Partyflock

Forumonderwerp · 918627
Waarschuw beheerder
APELDOORN (ANP) - In een woning in Apeldoorn is zondagavond het levenloze lichaam van een 5-jarig jongetje aangetroffen. Het kind is vermoedelijk om het leven gebracht, aldus de politie maandag.

De 27-jarige moeder meldde zich op het politiebureau in Apeldoorn met de mededeling dat ze haar kind had gedood. De politie onderzoekt de wijze waarop de jongen om het leven is gekomen.

Bron: http://www.home.nl/nieuws/binnenland
Waarschuw beheerder
donateur
Pleegouders: wij trokken aan de bel
De pleegouders van de 5-jarige jongen die in Apeldoorn dood is gevonden, hebben recent alarm geslagen. Dat zeggen ze in een uitgebreide verklaring.

Pleegouders waarschuwden Jeugdzorg

Zelfmoord
In een gesprek met persbureau ANP hebben de pleegouders gezegd dat ze ernstig bezorgd waren over de geestelijke toestand van de moeder. Die had in een telefoongesprek gezegd dat ze zelfmoord wilde plegen.

Voogd
Ze waren bezorgd over de geestelijke toestand van de moeder toen die in een telefoongesprek dreigde met zelfmoord. Ook namen de pleegouders contact op met de GGZ Eindhoven, waar de moeder onder behandeling was. Zowel Jeugdzorg als de GGZ nam volgens de pleegouders het dreigement niet serieus, omdat de moeder regelmatig zei dat ze niet meer wilde leven.

Kinderrechter
De 27-jarige moeder heeft bij de Apeldoornse politie bekend dat ze haar zoontje om het leven heeft gebracht. Volgens het Bureau Jeugdzorg waren er geen aanwijzingen dat het mis kon gaan. De kinderrechter had recent bepaald dat de bezoekregeling in de weekenden verruimd mocht worden, omdat de behandeling van de moeder effect zou hebben.

Angst
De pleegouders ergeren zich aan de berichten van hulpverlenende instanties dat er geen aanleiding was om de bezoekregeling te stoppen. "Wij hebben in het telefoongesprek met de voogd van Jeugdzorg onze bezorgdheid en angst geuit over het bezoek van de jongen aan zijn moeder. We hebben gezegd dat hij beter niet naar zijn moeder kon gaan. Het leek ons een te groot risico voor hem.

Niet serieus
"Ondanks het feit dat wij zeer tevreden waren over de begeleiding door de voogd, betreuren wij het zeer dat hij onze signalen niet serieus heeft genomen", aldus de pleegouders. "Helaas is onze angst werkelijkheid geworden. Hij is er niet meer."

Echt broertje
"Op 6 september is hij bij ons in Amerongen komen wonen. Ons gezin, vier kinderen en wijzelf, hebben hem met open armen ontvangen. We hebben een fijne tijd met hem gehad. Onze kinderen beschouwden hem al als een echt broertje", aldus de pleegouders. "Doordeweeks woonde hij bij ons en zat hij in groep 1/2 op basisschool De Regenboog. In het weekend ging hij soms naar zijn moeder, volgens de bezoekregeling van de voogd van Bureau Jeugdzorg Gelderland. De voogd van de jongen begeleidde het gehele proces en had bijna wekelijks contact met ons."

Vraagtekens
"Binnen zeer korte tijd sinds zijn plaatsing bij ons, is het contact met moeder van minimaal, dat wil zeggen één uur met begeleiding, naar zeer intensief, twee dagen zonder begeleiding, gegaan. Wij hebben hier onze vraagtekens bij geplaatst en deze aan Bureau Jeugdzorg geuit. BJZ gaf aan dat wij ons geen zorgen hoefden te maken; zijn moeder had tot op dat moment haar kind nog nooit kwaad gedaan."

Geen leven
De pleegouders besluiten: "Naarmate het contact tussen moeder en zoon intensiever werd, ging het slechter met hem. Twee weken geleden belde de moeder ons en dreigde met zelfmoord. Ze vertelde dat ze al afscheid van haar kind had genomen en een afscheidsbrief had geschreven. Bovendien gaf ze aan dat ze haar zoon 'niks aan wilde doen, maar dat dit ook geen leven was voor hem'. Na dit telefoongesprek hebben wij direct contact opgenomen met BJZ en de GGZ, om deze mededelingen van haar door te geven."

Intern uitzoeken
Het Bureau Jeugdzorg Gelderland kon nog niet ingaan op de klacht van de pleegouders. Ook de GGZ in Eindhoven kon nog niet reageren op de uitspraken. Beide instanties moeten eerst intern nog uitzoeken wat er met de meldingen is gedaan.

Waarschuw beheerder
donateur
heftige feiten :(
Waarschuw beheerder
Uitspraak van :bounce: Mir op dinsdag 12 december 2006 om 08:40:
Het Bureau Jeugdzorg Gelderland kon nog niet ingaan op de klacht van de pleegouders. Ook de GGZ in Eindhoven kon nog niet reageren op de uitspraken. Beide instanties moeten eerst intern nog uitzoeken wat er met de meldingen is gedaan.

Met alle dingen die er geregeld mis lijken te gaan vanuit jeugdzorg en dergelijke instanties zou je snel gaan denken dat het aan hun ligt natuurlijk.
Anderszijnds ben ik er eigenlijk wel van overtuigd dat zij ook hun best doen. Helaas is hun best vaak niet genoeg :nocheer:
Waarschuw beheerder
Verschrikkelijk, je eigen kind vermoorden. :S
Waarschuw beheerder
Zowel Jeugdzorg als de GGZ nam volgens de pleegouders het dreigement niet serieus, omdat de moeder regelmatig zei dat ze niet meer wilde leven.

Als iemand dreigt met zelfmoord en er is een kind bij betrokken dan moet je dit soort dreigementen toch altijd serieus nemen? of zie ik dit nou verkeerd :S
Waarschuw beheerder
Als iemand dreigt met zelfmoord en er is een kind bij betrokken dan moet je dit soort dreigementen toch altijd serieus nemen? of zie ik dit nou verkeerd

Vind ik ook, maar schijnbaar nemen jeugdzorg en GGZ het allemaal niet zo serieus! :@:@
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Triesje-1987 op dinsdag 12 december 2006 om 15:32:
Als iemand dreigt met zelfmoord en er is een kind bij betrokken dan moet je dit soort dreigementen toch altijd serieus nemen? of zie ik dit nou verkeerd

Dat zij zelfmoord wil plegen heeft niks met het kind te maken..dat vormt geen bedreiging voor hem! En als hun die vrouw al kweet niet hoelang onder behandeling hebben..en ze zovaak in een dip zeg ik wil zelfmoord plegen kan ik begrijpen dat ze dat niet serieus nemen..en tot nu toe heeft ze nog steeds geen zelfmoord gepleegd want daar gaat het hier ook niet over!
ik ben het toch echt hier mee eens
Uitspraak van Devilish™ op dinsdag 12 december 2006 om 08:56:
Anderszijnds ben ik er eigenlijk wel van overtuigd dat zij ook hun best doen

Waarschuw beheerder
Uitspraak van :cheer: patrieske :cheer: op dinsdag 12 december 2006 om 16:36:
Dat zij zelfmoord wil plegen heeft niks met het kind te maken..dat vormt geen bedreiging voor hem

pardon???
denk je dat echt??
HET IS ZEN MOEDER TUURLIJK IS ER DAN DREIGING VOOR EEN KIND!!!!
ook al zou ze hem niks willen doen maar der zelf wel als hij er bij is, DAT is al te ziek voor woorden !!!
enig idee wat een kind daar aan over houd??

en de feiten blijven dat er dus instanties waren/zijn die op de hoogte waren en er geen fuck aan hebben gedaan!!!

wie is de dupe precies weer een klein onschuldig kindje
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 12 december 2006 om 19:03:
pardon???
denk je dat echt??
HET IS ZEN MOEDER TUURLIJK IS ER DAN DREIGING VOOR EEN KIND!!!!

het is geen bedreiging dat ze haar kind wil vermoorden ..of wel dan
Waarschuw beheerder
donateur
Bovendien gaf ze aan dat ze haar zoon 'niks aan wilde doen, maar dat dit ook geen leven was voor hem'.

Sorry maar als een moeder zegt...tja ik wil hem niks aan doen maar dit leven is ook niks voor hem vind ik dat wel een vorm van dreiging...dus geef die pleegouders groot gelijk als ze het hebben gemeld aan de instanties...dat de instanties vervolgens er niks mee doen vind ik dus echt te triest voor woorden.

Zeker als ze nu zeggen geen commentaar we moeten eerst UITZOEKEN wie de klachten heeft aangenomen en wat er intern mee is gedaan :s

Ze weten toch wel wat er mee is gedaan?? of loopt er daar zoveel langs elkaar heen ?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Zoals vaak wordt er in deze situaties te laat in gegrepen :(

Waarschuw beheerder
donateur
dat dr nog mensen zijn die hun eigen kind iets aandoen(N) helaas is het een feit..:(

Waarschuw beheerder
Uitspraak van :bounce: Mir op dinsdag 12 december 2006 om 20:38:
Sorry maar als een moeder zegt...tja ik wil hem niks aan doen maar dit leven is ook niks voor hem vind ik dat wel een vorm van dreiging...

tnxs...
ben ik niet de enige die er zo over denkt...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 11 december 2006 om 21:36:
maar de schuld bij een instantie in de schoot werpen is lekker makkelijk

Dat kan jij togh ook zo goed?
Waarschuw beheerder
dus geef die pleegouders groot gelijk als ze het hebben gemeld aan de instanties...dat de instanties vervolgens er niks mee doen vind ik dus echt te triest voor woorden.

Precies, het word nota bene aangegeven dat de pleegouders het niet langer meer vertrouwen. En wie hadden er nu meer kijk op? Ik neem toch aan de pleegouders aangezien die dagelijks werden geconfronteerd met het jongetje!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 12 december 2006 om 21:22:
at dr nog mensen zijn die hun eigen kind iets aandoen(N) helaas is het een feit..:(

:yes: helaas wel!
Waarschuw beheerder
donateur
Niet dat het het feit minder erg maakt, maar ik vind het wel een verschil wanneer iemand gewoon zijn kind of familie vermoord, of dat iemand die dit doet al behandeld word omdat er al meerdere problemen zijn, dan komt er ook een vorm van ziekte bij kijken.

Daarom vind ik het ook zo kwalijk dat instanties elke keer te laat blijken te komen.

En als dat dan aan regeltjes ligt die de instanties worden opgelegd, dan zouden die nu toch wel een keer mogen veranderen :s
Waarschuw beheerder
donateur
schandalig
leve de kinderzorg en bescherming
Waarschuw beheerder
schandalig

Dan druk je het nog zachtjes uit :jaja: