Het is wel handig als iemand je even duidelijk de basis uitlegt zodat je het niet fout gaat leren. Dat scheelt echt een hoop tijd.
In de praktijk corrigeer ik als volgt:
- Indien te langzaam pitch flink omhoog, daarna langzaam zakken terwijl je met vinger op de platter de snelheid correct houdt (zeer subtiel dus, niet eraan gaan hangen)
- Indien te snel met vinger op de platter afremmen en de pitch laten zaken tot de correcte snelheid
Door de combinatie pitch/handmatig afremmen zorg je ervoor dat je plaat altijd goed gelijk loopt, ook al staat je pitch niet helemaal goed. In de tussentijd kun je de pitch dan goed zetten en kun je weer door met je werk op het mengpaneel. Dit neemt natuurlijk niet weg dat je ernaast kan zitten qua maat of dat de plaat alsnog niet gelijk loopt door niet goed te luisteren; dit gaat slechts over de technieken achter beatmatchen. laatste aanpassing 10 december 2006 22:19
Ik heb bij 1 draaitafel dat het rechterkanaal af en toe weg valt.. iemand een idee waar dat door zou kunne komen??
* eerst de tulpstekkers van je TT omdraaien....dus R->L en L->R...valt ie nog steeds aan de rechter kant uit, dan ligt het aan je mixer, valt ie nu links uit, dan zit t in je TT.
* Als het in je TT zit, kun je het element + naald omwisselen met je andere TT...verplaatst t probleem zich naar je andere TT, dan zit t in je element / naald.
* Zit t probleem niet in je element/naald, dan moet je even proberen of er een breuk in de tulp kabel zit....beetje er mee bewegen...en als er een breuk zit (meestal bij de tulpstekkers), een paar nieuwe tulpstekkers kopen, draad wat inkorten, en er aan solderen.
* heeft dat allemaal niks geholpen, dan zit er op t print of 1 van de draden binnenin en los contact ofzo..
Iemand met eeen beetje verstand van electro er naar laten kijken.
suuk6
Had ik vandaag ook effeelement er effe afschroeven en eraan likken
Ik heb eigenlijk nog nooit getelt, maar ik weet precies wat het begin van de maat is.. gewoon op gevoel
en verder moet je er gewoon veel plezier in hebben !! Daar gaat het tenslotte om
niet opgeven als t niet lukt!
en verder moet je er gewoon veel plezier in hebben !! Daar gaat het tenslotte om
Kortom: de muziekstijl die je draait moet je passie zijn, anders wordt het niks!
Oefen ook met andere stijlen,beetje afwisseling is zeker goed(techno,trance etc)
zonder gehoor kom je er niet,
met de pitch gaat kutte tot je hem hebt, en dan net zo lang tot je het zelf hoort een optie?
ga dat maar eens probere
ik had altijd een waterpas bij me
tot op de beat gelijk jwt!
Te mixen zal vast wel lukken
Of het goed klinkt is een ander verhaal
Is een vrij "lege" plaat alleen is alles (percussie en bassline) een 3/4 maat
ik hoop het voor adre rieu wel
Hij wordt anders nooit geboekt op de grotere dance-feesten