Partyflock

Forumonderwerp · 903020
6 volgers · 172135x bekeken
Waarschuw beheerder
+17-4
Er wordt van wiet en stuff vaak gezegd dat je er niet lichamelijk verslaafd aan kan raken en dat er eigenlijk geen ontwenningsverschijnselen zijn. Behalve als je zwaar gebruikt. En dat deed ik. Na meer dan 15 jaar dagelijks gebruik heb ik twee weken geleden besloten finaal te stoppen met blowen. Als je gaat zoeken op het internet wat die ontwenningsverschijnselen precies zijn krijg je het volgende lijstje :
- onrust/trillen
- zweten/hitteaanvallen
- verminderde eetlust

Als ik naar mezelf kijk valt me het volgende op :
- Onrust en trillende handen heb ik last van gehad. Hyperactiviteit ook. Maarja, dat kan ook aan de ADHD liggen die nu weer terugkomt. Al noemden ze het vroeger gewoon moeilijk opvoedbaar.
- verminderde eetlust heb ik al sinds 5 jaar. Mn minimale gewicht was 55 kilo / 1.80 m in die periode. Nu, na twee weken gestopt te zijn, is mn eetlust eindelijk weer terug.
- zweethanden en zweetvoeten heb ik wel last van gehad. Begint nu minder te worden. En hitteaanvallen niet, eerder koudeaanvallen. rillen in bed.
- Nachtmerries. Hevige nachtmerries. Ik kan me ook niet herinneren de afgelopen paar jaar uberhaupt gedroomd te hebben.
- Aambeien. Klinkt misschien raar; is het ook. Heb ik nog nooit gehad.

Verder valt me op dat ik weer helder uit mn ogen kijk. De ingevallen donkere ogen die je op de foto ziet hebben weer plaatsgemaakt voor een doortastende blik. Ik kan mn eigen telefoonnummer weer onthouden. Ik beleef emoties op een andere manier. Ik ben weer supersociaal; lul iedereen de oren van de kop af. Af en toe voel ik me of ik een gram speed heb gesnoven.

Al met al ben ik superblij eindelijk deze beslissing genomen te hebben. Had ik veel eerder moeten doen...

Maar goed, zijn er hier mensen die ook gestopt zijn met blowen en kennen ze bovenstaande verschijnselen?
Waarschuw beheerder
Ook hier ging het goed:)

Wel geheel nuchter, ik vind drinken maar niks en ben ook bang dat ik daar dan mijn wiet verslaving mee ga vervangen:S Dus als ik wat drink dan is dat echt heel weinig
Vandaag eindelijk mooi weer daar maar eens van genieten!
Voor jullie allemaal veel succes op deze zonnige dag!

liefs Molody
Waarschuw beheerder
:P mijn werk was gewoon open hoor, maandag dan :P:)

Heb al een tijdje niks meer gepost, sinds 11 maart eigenlijk elke dag weer blowen, maar wel in een mindere mate met uitzondering van het weekend.

Maar, denk dat ik de aankomende 2 weken niet meer doordeweeks ga blowen. Heb er ff het geld niet voor en merk dat ik weer moeilijker me bed uit kan komen.

Heb respect voor de mensen die nog wel ervan af zijn gebleven, ga vooral zo door. Blowen heeft niet genoeg plus punten tegenover het nuchter zijn. ;)
Waarschuw beheerder
Vol bewondering zit ik hier weer te lezen :) vind het zo knap van de mensen die het volhouden! En niet iedereen gaat het makkelijk af zo te zien, ook logisch natuurlijk..

Ik blow niet meer sinds half Januari :) en me vriend ook niet meer. Ik heb het er totaal niet moeilijk mee raar genoeg.. En me vriend valt het ook reuze mee. Terwijl we beiden wel al aantal jaren elke dag blowden.

Dus mensen ; de wonderen zijn de wereld nog niet uit! B) Keep up the good work! (Y)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Tweelingen75 op maandag 5 april 2010 om 22:08:
Wauw joh! Heel knap!

thanx :$

Moet eerlijk toegeven dat ik er vanmiddag twee tellen aan heb gedacht. We zaten gezellig met vrienden in het café en ik zat echt even te denken: straks naar de shop en... Maar gelijk kwam het stemmetje in me: ja hallo, dan kan je weer opnieuw beginnen en zit je weer met zo'n duf gevoel op de bank.

goed hoor (Y)

Wel heftig dat je na zo'n lange tijd gestopt te zijn toch nog die behoefte voelt. Ennuh, je hebt niet alleen voor je gevoel een stukje overwonnen hoor. Je hebt het gewoon overwonnen!

ja baal er ook echt van en eerlijk gezegd had ik ook nooit verwacht dat het zoooooo lang zou aanhouden :/
dank je wel :$ mijn vriendinnen zeggen het ook maar voor mij voelt het nog niet echt zo.
denk ook dat ik te streng voor mezelf ben in dat opzicht :x maar ook weer niet raar als je bedenkt dat dit mijn zoveelste poging is ;)

Uitspraak van soester op dinsdag 6 april 2010 om 08:21:
hier ook heel zwaar gehad vooral om dat ik een maatje (27) naar zijn rustplaats heb gebracht
emoties ervaar ik nu ook anders en dat is wel even wennen

gecondoleerd (f) dit zijn idd momenten dat je wel heel sterk moet zijn maar het is je toch gelukt uiteindelijk :respect:

ps wat zoeizo irritant is dat er met pasen niks open is alleen de koffeeshops :S

hier waren de winkels gewoon open op 2de paasdag althans de meeste :jaja:

Uitspraak van Neutje op dinsdag 6 april 2010 om 12:26:
Blowen heeft niet genoeg plus punten tegenover het nuchter zijn. ;)

maar waarom blijf je het dan wel doen?

iedereen mag trots op zichzelf zijn dikke :respect:

Waarschuw beheerder
Van t weekend weer de fout in gegaan :S
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ninanaomi :bye: op dinsdag 6 april 2010 om 14:58:
maar waarom blijf je het dan wel doen?

Tja, je weet dat je niet hard mag rijden, waarom doe je het dan toch?

Ik weet het niet, vind het nog wel relaxed. Maar ik blow pas een jaartje elke dag. Dus voor mij vallen de min punten nog mee.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 6 april 2010 om 15:02:
Van t weekend weer de fout in gegaan :S

jammer :( maar het is nooit te laat om weer verder te gaan zoals je bezig was ;)

Uitspraak van Neutje op dinsdag 6 april 2010 om 15:40:
Ik weet het niet, vind het nog wel relaxed. Maar ik blow pas een jaartje elke dag. Dus voor mij vallen de min punten nog mee.

Blowen heeft niet genoeg plus punten tegenover het nuchter zijn. ;)

hmz spreek je jezelf nou niet een beetje tegen? ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ninanaomi :bye: op dinsdag 6 april 2010 om 15:53:
maar het is nooit te laat om weer verder te gaan zoals je bezig was

klopt :yes:
achjaa het was feest ja dan moet het kunnen voor een keer :$.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 6 april 2010 om 15:55:
achjaa het was feest ja dan moet het kunnen voor een keer :$.

als het daar bij blijft zeker :D

kwam vast omdat je je jas de hele nacht aan moest hebben :lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ninanaomi :bye: op dinsdag 6 april 2010 om 16:05:
als het daar bij blijft zeker

:yes:
Uitspraak van ninanaomi :bye: op dinsdag 6 april 2010 om 16:05:
kwam vast omdat je je jas de hele nacht aan moest hebben

Whe ja beetje kansloos ook weer :Rot:
maja wel relaxt voor in de chill out :yes: fucking koud daar :S
Waarschuw beheerder
Zoals ik al vertelde ben ik bijna een half jaar gestopt nu.
De laatste paar dagen alleen maar bij mensen gezeten die 24/7 blowen.
En als ik dan thuis kom zie ik mijn broertje naar buiten gaan en stoned terug komen.
Net zoals ik altijd deed.

De verslaving is er nu wel vanaf.
Maar de verleiding blijft.
Je gaat stiekem denken van het kan wel weer een keertje.
Terwijl je zelf weet dat je dat beter gewoon niet kan doen.

Misschien moet ik weer ff een tijdje geen jointjes zien.
Het zit nu teveel in me kop.

Iedereen, Good Luck!
Waarschuw beheerder
hier ook heel zwaar gehad vooral om dat ik een maatje (27) naar zijn rustplaats heb gebracht

Gecondoleerd!

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 6 april 2010 om 11:59:
heel goed, zal niet zeggen dat ik nuchter was maar dan van wijn en niet van wiet

Dat ken ik :lol:

Heb al een tijdje niks meer gepost, sinds 11 maart eigenlijk elke dag weer blowen, maar wel in een mindere mate met uitzondering van het weekend.

Zonde joh! Die minpunten kom je vanzelf nog wel tegen. Als je er nu niet volledig achter staat om te stoppen, heeft het ook geen tot weinig zin om weer een poging te wagen :no:

Uitspraak van !! * Chellie O:) op dinsdag 6 april 2010 om 14:21:
Ik blow niet meer sinds half Januari en me vriend ook niet meer. Ik heb het er totaal niet moeilijk mee raar genoeg.. En me vriend valt het ook reuze mee. Terwijl we beiden wel al aantal jaren elke dag blowden.

:respect:

Uitspraak van ninanaomi :bye: op dinsdag 6 april 2010 om 14:58:
ja baal er ook echt van en eerlijk gezegd had ik ook nooit verwacht dat het zoooooo lang zou aanhouden
dank je wel mijn vriendinnen zeggen het ook maar voor mij voelt het nog niet echt zo.
denk ook dat ik te streng voor mezelf ben in dat opzicht maar ook weer niet raar als je bedenkt dat dit mijn zoveelste poging is

Je legt de lat hoog voor jezelf. Ik ben ook zo en kan het mezelf heel moeilijk maken. Maaruh, ophouden met zeggen 'poging' hoor. Je bent goed bezig en bent succesvol aan het stoppen :)

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 6 april 2010 om 15:02:
Van t weekend weer de fout in gegaan

Zonde! Blijft het bij éénmalig of heb je daarna alweer geblowt?

Uitspraak van EchtRelaxed op dinsdag 6 april 2010 om 16:36:
De verslaving is er nu wel vanaf.
Maar de verleiding blijft.
Je gaat stiekem denken van het kan wel weer een keertje.
Terwijl je zelf weet dat je dat beter gewoon niet kan doen.

Misschien moet ik weer ff een tijdje geen jointjes zien.
Het zit nu teveel in me kop.

Dat die verleiding blijft kan ik me wel voorstellen ja. Moet je stevig voor in je schoenen staan en het liefst zover mogelijk wegblijven bij coffeeshops. Ik weet van eerdere stoppogingen (gebruik het nu zelf ook Ninanaomi, maar jij bent al veel verder dan dat ik ben :) ) dat ik zwak word zodra ik heb gedronken. En dan praat ik niet over twee drankjes, maar als ik er meer op heb dan ben (was) ik eerder geneigd naar de shop te gaan. Ik weet dit van mezelf dus hou ik hier rekening mee.

Ik ga lekker mijn bedje in. Slaap lekker allemaal!
Waarschuw beheerder
Hé, waar is iedereen? Toch niet in de shop???
Waarschuw beheerder
ehm tja ik heb dus een weekje vakantie en was vanmorgen zeer enthausiast of hoe je het ook schrijft met me hobbyauto aan de gang toen belde een maatje van me (zzper) dat ie zijn klus niet op tijd afkreeg dus ben hem wezen helpen tot 10 uur (savonds) en onderweg nog een band moeten wisselen omdat de nederlandse wegen op die van irak beginnen te lijken
dus ja ik zin in een joint en nee ik heb er geen tijd voor gehad en nu me armen erg zwaar zijn is zelfs me biertje te zwaar (lijk wel stoned pffff)
ik zal vanavond geen problemen hebben met in slaap komen denk ik

welteruste allemaal

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tweelingen75 op woensdag 7 april 2010 om 21:09:
Toch niet in de shop???

nee :lol: braaf de huisvrouw uithangen, was doen eten koken cake bakken (geen spacecake 8))
heb mn lesje wel geleerd vorige week :$
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Neutje op woensdag 7 april 2010 om 23:33:
Hé, waar is iedereen? Toch in de shop!!!

Maar jij bent niet echt gestopt! 8)

Uitspraak van soester op woensdag 7 april 2010 om 23:42:
ik zal vanavond geen problemen hebben met in slaap komen denk ik

En Soester, lekker kunnen slapen?

Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 april 2010 om 08:11:
nee braaf de huisvrouw uithangen, was doen eten koken cake bakken (geen spacecake

:lol:

Ik heb vandaag echt zo'n suffe dag gehad. Heel lang geslapen vannacht (10 uur in totaal) en vandaag voelde ik me nog de hele dag moe. Ben eind van de middag maar neergestort op de bank en heb een filmpje aan gezet. En zit nu nog steeds duf te wezen.

Huis is inmiddels een grote bende doordat ik de hele dag alles van me af heb gegooid, dus morgen weer wat te doen :yes:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tweelingen75 op donderdag 8 april 2010 om 21:34:
Ik heb vandaag echt zo'n suffe dag gehad. Heel lang geslapen vannacht (10 uur in totaal) en vandaag voelde ik me nog de hele dag moe. Ben eind van de middag maar neergestort op de bank en heb een filmpje aan gezet. En zit nu nog steeds duf te wezen.

ooh dat klinkt lekker...ik heb de laatste weken krap 6 uur slaap per nacht gehad :gaap: morgen lekker uitslapen
Waarschuw beheerder
Hee ex blowers
ik zit al een tijdje er tegenaan te hikken dat ik moet stoppen met blowen, nu zit ik 2 weken met mn moeder in tsjechië en kan daardoor zowiezo niet blowen:P en dat bevalt me best, voel me een stuk fitter enzo. Mja wel onrustig als ik in mn bed lig, vanacht ook kut geslapen maar ik wist al wel dat dat zou komen, ben al eerder 2 weken gestopt enzo. Maar dit keer heb ik snachts zo veel dromen (had ik ook over gelezen) maar nou elke nacht dat ik weer n zak wiet heb gekocht en dak weer aant smoke ben, hebbe daar mss meer mense last daarvan?:P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Langechef op vrijdag 9 april 2010 om 09:50:
Maar dit keer heb ik snachts zo veel dromen (had ik ook over gelezen) maar nou elke nacht dat ik weer n zak wiet heb gekocht en dak weer aant smoke ben, hebbe daar mss meer mense last daarvan?

Iedereen droomt elke nacht gemiddeld 1,5 uur. De een kan een droom wel onthouden en de ander niet, waardoor sommigen beweren dat ze nooit dromen (klopt dus niet). Ik heb gemerkt en ongetwijfeld met mij nog vele anderen, dat als je stoned gaat slapen je het gevoel hebt niet te dromen. Als je vervolgens weer nuchter gaat slapen dan komen de dromen dubbel en dwars tot je.

Ik heb zelf hele bizarre dromen gehad, ook bij eerdere stoppogingen, die totaal nergens op slaan. Gelukkig valt het dit keer nog mee en het gaat na een paar weken echt wel beter hoor! Gewoon volhouden met niet roken. Als je je er verder veel beter bij voelt en fitter, super toch?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Tweelingen75 op woensdag 7 april 2010 om 21:09:
Hé, waar is iedereen? Toch niet in de shop???

zeker niet :D

gelukkig gaat het weer wat beter en denk ik er niet 24 uur per dag meer aan :D
alleen het weer damn hoe lekker zou het zijn om een jointje in de zon te roken :x maarrrrrrrr doe het lekker niet :cheer:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ninanaomi :bye: op vrijdag 9 april 2010 om 14:01:
alleen het weer damn hoe lekker zou het zijn om een jointje in de zon te roken

Aaaaaaaaargh! Ik begrijp je helemaal!!!! Ging net eventjes door mijn hoofd heen: blowtje halen en dan heerlijk niks doen en genieten van het zonnetje.

Maar.....in plaats daarvan ga ik nu naar een vriend toe, beetje slap ouwehoeren, met een drankje en zonder blow.

We zijn weer goed bezig Ninanaomi :cheer:
Waarschuw beheerder
Stoppen met blowen is een verzinsel, net als beginnen met blowen.
Je doet t gewoon
Waarschuw beheerder
jaja maar ik bedoel zijn er nog meer mensen die dromen over blowen:P ik vind dat namelijk best raar.. dat ik in mn droom ontzettende zin heb in n joint en als ik dan wakker word mezelf bedenk dat ik daar eigenlijk helemaal neit zon zin in heb..

oja en nog n vraagje.. thc is toch vettig? daarom kan je t niet met water mengen en wel met boter bijv. zou t dan niet zo zijn dat thc zich opslaat in je lichaamsvet en dat je dan het snelst van de thc in je lichaam af komt door veel te sporten en niet teveel te eten?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Langechef op vrijdag 9 april 2010 om 16:55:
jaja maar ik bedoel zijn er nog meer mensen die dromen over blowen ik vind dat namelijk best raar.. dat ik in mn droom ontzettende zin heb in n joint en als ik dan wakker word mezelf bedenk dat ik daar eigenlijk helemaal neit zon zin in heb..

Ooooh, nu snap ik hem! In je droom haal je weer een zak wiet en ga je blowen. Begreep hem even verkeerd, sollie! Heb eigenlijk nog nooit erover gedroomd, dus weet het niet.

Ben net bij vrienden geweest en daar net een drankje teveel genomen :$ Beter dan een blow in ieder geval!
Waarschuw beheerder
Het grootste probleem met stoppen vind ik die heerlijke manier van in slaap vallen. THC vermeerdert het melatonine hormoon enorm en je hoeft maar een joint te roken, in bed te gaan liggen en het is 8/9 uur verder zonder gedroomd te hebben. Als je dan eens niet blowt voor het slapen gaan werkt het ontzettend op je zenuwen dat je weer moet 'wachten' en wat draaien in je bed en nadenken voordat je in slaap valt. Soms duurt het uren voordat je slaapt en soms slaap je ook helemaal niet. De eerste dagen komt daar enorm zweten bij. Heeft men wat tips maar dan specifiek voor dit probleem (niet het zweten maar het moeite met inslapen)?

bij voorbaat dank
Waarschuw beheerder
Het grootste probleem met stoppen vind ik die heerlijke manier van in slaap vallen. THC vermeerdert het melatonine hormoon enorm en je hoeft maar een joint te roken, in bed te gaan liggen en het is 8/9 uur verder zonder gedroomd te hebben. Als je dan eens niet blowt voor het slapen gaan werkt het ontzettend op je zenuwen dat je weer moet 'wachten' en wat draaien in je bed en nadenken voordat je in slaap valt. Het duurt uren voordat je slaapt, als het al lukt voordat de wekker gaat. De eerste dagen komt daar enorm zweten bij. Heeft men wat tips voor het inslapen (ZONDER THC:/)?
Waarschuw beheerder
Het grootste probleem met stoppen vind ik die heerlijke manier van in slaap vallen. THC vermeerdert het melatonine hormoon enorm en je hoeft maar een joint te roken, in bed te gaan liggen en het is 8/9 uur verder zonder gedroomd te hebben. Als je dan eens niet blowt voor het slapen gaan werkt het ontzettend op je zenuwen dat je weer moet 'wachten' en wat draaien in je bed en nadenken voordat je in slaap valt. Het duurt uren voordat je slaapt, als het al lukt voordat de wekker gaat. De eerste dagen komt daar enorm zweten bij. Heeft men wat tips voor het inslapen (ZONDER THC:/)?
bij voorbaat dank
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Vibonacci op vrijdag 9 april 2010 om 19:20:
Heeft men wat tips maar dan specifiek voor dit probleem (niet het zweten maar het moeite met inslapen)?

Toen ik stopte met blowen, nu zo'n acht weken geleden, heb ik af en toe een Oxazepammetje geslikt. Daar sliep ik heerlijk op. Je kan aan je huisarts vragen of hij zoiets wil voorschrijven om de eerste dagen door te komen.
Waarschuw beheerder
god, t is duidelijk dat ik wat desperaat ben:P kan mod duplicaten weghalen?

Artiest SinSuline
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Vibonacci op vrijdag 9 april 2010 om 19:24:
Heeft men wat tips voor het inslapen

volhouden:

Uitspraak van Vibonacci op vrijdag 9 april 2010 om 19:24:
De eerste dagen

je hebt zoveel moeten doorstaan verslaafd te raken, mag ook best wat moeite kosten er vanaf te komen...:) is een weekje, daarna slaap je beter dan ooit en weet je weer wat uitgerust wakker worden is....:)
Waarschuw beheerder
slapen gaat op zich best alleen die nachtmerries ik heb eigenlijk nog nooit echte nachtmerries gehad ben deze week al 2 keer schreeuwend wakker geworden :(

en tja een blowtje in de zon ik neem gewoon lekker een potje bier in de zon :)
ik heb zo nu en dan wel een peukie gerookt maar vooralsnog niet geblowd
ik heb eigenlijk meer moeite van de peuken af te blijven

tips om in slaap te komen ?? ONTSPANNEN !!! ik weet het ik kan het helemaal niet met mijn adhd maar dat is het beste
niet gaan lopen denken , malen

en geloof me mensen je kan ook ontspannen als je niet stoned bent ;)

Waarschuw beheerder
Nu 9 dagen gestopt, eigenlijk niet zo heel veel moeite mee.
Ook geen problemen met in slaap komen, en heb zelfs sinds een lange tijd weer eens gedroomd eergisteren!
Wat ik heb gedaan is als ik stoned was alles op te schrijven wat nadelig was.
Mijn lijstje ziet er zo uit:

- Moeite met slapen
- Onrust, constant op mn hartslag letten en daardoor licht paranoide worden
- Ik heb een keer een paniekaanval gehad van blowen
- Er komt geen woord meer uit mn mond, klap helemaal dicht behalve als ik het met goeie vrienden doe waar je gewoon jezelf mee kan zijn, voor de rest ben je een kasplantje
- Ik heb/had geen werk en naast de 6 euro sigaretten per dag kwam er ook nog eens 14 euro white widow per dag bovenop
- Ik wordt er dom van, de meest simpele rekensommen kon ik op een gegeven moment gewoon niet meer uitrekenen
- Ik stel mijn afspraken constant uit
- Vreetkicks, ik probeer kilo's kwijt te raken ipv aankomen
- Soms gigantische koppijn bij inspanningen als de wiet uitwerkt
- Contact met famillie en vrienden wordt minder
- Er kan altijd wat tussendoor komen op een moment dat je echt nuchter wil zijn (zoals het overlijden van mijn vader toen ik knetterstoned was) <-- dit is toch wel de grootste reden
- Het moet altijd zo stiekem en bij mensen die nog nooit wat hebben gebruikt ben je gelijk een junk
- Het is een grote afknapper bij veel vrouwen
- Extreme gaarheid bij uitwerking
- Ik kon op mijn werk niet goed functioneren zonder stoned te zijn
- Het is altijd kut om stoned naar huis te rijden, al heeft het geen invloed op mjn rijstijl, sterker nog ik rijd er voorzichtiger door
- M'n levensstijl wordt te simpel. Ik kom zo niet verder in mijn leven, ik word met een blow wakker en ga met een blow naar bed
- Nooit meer dat gezeik met zonder vloei zitten
- Elke keer als ik een blow gerookt hebt vraag ik me af waarom ik het doe, zo chill vind ik het eigenlijk niet

Het enige voordeel dat ik er uit haal is dat ik af en toe helemaal dubbel lig met mn vrienden, maar naarmate je meer gaat blowen verdwijnt dit..

Zoals je ziet een aardige waslijst. Elke keer als ik de neiging heb om te gaan blowen loop ik dat lijstje nog eens na en doe ik het gewoon niet :)
Ben blij als ik er straks helemaal vanaf ben.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van soester op vrijdag 9 april 2010 om 21:57:
ONTSPANNEN !!!

t klinkt zweverig, het hoeft het niet te zijn: mediteren...

Een simpele ''mediatatieoefening'' is om lekker te gaan liggen, je een leuk beeld voor je te zien (bijvoorbeeld een vlinder die door een wei fladdert) en iedere keer op het moment dat je merkt dat je gedachten ergens anders heengaan weer terug gaan naar dit beeld.

Een andere simpele is een kaars aansteken en alleen maar kijken hoe de vlam beweegt....

oefeningen die makkelijk en niet zweverig zijn, maar je wel leren rustiger in je kop te kunnen worden... :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 9 april 2010 om 22:08:
Een andere simpele is een kaars aansteken en alleen maar kijken hoe de vlam beweegt....

dat kon ik heel goed toen ik nog allerlei soorten drugs gebruikte :(
Waarschuw beheerder
Uitspraak van soester op zaterdag 3 april 2010 om 21:40:
ik zou vanavond bij die vrienden voetbal gaan kijken maar hij belde op dat er een hele delegatie aan het blowen was en of ik het wel verstandig vond dus ben verder gegaan met het laminaat en werd af en toe gebeld voor de tussenstand

dat vind ik echt heel erg vet (Y) je mag blij zijn met zulke vrienden :D
Waarschuw beheerder
ben ik zeker ik heb ook besloten om voorlopig uit het stadion weg te blijven omdat we daar altijd behoorlijk doorblowden en gelukkig iedereen vond dit een goed idee
ik krijg zelfs beterschapskaarten :S om me een hart onder de riem te steken of hoe je dat ook zegd :D

Waarschuw beheerder
na 4 jaar dagelijks; laatste x: 23 oktober 2009
geen behoefte meer.
succes iedereen
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van soester op vrijdag 9 april 2010 om 21:57:
en tja een blowtje in de zon ik neem gewoon lekker een potje bier in de zon :)
ik heb zo nu en dan wel een peukie gerookt maar vooralsnog niet geblowd
ik heb eigenlijk meer moeite van de peuken af te blijven

tips om in slaap te komen ?? ONTSPANNEN !!! ik weet het ik kan het helemaal niet met mijn adhd maar dat is het beste
niet gaan lopen denken , malen

en geloof me mensen je kan ook ontspannen als je niet stoned bent ;)

Maar met peuken kan je nog een 'normaal' leven leiden. Daarmee bedoel ik dat je normale zaken (liefde, carriere, langdurige hobby's) er niet voor aan de kant schuift.
Ik beb gister voor het eerst fatsoenlijk geslapen. Vorige zondig was mijn eerste dag zonder thc dus het gaat de goede kant op. Geholpen heeft om gewoon heel veel (nuttige) dingen te doen (veel gitaar oefenen, goede films kijken, schoonmaken in huis). Als men veel op een dag uitvoert dan verlangen de hersenen 's avonds naar een goede slaap en ja dat helpt. Als ik verlang naar een joint pak ik meteen de gitaar. Verleiding zal nog even blijven maar ik houd vol. thx voor reacties
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 9 april 2010 om 21:59:
Ben blij als ik er straks helemaal vanaf ben.

Succes man (y) Af en toe een jointje kan niet echt kwaad maar als het je leven gaat overheersen zoals blijkt uit je lijstje is het niet meer leefbaar.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mysterylander op vrijdag 9 april 2010 om 15:02:
Stoppen met blowen is een verzinsel, net als beginnen met blowen.
Je doet t gewoon

Als je die instelling hebt lukt het zeker!
Maar om je patroon/sleur te onderbreken en veranderen valt toch niet mee.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Vibonacci op vrijdag 9 april 2010 om 19:20:
Heeft men wat tips maar dan specifiek voor dit probleem (niet het zweten maar het moeite met inslapen)?

Hoi! Bij mij gaat het in slaap vallen gelukkig van het begin af aan goed dit keer, maar goed, daar heb je niets aan. Misschien even langs zo'n natuurwinkel voor slaappillen op homeopatische basis. Ik heb ze ook thuis liggen, voor het geval dat. Half uurtje voor het slapen gaan innemen met glas water en tataaa...slapen!

Uitspraak van soester op vrijdag 9 april 2010 om 22:46:
ben ik zeker ik heb ook besloten om voorlopig uit het stadion weg te blijven omdat we daar altijd behoorlijk doorblowden en gelukkig iedereen vond dit een goed idee
ik krijg zelfs beterschapskaarten om me een hart onder de riem te steken of hoe je dat ook zegd

Jij hebt echt onwijs goede en lieve vrienden hoor Soester. Helemaal top!

Voor alle stoppers: volhouden!!!! :cheer:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
is veel gemakkelijker dan je denkt lukte me zo, stoppen met roken is dan weer een ander verhaal
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 11 april 2010 om 21:57:
is veel gemakkelijker dan je denkt lukte me zo, stoppen met roken is dan weer een ander verhaal

Goed dat het je zo gemakkelijk afging. Dit geldt helaas niet voor iedereen :no:
Waarschuw beheerder
Stoppen is niet moeilijk, maar volhouden is moeilijker!... Knap van alle stoppers hier ;) ik gaat er lekker een draaien, binnekort moet ik wel gaan stoppen. Heb gekozen een andere opleiding te volgen, en dan kan het niet meer...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Neutje op maandag 12 april 2010 om 11:29:
Heb gekozen een andere opleiding te volgen, en dan kan het niet meer...

Hoezo kan het dan niet meer Neutje? Ennuh...blow ze :)

Waarschuw beheerder
vanavond weer "gijpie en co" kijken met een :smoke:

zin in :cheer:

stoppers, hou vol!!!
Waarschuw beheerder
donateur
zaterdag weer op de proef gesteld met een verjaardag maar het is me weer gelukt :cheer:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tweelingen75 op maandag 12 april 2010 om 12:12:
Hoezo kan het dan niet meer Neutje?

Ja, bij dat werk heb je een voorbeeldfunctie, dus dan kan het eigenlijk niet. Maar eerst maar kijken of ik er voor in aanmerking kom :)