Partyflock

Forumonderwerp · 903020
6 volgers · 173302x bekeken
Waarschuw beheerder
+17-4
Er wordt van wiet en stuff vaak gezegd dat je er niet lichamelijk verslaafd aan kan raken en dat er eigenlijk geen ontwenningsverschijnselen zijn. Behalve als je zwaar gebruikt. En dat deed ik. Na meer dan 15 jaar dagelijks gebruik heb ik twee weken geleden besloten finaal te stoppen met blowen. Als je gaat zoeken op het internet wat die ontwenningsverschijnselen precies zijn krijg je het volgende lijstje :
- onrust/trillen
- zweten/hitteaanvallen
- verminderde eetlust

Als ik naar mezelf kijk valt me het volgende op :
- Onrust en trillende handen heb ik last van gehad. Hyperactiviteit ook. Maarja, dat kan ook aan de ADHD liggen die nu weer terugkomt. Al noemden ze het vroeger gewoon moeilijk opvoedbaar.
- verminderde eetlust heb ik al sinds 5 jaar. Mn minimale gewicht was 55 kilo / 1.80 m in die periode. Nu, na twee weken gestopt te zijn, is mn eetlust eindelijk weer terug.
- zweethanden en zweetvoeten heb ik wel last van gehad. Begint nu minder te worden. En hitteaanvallen niet, eerder koudeaanvallen. rillen in bed.
- Nachtmerries. Hevige nachtmerries. Ik kan me ook niet herinneren de afgelopen paar jaar uberhaupt gedroomd te hebben.
- Aambeien. Klinkt misschien raar; is het ook. Heb ik nog nooit gehad.

Verder valt me op dat ik weer helder uit mn ogen kijk. De ingevallen donkere ogen die je op de foto ziet hebben weer plaatsgemaakt voor een doortastende blik. Ik kan mn eigen telefoonnummer weer onthouden. Ik beleef emoties op een andere manier. Ik ben weer supersociaal; lul iedereen de oren van de kop af. Af en toe voel ik me of ik een gram speed heb gesnoven.

Al met al ben ik superblij eindelijk deze beslissing genomen te hebben. Had ik veel eerder moeten doen...

Maar goed, zijn er hier mensen die ook gestopt zijn met blowen en kennen ze bovenstaande verschijnselen?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ArAgNaPhObiA op maandag 2 mei 2011 om 14:48:
met beide tegelijk gestopt (blowen en roken

Je kunt wel met alles stoppen..wat blyft er nog over ;) ? Je was al gestopt met dode dieren eten toch ?

Maareh gefeliciteerd met het succes (Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 2 mei 2011 om 14:31:
Admins hebben huisgehouden constant, ik pas wel op nu

Ok dit wist ik niet ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op maandag 2 mei 2011 om 15:48:
Je kunt wel met alles stoppen..wat blyft er nog over

Drank :D
Waarschuw beheerder
Vandaag dag 11 gestopt met blowen. Tis en blijft lastig. Hiervoor aantal jaren dagelijks aan het smoken, gemiddeld 2 a 3 gram per dag. Nu wil ik er voorgoed mee kappen. Maarja, die trek he... Drijft me soms gek!
Waarschuw beheerder
Lol net of je stopt met roken :lol:
Waarschuw beheerder
allermoeilijkste vind ik dus als vriendlief gaat roken... of blowen....

dan wil ik wel tegen de muur oplopen...

toch ben ik telkens weer zo trots op mezelf als ik ervan wegloop en naar binnen ga...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Pietpiraatje op woensdag 4 mei 2011 om 11:45:
Vandaag dag 11 gestopt met blowen. Tis en blijft lastig. Hiervoor aantal jaren dagelijks aan het smoken, gemiddeld 2 a 3 gram per dag. Nu wil ik er voorgoed mee kappen. Maarja, die trek he... Drijft me soms gek!

ik ken het ben er nu zelf meer dan een jaar vanaf, (met hetzelfde rook gedrag als jou)enige wat ik als tip kan geven is jezelf blijven voorhouden dat je er geen zin in hebt en dat je het smerig vindt.
en volledig achter je keus staan.
het wordt makkelijker heb er zelf helemaal geen zin meer in ook niet als ik bij vrienden zit die allemaal een dikke aan het roken zijn.
Succes ermee(Y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 6 mei 2011 om 01:03:
dat je er geen zin in hebt en dat je het smerig vindt.

Keigoeie tip (Y) (ik herken 't mbt andere "gewoonten" ;) )

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ArAgNaPhObiA op donderdag 5 mei 2011 om 23:08:
dan wil ik wel tegen de muur oplopen...

Dat begrypt zelfs 'n hork als ik nog :aai: 'n dikke (N) voor je vriend !!

Waarschuw beheerder
Jezelf voor de gek houden, als het je lukt ben je knap labiel ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 6 mei 2011 om 01:23:
ben je knap labiel

Je hebt 't hierover
dat je er geen zin in hebt en dat je het smerig vindt.

?

Waarschuw beheerder
enige wat ik als tip kan geven is jezelf blijven voorhouden dat je er geen zin in hebt en dat je het smerig vindt.

Hier ging het om :honger:

Waarschuw beheerder
+1
Ohwja das 'n groot verschil, tenminste als je niet gelooft in zelf- en wilsbepaling ;) je doet 't wel zelf in dienst van je hogere doel..toch ?!
Waarschuw beheerder
Heb al 2 dagen niet geblowed, mot zeggen, gaat me goed af.
Ik ben trouwens geen quiter, khou gewoon even een break voor paar maandjes.

En wiet is gewoon lekker...
Waarschuw beheerder
Oke, t spijt me.

Maar mijn grootste wens is, dat heel de wereld aan de wiet gaat.
En dat alle coffeeshops moeten sluiten die rotzooi verkopen.
En, dat er in overvloed kwalitatief super wiet voor goedkoop te regelen valt.

hmmmmz kut zooi, ik ga er maar eens lekker over dromen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 6 mei 2011 om 01:23:
Jezelf voor de gek houden, als het je lukt ben je knap labiel

heeft niks met labiel te maken, als je echt veel gerookt heb van die meuk dan is het gewoon erg moeilijk om er van af te blijven en het is bewezen als je maar vaak genoeg iets herhaald ke het ook gaat geloven.
maar goed ieder zijn eigen manieren.ik weet dat het bij mij geholpen heeft.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 6 mei 2011 om 08:50:
het is bewezen als je maar vaak genoeg iets herhaald ke het ook gaat geloven.

Bron?

Bij mij gaat dit verhaal niet werken ;)
Waarschuw beheerder
Bij mij werkt het wel.. vooral als ik het moeilijk heb.. dan zeg ik in mezelf steeds: nee je wilt niet roken nee je wilt niet blowen .. het is vies bah bah bah het stinkt bah bah bah en naar een stuk of 10x zakt de vlaag (de zin erin) langzaam weg..
ik heb in het begin continu gezegd: ik rook NIET (eerder zei ik altijd ik rook niet meer...), inmiddels ben ik een gelukkige niet-roker :)
Heel veel zit wel in je state of mind, je moet het knopje omzetten dan gaat het heel makkelijk...
Als je er altijd met weemoed aan blijft denken, wordt het een straf en een kwelling..
Waarschuw beheerder
heeft niks met labiel te maken, als je echt veel gerookt heb van die meuk dan is het gewoon erg moeilijk om er van af te blijven en het is bewezen als je maar vaak genoeg iets herhaald ke het ook gaat geloven.

Ja, dat is het ook best wel...
Deze kwestie speelde al langer bij me, maar was er nooit echt aan begonnen.
Sinds 3 dagen geleden. En moet zeggen heb weinig last van afkickverschijnselen.
En geloof me, ik rookte wat af 4 a 5 gr per dag.

Waarschuw beheerder
heeft niks met labiel te maken

Iig niet meer dan dat je al labiel was toen je ermee begon ;P

Waarschuw beheerder
Vanaf maandag iedere dag om 5 uur m'n nest uit voor werk, dus blowen kan gewoon niet meer 8) Mooi zo! Dé manier om te kappen.. :9
Waarschuw beheerder
+1
blowen is voor softies man.

kom uit de mist :woop:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 6 mei 2011 om 14:09:
Vanaf maandag iedere dag om 5 uur m'n nest uit voor werk,

Hoe ver laat 'n mens zich dryven..:O

Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op vrijdag 6 mei 2011 om 14:21:
Hoe ver laat 'n mens zich dryven..:O

Tot Papoea Nieuw Ginea. :jaja:

Waarschuw beheerder
Das ver :X
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 6 mei 2011 om 14:26:
Hoe ver laat 'n mens zich dryven..

Tot Papoea Nieuw Ginea.

moet je dan niet om half 9 s'avonds je bed uit, of ga je met de sneltrein?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Frisko in den D=co op vrijdag 6 mei 2011 om 02:24:
Maar mijn grootste wens is, dat heel de wereld aan de wiet gaat.

Beter van niet. Als je gewoon af en toe kunt genieten OK. Maar genoeg mensen die gaan gebruiken om problemen te vergeten. Twee opleidingen verneukt door te smoke. Ergste is als je kut voelt, wil je weer gaan smoke. Anyway, goed om te zien dat er meer mensen zijn die net zo goed willen stoppen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Pietpiraatje op vrijdag 6 mei 2011 om 16:16:
Twee opleidingen verneukt door te smoke.

Misschien komt dat wel door iets anders, ooit aan gedacht ?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op vrijdag 6 mei 2011 om 14:05:
Iig niet meer dan dat je al labiel was toen je ermee begon

dat dan weer wel :P ben blij dat ik ervan af ben

Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op vrijdag 6 mei 2011 om 16:20:
Uitspraak van Pietpiraatje op vrijdag 6 mei 2011 om 16:16:
Twee opleidingen verneukt door te smoke.

Misschien komt dat wel door iets anders, ooit aan gedacht ?

Kan makkelijk aan het blowen hebben gelegen hoor. Die shit is zo demotiverend als wat. Alles voor je uitschuiven, gebrek aan wil, gebrek aan zin.. blowen maakt gewoon passief.
Waarschuw beheerder
Ja helemaal true, heb veel meer energie en zin om dingen te ondernemen idd!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 6 mei 2011 om 17:32:
Kan makkelijk aan het blowen hebben gelegen hoor.

Het is natuurlyk altyd 'n factor van belang, maar ik denk meer dat 't reeds aanwezige onderliggende persoonskenmerken versterkt dan dat het sec voor zoveel passiviteit zorgt :)

Uitspraak van ArAgNaPhObiA op vrijdag 6 mei 2011 om 21:32:
veel meer energie en zin

Zal je vriend bly mee zyn;P toch zou ik hem als ik jou was nog terugpakken voor zyn deviante gedrag in jouw byzyn;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op vrijdag 6 mei 2011 om 21:47:
Zal je vriend bly mee zyn

nou hij is vertrokken naar duitsland tot zondag dus blijkbaar niet :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ArAgNaPhObiA op zaterdag 7 mei 2011 om 00:30:
tot zondag

Voel je je niet 'n beetje alleen, eenzaam ofzeu;)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van inactief op zaterdag 7 mei 2011 om 01:54:
Voel je je niet 'n beetje alleen, eenzaam ofzeu;)

Klinkt of jij dat probleem wel wilt oplossen voor haar ;) :lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op zaterdag 7 mei 2011 om 02:06:
Klinkt of jij dat probleem wel wilt oplossen voor haar

:$:$:$ helemaal niet hoor ! maar mocht Spinnie bepaalde behoeftes voelen dan ben ik natuurlyk de laatste die haar in de kou laat staan, kom op ey, ik sta wel voor wie ik ben hé :woop:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van inactief op zaterdag 7 mei 2011 om 02:21:
:$:$:$ helemaal niet hoor ! maar mocht Spinnie bepaalde behoeftes voelen dan ben ik natuurlyk de laatste die haar in de kou laat staan, kom op ey, ik sta wel voor wie ik ben hé :woop:

Kijk, zo zie ik ze graag; een EKTE heer! Galant als altijd en immer bereidwillig om een dame in nood bij te staan! :respect: kerel, het siert je!

Waarschuw beheerder
Alles voor je uitsnuiven

:o !

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op zaterdag 7 mei 2011 om 02:26:
immer bereidwillig om een dame in nood bij te staan!:respect:

Uit gans 't hart (F)(F)(F) Ik snuif dit op als hemels stof van Saya Babba :P

P.s. sorry, ik kryg net door dat Babba het aardse reeds voor het hemelse heeft verwisseld :$ no hard feelings please !
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van inactief op zaterdag 7 mei 2011 om 02:42:
Uit gans 't hart (F)(F)(F) Ik snuif dit op als hemels stof van Saya Babba :P

P.s. sorry, ik kryg net door dat Babba het aardse reeds voor het hemelse heeft verwisseld :$ no hard feelings please

als ik nou ook toch maar eens wist wie de neuk die Babba is/was...Familie van Ali? Ja, ik lul óók maar wat hoor! Don't blame me!

Maar goed, gaat voral door met uwen nobele werk gij Heilige Bodo met uwen imposante jojo. Verblijdt de damens met uwen hemelsche troost! :respect: (F)(F)(F)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op zaterdag 7 mei 2011 om 01:54:
Voel je je niet 'n beetje alleen, eenzaam ofzeu

ja enorme arme ik :(

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ArAgNaPhObiA op zaterdag 7 mei 2011 om 08:47:
ja enorme arme ik :(

Nóg is het geen zondag, dus...:cheer:

Waarschuw beheerder
Kan makkelijk aan het blowen hebben gelegen hoor. Die shit is zo demotiverend als wat. Alles voor je uitschuiven, gebrek aan wil, gebrek aan zin.. blowen maakt gewoon passief.

idd, merk t aan den lijve. Het lijkt bijna alsof je je leven half aan het opgeven bent
Het is alleen echt moeilijk ervan af te blijven. Lichamelijk een piece of cake, maar geestelijk lijk ik het knopje alleen voor een uur naar de niet blow modus om te kunnen zetten. Iemand tips?
Waarschuw beheerder
enige waar ik last van heb is dat ik ga piekeren en het in mijn hoofd een wervelstorm van gedachtes wordt als ik niet blow...heb er nu 4 dagen opzitten en vind het gruewlijk klote

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 7 mei 2011 om 13:33:
geestelijk lijk ik het knopje alleen voor een uur naar de niet blow modus om te kunnen zetten. Iemand tips?

Uitspraak van Thijs82 op zaterdag 7 mei 2011 om 14:14:
ik ga piekeren en het in mijn hoofd een wervelstorm van gedachtes wordt als ik niet blow...

Deze opmerkingen raken de kern van het thc-gebruik: de werking ervan in de hersenen lykt precies op die van anti-depressieva, dus vooral mensen die neigen naar depressie, dwangmatig piekeren en malen etc. gaan chronisch gebruiken en ondervinden by het stoppen last van juist die verschynselen. Vandaar ook myn eerdere opmerking:
Uitspraak van inactief op vrijdag 6 mei 2011 om 21:47:
ik denk meer dat 't reeds aanwezige onderliggende persoonskenmerken versterkt dan dat het sec voor zoveel passiviteit zorgt

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 7 mei 2011 om 13:33:
idd, merk t aan den lijve. Het lijkt bijna alsof je je leven half aan het opgeven bent
Het is alleen echt moeilijk ervan af te blijven. Lichamelijk een piece of cake, maar geestelijk lijk ik het knopje alleen voor een uur naar de niet blow modus om te kunnen zetten. Iemand tips?

:jaja:

't zuigt gewoon de ziel uit je.. ik weet er alles van. Net wat je zegt, alsof je de boel half aan 't opgeven bent. 't Brengt uiteindelijk niets goeds.

Een tip.. tja, weet niet wanneer je blowt - overdag of 's avonds/'s nachts? Indien 's avonds/s' nachts, zou een goed begin kunnen zijn om op tijd naar bed te gaan en op tijd er weer uit. Dan laat je er simpelweg geen ruimte voor over. Anders gewoon zijn er ook nog wel andere manieren natuurlijk. Bijvoorbeeld je agenda gewoon volplannen en gewoon zorgen dat je er geen tijd/ruimte voor open laat. Denk dat dat vooral 't belangrijkste is: zorgen dat je er geen ruimte voor open laat. Ff de boel vervangen, en zorgen dat het niet kan.. desnoods heel geforceerd door middel van allerlei onzin; als 't blowen maar gewoon niet kan plaatsvinden en je vervangende bezigheden ervoor hebt. Anders blijf je er denk ik tegenaan lopen steeds weer die verleidende gedachtes te krijgen en er weer aan toe te geven...

Dat is mijn advies. Misschien dat er anderen zijn ook nog goeie adviezen hebben...
Waarschuw beheerder
Als vervanging gebruik ik damiana hars extract
Het is niet hetzelfde als thc, maar heeft wel een vergelijkbaar milder gevoel, zonder stoned te worden.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 7 mei 2011 om 14:32:
als 't blowen maar gewoon niet kan plaatsvinden en je vervangende bezigheden ervoor hebt. Anders blijf je er denk ik tegenaan lopen steeds weer die verleidende gedachtes te krijgen en er weer aan toe te geven...

Gewoon bezig zijn met andere dingen idd.
kan niet suf in me eentje thuis zitten, moet gewoon met mensen zijn.

Mot zeggen, heb vanaaf regelmatig blows voorbij zien komen, nog geen zin gehad en zonder me nagels erbij op te vreten!
laatste aanpassing