Partyflock

Forumonderwerp · 903020
6 volgers · 172507x bekeken
Waarschuw beheerder
+17-4
Er wordt van wiet en stuff vaak gezegd dat je er niet lichamelijk verslaafd aan kan raken en dat er eigenlijk geen ontwenningsverschijnselen zijn. Behalve als je zwaar gebruikt. En dat deed ik. Na meer dan 15 jaar dagelijks gebruik heb ik twee weken geleden besloten finaal te stoppen met blowen. Als je gaat zoeken op het internet wat die ontwenningsverschijnselen precies zijn krijg je het volgende lijstje :
- onrust/trillen
- zweten/hitteaanvallen
- verminderde eetlust

Als ik naar mezelf kijk valt me het volgende op :
- Onrust en trillende handen heb ik last van gehad. Hyperactiviteit ook. Maarja, dat kan ook aan de ADHD liggen die nu weer terugkomt. Al noemden ze het vroeger gewoon moeilijk opvoedbaar.
- verminderde eetlust heb ik al sinds 5 jaar. Mn minimale gewicht was 55 kilo / 1.80 m in die periode. Nu, na twee weken gestopt te zijn, is mn eetlust eindelijk weer terug.
- zweethanden en zweetvoeten heb ik wel last van gehad. Begint nu minder te worden. En hitteaanvallen niet, eerder koudeaanvallen. rillen in bed.
- Nachtmerries. Hevige nachtmerries. Ik kan me ook niet herinneren de afgelopen paar jaar uberhaupt gedroomd te hebben.
- Aambeien. Klinkt misschien raar; is het ook. Heb ik nog nooit gehad.

Verder valt me op dat ik weer helder uit mn ogen kijk. De ingevallen donkere ogen die je op de foto ziet hebben weer plaatsgemaakt voor een doortastende blik. Ik kan mn eigen telefoonnummer weer onthouden. Ik beleef emoties op een andere manier. Ik ben weer supersociaal; lul iedereen de oren van de kop af. Af en toe voel ik me of ik een gram speed heb gesnoven.

Al met al ben ik superblij eindelijk deze beslissing genomen te hebben. Had ik veel eerder moeten doen...

Maar goed, zijn er hier mensen die ook gestopt zijn met blowen en kennen ze bovenstaande verschijnselen?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van VageJetje op donderdag 17 juni 2010 om 22:14:
daarom ook eerste jointje gewoon thuis op de bank

Verstandig :yes:
ik ben daar anders in .. ik ga gemak vrijwel uit de weg in dat soort gevallen makkelijk is vaak zwak .. ik heb een tering hekel aan zwak.. dus als ik merk dat ik wil roken omdat het makkelijk en voor de hand is .. stijger ik en wil ik het niet eens

Bij mij heeft dat niks met zwakheid te maken, maar alles met motivatie. Als ik echt niet wil dan kan ik het makkelijk laten, gelukkig :) Maar vaak heb ik binnen no time genoeg redenen om gezellig een hijsje mee te roken.

als je het dan toch doet .. inhaleer dan ff eentje diep voor mij

Ben nu al vet lamlendig dus betwijfel of het ervan gaat komen. Straks eerst maar eens wat eten. Maar mocht ie voorbij komen dan neem ik een lekker hijs voor je (Y) :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van --> M <-- op vrijdag 18 juni 2010 om 15:57:
dan neem ik een lekker hijs voor je (Y) :lol:

dat doet mij goed :D:D:D

ben wel in protest .. waar blijven de dromen :[ ... ben er zo klaar voor .. :nocheer: maar het valt zo tegen :(
Waarschuw beheerder
Uitspraak van VageJetje op maandag 21 juni 2010 om 21:40:
dat doet mij goed

Ja hij was lekker he? :P
Wat een weekend :D Heb nogal veel geblowd uiteindelijk. Heb zondag een kopje paddothee gedronken en daarna de bossen in gegaan. Wat een avontuur :D Daar ook heel wat jointje gedraaid. Ieder jointje opzich was ook weer een heel avontuur. Wat heb ik gelachen!! Heerlijk :lol: En wonderbaarlijk genoeg zijn we het bos ook weer uitgekomen net voor het echt pikkedonker was 8)
Nu maar weer een weekje niet blowen. Maar zaterdag geef ik zelf een feestje dus... ;) Zal ik nog een hijsje voor je nemen?
Uitspraak van VageJetje op maandag 21 juni 2010 om 21:40:
en wel in protest .. waar blijven de dromen ... ben er zo klaar voor .. maar het valt zo tegen

Jaa dromen is vet he! Spanning en sensatie. Mijne zijn ook weer even weg. Komen deze week, als ik nuchter ga slapen, wel weer terug

Waarschuw beheerder
Ik blow alleen al ben ik waus. 100x beter;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van --> M <-- op dinsdag 22 juni 2010 om 11:20:
kopje paddothee

heerlijk idd :D .. heb ik ook al heel lang niet meer gedaan :/ .. ben te braaf aan het doen laatste tijd :( .. zijn ze trouwens nog wel te krijgen in een smartshop ?

maar wil ze ook graag zelf gaan kweken :yes: ..maar goed .. wil ook nog steeds een san pedro of peyote op de vensterbank :P

Uitspraak van --> M <-- op dinsdag 22 juni 2010 om 11:20:
Zal ik nog een hijsje voor je nemen?

graag zelfs :P :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van VageJetje op dinsdag 22 juni 2010 om 20:54:
heerlijk idd .. heb ik ook al heel lang niet meer gedaan .. ben te braaf aan het doen laatste tijd .. zijn ze trouwens nog wel te krijgen in een smartshop ?

Als je er lekker in mee kan gaan is het zeker heerlijk :yes: Geen idee of ze nog te krijgen zijn, maatje van me had ze zelf gekweekt. Het restant gaan we in juli opmaken, een vriendin van me gaat op zoek of ze ze nog ergens kan kopen om ook mee te doen. Hebben net te weinig voor 4 man... Als ze ze vindt hoor je het!
Maar zelf kweken gaat ook prima :)
Uitspraak van VageJetje op dinsdag 22 juni 2010 om 20:54:
san pedro of peyote

Dat ken ik dan weer niet.. ?

Afgelopen week geopereerd en zat me gisteren zo te vervelen dat ik maar een joint ben gaan draaien. Vandaag denk ik weer niet en morgen is het feest! Afgestudeerd :D Schiet lekker op met dat drastisch minderen zo, mijn levem bestaat te veel uit feest 8)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van VageJetje op vrijdag 28 mei 2010 om 20:13:
voel mij geestelijk niet vrolijker of depressiever :no: .. voel mij nog steeds hetzelfde als 2 maanden terug ..maar toch :| ...

Dit had ik dus ook, nu ben ik alleen als volwaardige adhder bestempelt (na 1,5e maand testen buh) wat dit dus ook zal verklaren, blowen werkt dus gewoon anders bij mij dan bij anderen.

Iig blijf ik lekker thcloos, alweer 7-8 maand oid, heerlijk om niet elke keer weer naar de shop te moeten rennen omdat je anders het idee hebt dat je geen oog dicht doet.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van --> M <-- op vrijdag 25 juni 2010 om 10:15:
had ze zelf gekweekt.

dat wil ik ook doen idd :yes: eerst ff in verdiepen en goeie sporen vinden

Dat ken ik dan weer niet.. ?

daar maak je mescaline van .. trippen ditdat

Afgestudeerd

gefeliciteerd :D:D:D ..

heb gisteren ook geblowed .. heerlijk relaxed in de tuin .. goed fikkie erbij .. niets mis mee ..

tot ik wakker werd :S .. wist niet meteen welke dag het was :S .. en besefte mij vanmorgen dat ik toch zeker wel fit wakker wordt de afgelopen weken :O
wat een verschil .. maar geen spijt dat ik genoten heb van mijn rokertje B)

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 25 juni 2010 om 14:08:
adhder bestempelt

ik ben wel een stuk drukker de afgelopen weken :yes: .. maar niet adhd druk :no:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van VageJetje op zaterdag 26 juni 2010 om 17:28:
ik ben wel een stuk drukker de afgelopen weken :yes: .. maar niet adhd druk :no:

Ik wel ;)

Merkte het echt onwijs dat ik niet meer blowde :o
Waarschuw beheerder
mescaline

Dat zegt me een stuk meer ja :)

heb gisteren ook geblowed .. heerlijk relaxed in de tuin .. goed fikkie erbij .. niets mis mee ..

tot ik wakker werd .. wist niet meteen welke dag het was .. en besefte mij vanmorgen dat ik toch zeker wel fit wakker wordt de afgelopen weken
wat een verschil .. maar geen spijt dat ik genoten heb van mijn rokertje

:lol: En jij maar denken dat je niet fit wakker werd. Zit er blijkbaar toch verschil in :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van --> M <-- op maandag 28 juni 2010 om 09:12:
Zit er blijkbaar toch verschil in

behoorlijk :D ... hele dag van slag ervan .. was er niet bij met mijn kop :no: traag van begrip en wilde helemaal niets dan lam op de bank hangen ..

enige lekkere was .. weer eens uit kunnen slapen tot 12.30uur :Lol:

Waarschuw beheerder
tijdje geleden alweer dat ik hier gepost heb.

ben sinds dat ik gestopt ben teruggevallen, had het idee dat het totaal niet boeide en maar gewoon doorgegaan.
en toen na 2 weken knapte er iets, ik werd wakker en was compleet de weg kwijt, moe, overal pijn in mn lichaam en benauwdheid, ik dacht dat ik dood ging.
para gedachtes door m'n hoofd, lichamelijke klachten (rug, keel, zelfs mn ballen :P), complete lusteloosheid, depressief noem het maar op.
heb dagen lang gewoon geen eetlust gehad en zelfs mn ontlasting werd raar, ik zat ideeën in mn hoofd te halen dat ik kanker had, aangezien ik 2 jaar geleden iemand ben verloren die heel dicht bij me stond en ik ongeveer dezelfde symptomen kreeg..
3x naar een verschillende huisarts geweest die me allemaal vertelden dat ze er heilig van overtuigd waren dat er niks ernstigs aan de hand was, maar wel ff bloed laten prikken om er zeker van te zijn.
een week in spanning gewacht, uiteindelijk niks uitgekomen.. 1 waarde was iets te hoog wat kon duiden op een parasiet, maar na een buisje ontlasting naar het lab te sturen is daar ook niks uit gekomen.
maar goed, heel veel gesprekken gehad en ik was er zelf heilig van overtuigd dat dit niet alleen psychisch kon zijn.
maar na een hoop geruststellingen van mensen gaat het weer steeds beter.. die 11 kilo die er af was gevlogen zit nu weer 3 kilo bij, eet goed en voel me weer wat actiever. ontlasting is ook weer redelijk normaal en die paranoia gedachten verdwijnen ook langzamerhand. alleen de lichamelijke klachten zijn er nog wel, hoop dat die snel afnemen.
gedurende deze hele periode heb ik niet 1 joint aangeraakt, en ik hoor van mensen om me heen dat mn huid en mn ogen eindelijk weer stralen, en over het algemeen veel spontaner overkom.

nu snap ik waarom drugs bepaalde dingen kunnen triggeren, ik heb de laatste paar jaar enorm veel stress gehad en dat blowen erbij was de druppel die de emmer deed over lopen.
ik heb een aantal stressvolle jaren achter de rug en het heeft zich nooit kunnen uiten, tot nu..
ik had alleen nooit verwacht dat deze psychose/burnout/whatever mij zou kunnen overkomen, want ik heb altijd het gevoel gehad dat ik sterk in m'n schoenen stond en het mij niet zou gebeuren.
guess I was wrong, nooit meer een joint voor mij!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van VageJetje op maandag 28 juni 2010 om 21:40:
behoorlijk ... hele dag van slag ervan .. was er niet bij met mijn kop traag van begrip en wilde helemaal niets dan lam op de bank hangen ..

enige lekkere was .. weer eens uit kunnen slapen tot 12.30uur

Herkenbaar :) Ik dacht al jaren dat ik goed kon uitslapen... Vroeger kon ik dat nooit maar in mijn pubertijd ineens wel. Omdat ik altijd stoned was 8)
Sinds ik niet meer dagelijks blow word ik gewoon weer rond half 9 wakker en is half 10 uitslapen. Behalve als ik stoned naar bed ga idd :yes:

Uitspraak van verwijderd op maandag 28 juni 2010 om 23:36:
nu snap ik waarom drugs bepaalde dingen kunnen triggeren, ik heb de laatste paar jaar enorm veel stress gehad en dat blowen erbij was de druppel die de emmer deed over lopen.

Pfoeh, klinkt heftig! Een ding weet ik wel, psychische problemen kan iedereen overkomen. Werk zelf in de psychiatrie en er hoeven maar net wat dingen, vaak tegelijkertijd, verkeerd te lopen en voor je het weet ben je patiënt.

guess I was wrong, nooit meer een joint voor mij!

En dat klinkt goed :yes: Voor jou dan ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van --> M <-- op dinsdag 29 juni 2010 om 11:33:
Pfoeh, klinkt heftig! Een ding weet ik wel, psychische problemen kan iedereen overkomen.

Jap, en met blowen erbij kan het vaak al heel snel fout gaan. Word toch ergens onderschat.
Waarschuw beheerder
altijd het gevoel gehad dat ik sterk in m'n schoenen stond en het mij niet zou gebeuren.

herken dat ook wel een beetje .. heb aantal nachten in mijn bed gelegen denkend aan dingen in het verleden waarvan ik dacht verwerkt te hebben ...altijd gedacht ach B).. ik heb het overleefd B).. het boeit niet meer B)..jammeren over het verleden dat doen andere niet ik :no:

nu ik zo lang nuchter ben .. kijk ik er op een andere manier naar, het voelt anders. ondanks ik de pijn van het verleden niet meer zo voel :no: .. alsof ik er vanaf een ander perspectief tegen aan kijk ..waardoor mijn hoofd nu andere reacties zou geven op bepaalde gebeurtenissen.

jaren lang dingen verwerkt en overleefd op een ander level dan ik nu begin te komen met een jank bui denkende uit welke put ik 11 jaar geleden ben gekropen ...

pas nu begin ik te denken .. overleefd .. en nu pas terecht :yes: de automatische piloot is op een laag pitje komen te staan

Uitspraak van --> M <-- op dinsdag 29 juni 2010 om 11:33:
Sinds ik niet meer dagelijks blow word ik gewoon weer rond half 9 wakker en is half 10 uitslapen.

in het weekend ben ik gewoon om 7.30 8uur wakker :lol: .. belachelijk .. maar stiekem ook wel heel erg lekker :yes:

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 29 juni 2010 om 12:22:
Jap, en met blowen erbij kan het vaak al heel snel fout gaan. Word toch ergens onderschat.

maar ben wel van mening .. als ik gestopt was in zo een periode van shit .. had de klap harder aan gekomen waardoor de kans op patiënt worden toch groter was geweest :yes:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik ben sinds december 2008 gestopt met blowen :cheer:
ik was zwanger dus moest ik wel stoppen na 15 jaar elke dag blowen
dacht dat ik na mijn zwangerschap wel weer zou gaan blowen maar ik heb er totaal geen behoefte meer aan :D
mn vriend blowt nog steeds elke dag, dacht dat de verleiding groot zou zijn om weer te gaan smoken maar het valt echt mee

heel afentoe neem ik eens een haaltje ofzo en dan ben ik echt knetter wehehehe

had pas nog een haaltje genomen, man man was echt stoned :roflol: en daarna een vreetkick en heel zwaar geslapen 8) volgende ochtend was ik ook nog een beetje de weg kwijt, en dat van 1 haaltje terwijl ik vroeger elke dag 3 of 4 jointjes rookte :Lol:

ben wel blij dat ik er nu op een normale manier mee om kan gaan :jaja: vroeger was het echt een behoefte, nu beslis ik zelf of ik rook of niet :D echt flex
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Ja, dat is ook veel beter als die figuren die niet meer zonder kunnen (N)

Waarschuw beheerder
3 weken gestopt en nergens last van :D zelfs geen zin meer in een jointje :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van VageJetje op dinsdag 29 juni 2010 om 22:22:
in het weekend ben ik gewoon om 7.30 8uur wakker .. belachelijk .. maar stiekem ook wel heel erg lekker

Stiekem wel he, wat een heerlijk lange dagen heb je dan ineens :D
Uitspraak van verwijderd op donderdag 3 juni 2010 om 21:17:
Uitspraak van :xtc: heineken WhatElse' :xtc: op woensdag 2 juni 2010 om 01:17:
Dat zou best kunnen maar ik drink ook gemiddeld 5,5 liter

dat is nog geen 1/3...

misschien moet je wat beter lezen voordat je ergens op reageert :vaag:

'Gelukkig is ie ergens rond de 6e of 7e liter vocht al dood door verdrinking, laat staan de uitdroging van de alcohol.'

Waarschuw beheerder
Ik ben nu meer dan een jaar gestopt met alles maar moeilijkste was blowen. ook zo'n 15 jaar.
gingen verhuizen naar duitsland en dat was voor mij de stok achter de deur.
nu weer terug in nederland heb ik er totaal geen problemen meer mee.
kan er naast zitten of voor iemand draaien ..... totaal geen behoefte meer.
dacht altijd ik ben nog wel actief, maar als je gestopt bent merk je pas echt hoe duf je altijd bent geweest en emotie loos.(iig heel erg minder)

voor alle stoppers ...... volhouden ...... je krijgt er een nieuw en actiever leven voor terug !!!!
Waarschuw beheerder
paar keer nee gezegd tegen jointjes .. en de moeilijkheidsgraad daarvan 1:10 .. was maar een 6 :|

de wetenschap dat ik de volgende dag brakker zou zijn dan van het drinken van drank was genoeg om niet te willen :no: ...

heb wel peuken gerookt.. stom natuurlijk :/ .. maar ook weer voordeel ... heb een halve longontsteking en geef de schuld aan het roken van sigaretten :P

heerlijk kop in het zand en de schuld geven aan iets waar het niet door komt :Looser: ..

boeiend .. wat heb ik geleerd .. dat ik mij prettiger voel zonder te blowen en dat ik longpijn krijg van het roken van peuken :bounce:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Niet stoppen gewoon doorrokeen!!

Waarschuw beheerder
[NL] :cry:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ben helaas zwaar moeten minderen, na mn laatste psychose kan ik geen joint meer verdragen. Rook nog heeeeeeeel af en toe een tre3kje voor de smaak.
Waarschuw beheerder
Ik hoop dat ik hier steun en misschien een oplossing kan vinden.

Mijn vriend blowt al 3 jaar non stop elke dag, te beginnen s'morgens en het eindigt pas 10 min voor het slapengaan.
Meerdere keren heeft hij me al belooft te stoppen omdat hij het zelf ook wel erg vindt maar uiteindelijk lukt het hem maar max.1week en begint hij terug opnieuw. Per week rookt hij ongeveer 10 gram wat hem heel veel geld kost.
Wanneer ik hem vraag wanneer hij van plan is ooit te stoppen met blowen antwoord hij binnen een maand of binnen een jaar. Wanneer zijn blowvrienden erbij zijn antwoord hij zelfs dat hij nooit stopt. Zijn activiteiten bestaan vooral uit in de zetel hangen, blowen, bij vrienden hangen, blowen...
Wanneer hij met mij bv. naar een feest van het werk moet, moet ik ervoor zorgen dat ik zeker om het uur naar buiten kan zodat hij kan blowen anders is hij een hele avond nukkig. .zelf ga ik kapot aan dit leven sinds enkele weken wonen we samen, het blowen is enkel nog erger geworden.
In de kleine studio waar we wonen blowt hij een hele dag met een paar vrienden van hem. Dit terwijl ik astma patiënt ben en mijn longen niet normaal functioneren. Ik hoest alsof ik rook sinds ik baby was. Ook doet hij buiten tv kijken en blowen niets in het huishouden maar veegt hij peukjes onder de zetel.
Jullie kunnen zeggen dat ik met hem moet praten maar geloof me dat doe/probeer ik elke dag. Waarop hij agressief wordt dus zeg ik helemaal niets meer.
Momenteel is ook zijn rijbewijs voor 1 maand ingehouden wegens rijden onder invloed waardoor ik hem overal kan brengen.
Wat me nog het meest pijn doet is zijn stemmingswisselingen de ene minuut poeslief de andere minuut ben ik een stom wijf. Opstaan lukt hem niet zonder agressief te roepen tegen me. Ook moet hij elke morgen overgeven omdat hij door het vele blowen teveel slijmen ophoest.
Ik voel me helemaal alleen in deze situatie en voel me elke dag ongelukkiger worden veel heb ik niet aan mijn vriend aangezien deze altijd stoned is.

Wat kan ik doen?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 9 juli 2010 om 11:53:
Ben helaas zwaar moeten minderen, na mn laatste psychose kan ik geen joint meer verdragen. Rook nog heeeeeeeel af en toe een tre3kje voor de smaak.

goed bezig (N)

Waarschuw beheerder
dag 5...

gaat goed...

ook meteen gestopt met roken...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van theknowhow op maandag 26 juli 2010 om 21:36:
Wat kan ik doen?

:| spullen pakken en maken dat je wegkomt van zo'n onvolwassen en respectloze idioot...
Waarschuw beheerder
-1
Wat kan ik doen?

Ik blow zelf elke dag, en kan je zeggen dat ik wel actief ben in het huishouden/werk/aardig tegen men vriendin/bed is ok...

Dus de vriend die je hebt, is kortgezegd, een TERINGMONGOOL die nieteens kans op overleven had als we nog in huiden en sperentijdperk leefden. het is dus gewoon een sukkel die je, ongeacht je zelf zeurt of w/e, gewoon moet dumpen!.
Waarschuw beheerder
gister een maand gestopt :cheer: de 1e 2 weken waren echt moeilijk maaar nu nergens meer last van!!!
echt heeeerlijk, zoveel meer energie en meer geld ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 29 juli 2010 om 16:57:
Wat kan ik doen?

:| spullen pakken en maken dat je wegkomt van zo'n onvolwassen en respectloze

Uitspraak van KARMA op donderdag 29 juli 2010 om 17:20:
TERINGMONGOOL

Waarschuw beheerder
ik hield het nog netjes maar idd B)

ot: weet dat het beter is om te stoppen maar wil het gewoon nog niet :/

Waarschuw beheerder
zal ik jouw forum eens stoppen rooiedroplul met mayonaise!!!!

blowuh!!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 2 augustus 2010 om 12:24:

blowuh!!!

Typisch gevalletje van : kortzichtigheid..

Zelf nu ook bezig in de 4de week met stoppen.. Heb ook na 6 jaar elke dag blowen (daarvoor 3 jaar af en toe) de handdoek in de ring gesmeten..
Kan merken dat het leven een stuk aangenamer is zonder de Sufheid, Stonedheid en het eewige niks uit de vingers zien komen!
1ste week redelijk wat moeite gehad om mezelf terug te vinden, veel chagerijnig geweest, slapeloosheid gehad, maar ook het omgaan met emoties is soms een beetje moeilijk geweest.
Maar nu gaat het allemaal heerlijk. Mensen kunnen naast me een joint gaan zitten roken. Taal er helemaal niet meer naar!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mitch! op maandag 2 augustus 2010 om 12:50:
Uitspraak van satanicslissuus op maandag 2 augustus 2010 om 12:24:

blowuh!!!

Typisch gevalletje van : kortzichtigheid..

Ben zelf al een aantal jaren gestopt met dagelijks blowen...

Toen ik stopte:
-rillering;
-trillering;
-slapeloosheid;
-toch wel een craving om naar de shop te gaan om er nog "ééntje" te doen;
-nukking/chaggie (zal ook wel door slaaptekort gekomen zijn);

Heb het de eerste week/twee weken het moeilijkste gevonden; daarna is het een kwestie van met andere dingen bezig zijn en je realiseren dat het leven een stukje prettiger kan zijn zonder een constante roes waar je in zit. Enfin, ieder moet doen waarhij/zij zich prettig bij voelt natuurlijk....

:respect:
Uitspraak van Mitch! op maandag 2 augustus 2010 om 12:50:
Zelf nu ook bezig in de 4de week met stoppen.. Heb ook na 6 jaar elke dag blowen (daarvoor 3 jaar af en toe) de handdoek in de ring gesmeten..
Kan merken dat het leven een stuk aangenamer is zonder de Sufheid, Stonedheid en het eewige niks uit de vingers zien komen!
1ste week redelijk wat moeite gehad om mezelf terug te vinden, veel chagerijnig geweest, slapeloosheid gehad, maar ook het omgaan met emoties is soms een beetje moeilijk geweest.
Maar nu gaat het allemaal heerlijk. Mensen kunnen naast me een joint gaan zitten roken. Taal er helemaal niet meer naar!

Netjes!

Uitspraak van joelles op zaterdag 31 juli 2010 om 16:26:
Uitspraak van Evident op donderdag 29 juli 2010 om 16:57:
Wat kan ik doen?

spullen pakken en maken dat je wegkomt van zo'n onvolwassen en respectloze

Uitspraak van The Real SvR op donderdag 29 juli 2010 om 17:20:
TERINGMONGOOL

laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Gems op maandag 2 augustus 2010 om 16:32:
Toen ik stopte:
-rillering;
-trillering;
-slapeloosheid;

Dit hoor je toch bij iedereen terugkomen..
Heb gelukkig een stok achter de deur omdat ik tegelijk met me vriendin gestopt ben!
Die gaat studeren en kan het er eigenlijk gewoon ook niet bij gebruiken. En ik heb een baan waar ik het gewoon niet bij kan gebruiken om constant in een roes te leven. ( oftewel een tapijtje boven in je hoofd) zoals wij dat altijd noemden!

Zeer netjes! Heb je ook nooit meer geblowd dan? Of kan je het nu handelen om af en toe is een keer een groene rakker te roken?

Waarschuw beheerder
gisteren 1 joint gerookt, wat een spijt toen ik wakker werd... de hele week lekker uitgerust wakker geworden, vandaag weer ouderwets snoozen.

Uitspraak van Mitch! op maandag 2 augustus 2010 om 19:24:
Heb gelukkig een stok achter de deur omdat ik tegelijk met me vriendin gestopt ben!
Die gaat studeren en kan het er eigenlijk gewoon ook niet bij gebruiken. En ik heb een baan waar ik het gewoon niet bij kan gebruiken om constant in een roes te leven. ( oftewel een tapijtje boven in je hoofd) zoals wij dat altijd noemden!

zelfde schuitje, ouwe:lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 2 augustus 2010 om 19:47:
ren 1 joint gerookt, wat een spijt toen ik wakker werd... de hele week lekker uitgerust wakker geworden, vandaag weer ouderwets snoozen.

Zonde kerel!
Maaaar dan weet je wel waarvoor je gestopt bent! ;)

Uitspraak van verwijderd op maandag 2 augustus 2010 om 19:47:
zelfde schuitje, ouwe

Eindelijk is iemand die het begrijpt! :9
Heb veel van me vrienden en kennissen die er achterlijk over doen.. In de trend van ''je bent nog jong'' ''Het leven begint pas'' (zomaar een greep uit reacties)
Maargoed ik lach hun dan recht in hun poffertjesporum uit.. En denk dan bij mezelf.. Jullie zijn lekker suf e.d. Maar ik maak er wat van en kan lekker met een frisse en vooruitziende blijk me leven in kijken, zonder er elke keer bij naar te moeten denken of je wel geld genoeg hebt e.d.
Artiest DanM
Waarschuw beheerder
Wat kan ik doen?

Andere, niet rokende, vriend zoeken, als je astma hebt en je vriend kan geen rekening houden, wtf moet je met zon jong? :s
Waarschuw beheerder
Ja de weed is niet meer als vroeger (jaren 90) de weed word steeds meer opgefokt ensterker. Jellinek kliniek zit vol met blowers die willen stoppen.

Ik zelf rook af en toe eens een hasjjointje maar die binnenweed daar hoef ik niks meer van te weten en dat gaat zo'n 10 jaar goed nu.

Ik heb mensen paranoi zien worden door die haze en zon......... ze worden geflipt en roken de hele dag door, mijn god en dan die geur die aan hun vast blijf zitte... Nee de blowtijd is voor mij allang voorbij
Waarschuw beheerder
Toen ik stopte:
-rillering;
-trillering;
-slapeloosheid;

Dit hoor je toch bij iedereen terugkomen..

Same here... met verantwoordelijkheden in je leven moet je omgaan... en dan moet je er ook wel mee ophouden op een gegeven moment... De hele dag suf zitten zijn en 's avonds weer n fakkel aansteken... werkte voor mij iig niet meer...

Uitspraak van Mitch! op maandag 2 augustus 2010 om 19:56:
Uitspraak van rat van de stad op maandag 2 augustus 2010 om 19:47:
zelfde schuitje, ouwe

Eindelijk is iemand die het begrijpt!
Heb veel van me vrienden en kennissen die er achterlijk over doen.. In de trend van ''je bent nog jong'' ''Het leven begint pas'' (zomaar een greep uit reacties)
Maargoed ik lach hun dan recht in hun poffertjesporum uit.. En denk dan bij mezelf.. Jullie zijn lekker suf e.d. Maar ik maak er wat van en kan lekker met een frisse en vooruitziende blijk me leven in kijken, zonder er elke keer bij naar te moeten denken of je wel geld genoeg hebt e.d.

:respect:

Zeer netjes! Heb je ook nooit meer geblowd dan? Of kan je het nu handelen om af en toe is een keer een groene rakker te roken?

Ik kan het nog wel af en toe doen, maar dan wel op hele speciale gelegenheden... Waarbij ik wel op moet merken, dat als je dan de dag erna wakker wordt de gedachtengang van "ach eentje nog, het kan geen kwaad" met rasse schreden terugkomt...

De laatste keer dat ik gerookt heb is in '09 geweest... (Overigens rook ik nog wel gewone sigaretjes; dat wordt mn volgende project... ooit...)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mitch! op maandag 2 augustus 2010 om 19:56:
Eindelijk is iemand die het begrijpt! :9

zit gewoon in hetzelfde schuitje...verantwoordelijk baan, en vriendin gaat studie afmaken...

ben het ook gewoon zat, dat stoned op de bank hangen... veel te lang mee door gegaan...

haal mijn vertier wel ergens anders vandaan...

en vrienden die het niet begrijpen? die begrijpen het over een tijdje ook wel... als ze jou stappen zien maken, en zelf zijn ze blijven hangen geven ze jou gelijk...

een aantal vrienden die die hard blowers zijn hebben kinderen gekregen... er mankeert aan ieder kind wel wat... te traag van begrip, scheel etc... e.e.a hangt met elkaar samen...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van THE SHARE-MAN op maandag 2 augustus 2010 om 20:03:
Jellinek kliniek zit vol met blowers die willen stoppen.

Allemaal mensen zonder ruggegraat :)
Ik heb nu weer een periode van roken, later dit jaar stop ik weer een paar maanden, net als begin dit jaar....zonder enige hulp, zonder enige problemen (Y)
Af en toe is het gewoon relaxed, is my humble opinion...dagelijks, lange tijd roken, kan sleur worden, been there, done that, no fun...:nee:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 2 augustus 2010 om 20:13:
een aantal vrienden die die hard blowers zijn hebben kinderen gekregen... er mankeert aan ieder kind wel wat... te traag van begrip, scheel etc... e.e.a hangt met elkaar samen...

Dat is wel heel erg idd... :rot:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op maandag 2 augustus 2010 om 20:15:
Uitspraak van THE SHARE-MAN op maandag 2 augustus 2010 om 20:03:
Jellinek kliniek zit vol met blowers die willen stoppen.

Allemaal mensen zonder ruggegraat
Ik heb nu weer een periode van roken, later dit jaar stop ik weer een paar maanden, net als begin dit jaar....zonder enige hulp, zonder enige problemen
Af en toe is het gewoon relaxed, is my humble opinion...dagelijks, lange tijd roken, kan sleur worden, been there, done that, no fun...

ik geef je gelijk maar wat ik bedoelde is dat ik me erg verbaas dat er mensen zijn die naar een afkickcentrum gaan om te stoppen met blowen. In de jaren 90 was dat heeel zelden
Waarschuw beheerder
donateur
Allemaal mensen zonder ruggegraat :)
Ik heb nu weer een periode van roken, later dit jaar stop ik weer een paar maanden, net als begin dit jaar....zonder enige hulp, zonder enige problemen (Y)
Af en toe is het gewoon relaxed, is my humble opinion...dagelijks, lange tijd roken, kan sleur worden, been there, done that, no fun...:nee:

neem mensen die een kliniek ingaan eigenlijk serieuzer dan jou, jij ontkent zelfs nog dat je een probleem heb. ik kan dat ja, blowen met stops.. en om over di ruggegraat-opmerking nog maar niet te beginnen.

ik moet nu trouwens wel stoppen met blowen, vandaag bronchitis vastgesteld. weet ook wel degelijk dat ik er last mee ga krijgen, niet slapen, hoop verveling, zweten, emotioneel met vlagen :(

achja met een weekje is dat ook weer voorbij. alleen zal het dan nog lastig zat worden om zonder de wiet gewoon mijn dagen in te delen.

meer fitness sowieso :D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
En ik heb een baan waar ik het gewoon niet bij kan gebruiken om constant in een roes te leven. ( oftewel een tapijtje boven in je hoofd) zoals wij dat altijd noemden!

respect daarvoor ... das voor mij ook de hoofdreden waarom ik gestopt ben... ondanks ik altijd gewerkt heb merkte ik wel dat ik doofstom was al die jaren progressie zat er niet echt in :no: .. en nu ik gestopt ben duidelijk wel.. als blower vond ik het allemaal wel oke .. zat mijn tijd uit op mijn werk en klaar is kees .. nu merk ik dat mijn drang tot méér veel groter is en het ook nog eens te realiseren is omdat ik dat tapijtje boven mijn hoofd niet heb en daarom een stuk scherper wat op mijn werk vruchten afwerpt :yes:

Uitspraak van Gems op maandag 2 augustus 2010 om 20:10:
Ik kan het nog wel af en toe doen, maar dan wel op hele speciale gelegenheden... Waarbij ik wel op moet merken, dat als je dan de dag erna wakker wordt de gedachtengang van "ach eentje nog, het kan geen kwaad" met rasse schreden terugkomt...

ben gestopt begin mei en heb nu 2x een jointje gerookt omdat het kon .. de gedachte van ach nog een heeft mij niet bekropen :no: .. spijt heb ik er ook niet van :no: .. ondanks ik het de volgende dag wel merk :/ .. slaap veel langer en ben een stuk minder actief... en weet dan weer waarom ik er mee gestopt ben .. bevalt mij een stuk beter .. wat mij de kracht wel geeft om het de volgende dag of volgende week niet te willen :no: ..
Uitspraak van verwijderd op maandag 2 augustus 2010 om 20:13:
als ze jou stappen zien maken, en zelf zijn ze blijven hangen geven ze jou gelijk.

zolang ze niet stoppen zullen de nooit de schuld aan het blowen geven :no: .. dan ligt het aan geluk :yes:

Ik heb nu weer een periode van roken,

en dat houd in ??? elke dag ??? 2x in de week ?? hoe moet ik dat zien ???

Uitspraak van THE SHARE-MAN op maandag 2 augustus 2010 om 22:45:
ik geef je gelijk maar wat ik bedoelde is dat ik me erg verbaas dat er mensen zijn die naar een afkickcentrum gaan om te stoppen met blowen. In de jaren 90 was dat heeel zelden

snap dat ook niet helemaal :no: .. maar is altijd makkelijk om op zo een moment aan "andere" te hangen en afhankelijk op te stellen dan lijkt het net of je het niet zelf hoeft te doen.

Uitspraak van - Den= op maandag 2 augustus 2010 om 22:54:
en om over di ruggegraat-opmerking nog maar niet te beginnen.

begin maar dan :yes: .. wat zijn je tegen argumenten over dat mensen die een kliniek in gaan geen ruggengraat hebben ?
laatste aanpassing