Partyflock

Forumonderwerp · 917929
3 volgers · 5992x bekeken

Artiest {SHOWLIST artist 63310, 40419, 41585}
Waarschuw beheerder
donateur
Zijn er misschien nog mensen met tips, wat betreft het geleik leggen van platen, ik weet dat het een gevoel/gehoor is die je moet hebben, maar er zijn wel manieren waarop mensen het geleerd hebben!!

plaats aub jou manier waarop je het geleerd hebt!!

bvd

greetz roy

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 30 december 2006 om 22:26:
Het is wel handig als iemand je even duidelijk de basis uitlegt zodat je het niet fout gaat leren. Dat scheelt echt een hoop tijd.

Het is wel aardig ja, maar een hoop figuren denken dat ze opeens geweldig kunnen draaien als ze die tutorials onder de knie hebben, terwijl je dan eigenlijk net aan "bare fuckin' minimum" (zoals de Yanks het zo mooi zouden zeggen) onder de knie hebt. :)

Tutorials zijn een leuk hulpje voor starters die nog niets van gear en muzikale structuren weten, laten we het zo zeggen. :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
TimMer1981 citeer 10 december 2006 23:23
Oefenen is het allerbelangrijkste, dat is één ding wat zeker is.

Whehehe logisch ook,maar het is wel zow net zo lang dat je er gewoon gek van wordt!!
Dan komt er vanzelf een dag dat je eenplaat in 10 seconden HELEMAAL gelijk legt!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 1 januari 2007 om 11:43:
Dan komt er vanzelf een dag dat je eenplaat in 10 seconden HELEMAAL gelijk legt!!

:yes:

mischien nog wel korter, op een gegeven moment hoor je dat heel snel

daarna is het een kwestie van goed timing en "Voila"

an new DJ = BORN :D
Waarschuw beheerder
Oefen oefen oefen oefen

Waarschuw beheerder
Uitspraak van sachin..B) op dinsdag 2 januari 2007 om 16:10:
Oefen oefen oefen oefen

Ja?

Hoe weet jij dat?
Waarschuw beheerder
Ik heb zelf tafels gehad toen ik 13 was

Waarschuw beheerder
ja ik ook niet
Waarschuw beheerder
Uitspraak van sachin..B) op dinsdag 2 januari 2007 om 17:07:
Ik heb zelf tafels gehad toen ik 13 was

Zo dat is al 3 jaar geleden!! :looser:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van sachin..B) op woensdag 3 januari 2007 om 01:39:
hardstyler

Hee, da's echt enorm onder de gordel he! ;)
Artiest {SHOWLIST artist 62170, 38450, 63685}
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 10 december 2006 om 22:17:
In de praktijk corrigeer ik als volgt:

- Indien te langzaam pitch flink omhoog, daarna langzaam zakken terwijl je met vinger op de platter de snelheid correct houdt (zeer subtiel dus, niet eraan gaan hangen)

- Indien te snel met vinger op de platter afremmen en de pitch laten zaken tot de correcte snelheid

Door de combinatie pitch/handmatig afremmen zorg je ervoor dat je plaat altijd goed gelijk loopt, ook al staat je pitch niet helemaal goed. In de tussentijd kun je de pitch dan goed zetten en kun je weer door met je werk op het mengpaneel. Dit neemt natuurlijk niet weg dat je ernaast kan zitten qua maat of dat de plaat alsnog niet gelijk loopt door niet goed te luisteren; dit gaat slechts over de technieken achter beatmatchen. laatste aanpassing 10 december 2006 22:19

Precies.. zo leg ik ze ook gelijk ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Trwns: Ik heb bij 1 draaitafel dat het rechterkanaal af en toe weg valt.. iemand een idee waar dat door zou kunne komen??

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Re-Mo op woensdag 3 januari 2007 om 13:11:
Ik heb bij 1 draaitafel dat het rechterkanaal af en toe weg valt.. iemand een idee waar dat door zou kunne komen??

* eerst de tulpstekkers van je TT omdraaien....dus R->L en L->R...valt ie nog steeds aan de rechter kant uit, dan ligt het aan je mixer, valt ie nu links uit, dan zit t in je TT.

* Als het in je TT zit, kun je het element + naald omwisselen met je andere TT...verplaatst t probleem zich naar je andere TT, dan zit t in je element / naald.

* Zit t probleem niet in je element/naald, dan moet je even proberen of er een breuk in de tulp kabel zit....beetje er mee bewegen...en als er een breuk zit (meestal bij de tulpstekkers), een paar nieuwe tulpstekkers kopen, draad wat inkorten, en er aan solderen. (y)

* heeft dat allemaal niks geholpen, dan zit er op t print of 1 van de draden binnenin en los contact ofzo..
Iemand met eeen beetje verstand van electro er naar laten kijken.

suuk6 (y)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 3 januari 2007 om 14:50:
* eerst de tulpstekkers van je TT omdraaien....dus R->L en L->R...valt ie nog steeds aan de rechter kant uit, dan ligt het aan je mixer, valt ie nu links uit, dan zit t in je TT.

* Als het in je TT zit, kun je het element + naald omwisselen met je andere TT...verplaatst t probleem zich naar je andere TT, dan zit t in je element / naald.

* Zit t probleem niet in je element/naald, dan moet je even proberen of er een breuk in de tulp kabel zit....beetje er mee bewegen...en als er een breuk zit (meestal bij de tulpstekkers), een paar nieuwe tulpstekkers kopen, draad wat inkorten, en er aan solderen.

* heeft dat allemaal niks geholpen, dan zit er op t print of 1 van de draden binnenin en los contact ofzo..
Iemand met eeen beetje verstand van electro er naar laten kijken.

suuk6

Kijk daar heb ik nou wat aan ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Re-Mo op woensdag 3 januari 2007 om 13:11:
Trwns: Ik heb bij 1 draaitafel dat het rechterkanaal af en toe weg valt.. iemand een idee waar dat door zou kunne komen??

Had ik vandaag ook effe :o element er effe afschroeven en eraan likken ;)

:bier:
Werkzaam bij Audio Confusionz
Artiest {SHOWLIST artist 5770, 41658, 167717, 37789}
Waarschuw beheerder
jah oefenen is de enige optie:jaja:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Buster Palmer op woensdag 3 januari 2007 om 15:51:
Had ik vandaag ook effe :o element er effe afschroeven en eraan likken ;)

Da's niet zo handig... ;)
Speeksel zit zuur in, gaat het spul van naar de knoppen. Betere optie is alcohol. :)

Waarschuw beheerder
Gewoon bij de plaat die draait steeds tellen 1,2,3,4! Van de plaat die je erin wilt gooien pak je de eerste beat,en bij 1 laat je de beat los van de plaat die je erin wilt gooien en dan ff goed tellen en als je met die plaat die je erin wilt gooien bijvoorbeeld eerder bij de 4 bent dan weet je dus dat die te snel loopt en je hem langzamer moet pitchen!! :)

Makkelijker gezegd dan gedaan,maar goed zo kom je er wel.. :D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 3 januari 2007 om 18:10:
Eigenlijk werk het heel simpel als je de 4 kwarts maten weet!

Ik heb eigenlijk nog nooit getelt, maar ik weet precies wat het begin van de maat is.. gewoon op gevoel. :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Buster Palmer op woensdag 3 januari 2007 om 18:12:
Ik heb eigenlijk nog nooit getelt, maar ik weet precies wat het begin van de maat is.. gewoon op gevoel

Jah das beter toch :)
Waarschuw beheerder
Goed luisteren is het belangrijkste.

(dus als je gehoor al achteruit aan het gaan is, gaat dit ten koste van je skillz. Wees dus voorzichtig met je gehoor.... piep in je oor = beschadiging)

- Neem eens 2 dezelfde nummers en stel ze gelijk.

- Als je dit gedaan hebt, krijg je als ze niet helemaal gelijk lopen een soort "phase" effect.

- Als je goed luistert kan je dit effect (in verminderde sterkte) ook terughoren als je twee verschillende platen mixt.

- Probeer hierop in te spelen en het laatste stukje beatmatchen is klaar.

ennuh, ervaring helpt, draaien thuis is iets heel anders dan op een feest. (zet je monitors niet te hard ey...)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 3 januari 2007 om 18:16:
Jah das beter toch :)

denk ut :yes:
Waarschuw beheerder
staan handige tippies bij, ik ben net begonnen, :)

Waarschuw beheerder
Tip:niet gaan draaien als je narig bent,je moet gewoon relaxt zijn anders heeft het geen zin.
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 11161, 194, 2434, 2062}
Artiest {SHOWLIST artist 128, 50507}
Waarschuw beheerder
veel opnemen en luister wat goed gaat en wat niet goed gaat , en niet opgeven als t niet lukt!
sommige geluiden klinken bijvoorbeeld echt niet bij elkaar maar die kan je bv wel strak hebben gelegd , goed luisteren dus ....het is niet alleen je plaatje "leggen" het is ook je platenkeuze die net zo belangrijk is ...... en verder moet je er gewoon veel plezier in hebben !! Daar gaat het tenslotte om ;)

Waarschuw beheerder
Oefen ook met andere stijlen,beetje afwisseling is zeker goed(techno,trance etc)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Martijn van Langen op dinsdag 9 januari 2007 om 14:13:
en verder moet je er gewoon veel plezier in hebben !! Daar gaat het tenslotte om

:yes:

Je moet echt van draaien houden, en van de muziek die je draait. Anders kun je nu DIRECT stoppen met draaien ;)

Een kameraad van mij die draait hardstyle. Die doet dat nu bijna 2 jaar. Ik doe het nu bijna een half jaar, en ik kan beter draaien dan hem (en dat vind ik niet alleen ;)). Hoe dat komt? Hij luisterd in zijn vrije tijd NOOIT hardstyle, maar alleen maar R&B enzo. Alleen op feesten vind hij hardstyle vet.

Kortom: de muziekstijl die je draait moet je passie zijn, anders wordt het niks!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 januari 2007 om 04:28:
Oefen ook met andere stijlen,beetje afwisseling is zeker goed(techno,trance etc)

Idd, ik draai zelf techno. Maar draai ook vaak hiphop en hardstyle ( op plaat). Voor de rest om het te leren is gruwelijk veel oefenen.. elke keer weer proberen die beat erop te leggen.. eerste paar maanden denk je; tering, waar ben ik aan begonnen. Maar als je beetje door krijgt (Y)
Werkzaam bij Vier
Waarschuw beheerder
als er in de plaat die opstaat en die je inmixt een duidelijke clap op de 2e en 4e zit, vind ik het soms makkelijker om hem zo gelijk te zetten..
Waarschuw beheerder
gewoon een dikke stick roken.. en dan gaan draaien.. gaat het allemaal een stukje relaxter ook nog (Y)

Artiest {SHOWLIST artist 32878, 10986}
Waarschuw beheerder
Zijn er misschien nog mensen met tips, wat betreft het geleik leggen van platen

:roflol: die ken ik niet, wel gelijk leggen :woep:

Technics kopen en proberen tot je er zuur van wordt B)
Artiest Razer
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 12 januari 2007 om 15:17:
Technics kopen en proberen tot je er zuur van wordt

Technics links laten liggen en Super OEMS kopen B)
Artiest D-Rom
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Razer.NL op vrijdag 12 januari 2007 om 15:41:
Technics links laten liggen en Super OEMS kopen

Ik voel een discussie aankomen :P

Waarschuw beheerder
zonder gehoor kom je er niet,

met de pitch gaat kutte tot je hem hebt, en dan net zo lang tot je het zelf hoort een optie?;)

ga dat maar eens probere:)
Artiest {SHOWLIST artist 36437, 27625, 78606}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 13 januari 2007 om 12:54:
zonder gehoor kom je er niet,

met de pitch gaat kutte tot je hem hebt, en dan net zo lang tot je het zelf hoort een optie?

ga dat maar eens probere

idd.. en soms als je ff de kluts kwijt raakt kun je het best gwoon naar de snare luisteren...je focussen op 1 ding..en dat gelijk laten lopen..
je kunt het best gwoon oefenen..en als het niet lukt, weer overnieuw proberen tot het wel lukt..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Vinnna op vrijdag 12 januari 2007 om 14:23:
gewoon een dikke stick roken.. en dan gaan draaien.. gaat het allemaal een stukje relaxter ook nog

En dan "pain in the south pacific van beverly hills 808303" proberen te mixen....als dat lukt gaat het goed :)

Waarschuw beheerder
Blijven oefenen.....misschien kun je beter alles eerst over de boksen doen omdat je het dan misschien beter hoort??
Tis maar een idee bij mij werkte dit niet maarja haha :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 14 januari 2007 om 08:59:
En dan "pain in the south pacific van beverly hills 808303" proberen te mixen....als dat lukt gaat het goed

Te mixen zal vast wel lukken :)

Of het goed klinkt is een ander verhaal 8)
Waarschuw beheerder
ik had altijd een waterpas bij me :yes:
tot op de beat gelijk jwt!

de tip is al genoemd maar OEFENEN x 1000000.... ik heb het geleerd door gevoel en gehoor..... let op de opbouw van een nummer want zo zijn ze bijna allemaal in 1 dezelfde stijl!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van _Krullenbol op dinsdag 16 januari 2007 om 22:25:
ik had altijd een waterpas bij me
tot op de beat gelijk jwt!

:respect:
wahahaa

Artiest {SHOWLIST artist 33184, 27144, 28893}
Waarschuw beheerder
niet te hoog oppitchen :P deed ik vroeger wel waardoor de plaat op zo'n snelheid draaide dat de andere het niet meer bij kon houden zeg maar
Artiest Reload
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 18 januari 2007 om 21:20:
niet te hoog oppitchen

maar ook niet te laag oppitchen, want dan houdt de in te mixen plaat het weer niet bij :vaag:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van MichelHartogNL op zondag 14 januari 2007 om 11:56:
Te mixen zal vast wel lukken

Of het goed klinkt is een ander verhaal

Is een vrij "lege" plaat alleen is alles (percussie en bassline) een 3/4 maat :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 januari 2007 om 00:20:
een 3/4 maat

Damn das irritant :rot:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 januari 2007 om 00:20:
Is een vrij "lege" plaat alleen is alles (percussie en bassline) een 3/4 maat

Kun je gewoon uittellen. Ik heb ook wel een plaat die is op sommige stukjes 5/4 maat

Ik denk alleen dat een 'wals'-maat niet echt aanslaat in de zaal :P

laatste aanpassing
Werkzaam bij Team Delta Events
Artiest {SHOWLIST artist 38227, 25406}
Waarschuw beheerder
ik hoop het voor adre rieu wel :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Versial op vrijdag 19 januari 2007 om 18:39:
ik hoop het voor adre rieu wel :)

Hij wordt anders nooit geboekt op de grotere dance-feesten :D

Waarschuw beheerder
hahaha :respect:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Buster Palmer op vrijdag 19 januari 2007 om 18:44:
ik hoop het voor adre rieu wel

Hij wordt anders nooit geboekt op de grotere dance-feesten

Die geeft zijn eigen grote feestjes wel :yes:

als je ziet wat voor locaties deze gast speelt heb ik daar toch best :respect: voor

ookal vind ik de muziek egt helemaal niks
laatste aanpassing