Partyflock

Forumonderwerp · 903020
6 volgers · 172984x bekeken
Waarschuw beheerder
+17-4
Er wordt van wiet en stuff vaak gezegd dat je er niet lichamelijk verslaafd aan kan raken en dat er eigenlijk geen ontwenningsverschijnselen zijn. Behalve als je zwaar gebruikt. En dat deed ik. Na meer dan 15 jaar dagelijks gebruik heb ik twee weken geleden besloten finaal te stoppen met blowen. Als je gaat zoeken op het internet wat die ontwenningsverschijnselen precies zijn krijg je het volgende lijstje :
- onrust/trillen
- zweten/hitteaanvallen
- verminderde eetlust

Als ik naar mezelf kijk valt me het volgende op :
- Onrust en trillende handen heb ik last van gehad. Hyperactiviteit ook. Maarja, dat kan ook aan de ADHD liggen die nu weer terugkomt. Al noemden ze het vroeger gewoon moeilijk opvoedbaar.
- verminderde eetlust heb ik al sinds 5 jaar. Mn minimale gewicht was 55 kilo / 1.80 m in die periode. Nu, na twee weken gestopt te zijn, is mn eetlust eindelijk weer terug.
- zweethanden en zweetvoeten heb ik wel last van gehad. Begint nu minder te worden. En hitteaanvallen niet, eerder koudeaanvallen. rillen in bed.
- Nachtmerries. Hevige nachtmerries. Ik kan me ook niet herinneren de afgelopen paar jaar uberhaupt gedroomd te hebben.
- Aambeien. Klinkt misschien raar; is het ook. Heb ik nog nooit gehad.

Verder valt me op dat ik weer helder uit mn ogen kijk. De ingevallen donkere ogen die je op de foto ziet hebben weer plaatsgemaakt voor een doortastende blik. Ik kan mn eigen telefoonnummer weer onthouden. Ik beleef emoties op een andere manier. Ik ben weer supersociaal; lul iedereen de oren van de kop af. Af en toe voel ik me of ik een gram speed heb gesnoven.

Al met al ben ik superblij eindelijk deze beslissing genomen te hebben. Had ik veel eerder moeten doen...

Maar goed, zijn er hier mensen die ook gestopt zijn met blowen en kennen ze bovenstaande verschijnselen?
Waarschuw beheerder
Nogmaals, de schadelijke gevolgen interesseren mij geen zak. Ik ken ze!
Ik weet dat co2 een grotere bedreiging is, of de zee leegroven.

Even this stoner sees, when will you?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 27 februari 2011 om 21:00:
gevoelige snaar geraakt??

mijn argument, ik word een beetje simpel van jouw zielige "geblaat" (Y)
Gast :S, hoe oud ben je, en waar haal je in godsnaam al dat oudbollige hippie geklets vandaan??? :loser:

open een eigen PEACE topic, en zet daar al je geneuzel neer, want hier ben je gewoon niet op je plaats(Y)

U bent te leeg van inhoud om een gevoelige snaar te raken, geen zorgen.
Uw argument is none.

Ik kom hier enkel vragen, passen mensen meer aan dan hun drugsgebruik of denken ze werkelijk IETS gedaan te hebben met te stoppen? It makes no difference. Ze krijgen de illusie iets goed gedaan te hebben, terwijl ze verder even schadelijk de aarde verneuken.
We all, sober or stoned.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Strafpunt op zondag 27 februari 2011 om 20:40:
we

we?? sorry, it`s you against the world...

blow lekker door, als jij je daar goed/beter/best bij voelt :D
lekker in je eigen wereld/waan/gedachtes blijven hangen...

maar laat mensen hier die serieus stoppen of willen stoppen ook in hun waarden en flikker op met je gebabbel ok?!
niemand, maar dan ook niemand hier zit te wachten op die hersengespoelde waanzin wat er uit jouw mond komt:)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Strafpunt op zondag 27 februari 2011 om 21:08:
Nogmaals, de schadelijke gevolgen interesseren mij geen zak. Ik ken ze!

Loop dan geen onzin te verkondigen, leven zonder cannabis is gezonder.

Ook al gaat de hele wereld naar de kut
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 27 februari 2011 om 21:11:

Och god, we hebben de nieuwe John Lennon met je metaforisch gelul. Hou toch op man. Ik ben zeker niet tegen drugs, maar het is toch proefondervindelijk vastgesteld dat blowen over het algemeen niet echt heel erg goed voor je gezondheid is. Maar doe je best, je komt er vast wel in je leven.
Waarschuw beheerder
Zelfs met alle drugs dak gebruik zal ik nog het verstand hebben om van de grond op te stijgen.
Ik las nochtans anders over sommige Nederlanders, moet ik nu ook gaan veralgemenen? Neen ben niet zo kortzichtig van geest.

Waarschuw beheerder
Ik mag toch hopen dat je het niet tegen mij hebt, anders schiet je echt mis nml.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 27 februari 2011 om 21:11:

Ik verkoop geen onzin. U leest mij te beknopt. U leest wat u wil lezen.

Een leven zonder cannabis is beter voor bepaalde individuën. Maar voor anderen is het dan weer beter.
Waar trekken we de lijn?

En aanpassing: als een blower stopt, welk verschil maakt het op wereldschaal? NIETS.
Welk maakt het op persoonlijk vlak? Weinig! Ik spreek vanuit ervaring als ik zeg, mensen dat hun problemen ontvluchten in cannabis komen na het stoppen terug voor dezelfde problemen te staan.
Wie nog maar problemen heeft bij cannabis, had al sowieso problemen.

Stop met het op den drugs te steken en zie is naar de gebruiker, DJEESUS!!!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Zucht, droeftoeter, je zit in het verkeerde topic :gaap:
Waarschuw beheerder
Zucht, kga er heus gaan aanmaken terwijl de wereld inmiddels al wakker is.
Drugs is beter dan hetgene ze ons aanbieden. Zelfs onze tabak maken ze schadelijker dan hij al is.
Ons eten en dergelijke.

Mijn vraag blijft open: welk verschil maakt het te stoppen met drugs terwijl zij die drugs verbieden meer ongezondheid scheppen dan drugs doet?

't Is de industriële "uprise" dat kanker veroorzaakt. Niet drugs.
En in drugs is de gebruiker de kanker, niet andersom.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Argumentatie wordt korter en korter. Wie kan nu werkelijk staven wat hij na-mekkert? En ik heb het niet over gezondheid neen. Ik heb het over maatschappelijke impact.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op zondag 27 februari 2011 om 21:06:
"Cannabis use has been assessed by several studies to be correlated with the development of anxiety, psychosis, and depression.[68][69] Indeed, a 2007 meta-analysis estimated that cannabis use is statistically associated, in a dose-dependent manner, to an increased risk in the development of psychotic disorders, including schizophrenia"

Een recenter onderzoek toonde aan dat er geen reden is om aan te nemen dat cannabis de oorzaak is van schizofrenie. HEt is hooguit de oorzaak van eerder openbaren ervan, met een slechtere prognose die gepaard gaat met het eerder openbaren ervan.

Iemand die na blowen of paddogebruik of wat dan ook psychotisch wordt en schizofreen blijkt te zijn was het al die tijd al. Alleen latent. En het was hoe dan ook wel eruit gekomen, alleen blowen vervroegt het openbaren met gemiddeld 2.5 jaar.

Bron? NRC handelsblad van enkele weken terug, had eerder al een linkje naar het artikel gepost in het topic 'Skitzo van de drugs' hier.

Waarschuw beheerder
Je bent echt een van me meest debiele figuren die ik tot op heden ben tegengekomen op partyflock, gefeliciteerd!
Uitspraak van Strafpunt op zondag 27 februari 2011 om 21:38:
Drugs is beter dan hetgene ze ons aanbieden

Manmanman :frusty:

Vandaar mensen, stop met blowen (y)
Waarschuw beheerder
Ze bieden drank aan en kankerverwekkende voeding.
Maar ik ben de domste die je ooit ontmoette he?
Onze gezonde groenten dat ze aanbieden vervuilen onze zee, maar ik ben de domste he?
Ik zie het grotere geheel, jij het kleinere aangeleerde deel.
Doe en praat na wat beter LIJKT. Maar kijk eens verder dan uw uitzicht.

Drugs is beter dan alle roesmiddelen dat ze legaal aanbieden.
Alcohol maakt meer doden dan heroïne per jaar. Makes you think huh? Neen u niet, is me al duidelijk; Z999

Als jij mij het domste vindt, wat ben jij dan??? Bewijst uw tegendeel in argumentatie aub! Doen!!!
laatste aanpassing
  → als beheerder
Waarschuw beheerder
Even voor alle duidelijkheid en zonder direct personen terecht te wijzen (zij die zich herkennen nemen de boodschap over)

Dit topic is NIET bedoelt om een discussie te voeren over de (on)deugdelijkheid van blowen (of drugs in het algemeen) op de gezondheid. Noch is dit topic bedoelt om het gebruik van drugs af te zetten tegen overige wereldse gebeurtenissen.

Dat drugs doorgaans niet bijdragen tot een gezonder leven kan men aannemen of niet. Daarin staat een ieder vrij. Dergelijke opvattingen en keuzes dienen gerespecteerd te worden.

Jaren lang is aangenomen dat blowen niet verslavend zou zijn, doch pas sinds kort (relatief) is uit onderzoeken van oa de Breiderstichting vast komen te staan dat dit verslavingsgevaar er wel degelijk is.

De discussie mag verder gaan, maar hou het netjes, beschaafd en respectvol. (Y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Strafpunt op zondag 27 februari 2011 om 21:59:
Als jij mij het domste vindt, wat ben jij dan??? Bewijst uw tegendeel in argumentatie aub! Doen!!!

:frusty:

Uitspraak van Strafpunt op zondag 27 februari 2011 om 21:59:
Maar ik ben de domste die je ooit ontmoette he?

Ja, want bovenop alles wat jij nog zegt, in de paranoïde wereld waar jij jezelf in begeeft, ga je het nog verslechteren door te blowen. Maar dat is nog niet het ergste.....

Als je vind dat de wereld kut is, DOE ER WAT MEE, maar ga niet in een topic wat over stoppen met blowen gaat verkondigen dat het gebruik van cannabis goed is voor mensen. Dan ben je gewoon idioot en onverantwoord bezig.
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op zondag 27 februari 2011 om 22:08:
Ja, want bovenop alles wat jij nog zegt, in de paranoïde wereld waar jij jezelf in begeeft, ga je het nog verslechteren door te blowen. Maar dat is nog niet het ergste.....

Als je vind dat de wereld kut is, DOE ER WAT MEE, maar ga niet in een topic wat over stoppen met blowen gaat verkondigen dat het gebruik van cannabis goed is voor mensen. Dan ben je gewoon idioot en onverantwoord bezig.

Ja na tien jaar geen verandering te zien zal het nu wel gaan komen he :roll:
Ik vind de wereld helemaal geen kut, wel hoe we met de wereld omgaan.

Wat ik wil duidelijk maken, de probleemgebruikers pakken beter hun probleem aan dan drugs.
Ze richtte zich tot drugs als toevluchtsoord, als ze die wegpakken is hun probleem weer zichtbaar.
Pak toch je problemen aan ipv het op drugs te steken.

Altijd die vinger wijzen naar drugs, stop daar toch eens mee.
Waarschuw beheerder
donateur
Nu al meer dan een jaar gestopt.
Heftige dromen had ik ook,
maar geen trillende handen of zweethanden gehad. :nee:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Strafpunt op zondag 27 februari 2011 om 22:10:
Altijd die vinger wijzen naar drugs, stop daar toch eens mee.

Jij bent echt fucked up dom, serieus.

Als jij nu nog steeds niet inziet dat cannabis problemen kan veroorzaken, en verslechteren, ben je gewoon echt de moeite niet waard. on-geinformeerde stoners, fucking hell

Uitspraak van verwijderd op zondag 27 februari 2011 om 22:08:
maar ga niet in een topic wat over stoppen met blowen gaat verkondigen dat het gebruik van cannabis goed is voor mensen. Dan ben je gewoon idioot en onverantwoord bezig.

laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op zondag 27 februari 2011 om 22:18:
Jij bent echt fucked up dom, serieus.

Als jij nu nog steeds niet inziet dat cannabis problemen kan veroorzaken, en verslechteren, ben je gewoon echt de moeite niet waard. on-geinformeerde stoners, fucking hell

Waarom altijd die vinger wijzen?
Ben ik dom omdat jij niet verder kan zien dan je neus lang is?

Cannabis veroorzaakt problemen, maar het is een gewezen feit dat die mensen al eerder problemen hadden voor men cannabis gebruikte.
Cannabis kan zeer zeker een probleem veroorzaken, maar ik herhaal als ik zeg: de gebruiker is zich bewust van die gebruiker.

Een gebruiker dat zich wil blindstaren op die feiten en zichzelf niet kan herkennen in probleemsituaties is één probleem. Dat afschuiven op de GEHELE blower generatie is een ander probleem.
Snap je? of moet ik een tekeningske maken?

Bezie toch eens het groter geheel dan uw punt alleen.

De problemen rond cannabis lijken wel verwaarloosbaar als je ze vergelijkt met andere "drugs" dat men legaal aanbiedt.
Het is verdorie beter een gram coke te snuiven dan je een nacht KO te zuipen.
Waar wil je naartoe? Op wat staaf jij je?

Ik wil je graag verder te woord staan, maar doe dan aub niet dat ik me van de domme hou en leg me geen woorden in de mond.
Ik heb al meermaals gezegd dat ik me bewust ben van de gevaren.
laatste aanpassing
  → als beheerder
Waarschuw beheerder
Blijkbaar is het vorige bericht als beheerder niet helemaal overgekomen voor een paar van jullie.

Bovenstaande conversatie is niet gewenst en moet hierbij worden gestopt! (De reden van ongewenstheid staat reeds beschreven)

Vanaf nu worden dergelijke berichten verwijderd en (indien nodig) bestraft.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op zondag 27 februari 2011 om 22:29:
Blijkbaar is het vorige bericht als beheerder niet helemaal overgekomen voor een paar van jullie.

Dat bericht is me ontgaan, wenst u het te herhalen?

Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van Strafpunt op zondag 27 februari 2011 om 22:23:
Ben ik dom omdat jij niet verder kan zien dan je neus lang is?

Nee je bent dom omdat je niet LEEST.
Uitspraak van Strafpunt op zondag 27 februari 2011 om 22:23:
De problemen rond cannabis lijken wel verwaarloosbaar als je ze vergelijkt met andere "drugs" dat men legaal aanbiedt.

Benzos staan er onder tho, en dan praten we over rohypnol, en niet die lame ass temazepam en valium, je weet wel, die waanzinnig verslavende variant (zijn ze allemaal tbh).

Alle medicatie die je krijgt gaat in combinatie via een psychiater (als het goed is) en krijg je dus alleen toe gediend als er een oorzaak voor is. Dat huisartsen te snel antidepr uitschrijven ben ik het met je eens, maar dit staat er los van. Mochten er nare bijwerkingen optreden word er gestopt met het middel.

Blowen heb je dus niet zelf in de hand mocht dit fout gaan, en er is niemand die waakt over je gezondheid. Er is zo vaak aangetoond dat het slecht voor je is dat we het daar niet eens meer over hoeven te hebben. De gebruiker kan zich wel bewust zijn van het probleem, zodra het optreed, en dan is het vaak te laat. Hoe wil je het in de hand houden als je een depressie krijgt, of angststoornis, of een psychose, en je moet stoppen terwijl het niet lukt?

Mensen die in dit topic thuishoren zijn mensen wie er hinder van ondervinden, die willen stoppen, en dan kom jij hier om zo'n onzin verhaal uit te kramen?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Strafpunt op zondag 27 februari 2011 om 22:33:
Dat bericht is me ontgaan, wenst u het te herhalen?

Wat dacht je van een scroll functie?
Waarschuw beheerder
fuck ik heb zin in een blowtje :(

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 27 februari 2011 om 22:33:
Mensen die in dit topic thuishoren zijn mensen wie er hinder van ondervinden, die willen stoppen

niet iedereen die stopt met blowen ondervind hinder aan blowen/ danwel het stoppen(Y) :s

Waarschuw beheerder
grappig toppa geworden :yeS:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 28 februari 2011 om 08:19:
niet iedereen die stopt met blowen ondervind hinder aan blowen/ danwel het stoppen

huh, wat is dan jouw reden om te stoppen??

verder sluit ik me grotendeels aan bij z999
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
gewoon stoppen omdat je niet meer wilt blowen bv??
tis slecht voor je! wilde stoppen met roken en heb daarom besloten om ook te stoppen met blowen...
Ik wil het niet meer roken, ik wil er geen geld meer aan uitgeven, en ik wil een goed voorbeeld kunnen zijn voor mijn kinderen...

beetje vreemd dat je PER SE een reden moet hebben om ermee te stoppen
DANWEL je moeten verantwoorden waarom je stopt

Uitspraak van Scattah op maandag 28 februari 2011 om 12:28:
Gewoon voor de lol?

pff, dat was juist de reden waarom ik ging blowen,.. voor de lol!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
omdat het slecht voor je is, hoeft het nog niet meteen in te houden dat ik daar hinder van ondervind!!

Uitspraak van verwijderd op zondag 27 februari 2011 om 22:33:
Mensen die in dit topic thuishoren zijn mensen wie er hinder van ondervinden, die willen stoppen,

er zijn wel meer dingen slecht voor je en ik bepaal zelf wel of dat voor mij DE reden was voor het stoppen..

ik wilde gewoon niet meer blowen!! punt(Y)

Waarschuw beheerder
dat bedoelen we, althans, ik wel, anders.
hinder is niet per se dat je er gezondsheidsklachten van ondervindt.. !!

Uitspraak van verwijderd op maandag 28 februari 2011 om 13:01:
tis slecht voor je! wilde stoppen met roken en heb daarom besloten om ook te stoppen met blowen...
Ik wil het niet meer roken, ik wil er geen geld meer aan uitgeven, en ik wil een goed voorbeeld kunnen zijn voor mijn kinderen...

want wat als je kind(eren) ziet dat dr moeder blowt? dat is ook gewoon hinde rhoor.

alles wat negatief is rondom het willen stoppen mt blowen, lijkt mij hinderlijk.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 28 februari 2011 om 13:30:
alles wat negatief is rondom het willen stoppen mt blowen, lijkt mij hinderlijk

daar denk ik anders over,.. maar toe maar!

blowen is voor mij helemaal niet meer aan de orde :D :cheer:
Waarschuw beheerder
rook nu sinds een x aantal jaar (gwn serieus geen idee hoe lang al) een paar joints op een dag weg..
zie sinds kort dat ik erg snel (vaak de verkeerde) conclusies trek (paranoia?!) , die ik verwijt aan het blowen, zit er nu serieus over na te denken om definitief mee te stoppen, of in gepaste mate af en toe een jointje te roken..

lijkt me een goed idee voor me..(Y)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van actief op zondag 27 februari 2011 om 22:03:
Jaren lang is aangenomen dat blowen niet verslavend zou zijn, doch pas sinds kort (relatief) is uit onderzoeken van oa de Breiderstichting vast komen te staan dat dit verslavingsgevaar er wel degelijk is.

Is ook bekend in hoeverre dat de totaal opgefokte veredelde superduperhyperskunk shit (van die veels te sterke koffieshop rommel ipv een lekker buitenwietje) hiermee samen hangt?

Want de sterkte is ook vooral enorm toegenomen terwijl mensen nog net zoveel in een joint douwen als eerst.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 1 maart 2011 om 02:54:
lekker buitenwietje

in die 13 jaar dat ik blowde,.. ben ik nog nooit een lekker buiten wietje tegen gekomen :S
bij mijn weten, is dat er ook niet!
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 1 maart 2011 om 02:54:
samen hangt

sterkte van de wiet is niet relevant!.. wiet/blowen is verslavend! hoe je het ook went of keert....
Waarschuw beheerder
Twijfels hier. Waar ik eerst toch echt makkelijk aan een 10tje per dag zat, tegenwoordig toch echt een grens voor mezelf gesteld met max. 1 per dag. Op dit moment zelfs al een week of 2 geen wiet meer gekocht, laatste keer dat ik zo lang geen wiet heb gekocht kan ik me niet eens meer herinneren. Ik vind heel het blowen op de 1 of andere manier niet eens zo leuk meer. 9/10x dat ik een joint heb gerookt voel ik er nauwelijks wat van, tot ik ongeveer een uur verder ben en dan word ik moe. Ik denk dat ik nooit officieel zal stoppen, maar proberen te beperken tot alleen in het weekend bijvoorbeeld. Ben in ieder geval (gelukkig) van die "High till I die" mentaliteit af.