Donderdag 4 januari 2007 - Boxtel - Karin Schelle uit Boxtel is door het mannenblad FHM uitgekozen tot een van de tien leukste buurmeisjes van 2007.
Karin Schelle poseert voor fotograaf Jeroen Nouwens. Foto Rik Goverde
Zenuwachtig springt Karin Schelle (20) uit Boxtel op en neer. „Het is koud“, rilt ze, wanneer fotograaf Jeroen Nouwens de ventilator aanzet. Dat is ook niet gek. Schelle staat in een kort onderbroekje en een klein hempje. „Mijn benen hoeven niet op de foto hoor. Mijn gezicht wel, dat is mijn sterkste punt“, vindt Schelle. Ze stopt met het warmspringen zodra de fotograaf zijn positie inneemt. Meteen is daar de professionele uitstraling op haar gezicht. Lief en sexy. Ze straalt het niet alleen uit, ze is het ook.
Een paar maanden geleden gaf Schelle zich samen met 600 concurrenten op voor de verkiezing van het ’Buurmeisje van het jaar’ door het mannenblad FHM. „Ik wist niet wat ik ervan moest verwachten. Ik wist ook niet zeker of ik dit wel wilde. Tot ik werd gebeld dat ik bij de leukste honderd zat“, zegt ze.
Inmiddels zijn er nog meer buurmeisjes afgevallen en zit Schelle bij de laatste tien. Via een charmeoffensief op internet winnen de meisjes zoveel mogelijk stemmen van de lezers van FHM. Schelle plaatst regelmatig nieuwe foto’s die haar vaste fotograaf Nouwens van haar maakt.
Angelina Jolie
Ondertussen begint de competitie langzaam te borrelen. „Je moet ook wel een beetje bitchy zijn. Maar ik blijf gewoon lief.“ Daar draait de verkiezing volgens Schelle ook om. „Ik ben geen Miss Universe. Niemand is perfect. Nou ja, behalve Angelina Jolie dan. Het gaat er vooral om dat je jezelf blijft. Een meisje dat gewoon naast je kan wonen.“
Schelles buren schatten haar kansen wel hoog in. „Het klonk me niet vreemd in mijn oren toen ik het hoorde“, zegt buurman Frank van de Laak. „Een buurmeisje moet volgens mij warm en sociaal zijn. Karin heeft een goede uitstraling. Ze zwaait ook altijd heel vrolijk als ze langs loopt.“
Een paar huizen verderop woont de 9-jarige Teun: „Ik heb haar nog niet heel vaak gezien. Maar ik vind haar wel leuk en heel aardig“, zegt hij verlegen. Buurvrouw Germaine van Meersbergen kent Schelle niet zo goed, maar schat haar wel hoog in. „Ik zie haar ieder jaar op het buurtfeest. Ik denk dat ze een goede kans maakt. Wij klagen er in ieder geval nooit over.“
Via de weblog van Karin Schelle kan tot 3 februari op haar worden gestemd. Op de website van Jeroen Nouwens komen binnenkort foto’s van Schelle te staan.
http://www.buurmeisje2007.nl
http://www.nouwens-fotografie.nl
LEUK HOOR KARIN