Partyflock

Forumonderwerp · 903020
6 volgers · 173578x bekeken
Waarschuw beheerder
+17-4
Er wordt van wiet en stuff vaak gezegd dat je er niet lichamelijk verslaafd aan kan raken en dat er eigenlijk geen ontwenningsverschijnselen zijn. Behalve als je zwaar gebruikt. En dat deed ik. Na meer dan 15 jaar dagelijks gebruik heb ik twee weken geleden besloten finaal te stoppen met blowen. Als je gaat zoeken op het internet wat die ontwenningsverschijnselen precies zijn krijg je het volgende lijstje :
- onrust/trillen
- zweten/hitteaanvallen
- verminderde eetlust

Als ik naar mezelf kijk valt me het volgende op :
- Onrust en trillende handen heb ik last van gehad. Hyperactiviteit ook. Maarja, dat kan ook aan de ADHD liggen die nu weer terugkomt. Al noemden ze het vroeger gewoon moeilijk opvoedbaar.
- verminderde eetlust heb ik al sinds 5 jaar. Mn minimale gewicht was 55 kilo / 1.80 m in die periode. Nu, na twee weken gestopt te zijn, is mn eetlust eindelijk weer terug.
- zweethanden en zweetvoeten heb ik wel last van gehad. Begint nu minder te worden. En hitteaanvallen niet, eerder koudeaanvallen. rillen in bed.
- Nachtmerries. Hevige nachtmerries. Ik kan me ook niet herinneren de afgelopen paar jaar uberhaupt gedroomd te hebben.
- Aambeien. Klinkt misschien raar; is het ook. Heb ik nog nooit gehad.

Verder valt me op dat ik weer helder uit mn ogen kijk. De ingevallen donkere ogen die je op de foto ziet hebben weer plaatsgemaakt voor een doortastende blik. Ik kan mn eigen telefoonnummer weer onthouden. Ik beleef emoties op een andere manier. Ik ben weer supersociaal; lul iedereen de oren van de kop af. Af en toe voel ik me of ik een gram speed heb gesnoven.

Al met al ben ik superblij eindelijk deze beslissing genomen te hebben. Had ik veel eerder moeten doen...

Maar goed, zijn er hier mensen die ook gestopt zijn met blowen en kennen ze bovenstaande verschijnselen?
  → als beheerder
Waarschuw beheerder
Speel kwartier is weer voorbij! Er is geveegd, hier en daar weer wat bestraft, dus nu is het klaar en gaan we weer over tot de orde van de topic! Stoppen met blowen!
Waarschuw beheerder
Goedemorgen allemaal,

Zo bijna alweer 6 weken verder en nog steeds erg trots, vind het ook niet moeilijk om bij blowende vrienden in de buurt te zijn.
Heb tijdens mijn vakantie wel een pakje menthol light sigaretten gerookt tijdens het drinken want dan heb ik het het moeilijkst
en zeker als er mensen om je heen roken. Ik ben dus erg blij met het rookverbod in de kroegen :)
He gameboy is het al gelukt?!

wederom veel succes allemaal Odie
Waarschuw beheerder
hey odie mooi de eerste 6 weken ben je door das lekker
weet niet of je mijn verhaal hebt gelezen op de vorige pagina
maar het lijkt erop dat je het een stuk beter doet dan mij
voor mij waren de eerste 6 maanden een hel na 26 jaar blowen
en ik was goed depresief het stoppen zelf was niet moeilijk want
ik stond achter mijn beslissing maar ik ben goed deprie geweest
was wel zo dat ik pas na een maand of 3/4 weer trek kreeg om
er een op te steken maar dat viel vrij makkelijk te onderdrukken
iig blijf zo door gaan en haal het niet in je hoofd om er een keer een op te steken succes IKE
Waarschuw beheerder
hallo mensen,

lees de verhalen hier met veel herkenning.
rook zelf sinds (3/4?) jaar elke dag gemiddeld een gram.
woon samen met mn broertje die ca. evenveel rookt en hoewel het eigenlijk nooit echt iets in de weg staat (studeren op vu gaat prima, sociaal leven leidt er totaal niet onder), hebben we nu toch de wil uitgesproken om een weekje niet te blowen.

we zouden gisteren beginnen en ben toch bezweken. mn broertje was weg van 5 tot 11 's avonds en merk bij mezelf dat ik het vooral belangrijk vindt dat hij niet merkt dat ik (ge)blow(ed heb).

voel me heel slap dat ik dit zelf voor me broertje/beste vriend verberg terwijl het hem wel lukt.

vandaag is dag 2(voor mij dus eigenlijk dag1), heb (nog??) niet geblowd maar ik merk dat ik juist minder uitvoer dan als ik wel zou blowen omdat k gewoonweg(ookal klinkt het raar) niks kan bedenken waar k zin in heb als k niet kan blowen.

sommigen van jullie zitten duidelijk in hetzelfde bootje en ik wil jullie vragen wat jullie van de onderstaande gedachten waar ik op hink beter/logischer vinden klinken.

1. ergens heb ik zoiets van.. ja leuk allemaal 1 weekje stoppen. maar als we daarna weer vol gas doorgaan is het van afkicken niet gekomen(waar ik eerlijkgezegd op dit moment, ben 22, nog niet echt behoefte aan heb), en heb ik wel een (achteraf onnodige) stroefe week gehad(wat opzich natuurlijk al erg genoeg is maargoed :P )

2. het idee een week van de wiet af te kunnen blijven spreekt me wel aan. als 1 week niet lukt hoe gaat het dan ooit definitief lukken?

vind het heeeel moeilijk en ondanks dat ik het rationeel gezien eigenlijk niet echt wil, ben ik bang dat ik zodra mn broertje de deur weer uit is f heen en weer naar de shoppa loop :( tenzij hier iemand wat zegt waar k nog niet over had nagedacht (maar kleine kans als je elke dag 3 joints rookt :D )

wat vinden jullie?
Waarschuw beheerder
Na 14 jaar blowen, waarvan de laatste 3 jaar dagelijks nu toch 17 dagen gestopt...Kost mij tot nu toe weinig moeite...
Waarschuw beheerder
Dat vind k dan erg knap van je.
Heb net toch maar n kleintje gerookt van wat k nog had liggen. Was eigenlijk niet de bedoeling, merk dat k stiekem een beetje denk ach jaa k moet gewoon een beetje afbouwen k heb nu 2 dagen maar 1 joint gerookt.. ipv een hele week stoppen.

Maar dat wil ik dus niet, het is verleidelijk maar het geeft wel aan hoe verslaafd k op dit moment ben :P
Morgen heb k geen wiet in huis, hoop dat dat me ervan behoedt om te smoken.

nogmaals k vind het knap vind het zelf wel heeel lastig

Waarschuw beheerder
Het is ook lastig om te stoppen met blowen, want wiet is zo facking lekker, en daarna in die roes zitten ook.
Maar op een dag heb je er gewoon genoeg van, zoals ik dus. Want ik wil de baas zijn, en niet mijn eigen verstoppen in die wietwolk.

Ben pas op stap geweest en heb tussen blowers gestaan, ik kwam niet eens in de verleiding om een hijsje te vragen.

Al 13 weken niet geblowd, en ik voel me steeds beter.
Waarschuw beheerder
1. was er een bepaalde aanleiding/gebeurtenis waardoor je dacht: nu heb k er genoeg van?
2. had je in t begin wel moeite om t te laten en zo ja hoe lang duurde dat(ongeveer)?

Waarschuw beheerder
Ik ben zover dat ik wel wat tussenstops van een week houd, wil over 3 weken helemaal gestopt zijn
Waarschuw beheerder
@ impuls aankoop
ik ben nu 3 jaar gestopt na 26 jaar blowen en je moet
mijn verhaal op de vorige bladzij maar eens lezen
nu zal je er misschien nog weinig last van hebben maar er komt
een dag dat je wel de nadelen gaat ondervinden van het blowen
als je dagelijks blowt dan verstop je je voor het echte leven
en daarbij verwerk je je emoties totaal niet waardoor je emotioneel
stil blijft staan
als je er echt achter staat is stoppen niet erg moeilijk
wat wel moeilijk is is weer lol in je leven krijgen
omdat je zo gewend bent alles me een blowtje te doen
lijkt je leven dan leeg en saai
als je elke dag blowt en je wil daar vanaf komen zul je minsens 9 maanden moeten stoppen
anders zul je altijd blijven terugvallen
bij mij heeft het heel lang geduurt voordat ik door had wat de nadelen waren vooral je
directe omgeveing die niet blowt(vrienden,relatie,ouders)hebben er last van
maar geloof me er komt een dag dat je er zelf ook last van krijgt en dan is het al erg laat
en geloof me dat wil je niet meemaken
Waarschuw beheerder
bedankt voor je antwoord.
je verhaal op de vorige bladzijde had k al gelezen en was mede de reden dat k in dit topic postte omdat het verhaal me bekend voor kwam.

ben wel benieuwd hoe oud je bent, en hoe je was toen je zelf de nadelen van blowen ging ervaren(edit:ben zelf 22)
de enige nadelen die ik eigenlijk momenteel ondervindt zijn dat ik minder actief ben dan veel niet blowers, en vaak bij mezelf denk kk zooi eigenlijk wel triest dat k een jonko nodig heb om in slaap te komen.

verder niet echt last van,
heb ook wel zoiets van: k woon nu nog 1 jaartje in amsterdam, nu mag en kan het nog, volgend jaar ga ik (als het goed is) een master in het buitenland doen dus dan móet ik wel afkicken
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
+1
ben nu 44 en was 41 toen ik stopte
kwam erachter doordat mijn realtie bijna stuk liep en ik
geen goede vader voor mijn kind was
blowen maakt namelijk dat je een behoorlijk egoistisch persoon wordt
ik ben op de laatse 3 jaar na altijd wel vrij actief geweest
maar het blowen nam wel een erg belangrijke plaats in mijn leven in
ik vind persoonlijk dat blowen meer dan welke drugs ook
al heel snel een gewoonte wordt je kan het overal bij doen
TV kijken thuis,voetbalwedstrijd,concertje
sochtends voor het ontbijt,na het avondeten
enz,enz:)
als ik met mijn vriendin en familie uit eten ging ging ik voor het toetje
al naar huis om lekker een dampie te roken ik had ook geen zin meer
om te luisteren naar andere mensen en hun IMO vaak
onintresante verhalen,luisterde niet naar mijn vriendin
en ging helemaal op in mijn eigen dingen(internet,TV vooral)
het zal per persoon heus wel verschillen in welke mate dat is
want iedereen is anders maar blowen maakt je opzeker een minder leuk
persoon dan je eigenlijk bent
bovendien als je dagelijks blowt is het leven echt makkelijk
je verveelt je nooit en je bent eerder tevreden
in principe heb je dat niet nodig want ook zonder blowen ben ik nu tevereden met mijn leven
maar als je jaren achter elkaar blowt is het moeilijk om te wennen aan het leven

EDIT bovendien wordt je op den duur behoorlijk opgefokt en kun je niet goed met stress omgaan
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik had er al langer genoeg van, want ik blowde heel de dag door, en werd er para van.
Heb momenten gehad dat het maar 1 jointje voor het slapen gaan was, maar dat liep vaak uit de hand.
Je zoekt altijd maar een reden om dat groene medicijntje te gaan gebruiken.

Ik heb het stoppen niet gepland, maar na een vet illegaal feestje had ik er ineens geen zin meer in, heb me
een week opgesloten, wat vet moeilijk was, en geen wiet meer in me gehad.

Elke dag denk ik wel aan blowen, maar niet meer gedaan.

Genieten doe ik nu juist steeds meer, want ik zie alles weer om me heen.
Blowen is niet altijd slecht voor me geweest, want ik functioneerde gewoon normaal.
Maar alles was je TE lang doet vreet op een gegeven moment aan je.
Dat ik voor wiet koos i.p.v. ritaline ben ik wel blij om.
Nu kan ik zonder, en dat voelt ook erg goed.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van The Instigator op woensdag 26 oktober 2011 om 17:32:
blowen maakt namelijk dat je

behoorlijk egoistisch

op den duur behoorlijk opgefokt

niet goed met stress omgaan

Uitspraak van The Instigator op woensdag 26 oktober 2011 om 06:51:
verwerk je je emoties totaal niet

Uitspraak van The Instigator op zondag 9 oktober 2011 om 21:22:
je verwerkt namelijk je shit niet

kwee niet ik denk dat dit gewoon heel erg veel per persoon verschilt.
ik gaf blowen van best veel dingen de schult. maar na 3 maanden merk ik nog weinig verschil.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
tuurlijk verschilt dit per persoon
maar ook hoe lang je blowt jij bent pas 19
dan zul je max 4/5 jaar blowen en
heeft het nog niet zoveel effect op je gehad

Waarschuw beheerder
Een maat van me had heel erg last van het feit dat hij vaker dingen uit zijn handen liet vallen als hij een tijd niet geblowt had. Beetje desoriëntatie in de fijne motoriek. Meerdere mensen die daar last van hebben/hebben gehad?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van The Instigator op vrijdag 28 oktober 2011 om 23:32:
dan zul je max 4/5 jaar blowen en
heeft het nog niet zoveel effect op je gehad

Niet mee eens... hersenen zijn volop in de groei, en kunnen hierin gehinderd worden.
Waarschuw beheerder
@ beukert o daar ben ik het wel mee eens hoor alleen zijn persoonlijkheid
is nog niet zo zwaar verandert als van iemand die 20+ jaar blowt

Waarschuw beheerder
Hmm, ik voel me ineens Einstein...
Waarschuw beheerder
Kansloze missie als de knop in je hoofd nog niet om is
Waarschuw beheerder
Ja hoor alweer 7 weken blow vrij! En natuurlijk gaat er bijna geen avond voorbij dat ik denk ohhh had ik maar een lekker blowtje, maar toch doe ik het niet mijn blow doos ligt nog steeds in de kluis en zelfs het mini stukje wiet wat wel in huis ligt heb ik niet aangeraakt. Ik voel me goed eigenlijk beter en ja mijn egoisme zeker naar mijn kleine jongen is weg!! En dat geeft echt een tof gevoel! De moeilijkste momenten zijn als ik een borrel drink want dan wil ik roken dus af en toe rook ik een methol sigaretje maar dat is nog altijd beter dan een blow. Ik ben nooit een echte roker geweest dus daar maak ik me geen zoren over. Wederom iedereen heel veel succes en zet hem op je kan het mij lukt het ook :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Odie72 op dinsdag 1 november 2011 om 21:55:
mijn blow doos ligt nog steeds in de kluis en zelfs het mini stukje wiet wat wel in huis ligt heb ik niet aangeraakt. I

WEGGOOIEN DIE HANDEL :[
Waarschuw beheerder
klasse odie je mag trots op jezelf zijn 7 weken is al behoorlijk lang
ik had ook gewoon nog een stuk of 20 voorgedraaide pollemtoeters in huis toen ik stopte die kon ik zo pakken maar als je echt wil stoppen dan doe je dat gewoon niet
ik vind dat je er echt heel goed mee omgaat knap hoor

Artiest Hungry
Waarschuw beheerder
Inmiddels ruim 2 maanden gestopt met blowen en het is echt heerlijk. Wat een verlichting!
Waarschuw beheerder
Ik geef er vandaag, na 14 jaar dagelijks geblowd te hebben, ook de brui aan. Ik merk aan mezelf dat ik mijn verplichtingen niet na kom, en liever lui op de bank hang dan dat ik aanpak wat moet gebeuren. En dat levert weer een stevige portie stress op. Ik geef nu blowen de schuld van dit alles, maar dat is natuurlijk niet met zekerheid te zeggen.

Herkend iemand deze symptomen? En tips zijn natuurlijk altijd welkom!
Waarschuw beheerder
ja hoor door het blowen ga je inderdaad veel eerder lekker lui op de bank liggen
dus goede keuze om te stoppen
Waarschuw beheerder
Hey flockers,

leeft het hier nog?
Ik kap er ook mee!
Na 4-5 jaar trouwe dienst,
waarvan de laatste 2-3 jaar toch wel elke dag..

Heb het nu helemaal gehad. Wil weer fris zijn, in geest en qua uiterlijk.
Dus fit wakker worden, lekker lullen. Niet zo vermoeid gezicht, vermoeide ogen, maar gewoon weer een fit koppie.
Heb een wat onzuivere huid, misschien heeft dat ook te maken met het blowen, ofja, de wens is de vader van de gedachte hier.

Afijn, veel blowvrienden, maar trek de laatste tijd veel met een goede vriend op, dan gaan we ps3'en, nadat we bij de shop zijn geweest..vanaf nu niet meer blowen dus. Dit wordt de 2e avond, we hebben nu 2keer op rij een flesje prosecco gehaald. Om toch een 'extraatje' te hebben. Om in ieder geval de eerste periode door te komen...

Omdat ik, in tegenstelling tot de verhalen die ik hier lees, nog relatief 'kort' verslaafd ben, hoop ik dat het me makkelijk af gaat. Tot nu toe wel in ieder geval. Ik hoop dat het gewoon een kwestie is van 'gewoonte' afleren is..

We zullen het zien! Ik sta er wel volledig achter, en hoop dat ik de resultaten merk..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Maussie op woensdag 28 december 2011 om 21:53:
Dit wordt de 2e avond, we hebben nu 2keer op rij een flesje prosecco gehaald. Om toch een 'extraatje' te hebben. Om in ieder geval de eerste periode door te komen...

je moet je verslaving niet verplaatsen van t ene naar dan t andere...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 25 oktober 2011 om 21:29:
Het is ook lastig om te stoppen met blowen, want wiet is zo facking lekker, en daarna in die roes zitten ook.

Dit vind ik ook zo ontzettend lastig om afscheid van te nemen :(

Waarschuw beheerder
Ik ben nu 5 weken gestopt :cheer: En ik zou er ook niet meer aan willen beginnen...

Ik had hier al een paar keer gepost 'ik ben ben gestopt', 'ben nu anderhalve week gestopt' en zo, maar ik faalde steeds weer. Toen weer iets van 3 maanden non-stop door geblowd, toen wéér een punt bereikt van het helemaaaaal zat zijn, en dan pas de kracht en wil hebben om echt te kappen. Dat was bij mij de enige kans van slagen steeds: het helemaal spuugzat zijn. Dat is een soort cyclus die zich in fases herhaalt bij mij, dat herkennen mensen wellicht wel: je stopt en je hebt een zwak moment en begint dan weer. Vervolgens is het blowen eigenlijk best wel weer lekker, is het weer leuk en gezellig, muziek klinkt weer als vanouds, films hebben weer 'dat speciale' in je beleving etc. het is weer helemaal terug, maar 't doet zich weer vrij onschuldig en 'ach zo erg is het ook weer niet' voor. Dan rol je er weer in.. de volgende dag zou je het eigenlijk niet weer doen, maar ach 'een keertje kan nog wel, ik heb het toch wel weer in de hand', en vervolgens ga je weer... in toenemende mate wordt het weer donkerder en duisterder en minder leuk, en gewoon niets dan drang en verslaving.. elke dag weer is het 'de laatste', en nog eentje, en 'ja, nou dit weekend nog even, en dan stop ik écht', en dat uiteindelijk week in, week uit... totdat je het echt héél erg zat bent en echt gewoon niet meer wil. Dan moet je je kans grijpen! Dan heeft het kans van slagen, en voelt stoppen ook gewoon goed en niet krampachtig en zijn slechts de eerste paar dagen nog even lastig vanwege het automatisme, en daarna gaat het natuurlijk en niet geforceerd. Als je dan weer de fout maakt, is alles weer van de baan en sla je wederom om.. maar als je dat inmiddels vanuit veel ervaring weet, weet je dat je dan niet moet doen, en is het zo moeilijk niet meer. Dat heb ik dus nu. De afgelopen 5 weken niet één dag moeite gehad ermee. Het gaat allemaal vanzelf, en ik zou niet eens meer terug willen.. moet er niet aan denken. :no: Dus het is nu alleen nog maar zaak om er gewoon niet meer aan te beginnen. Ben er voor m'n gevoel gewoon echt klaar mee.
Het helpt wellicht ook wel dat m'n longen er gewoon brak van worden, en dat ook niet echt fijn is, maar dan is dan maar geluk bij een ongeluk. 't Gestopt zijn voelt iig heel goed (Y) Al met al was dat hele blowen maar een ellendige illusie. Dat kun je maar beter kwijt zijn...

't beste om te stoppen is als je het mij vraagt dus: er gewoon simpelweg echt mee klaar zijn.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
BAM! goed gezegd. Herken ik me zelf zeker in.
Je praat het steeds goed. Tot het weer de spuigaten uitloopt. En op een bepaald moment moet je gewoon zeggen f*ck it!
Vanuit je overtuiging dat het goed voor je is als mens, stoppen, dat werkt!

Maar je bent dus 5 weken gestopt. Netjes, ook vooral dat je er niet aan moet denken om weer te beginnen klinkt erg positief.
Wat merk je als voordelen tot nu toe? Behalve het financieel voordeel...!

@rascarrmc. Heb je helemaal gelijk in. Maar ik heb vakantie momenteel en dan is 1-2 glaasjes prosecco wel goed te doen, en zo hebben we (ik en die maat) toch het gevoel dat we wat een 'extraatje' hebben. Ik zie mezelf niet verslaafd raken aan de drank, omdat ik weet wat het met je kan doen..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 29 december 2011 om 15:12:
Vervolgens is het blowen eigenlijk best wel weer lekker, is het weer leuk en gezellig, muziek klinkt weer als vanouds, films hebben weer 'dat speciale' in je beleving etc. het is weer helemaal terug, maar 't doet zich weer vrij onschuldig en 'ach zo erg is het ook weer niet' voor.

precies dit! Als ik 3 dagen niet blow en weer begin ervaar ik bovenstaande, waarna ik weer met kettingblowen begin tot ik het na een week of drie weer zat ben.
Waarschuw beheerder
kan ook wel aanraden om te stoppen met roken want dan smaakt een joint zowiezo niet meer, omdat je niks kwa roken gewend bent plus dat je veel meer bezig bent met het stoppen met roken dan met het stoppen met blowen

succes iig(Y)
Waarschuw beheerder
Nog mensen die het goede voornemen hebben om te stoppen? Succes in ieder geval!
Waarschuw beheerder
Wat is het eigenlijk makkelijk zeg..just do it!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ein Stijn op donderdag 29 december 2011 om 19:12:
kan ook wel aanraden om te stoppen met roken want dan smaakt een joint zowiezo niet meer

Niet helemaal mee eens.. Ik ben nu een week gestopt met sigaretten roken, dit gaf voor mij alleen maar meer reden om een joint te draaien, en ze smaakten mij meer dan prima.. Vanaf vandaag probeer ik daar ook mee te stoppen.

Uitspraak van Maussie op vrijdag 30 december 2011 om 22:24:
Wat is het eigenlijk makkelijk zeg..

Dat verschilt voor iedereen he..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van 'Jelle op zondag 1 januari 2012 om 19:18:
dit gaf voor mij alleen maar meer reden om een joint te draaien, en ze smaakten mij meer dan prima..

ik heb het meer over maanden stoppen
als je 3 maanden niks heb gerookt dan is een joint opeens best heftig aan je keel en longen.

heb het nog 1 keer geprobeerd maar voor mij hoeft het niet meer
Waarschuw beheerder
Als blower -14 jaar dagelijks- ga ik er nu ook een punt achter zetten. Ik heb alle bovenstaande reacties gelezen en ben er heel erg dankbaar voor omdat ze zeer behulpzaam zijn.

Het blowen heeft voor mij ook een zelfdestructieve functie -slecht voor jezelf zijn- en blow zelfs als ik koorts heb. Kan iemand zich hierin herkennen en hoe mee om te gaan?

Waarschuw beheerder
Zit alweer op 6 weken B)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Robert op donderdag 5 januari 2012 om 13:22:
Het blowen heeft voor mij ook een zelfdestructieve functie -slecht voor jezelf zijn- en blow zelfs als ik koorts heb. Kan iemand zich hierin herkennen en hoe mee om te gaan?

Ja, zo was ik ook...
En inderdaad, het is een vorm van zelfdestructie. :jaja: Zeker in geval van echte verslaving...