dat ie vrij komt.. .10 jaar in zo'n gevangenis is lang genoeg en véél te veel als ie echt onschuldig is.
Waarschuw beheerder
donateur
volgens mij stond hij gewoon bekend als handelaar/smokkelaar dus ik geloof niet dat hij onschuldig is.
maar ja..10 jaar in een thaise gevangenis is overdreven lang

Waarschuw beheerder
donateur
Hij is Terug hoor

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 9 maart 2007 om 12:25:
Hij is Terug hoor

De vlag kan uit:lol:
Welcome back Machiel:/
Straks wordt ie nog als een held ontvangen op Schiphol:S
Of heeft ie in Thailand een gouden medaille gewonnen???
:D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van se7en op maandag 18 december 2006 om 10:42:
wrm niet? kijk asl hij hero smokkelde mogen ze hem van mij tegen de muur zetten. maar xtc cq coke tja dan vind ik 10 jaar wel heel veel!

lekker krom :/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 17 december 2006 om 16:32:
De strafmaat in verhouding tot het delict is absoluut oneerlijk.

Ja in Nederland ja....naar mijn mening klopt de strafmaat hier niet.
Uitspraak van se7en op maandag 18 december 2006 om 10:42:
wrm niet? kijk asl hij hero smokkelde mogen ze hem van mij tegen de muur zetten. maar xtc cq coke tja dan vind ik 10 jaar wel heel veel!

:roflol: Jij Snapt het :rot:
Waarschuw beheerder
http://www.peterrdevries.nl/column/Telegraaf%20Zondag%20column/textcolumnpetertelegraaf012.htm

Had hem maar laten zitten

Waarschuw beheerder
Voor moord krijg je in Thailand bijvoorbeeld 25 jaar. Voor drugshandel of smokkel krijg je doodstraf of levenslang. In Thailand zien ze drugssmokkel als 'mass murder' omdat je niet alleen het leven van de verslaafde verneukt maar ook van zijn familie.

Tja ergens hebben ze wel gelijk. Op Youtube staat de documentaire die de BBC in 2004 heeft gemaakt over de Bangkwang gevangenis. Unieke beelden van het regime daar, dan besef je pas hoe goed we het hier hebben.

http://youtube.com/results?search_query=bangkok+hilton

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 9 maart 2007 om 12:55:
In Thailand zien ze drugssmokkel als 'mass murder' omdat je niet alleen het leven van de verslaafde verneukt maar ook van zijn familie.

daar zit wat in
Waarschuw beheerder
Voor moord krijg je in Thailand bijvoorbeeld 25 jaar. Voor drugshandel of smokkel krijg je doodstraf of levenslang. In Thailand zien ze drugssmokkel als 'mass murder' omdat je niet alleen het leven van de verslaafde verneukt maar ook van zijn familie.

Tsja...de Doodstraf. Die zouden meer mensen moeten krijgen. (Y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Xochipilli'81 op zaterdag 16 december 2006 om 13:24:
Ik denk dat hij zijn lesje wel geleerd heeft.

Uitspraak van Xochipilli'81 op zaterdag 16 december 2006 om 13:24:
Als hij weer de fout in gaat mag hij van mij weer naar Thailand terug.

(y)

Waarschuw beheerder
Mooi zo. Nu de honderden andere Nederlanders die in het buitenland vast zitten nog.

Die bananenboeren hebben geen flauw idee wat een redelijke strafmaat is voor een vrij onschuldig misdrijf als drugssmokkel.

Ik zeg: invallen laten doen door de luchtmobiele brigade om hun uit de bajes te halen tot alle Nederlanders bevrijd zijn. Eventueel vergezeld van een bombardement op hun strategische militaire/industriele locaties. Straffen oke, maar doe het dan op een menswaardige manier en hanteer redelijke straffen. En zo niet, het niet accepteren. Dat leert ze wel af om Westerlingen op barbaarse manier te behandelen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
In Thailand zien ze drugssmokkel als 'mass murder' omdat je niet alleen het leven van de verslaafde verneukt maar ook van zijn familie.

Dat doet die verslaafde toch echt zelf

Waarschuw beheerder
beter voor m :smoke: :lijn:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 16 december 2006 om 13:47:
Heb er 2 boeken over gelezen.

Pedro Ruijzing: Levenslang in Thailand
Warren Fellows: The Damage Done

heb ik ook gelezen. goeie boekjes.
machiel kuijt heeft trouwens ook een boek geschreven 10 jaar thailand heet dat. is vandaag uitgekomen. heb hem al besteld.
Waarschuw beheerder
Is het eigenlijk ooit bewezen dat hij iets te maken had met die smokkel? Voor zover ik weet heeft zelfs z,n vriendin gezegd dat Machiel er niets mee te maken heeft.
Hij schijnt in Nederland een bekende te zijn van de politie en had hij banden met de onderwereld, dat kan zo zijn maar dat heeft natuurlijk niks met deze zaak te maken.
Waarschuw beheerder
donateur
Niet elk land is zo soepel met drugs veroordelingen..

Waarschuw beheerder
10 jaar kringspier terreur in Bangkok

By : M. Kuijt

ISBN Nummer : 1782.298.212.111
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 16 december 2006 om 20:33:
Als je 10 jaar hebt gezeten voor drugshandel dan vind ik dat al lang genoeg

wel waar maar ook weer niet je weet toch van te voren dat als je in dat soort landen gepakt wordt dat je de *lul* ben.
Dus vind ik dat je ook niet zeuren als je 10 jaar krijgt.
je weet van te voren waar je aan begint....
tenzij je erin geluisd ben dan is 10 jaar errrrgggg lang...
zeker daar..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
ik snap niet dat ze zo iemand zoveel media-aandacht geven, het is toch gewoon een crimineel. En nu word hij als een held ontvangen(n)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van miguelo:) op zaterdag 16 december 2006 om 12:07:
vrijgelaten ??? ze hadden hem moeten houden daar

Tsja, lullig als ie er indd niets vanaf wist.

Maar ik vind t wel onzin dat die andere gozer vrijgelaten werd, uit Thailand. Nadat de koningin daar was geweest.. Moet je maar niet een x aantal kilo coke gaan smokkelen :looser: !!

Waarschuw beheerder
eigenschult hoor
je weet het als je drugs smokkelt
en dan zielig doen dat je 10 jaar vast zit :/
geen medeleiden mee!!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 17 december 2006 om 11:28:
Ze moeten eens een paar van die gedetineerden die hier vastzitten daar in Tailand droppen ook een goed idee

(Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 9 maart 2007 om 14:53:
Dat doet die verslaafde toch echt zelf

Op de 1 of andere manier zien ze dat daar niet...

Kortom: no-go-country :no:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Het thaise recht zit echt krom in elkaar.

Een vriend van mij woont al een tijdje in thailand toen er een inval was in een huis waar hij logeerde,en er in dat huis een vrouw was die drugs bij zich had, zij is opgepakt, hij ook(terwijl hij niets had, alleen de vrouw had wat bij zich)

Hij zit nu al 3 jaar vast, is al 2 keer VRIJGESPROKEN maar elke keer gaat de aanklager in hoger beroep.

Het heeft intussen al 10.000en euros gekost, maar we moeten nu wachten totdat hij voor de 3e!! keer voor moet komen.Die zitting is eind 2008!En zo kan dat dus tot maximaal 3 keer!

Echt triest hoe dat daar werkt!
Je bent daar schuldig totdat je onschuld bewezen is.En zelfs als dat zo is, gaan ze gewoon weer in beroep waardoor je zoiezo minimaal 2 jaar langer moet zitten.(zolang duurt t voordat t hoger beroep dient:s )
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Je hoeft je in zo'n cel niet eenzaam te voelen:D dat scheelt:9

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 9 maart 2007 om 16:30:
machiel kuijt heeft trouwens ook een boek geschreven 10 jaar thailand heet dat. is vandaag uitgekomen. heb hem al besteld.

Das snel! Issie alvast beginne te schrijve in de gevangenis.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 10 maart 2007 om 16:54:
Maar ik vind t wel onzin dat die andere gozer vrijgelaten werd, uit Thailand. Nadat de koningin daar was geweest.. Moet je maar niet een x aantal kilo coke gaan smokkelen !!

Pedro Ruyzing bedoel je? Ok hij is schuldig, maar hij heeft er zwaar voor moeten boeten. Of je hem na 8 jaar vrijlaat of je laat hem nog 10 jaar zitten. Geloof me hij zal dit echt geen 2e keer meer doen. De Thai die gepakt worden met drugssmokkel krijgen soms gelijk de doodstraf. Vind ik wel heel hard, je moet mensen wel een tweede kans geven als ze hun straf hebben uitgezeten. Bij herhaling doodstraf, Ok.

Uitspraak van verwijderd op zondag 11 maart 2007 om 21:38:
Het thaise recht zit echt krom in elkaar.

Een vriend van mij woont al een tijdje in thailand toen er een inval was in een huis waar hij logeerde,en er in dat huis een vrouw was die drugs bij zich had, zij is opgepakt, hij ook(terwijl hij niets had, alleen de vrouw had wat bij zich)

Hij zit nu al 3 jaar vast, is al 2 keer VRIJGESPROKEN maar elke keer gaat de aanklager in hoger beroep.

Het heeft intussen al 10.000en euros gekost, maar we moeten nu wachten totdat hij voor de 3e!! keer voor moet komen.Die zitting is eind 2008!En zo kan dat dus tot maximaal 3 keer!

Echt triest hoe dat daar werkt!
Je bent daar schuldig totdat je onschuld bewezen is.En zelfs als dat zo is, gaan ze gewoon weer in beroep waardoor je zoiezo minimaal 2 jaar langer moet zitten.(zolang duurt t voordat t hoger beroep dient )

Zo gaat dat daar in die bananenrepubliek, echt verschrikkelijk zoiets. Als je onschuldig bent wordt duurt het 6 jaar voor je vrij komt, als je niet ten onrechte wordt veroordeeld.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 12 maart 2007 om 18:04:
Pedro Ruyzing bedoel je? Ok hij is schuldig, maar hij heeft er zwaar voor moeten boeten. Of je hem na 8 jaar vrijlaat of je laat hem nog 10 jaar zitten. Geloof me hij zal dit echt geen 2e keer meer doen. De Thai die gepakt worden met drugssmokkel krijgen soms gelijk de doodstraf. Vind ik wel heel hard, je moet mensen wel een tweede kans geven als ze hun straf hebben uitgezeten. Bij herhaling doodstraf, Ok.

:jaja: idd

Tis al te ziek om het daar een week vast te zitten. Dan doe je je ergste vijand nog niet aan.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van MarkB op maandag 12 maart 2007 om 19:04:
Tis al te ziek om het daar een week vast te zitten. Dan doe je je ergste vijand nog niet aan

als iemand heroine smokkeld mogen ze hem kapot schieten van mij! stelletje lijkenpikkers! als je die junks in utrecht zie dan denk ik dat doe je je grootste vijand nog niet aan!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van miguelo:) op zaterdag 16 december 2006 om 12:29:
hij is toch zelf zo stupid om te smokkelen.. dan moet ie ook de conseqenties daarvan overzien en ja in Thailand is dat levenslang.

idd!!:jaja:

mjah hij zal zijn lesje wel geleerd hebben ! hopen we maar!