Partyflock

Forumonderwerp · 918818

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

wat vinden jullie van de her-invoering van de doodstraf en zou je een reden kunnen bedenken waarom wel of waarom niet? nou ik ben in sommige gevallen voor. b.v: de moordenaar van de vorige week omgekomen jesse, volkert van de g, mohammed b enz.

Tegen, mens kan/mag niet over andermans leven beslissen. Bovendien vind ik het inderdaad krom om iemand te vermoorden, ómdat hij iemand vermoord heeft.

Doodstraf = middeleeuws, niet verlagen tot dat niveau :)

Uitspraak van verwijderd op maandag 11 december 2006 om 22:22:
idd heb je helemaal gelijk in...zoals ik in een vorig topic al duidelijk wilde maken is dat mensen die een moord plegen er veelste makkelijk vanaf komen :[

"psychische problemen".

Jaja....psychische problemen en dan mag je zoiets doen....onze maatschappij hé :[ word er zo moedeloos van :cry:

dus jij vindt dat een normaal mens in staat moet zijn om een ander die hij niet moet, te doden puur omdat hij een lage straf kan krijgen?

Beetje kortzichtig. Is het niet gewoon ziek om iemand te doden? Weinig mensen die het als een teken van psychisch normaal zijn beschouwen.

Als je een 'kill' plant en voorbereidt sowieso, dan ben je gewetensloos en gewetensloze mensen worden nu eenmaal als psyschisch ziek beschouwd.

Daarbij hoort de motivatie van een moord (behalve als het noodweer is of zng. noodweer in exces) nooit mee te tellen in de strafmaat.

Want imho maakt het niets uit of je een president of een zwerver vermoordt, voor de wet horen alle mensenlevens gelijk te zijn...

ben voor de doodstraf maar niet voor moord... dr is namelijk iets wat erger is dan moord... en dat is iemand zn leven af pakken zonder hem te doden. Bijv. door verregaand sexueel misbruik (heb het niet over in de broek graaien, echt verkrachting oid) van een kind of jongere. En dan alleen nog als iemand buiten enige twijfel de dader is, bijv. als ie betrapt wordt of via dna wordt gepakt...

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 12 december 2006 om 05:45:
Er bestaat geen enkele aanwijzing of bewijs dat de doodstaf effectief is als afschrikmiddel. Integendeel, de kans op doodstraf leidt tot méér geweldsmisdrijven en niet tot minder.

idd, als je in geval van een gijzeling bij een bankoverval ofzo, in een stressituatie iemand vermoordt hebt en weet dat je of ontsnappen kan of uiteindelijk wordt opgehangen dan lijkt me dat je probeert te ontsnappen zelfs als je daar een hele stad voor moet omleggen....
→ als beheerder
Dit is al zovaak besproken!