Partyflock

Forumonderwerp · 907867
1517x bekeken
Waarschuw beheerder
Drugs wordt volgens mij vaak geassocieerd met dom zijn en lage opleidingen. Dit beeld is volgens mij onjuist.
Dus: wat voor werk doe je of ga je nog naar school (zo ja, welke opleiding)
en wat en hoevaak gebruik je iets.

Ik doe zelf een HBO opleiding (fysiotherapie) en pak een paar pilletjes als ik op een feestje ben (ong. 1 keer per maand)
Ik ben benieuwd naar jullie reacties

Waarschuw beheerder
HBO maatschappelijk werk & dienstverlening, MBO commercieel marketing..matige gebruiker

Voor mijn opleiding (maatschappelijk werk) heb ik onderzoek gedaan naar verslavingen (gok, alcohol & drugs).
Verslavingen komen in alle lagen voor! Opvallend is dat vooral vrouwen die hoogopgeleid zijn, eerder verslaafd zijn aan bijvoorbeeld alchohol en drugs.
Speed wordt eerder gebruikt onder laaggeschoolden, hooggeschoolden gebruiken meer coke.. Geloof me, in iedere klasse wordt er gebruikt! Zelf mensen met topfuncties!
Waarschuw beheerder
donateur
gymnasium 6 jaar
havo 1 jaar ==>diploma
hbo elektrotechniek 1/2 jaar
Magazijnmedewerker dhl 4 maanden
Nu===> Reclame en belettering/bestickering ontwerper (wel beetje geluk gehad om die baan te krijgen :P)

Waarschuw beheerder
Ik doe een mbo opleiding.. beveiliging B)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 27 oktober 2006 om 14:12:
Ik doe een mbo opleiding.. beveiliging

aha een wietmisbruiker ;)

Waarschuw beheerder
ik studeer nu af HBO Commerciële economie en knal er volgend jaar nog even een universiteit opleiding "science of management" doorheen.
Waarschuw beheerder
duidelijk meeste zijn (hoog)opgeleid ;0

Waarschuw beheerder
Uitspraak van HARDCORETEKNO op vrijdag 27 oktober 2006 om 15:02:
duidelijk meeste zijn (hoog)opgeleid ;0

de meeste die reageren... sowieso geeft zo'n topic niet echt een objectief beeld ;)
Waarschuw beheerder
Ik heb ook vwo gedaan maar had daarna geen zin meer om verder te studeren :p
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
moet je zin maken
Waarschuw beheerder
Oh, ik ken juist zoveel mensen die juist VWO doen(hebben gedaan), of HBO of Universitair doen die dat doen... En veel minder MBO-ers of mensen zonder opleiding. Dus, ik heb echt niet het idee dat alleen maar laag gescholde mensen, naja laag geschold... zelf doe ik Grafisch Vormgeven (MBO), Grafisch Lyceum. Maar ik vind trouwens mensen die MBO doen, echt niet altijd dom, natuurlijk zijn er altijd wel, maar dat is in iedere scene wel.

Ik denk dat dit komt omdat, domme mensen, sneller opvallen, doordat ze ook zo dom doen, daardoor staan ze sneller in het middelpunt en geven zichzelf sneller bloot.. ? Ja ik bedoel i kken echt van die 'domme mensen', die helemaal ermee te koop lopen dat ze wat doen, bijv. gewoon op school ofzo nodige opmerkingen zeggen dat mensen alles gelijk doorhebben omdat ze dat stoer vinden.. en ik zie wel dat wat slimmere mensen dat echt niet zo snel doen.

Misschien ligt het niet aan slim of dom, maar meer aan je mentaliteit, en je normen en waarden.

Ik weet het niet... :).. ow en drugs?
Dit is mijn antwoord: :smoke:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 29 oktober 2006 om 15:35:
moet je zin maken

Niks moet, moeten is zo dwangmatig ;)

Waarschuw beheerder
wrom heb je dan vwo gedaan? omdat je het zo leuk vond? :p

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Stefanovic b) op zondag 22 oktober 2006 om 16:44:
Mijn beeld is wel dat drugs wat meer voorkomt bij de lager opgeleiden. Maar, volgens mij komt dat meer doordat de lager opgeleiden ook de overhand hebben in de partyscene. Maargoed dat is op zich niet vreemd, want er zijn in NL geloof ik meer MBO'ers enzo dan HBO'ers en universitaire studenten.

Drugs gebruik heeft echt niks te maken met of je nou mbo of hbo doet!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 29 oktober 2006 om 18:34:
Mijn beeld is wel dat drugs wat meer voorkomt bij de lager opgeleiden. Maar, volgens mij komt dat meer doordat de lager opgeleiden ook de overhand hebben in de partyscene. Maargoed dat is op zich niet vreemd, want er zijn in NL geloof ik meer MBO'ers enzo dan HBO'ers en universitaire studenten.

Hangt er maar net van af naar welke soort feesten je toe gaat!

Waarschuw beheerder
haha inderdaad!

Enneh drugs worden echt niet alleen maar op feesten gebruikt hoor.

Wat dacht je van thuis, op straat, tijdens werk, om te leren voor tentames, tijdens mondelinge toetsen etc.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van PartyKiller83 op donderdag 19 oktober 2006 om 17:40:
Drugs wordt volgens mij vaak geassocieerd met dom zijn en lage opleidingen.

Ik denk dat men dit hiermee associeerd omdat meestal de "lagere opgeleiden" een grotere bek hebben hierover en meer "kattenkwaad" uithalen. Het komt gewoon bij iedereen voor, hoog of laag opgeleid, maakt geen fuck uit. Alleen blijf ik er wel vanaf :)
Waarschuw beheerder
donateur
ik werk :P
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 26 oktober 2006 om 06:24:
door de maatschappij..

De maatschappij, dat ben jij. :D

Toch?;p

Waarschuw beheerder
ik heb kmbo gedaan en gebruik ook weleens wat....
Ik snap de link eigenlijk niet?