Partyflock

Forumonderwerp · 912932

Novum) - Een 'eerlijke' vinder van een portefeuille in Den Haag dacht dit weekeinde goed aan zichzelf. Hij incasseerde alvast 150 euro vindersloon, om de gevonden portemonnee vervolgens door de brievenbus van de eigenaar te gooien.

De politie in Den Haag kreeg zaterdag een aangifte van een 76-jarige man uit Den Haag die zijn portefeuille was verloren. Hij was zijn rijbewijs en identiteitskaart kwijt, maar ook een bedrag van duizend euro.

De Hagenaar vond de portefeuille maandag terug in zijn brievenbus. Tot zijn stomme verbazing stond op een briefje dat er alvast tien procent vindersloon uit de portemonnee was gehaald. De vinder bleek vijftien procent te hebben gehouden; er zat nog maar 850 euro in de portemonnee.

De Hagenaar vindt dat de vinder dat bedrag wel heeft verdiend, zei de politie dinsdag.

bron: nieuws.nl
Uitspraak van kbm_ op woensdag 15 november 2006 om 10:23:
Hij had gewoon alles terug moeten geven en af moeten wachten of ie wat zou krijgen...!

Wat nou als die vent niet thuis was? Die vent wil toch gewoon zo snel mogelijk zijn portemonee terug. Ik neem aan dat hij wel even buiten zou kijken als hij thuis was en de portemonee viel door de brievenbus. Ik vind het een prima actie!

Uitspraak van Jorn_2012 op donderdag 16 november 2006 om 14:21:
Wat nou als die vent niet thuis was? Die vent wil toch gewoon zo snel mogelijk zijn portemonee terug. Ik neem aan dat hij wel even buiten zou kijken als hij thuis was en de portemonee viel door de brievenbus. Ik vind het een prima actie!

150 euro?
Terwijl je op de pasje ook nog eens de leeftijd van die man ziet, en weet dat je toch wel een beetje een 76-jarige man beroofd? :/

Het moet vanzelfsprekend zijn dat je hem terug brengt!
Hij heeft hem toch ook teruggebracht...
Beroofd??? Die man heeft heel veel geluk gehad als zijn portemonee in verkeerde handen was gevallen had hij helemaal niets teruggehad.

Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 14 november 2006 om 11:17:
De Hagenaar vindt dat de vinder dat bedrag wel heeft verdiend, zei de politie dinsdag.

Uitspraak van Jorn_2012 op donderdag 16 november 2006 om 15:16:
Hij heeft hem toch ook teruggebracht...
Beroofd??? Die man heeft heel veel geluk gehad als zijn portemonee in verkeerde handen was gevallen had hij helemaal niets teruggehad.

Toch kan je er dan nog steeds niet zo maar 150 euro's uit rippen!

Als jij er 1 vind op straat, met een ID erin van een man van 76...Dan vind jij dat gerechtvaardigd?

Ik vind het alsnog een rattenstreek!
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 november 2006 om 15:47:
Toch kan je er dan nog steeds niet zo maar 150 euro's uit rippen!

Gozer hjb

Ik wed dat als jij 1000 euro vind dat je alles pakt en die portomonee nieteens teruggeeft maar geoon weggooit
laatste aanpassing

Uitspraak van sachin..B) op donderdag 16 november 2006 om 19:03:
Ik wed dat als jij 1000 euro vind dat je alles pakt en die portomonee nieteens teruggeeft maar geoon weggooit

Nee sorry...Ik heet geen Sachin ofzo zeg maar!:x