Partyflock

Forumonderwerp · 903020
6 volgers · 170154x bekeken
Waarschuw beheerder
+17-4
Er wordt van wiet en stuff vaak gezegd dat je er niet lichamelijk verslaafd aan kan raken en dat er eigenlijk geen ontwenningsverschijnselen zijn. Behalve als je zwaar gebruikt. En dat deed ik. Na meer dan 15 jaar dagelijks gebruik heb ik twee weken geleden besloten finaal te stoppen met blowen. Als je gaat zoeken op het internet wat die ontwenningsverschijnselen precies zijn krijg je het volgende lijstje :
- onrust/trillen
- zweten/hitteaanvallen
- verminderde eetlust

Als ik naar mezelf kijk valt me het volgende op :
- Onrust en trillende handen heb ik last van gehad. Hyperactiviteit ook. Maarja, dat kan ook aan de ADHD liggen die nu weer terugkomt. Al noemden ze het vroeger gewoon moeilijk opvoedbaar.
- verminderde eetlust heb ik al sinds 5 jaar. Mn minimale gewicht was 55 kilo / 1.80 m in die periode. Nu, na twee weken gestopt te zijn, is mn eetlust eindelijk weer terug.
- zweethanden en zweetvoeten heb ik wel last van gehad. Begint nu minder te worden. En hitteaanvallen niet, eerder koudeaanvallen. rillen in bed.
- Nachtmerries. Hevige nachtmerries. Ik kan me ook niet herinneren de afgelopen paar jaar uberhaupt gedroomd te hebben.
- Aambeien. Klinkt misschien raar; is het ook. Heb ik nog nooit gehad.

Verder valt me op dat ik weer helder uit mn ogen kijk. De ingevallen donkere ogen die je op de foto ziet hebben weer plaatsgemaakt voor een doortastende blik. Ik kan mn eigen telefoonnummer weer onthouden. Ik beleef emoties op een andere manier. Ik ben weer supersociaal; lul iedereen de oren van de kop af. Af en toe voel ik me of ik een gram speed heb gesnoven.

Al met al ben ik superblij eindelijk deze beslissing genomen te hebben. Had ik veel eerder moeten doen...

Maar goed, zijn er hier mensen die ook gestopt zijn met blowen en kennen ze bovenstaande verschijnselen?

Artiest SinSuline
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 maart 2009 om 08:15:
en dag 12 is aangebroken.!!!

gelukkig! ik maakte me zorgen man... :S

heb het helaas te vaak zien gebeuren... alle thc verlaat nu echt je bloed (in vezels en vet blijft t nog wat langer hangen) en het duiveltje zegt dat je dat tekort toch echt weer aan moet vullen...:(

goed van je! je bent echt sterk bezig! wat overigens geldt voor alle stoppers onder ons! :cheer:

Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 maart 2009 om 08:56:
Denk dat ik dit weekend togg maar eens de stap ga zetten om te gaan stappen stappen der stappen stap
nuchter dan wel!! Nooit eerder gedaan, nog nooit van mijn leven! Ben benieuwd! Wordt vervolgd.

weet je dit zeker dat je dat nu al wilt doen? ik raad het je af maar het is je gegund. bereidt je planning dan goed voor! wat doe je in risicosituaties? wie bel je als het toch dreigt mis te gaan? is het echt nodig om weeruit te gaan, of kan je je weekend ook anders indelen? etc etc... denk er serieus 2x over na!

Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 maart 2009 om 10:25:
Dat ouwe hoeren op mijn werk, dat mis ik eigenlijk het meest

wat let je? mag ik vragen waarom je eigenlijk in de ziektewet zit??

Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 maart 2009 om 10:57:
Wil rust en vrede in en met mijn leven.

dat wil iedereen wel.. helaas is de werkelijkheid anders. Een van mijn therapeuten zegt altijd: leg je nulpunt nou maar op het feit dat het leven klote is, dan kan je echt genieten van de positieve dingen en zullen teleurstellingen minder hard aankomen... zit wel wat in... :flower:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 maart 2009 om 11:05:
weet je dit zeker dat je dat nu al wilt doen? ik raad het je af maar het is je gegund. bereidt je planning dan goed voor! wat doe je in risicosituaties? wie bel je als het toch dreigt mis te gaan? is het echt nodig om weeruit te gaan, of kan je je weekend ook anders indelen? etc etc... denk er serieus 2x over na!

uuhhmm, ja laat ook maar.
kom waarschijnlijk tog alleen maar verkeerde mensen tegen idd.

Weet het, basis regels.

- risicogebieden vermijden
- geen emotionele banden aan gaan
- enzo

blijf nog maar ff weg ja, risico is werkelijk nog te groot.

gelukkig! ik maakte me zorgen man...

ja, was gisteren ontzettend pissig..!!! en vooral om die kutopmerking
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 11 maart 2009 om 14:17:
aandachtshoer

maak heb me gelukkig snel weten te herstellen! what the f. laat me niet opnaaien door zo'n menneke!!!
laat me nogal snel opnaaien helaas....

mag ik vragen waarom je eigenlijk in de ziektewet zit??

uuhhmm. basaal gezien.
Bedoel in grote lijnen, zat gewoon al lange tijd niet lekker in mijn vel. Blowen drinken snuiven slikken.....
relativeren ho maar.
Was ik op mijn werk, niks aan de hand... Daar had ik rust en vrede genot geluk plezier de hele ratteplan
thuis.. daar begin de ellende!!

Dus met andere woorden ... opgebvrandt BURNNNN OUT!

leg je nulpunt nou maar op het feit dat het leven klote is, dan kan je echt genieten van de positieve dingen en zullen teleurstellingen minder hard aankomen... zit wel wat in...

was het allemaal maar zo simpel.

Voelde me gewoon doodongelukkig... Maar dat was eigenlijk allemaal te wijten aan de drank drugs anti-depr. ....etc.etc.etc

Kan nu niet zomaar terug.. ben nog lang niet genezen!!

+ er zit meer in het leven dan op kantoor zitten, wil straks meer zien van de wereld dan alleen een beeldscherm

De wereld om het beeldscherm

Waarschuw beheerder
leg je nulpunt nou maar op het feit dat het leven klote is

uuhhmm nee, dat vertik ik btw.
Als ik dat zou doen hoeft het voor mij eigenlijk niet meer!!
Het leven is helemaal niet klote.

Tis maar net was je er van maakt denk ik

en als ik me bij het feit @dat het leven klote is@ ga neerleggen, wat is de betekenis van levensvreugde dan nog waard.....

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 maart 2009 om 11:31:
Weet het, basis regels.

geen emotionele banden aangaan? nooit van gehoord...:)

blijf nog maar ff weg ja, risico is werkelijk nog te groot.

(y)

en weet je, stel je pakt je drankje.. daar gaat dan ook meteen je drempel een stuk van omlaag om toch maar ook die joint te pakken... wacht er maar gewoon even mee, zoals je zelf zegt:

risico is nog te groot...

uuhhmm. basaal gezien.
Bedoel in grote lijnen, zat gewoon al lange tijd niet lekker in mijn vel. Blowen drinken snuiven slikken.....
relativeren ho maar.
Was ik op mijn werk, niks aan de hand... Daar had ik rust en vrede genot geluk plezier de hele ratteplan

dus je kan nu langzaam weer gaan denken aan weer wel aan het werk gaan... ;)

+ er zit meer in het leven dan op kantoor zitten, wil straks meer zien van de wereld dan alleen een beeldscherm

De wereld om het beeldscherm

so true... Nederland is verre van alles. er is zoveel moois... great barrier reef... grand canyon... jungle... noem het maar op...(Y):D
Artiest {SHOWLIST artist 51895, 51893}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 maart 2009 om 13:59:
Dat is maar te betwijfelen, maar ben nu zo ver. Zo ver ben ik eigenlijk nog nooit geweest.
Als ik nu weer ga beginnen zal het ook niet meer goed komen, zo denk ik nu!! das maar goed ook misschien.

Het enige voedsel wat ik naar binnen krijg is soep!!! ahhhhhhhhh

Je speelt met je eigen emotie's hier ....

eten heeft niets te maken met stoppen, stoppen met blowen vergroot juist je eetlust.
Waarom denk je dat de gemiddelde verslaafde blower vel over bot is? Zelfde als stoppen met roken, je komt enorm aan.

En zoals ik je teksten nu lees (kan er zelf kwa ervaring ook over mee praten). zie ik dat je alleen ontkent nog ;) en totaal nog niet gestopt bent. Je denkt er nog constant aan, en bent heel bang dat je het weer gaat doen. Je motivatie achter het stoppen is dus nog niet juist ;) zet dat eerst recht anders kan je nooit stoppen.

Ten tweede zit het gewoon tussen je oren.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Domstad Utreg op woensdag 11 maart 2009 om 14:17:
aandachtshoer

maak heb me gelukkig snel weten te herstellen! what the f. laat me niet opnaaien door zo'n menneke!!!

dat is flock, een hoop kneusjes die vooral op negatieve aandacht kicken...niks van aantrekken en anders gewoon op negeren zetten, op zn profiel klikken, negeer en voila...opgetieft ;)

uuhhmm. basaal gezien.
relativeren ho maar.

dit gaat mijn pet ff te boven, dan zou je toch juist moeten blijven werken :/
waarom dan ziekmelden en daar gaan zitten waar je je het kutst voelt :\

er zit meer in het leven dan op kantoor zitten, wil straks meer zien van de wereld dan alleen een beeldscherm

ik begin een beetje geirriteerd te raken zo :|
wat denk je van de rest van werkend nederland? dat wij hier zitten omdat we dat zo leuk vinden?
mee draaien in de maatschappij heet dat, ritme in je leven en werken voor je eigen geld...handje ophouden willen we allemaal wel en lekker uitslapen.
en die 40 uur, je bent niet van suiker he.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 maart 2009 om 11:37:
geen emotionele banden aangaan? nooit van gehoord...

nee ik ook niet.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hi-hat Clap op donderdag 12 maart 2009 om 11:40:
eten heeft niets te maken met stoppen, stoppen met blowen vergroot juist je eetlust.

boeli bullshit!!
Denk dat je in de war bent met speed!!! hihih :lol:

Waarschuw beheerder

misschien bij jouw, maar voor de overige 99% van de blowers cq stoppers van blowers no way meneer.
Waarschuw beheerder
weetje uberhaupt wat thc met je doet haha?

Het verminderd je eetlust, bij het stoppen vergroot je deze weer enorm. Exact hetzelfde als bij roken. Een vreetkick is daargelaten, maar geloof me als je echt stopt ga je 2x zoveel eten. En los van dat word dat eten ook nog is lekkerder ;)

Waarschuw beheerder
anders kan je nooit stoppen.

ben al gestopt!! lekker puhh..
motivatie genoeg, ga er trouwens niet op in.

Waarschuw beheerder
donateur
En zoals ik je teksten nu lees (kan er zelf kwa ervaring ook over mee praten). zie ik dat je alleen ontkent nog en totaal nog niet gestopt bent. Je denkt er nog constant aan, en bent heel bang dat je het weer gaat doen. Je motivatie achter het stoppen is dus nog niet juist zet dat eerst recht anders kan je nooit stoppen.

hallo. hier maak je een denkfout hoor... zo gaat het namenlijk nou eenmaal in het begin als je stopt na tig jaar... Kan je zeggen dat je er ervaring mee hebt maar als ik jou zo hoor heb je die alleen bij jezelf.

In het begin ben je er veel mee bezig, in het begin ben je bang voor jezelf dat je het weer gaat doen. Zijn motivatie is meer dan juist, namenlijk dat hij het niet meer wilt.

Dat rechtzetten waar jij het over hebt heeft meer te maken met de factor tijd. Eerst stoppen, en vanuit daar verder werken...

Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 maart 2009 om 11:42:
wat denk je van de rest van werkend nederland? dat wij hier zitten omdat we dat zo leuk vinden?

Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 maart 2009 om 11:37:
dus je kan nu langzaam weer gaan denken aan weer wel aan het werk gaan...

Waarschuw beheerder
waarom dan ziekmelden en daar gaan zitten waar je je het kutst voelt

nee, je begrijpt me verkeerd!!

zat thuis niet lekker vanwege het werk wat ik mee naar huis nam namelijk.
Ben nu verlost van alle druk, en krijg nu tijd voor mezelf om alles op een rijtje te zetten.
Daar had ik terwijl ik werkte gewoonweg geen tijd voor!!

Werd altijd gebeld door mijn werk.. 's avonds, 's weekends.. in mijn vakantie...
Kreeg zelfs faxberichten op een camping.... ze gingen heel heel ver daarzo....

Waarschuw beheerder
donateur
ik ben vanmiddag terug. hopelijk met het nieuws dat ik werk heb... ;):cheer:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 maart 2009 om 11:52:
Werd altijd gebeld door mijn werk.. 's avonds, 's weekends.. in mijn vakantie...
Kreeg zelfs faxberichten op een camping.... ze gingen heel heel ver daarzo....

dat laat je ook toe voor een deel :/
mijn baas heeft mij 1x gebeld, ik was heel duidelijk en daarna nooit meer.
die telefoon heeft een uitknop, en wtf een fax op een camping??? had jij die of kwam de campingeigenaar die brengen?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 maart 2009 om 11:52:
ik ben vanmiddag terug. hopelijk met het nieuws dat ik werk heb...

succes mop!!
Waarschuw beheerder
eeeeh?

ik mag dan wel niet 15 jaar eraan gezeten hebben, maar na 8 jaar kwam voor mij de druppel.
van de ene dag naar de ander gestopt zonder er ook maar over na te denken. Eetlust nam enorm toe, zweethanden trillen en onrustig nam per dag af. En ik begon weer met dromen.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 maart 2009 om 11:47:
In het begin ben je er veel mee bezig, in het begin ben je bang voor jezelf dat je het weer gaat doen. Zijn motivatie is meer dan juist, namenlijk dat hij het niet meer wilt.

Dit is dus erg fout! je moet er niet mee bezig zijn, want dan komt het juist weer terug in je leven!! je moet andere dingen gaan doen waardoor je bezig blijft en totaal niet meer aan die blow denkt!

Geloof me, ik weet echt heel goed waar ik over praat.

Waarschuw beheerder

ik ben daar heel kort en eerlijk over. Doe niks tegen mijn zin in.
Vind ik het niet leuk, dan ga ik iets zoeken wat ik wel weer leuk vind.

Heb genoeg voor de baas verdient, nu aan mezelf denken. De wereld draait gelukkig niet om de baas.
Ik ben kapitein op mijn eigen schip. En waar ik heen wil varen, daar vaar ik heen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 maart 2009 om 11:54:
mijn baas heeft mij 1x gebeld, ik was heel duidelijk en daarna nooit meer.

dan was ik per direct mijn functie kwijt. Misschien was dat allemaal wel beter maargoed. ben geen helderziende.
Dacht dat ik alles wel aan kon, niet dus uiteindlijk is me dat fataal geworden.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 maart 2009 om 11:56:
Vind ik het niet leuk, dan ga ik iets zoeken wat ik wel weer leuk vind.

ja maar voorlopig ben je daar wel al 2 jaar mee bezig en vond je thuiszitten leuker.

Heb genoeg voor de baas verdient, nu aan mezelf denken. De wereld draait gelukkig niet om de baas.
Ik ben kapitein op mijn eigen schip. En waar ik heen wil varen, daar vaar ik heen.

voorlopig betaald je baas er wel nog steeds voor :S
leuk? het leven is niet altijd leuk, word volwassen.
ik kan hier heel slecht tegen, ga niet thuis zitten janken dat het allemaal zo kut...neem godver zelf de verantwoording dan voor je leven en DOE er wat aan.
nu maak je jezelf het kind van de rekening door je werk en baas.

en wie kan het straks oplossen, degene die wel werken en belasting betalen.

Uitspraak van Hi-hat Clap op donderdag 12 maart 2009 om 11:55:
Dit is dus erg fout! je moet er niet mee bezig zijn, want dan komt het juist weer terug in je leven!! je moet andere dingen gaan doen waardoor je bezig blijft en totaal niet meer aan die blow denkt!

niet mee eens, verdringen en wegstoppen heeft ook geen nut, gewoon aanpakken en verwerken.
maar afleiding heb je zeker nodig, die routine doorbreken.

wij ook :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 maart 2009 om 12:04:
leuk? het leven is niet altijd leuk, word volwassen.

nee bedankt... dat hoofdstuk sla ik maar over!!

Waarschuw beheerder
Je eigen zeker 20 jaar uit de naat werken en als de baas je niet meer nodig heeft, toedeloe
En bedennkjt.

Daar wordt niemand vrolijk van. :lol:
Waarschuw beheerder
2e dag gestopt vandaag en verloopt moeiteloos!
het stoppen zit hem in gewoon doen, niet denken en hopen dat je nooit meer blowt
Maar besluiten dat je nooit meer blowt, ook niet af en toe, ook niet alleen in
het weekend. Nooit! Klaar ermee! hup dingen doen, erop uit, onder de mensen komen,
naar de sportschool, ga een opleiding volgen, kortom realiseer de dromen
die je nooit had toen je blowde, je bent jong genoeg! Hupsakee

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)

was een grapje, maat....ontspan

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 12 maart 2009 om 13:00:
was een grapje, maat....ontspan

ja, dat realioseerde ik me later ook. :p
Ging ff te diep in op mijn emoties!!

Maakt nix uit, hoort er bij togg. leren distantieren!!

Waarschuw beheerder
Ben nogal opvliegerig!!
Moet maar eens een hartslagmeter aanschaffen!!!

Ik blaas mezelf haast op Om sommige opmerkingen :lol:
no hard feeling btw

Waarschuw beheerder
donateur

ik geloof me maar toch denk je fout. misschien werkte dat voor jou zo...

Ict systeembeheerder?? hoeveel mensen heb je zien stoppen? en hoe dicht zat je op hen?

afleiding is indd een belangrijk ding. Maar er niet aan denken gewoonweg niet realistisch. En je gooit je eigen glas in, want als jij echt het uitgangspunt had die jij zegt dat je hebt. Was je hier op het forum niet te vinden...:)

Waarschuw beheerder
donateur

de wereld draait om een maatschappij. jij bent daar onderdeel van en dient daar je verantwoordelijkheid in te nemen. Wees maar reteblij dat je in Nederland woont en ondanks jou situatie bijv. de farmaceutische industrie nog af kan kafferen ook... :x

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ben nu in mijn 4e afkickdag, heb er eigenlijk geen behoefte meer aan.

Waar ik maandag geen raad wist met de avond, kan ik mij nu niet meer voorstellen iedere avond stoned op de bank te hangen. Heb het er mee gehad, gelukkig kost het mij weinig moeite om mijn zinnen te verzetten.

Ik geniet van de voordelen, nadelen zijn er niet. Dus stoppen is een win-win situatie.

Alle stoppers, succes(y) met volhouden!!!

flock on
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 12 maart 2009 om 14:58:
Ik geniet van de voordelen, nadelen zijn er niet. Dus stoppen is een win-win situatie.

het roken heeft altijd een voordeel als je dat deed! anders zou je het niet doen namenlijk. Het gaf je iets, waar jij dacht voordeel aan te hebben. Zaak is dus diep na te gaan wat het je gaf, waarom je het eigenlijk deed. Het stoppen is enkel het aanpakken van het symptoon, zaak is nu de oorzaak ervan aan te pakken... ;)

Is niet leuk, maar helaas wel waar... :)

succes... (Y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 maart 2009 om 16:16:
het roken heeft altijd een voordeel als je dat deed!

of gewoon gewoonte, net als elke dag koffie drinken ;)
Waarschuw beheerder
donateur
kan nu weer recreatief blowen na een feest gelukkig
verder hoef ik het niet meer

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 maart 2009 om 16:16:
anders zou je het niet doen namenlijk

Dat is volgens mij niet altijd waar.
Niet iedereen is een probleemroker!!

De meeste leren het van anderen. Er zijn maar weinig mensen op deze planeet die echt alleen zelf bewust zijn begonnen met blowen.
Tis vaak zo in gezelschap van anderen. OOoo laat mij eens proberen.
Daar hoef je geen probleemkind voor te zijn!! Dat kan ook experimenteel!
Kan namelijk ook gewoon lekker zijn en blijven..

net als idd koffie, alcohol enz.

Er hoeft helemaal niet diep ergers iets fout te zitten. Maar na jaren blowen stapelen de problemen meestal wel op, en die verkrop je dan dus dan heb je eigenlijk togg weer gelijk..... en ook weer niet.

Waarschuw beheerder
dit gaat mijn pet ff te boven, dan zou je toch juist moeten blijven werken
waarom dan ziekmelden en daar gaan zitten waar je je het kutst voelt

Ik heb het ook gehad hoor, op je werk vergeet je juist al je ellende en los je niks op ;)
Zodra je thuis bent ga je er aan denken, en ook echt dingen doen/oplossen..
Kijk naar mij want het werkt! ik zat er ook heel erg tegen op, maar ben na een maand helemaal weer de oude.. en dan echt de oude oude die ik jaren geleden was!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dr. Struggle :harry-uf: op donderdag 12 maart 2009 om 17:53:
kan nu weer recreatief blowen na een feest gelukkig
verder hoef ik het niet meer

zou toch mee oppassen ik ben ook vaker langere tijd gestopt, vervolgens meen je wel weer 'alleen in het weekend' te kunnen blowen, maar voor je weet verval je weer in je dagelijkse ritme van elke dag stoned. Voor mij gaat dat recreatief niet op, helaas is het dagelijks of helemaal niet, dan kies ik toch voor het laatste.
Maar als je zo kunt volhouden, prima toch.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 maart 2009 om 18:02:
en dan echt de oude oude die ik jaren geleden was!

ik heb helaas iets meer tijd nodig, maar begin me ook langzaam heel langzaam weer de oude te worden.
De oude ik.. das haast 16 jaar geleden!!

Heb het goed gedaan zo.. voel het gewoon!!
Had idd lang jaren kunnen aanlooien met gewoon werken enzo maar dan was ik nooit NOOIT gekomen waar ik nu ben... mezelf weer! lekker

Werken kan altijd nog.. tot je 65ste dus... maak me daar niet zo druk over!!

btw. ben ook van plan om nog een paar maandjes naar een rusthuis te gaan, ben iemand van vroeger tegengekomen en die zit daar nu ook en tis eggt een aanrader!!
Beter dan alle hulpverleners cq afkickklinieken bij elkaar!!

Gewoon rust, heb je zin om te praten dan staan ze voor je klaar.
Wil je rustig beginnen met werken, dan ga je toch rustig werken.
Alles op zijn tijd!!

En ik heb totaal geen spijt!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ghbforme op donderdag 12 maart 2009 om 18:27:
zou toch mee oppassen ik ben ook vaker langere tijd gestopt, vervolgens meen je wel weer 'alleen in het weekend' te kunnen blowen, maar voor je weet verval je weer in je dagelijkse ritme van elke dag stoned. Voor mij gaat dat recreatief niet op, helaas is het dagelijks of helemaal niet, dan kies ik toch voor het laatste.
Maar als je zo kunt volhouden, prima toch.

Dat heb ik idd ook een keer gehad, je denkt het wel weer aan te kunnen..
Maar dat is dus niet zo..
Daarom heb ik er dus ook voor gekozen om gewoon nooit meer te blowen voor ik weer in hetzelfde patroon terrecht kom (n)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 maart 2009 om 19:32:
ik heb helaas iets meer tijd nodig, maar begin me ook langzaam heel langzaam weer de oude te worden.

Ik sta er ook van te kijken hoor dat ik zo snel opgeknapt ben.. ben ook blij dat ik me nu weer helemaal zo voel.. was lang geleden :D

Hoe betaal je je vastw lasten dan als k vragen mag? uitkering ofzo of woon je nog thuis bij je ouders?
btw. ben ook van plan om nog een paar maandjes naar een rusthuis te gaan, ben iemand van vroeger tegengekomen en die zit daar nu ook en tis eggt een aanrader!!

Als jij denkt dat nodig te hebben omdat het je alleen niet kan, of moeilijk vindt.. dan zou k dat doen ja! :D ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 maart 2009 om 18:02:
Kijk naar mij want het werkt! ik zat er ook heel erg tegen op, maar ben na een maand helemaal weer de oude.. en dan echt de oude oude die ik jaren geleden was!

een maand of een aantal jaren, das wel een verschil :/

zoals ik al zei, wordt volwassen en neem je verantwoordelijkheid.

in een rusthuis zitten kan na je 65e ook :rot:

wat een slap gelul zeg, dit is geen stoppen met blowen probleem als je het mij vraagt maar een compleet gebrek aan ruggegraat en een overschot aan zelfmedelijden.

waar je niet dood van gaat, maakt je sterker (y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 maart 2009 om 20:42:
een maand of een aantal jaren, das wel een verschil

Ik ben weer diegene die ik was voordat ik begon met blowen en JA dat is veranderd sinds ik gestopt ben met blowen en de dingen ben aangegaan waar ik eerst altijd voor weg liep..
ALLES kan veranderen als je maar wilt, en als je er voor weg loopt lost het niks op..
Door te blijven werken en zo alles wilt vergeten lost dus niks op :)
En in een maand tijd kan er veel veranderen hoor, ookal denk jij dus van niet.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 maart 2009 om 21:06:
Ik ben weer diegene die ik was voordat ik begon met blowen en JA dat is veranderd sinds ik gestopt ben met blowen en de dingen ben aangegaan waar ik eerst altijd voor weg liep..
ALLES kan veranderen als je maar wilt, en als je er voor weg loopt lost het niks op..
Door te blijven werken en zo alles wilt vergeten lost dus niks op :)

das voor iedereen anders...het kan ook én én :)
maar in de ziektewet schieten voor een aantal jaren en dan klagen dat je leven zo kut is...nee dat kan ik niet begrijpen nee...iedereen is verantwoordelijk voor zn eigen geluk, geen baas, geen ouders, geen vrienden enz...JIJ.
Waarschuw beheerder
Je moet gewoon de voordelen en de nadelen van blowen, tegen elkaar afwegen en dan een verstandige keuze maken.

De voordelen van blowen:
- je komt in een staat van relaxheid
- euh..

De nadelen van blowen:
- maakt je sloom
- zorgt dat je in een sociaal isolement terecht komt
- is duur
- maakt je tevens verslaafd aan tabak/nicotine
- zorgt dat je 0,0 van je dromen realiseert
- maakt je onverschillig/ongeinteresseerd
- maakt de kleinste taak een onmogelijke opgave
- is slecht voor lichamelijke en geestelijke gezondheid
- maakt je ongemotiveerd om iets te ondernemen
- tast je geheugen aan
- zorgt dat je je dromen niet onthoud

Er zijn vast meer voor en nadelen, dus als je iets weet...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 maart 2009 om 21:12:
das voor iedereen anders...het kan ook én én
maar in de ziektewet schieten voor een aantal jaren en dan klagen dat je leven zo kut is...nee dat kan ik niet begrijpen nee...iedereen is verantwoordelijk voor zn eigen geluk, geen baas, geen ouders, geen vrienden enz...JIJ.

Over wie heb je het nou? want ik heb nooit gezegd dat mijn leven kut is. ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ghbforme op donderdag 12 maart 2009 om 21:33:
- zorgt dat je 0,0 van je dromen realiseert

- tast je geheugen aan

- zorgt dat je je dromen niet onthoud

:roflol: goed voorbeeld :lol:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
De voordelen van blowen:
- je komt in een staat van relaxheid
- euh..

-je blowt diepe problemen ''weg'' en hoeft hier niet aan te denken, evenals dat je er niet aan hoeft te werken...
-bij verveling perfect om te blowen en je vervolgens te vervelen zonder dat je dat als vervelen ervaart
-je valt zo lekker makkelijk in slaap
-je komt je dagen zoveel makkelijker door
-je hoeft nergens aan te denken

:x

Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 maart 2009 om 22:12:
Over wie heb je het nou? want ik heb nooit gezegd dat mijn leven kut is.

jullie lullen langs elkaar heen. zijn het zelfs met elkaar eens...(Y) eef heeft het hier iig niet over jou...:)

hier is eef het met je eens..

Door te blijven werken en zo alles wilt vergeten lost dus niks op

hier is ze het ook met je eens, echter als je kán werken. is het je volwassen varantwoorlijkheid dat te doen ook...(Y) we wonen in nederland, waar het sociale systeem erop is gebasseerd dat een ieder doet wat hij kan. opdat de zwakke onder ons wat omhoog getrokken kunnen worden, en de sterkere wat in dienen te leveren.

ook ik ga nu even hard zijn... wtf ouwe!??? een rusthuis!? je bent kerngezond nu je stopt met alles. oke, je bent pas een week op weg dus geef jezelf de tijd maar een rusthuis een aanrader!??? das geen aanrader jongen, het doet je eigen zelfvetrouwen niet goed jongen... net zoals jij je kut voelde toen je je afspraak voor je vrijwilligerswerk had verknald. Je kán werken, je bent oud genoeg om te beseffen dat je een verdomd luie, passieve indruk maakt. Individueel gezien is het misschien relaxed dat je je wel weet te redden. Misschien eens in het buitenland (noem een afrika, noem een indonesie, noem een whatever) gaan kijken wat voor (werk)mentaliteit mensen daar hebben?

Als je in een rusthuis gaat zitten vind ik je echt een luie donder die teert op andermans geven van energie. Je bent goed bezig ouwe, maar op het moment dat jij slachtofferrol gaat spelen in shit die jij jezelf aan gedaan zal dat je zelfvertrouwen niet goed doen en zul je vooralsnog geen respect voor je eigen krijgen... laat staan verdienen...(Y) je stelt je op als een van de zwakkere, dit betekent luiheid... hebzucht, te hoge trots om te doen wat je kan doen... als je het over zonden hebt...:)

Ikzelf ben het dan meer van de 7 wetten der succes, levert meer op. voor jou als individueel, én voor het collectief...:)

wat weet je hier uberhaupt van af?

En zoals ik je teksten nu lees (kan er zelf kwa ervaring ook over mee praten). zie ik dat je alleen ontkent nog en totaal nog niet gestopt bent. Je denkt er nog constant aan, en bent heel bang dat je het weer gaat doen. Je motivatie achter het stoppen is dus nog niet juist zet dat eerst recht anders kan je nooit stoppen.

heb het vanavond maar even nagevraagd aan iemand die er meer van weet dan al het klootjesvolk dat zich hier bevind. (including myself... ;) )

Bang zijn om terug te vallen is een goed teken. Dit zegt namenlijk dat je een gevoel van angst laat zien voor hetgeen je echt niet wilt. Als je helemaal niet bang bent en zoeits hebt van: ''het komt wel goed'' dan ga je laks met je eigen probleem om en neem je je probleem niet serieus genoeg, en ben je onvoorbereid...

Binnen de hulpverlening wordt gezegd dat het normaal is er nog een jaar flink mee bezig te zijn. Binnen dat jaar zal je namenlijk alle situaties een keer nuchter meemaken die je ervoor nooit nuchter mee maakte. Tegenslagen, positieve gevoelens... angst... blijheid etc.... je verjaardag... kerst.... oud en nieuw...carnaval... koninginnendag noem het maar op. In al deze situaties is het normaal stil te staan (en er dus aan te denken!) bij hoe je die nu beleeft ten opzichte van hoe je die vroeger beleefde... :) want anders beleven zul je ze.... als het goed is... ;)

Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 maart 2009 om 21:12:
iedereen is verantwoordelijk voor zn eigen geluk, geen baas, geen ouders, geen vrienden enz...JIJ.

:respect: en zo is het... :)

ik zeg slp lekker....

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 13 maart 2009 om 02:07:
jullie lullen langs elkaar heen. zijn het zelfs met elkaar eens... eef heeft het hier iig niet over jou...

Oh oke :D
hier is eef het met je eens..

(y)

Bang zijn om terug te vallen is een goed teken. Dit zegt namenlijk dat je een gevoel van angst laat zien voor hetgeen je echt niet wilt. Als je helemaal niet bang bent en zoeits hebt van: ''het komt wel goed'' dan ga je laks met je eigen probleem om en neem je je probleem niet serieus genoeg, en ben je onvoorbereid...

Ik wil trouwens ook ff terug komen op dat rusthuis gebeuren..
Kijk naar het programma afkicken, in dat huis ging het ook goed met die mensen, maar zodra ze weer thuis waren, vielen de meeste toch weer terug in hun oude patroon..
Kennelijk is zo'n rusthuis toch niet zo'n goed idee.
Beter op je eigen krachten stoppen lijkt me.. :yes:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 maart 2009 om 22:12:
Over wie heb je het nou? want ik heb nooit gezegd dat mijn leven kut is.

over iedereen die mekkert zeurt en klaagt ;)

als je je niet aangesproken voelt, top toch :D
jullie lullen langs elkaar heen. zijn het zelfs met elkaar eens... eef heeft het hier iig niet over jou...

:lol: ja dat ook...en nee idd ;) over degene die smiddags liep te zeiken, maar geen kritiek kan verdragen en alles en iedereen de schuld geeft (N)
GROW UP!
en zo is het...

ik zeg slp lekker....

dat bedoel ik O:)

goeiemorgen, werk ze voor degene die wel móeten :D
bijna weekend :cheer:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 13 maart 2009 om 07:12:
over iedereen die mekkert zeurt en klaagt

Lijken wel vrouwen ;p
als je je niet aangesproken voelt, top toch

;)
ja dat ook...en nee idd over degene die smiddags liep te zeiken, maar geen kritiek kan verdragen en alles en iedereen de schuld geeft
GROW UP!

Oke :D ;)
goeiemorgen, werk ze voor degene die wel móeten
bijna weekend

Werkse idd :d
Bijna weekend jeeej :cheer:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 13 maart 2009 om 07:21:
Lijken wel vrouwen

:lol: ik dacht het, jij zegt het :p
en wij klagen niet eens B)

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 13 maart 2009 om 07:21:
Werkse idd
Bijna weekend jeeej

jij ook meis ;)
en wat een weertje zeg :9

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
voor mij is dit de 5e dag, en met het 1e blowloze weekend voor de deur heb ik totaal geen moeite...

was vanacht 0m 02.30 al klaar wakker, ben ff gaan douchen, en om 03.30 weer gaan pitten.

heerlijk om niet meer stoned door het leven te gaan, echt een aanrader.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 13 maart 2009 om 08:53:
voor mij is dit de 5e dag, en met het 1e blowloze weekend voor de deur heb ik totaal geen moeite...

met zulk weer is het ook eigenlijk zonde het hele weekend als een zombie rond te lopen :D

Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 13 maart 2009 om 08:53:
was vanacht 0m 02.30 al klaar wakker, ben ff gaan douchen, en om 03.30 weer gaan pitten.

heerlijk om niet meer stoned door het leven te gaan, echt een aanrader.

mijn wekker ging om 6.15 en voor mn gevoel was het ook die tijd :gaap:
spijt dat ik heb van de wijn gister :$

Waarschuw beheerder
kut, alweer 2 kilo afgevallen.. 63 kilo nu!!
Beetje oppassen nu!!

Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 maart 2009 om 20:42:
zoals ik al zei, wordt volwassen en neem je verantwoordelijkheid.

zo ben ik niet!!! ken dat woord niet. :lol:
en zo zou ik nooit willen worden, wat is daar dan weer mis mee!!
btw. i dont care.... iam cured already!!