Partyflock

Forumonderwerp · 903020
6 volgers · 169427x bekeken
Waarschuw beheerder
+17-4
Er wordt van wiet en stuff vaak gezegd dat je er niet lichamelijk verslaafd aan kan raken en dat er eigenlijk geen ontwenningsverschijnselen zijn. Behalve als je zwaar gebruikt. En dat deed ik. Na meer dan 15 jaar dagelijks gebruik heb ik twee weken geleden besloten finaal te stoppen met blowen. Als je gaat zoeken op het internet wat die ontwenningsverschijnselen precies zijn krijg je het volgende lijstje :
- onrust/trillen
- zweten/hitteaanvallen
- verminderde eetlust

Als ik naar mezelf kijk valt me het volgende op :
- Onrust en trillende handen heb ik last van gehad. Hyperactiviteit ook. Maarja, dat kan ook aan de ADHD liggen die nu weer terugkomt. Al noemden ze het vroeger gewoon moeilijk opvoedbaar.
- verminderde eetlust heb ik al sinds 5 jaar. Mn minimale gewicht was 55 kilo / 1.80 m in die periode. Nu, na twee weken gestopt te zijn, is mn eetlust eindelijk weer terug.
- zweethanden en zweetvoeten heb ik wel last van gehad. Begint nu minder te worden. En hitteaanvallen niet, eerder koudeaanvallen. rillen in bed.
- Nachtmerries. Hevige nachtmerries. Ik kan me ook niet herinneren de afgelopen paar jaar uberhaupt gedroomd te hebben.
- Aambeien. Klinkt misschien raar; is het ook. Heb ik nog nooit gehad.

Verder valt me op dat ik weer helder uit mn ogen kijk. De ingevallen donkere ogen die je op de foto ziet hebben weer plaatsgemaakt voor een doortastende blik. Ik kan mn eigen telefoonnummer weer onthouden. Ik beleef emoties op een andere manier. Ik ben weer supersociaal; lul iedereen de oren van de kop af. Af en toe voel ik me of ik een gram speed heb gesnoven.

Al met al ben ik superblij eindelijk deze beslissing genomen te hebben. Had ik veel eerder moeten doen...

Maar goed, zijn er hier mensen die ook gestopt zijn met blowen en kennen ze bovenstaande verschijnselen?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 november 2008 om 11:44:
oke dan ja alleen diazepam werkt nog verslavender dan wiet;)

gelukkig krijg ik er maar 20 per maand :)

Artiest Chris tc
Waarschuw beheerder
Uitspraak van - Den= op vrijdag 7 november 2008 om 12:00:
gelukkig krijg ik er maar 20 per maand :)

Uitspraak van - Den= op vrijdag 7 november 2008 om 11:39:
2 x diazepam werkt ook wel

Wat ga doe je over 9 dagen? :lol:
Waarschuw beheerder
donateur
1: ik neem ze niet elke dag. vandaag ook vrijdag, flink bieries (Y)
2: over 9 dagen nergens last meer van!

je moet er ook niet meer van maken dan het is natuurlijk.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Thats the spirit :banana:

Je bent al minder opgefockt als gisteren 8)

Ga zo door, je komt er wel! :lol:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 november 2008 om 12:20:
Ga zo door, je komt er wel! :lol:

jij ook nog succes, ondanks je geouwehoer :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van - Den= op vrijdag 7 november 2008 om 12:27:
jij ook nog succes, ondanks je geouwehoer :D

weet je meteen wat mijn afleiding 8)
Waarschuw beheerder
donateur
mja ben me ook wel lichtelijk aan het vervelen nu.. wat deed ik vroeger ook alweer voordat ik blowde..? buiten voetballen maar die tijd is voorbij :lol:
Artiest DanM
Waarschuw beheerder
Bijna 3 weken niet gerookt..:woepwoep: [ zondag! ]

Artiest {SHOWLIST artist 51895, 49404}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van - Den= op vrijdag 7 november 2008 om 13:23:
mja ben me ook wel lichtelijk aan het vervelen nu.. wat deed ik vroeger ook alweer voordat ik blowde..? buiten voetballen maar die tijd is voorbij

dat is ook voor mij het grote probleem, zeker als ik lekker thuis kom drinken pak en op de bank ga zitten, dán mis ik wat:p
Waarschuw beheerder
donateur
elk weekend denk ik, vanaf maandag kap ik ermee, en toch neem ik steeds weer aan en/of zoek ik het op :/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dr. Struggle :harry-uf: op vrijdag 7 november 2008 om 19:03:
elk weekend denk ik, vanaf maandag kap ik ermee, en toch neem ik steeds weer aan en/of zoek ik het op

Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 november 2008 om 23:54:
Junkie, junkie, junkie!

Waarschuw beheerder
donateur
maar gisteren toch echt niet geblowed :D
de rest van de week ff volhouden en vrijdag evalueren :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dr. Struggle :harry-uf: op dinsdag 11 november 2008 om 10:42:
de rest van de week ff volhouden en vrijdag evalueren :D

zit nu op 2,5 week en begin lichtelijk wat te merken... Sowieso vanaf het begin wat meer energie maar het echte werk ga je pas merken na minimaal 3 weken tonen de onderzoeken aan ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
succes met stoppen! heb er respect voor!
Waarschuw beheerder
oowww vandaar zijn frustratie :) .. de haat is puur gebasseerd op zijn afkick verschijnselen (y)

keurig :)
Waarschuw beheerder
je moet nooit stoppen :no:
Waarschuw beheerder
tuurlijk moet je niet stoppen!! je moet blijven blowen tot het einde :yes:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ik ben ook een tijdje gestopt geweest met blowen, maar ik hield t niet vol door de stress enzo

Waarschuw beheerder
Uitspraak van franky.g op maandag 25 september 2006 om 20:23:
Maar goed, zijn er hier mensen die ook gestopt zijn met blowen en kennen ze bovenstaande verschijnselen?

:jaja:

Na 15 jaar non stop blowen ben ik in Augustus gestopt. Heb een dikke week bijna niet kunnen slapen.
Had als ik op bed lag onwijze last van Restless Legs. (soort zenuw trekken)
Idd ook zweten, trillen geen honger en ik kon alleen maar aan blowen denken.

Ben nu fucking blij dat ik er af ben, ben nu 300 euro per maand rijker en op m'n werk krijg ik steeds complimentjes dat ik m'n werk zo goed doe. :lol:
Vergeet nu ook niet zo veel meer, en zie er wat wakkerder uit (y)

Btw. blow nu alleen nog in het weekend na een feestje (y)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ik heb ook problemen met eten, eerst blowde ik voor dat ik ging eten ofzo, en nu is het echt moeilijk om te eten :/

Waarschuw beheerder
Ben ook gestopt met blowen na 4/5 jaar elke dag:)
Maarja het is gewoon kut, probeer er al meer als een jaar mee te stoppen..
Maar de laatste 2 3 weken kan ik het echt volhouden:D
Want ik dacht eerst, oke als ik af en toe eens een jointje rook in het weekend kan het best..
Maar nee dat ging niet want elke keer al rookte ik dan weer een joint begon heel het afkick proces weer opnieuw:/

En het gene waar ik last van heb, is snachs bijna niet kunnen slapen:/ (Vandaar dat ik hier weer op woensdag nacht achter de computer zit en morgen er om half 7 weer uit zo gaat het elke dag dus:rot )
Overdag heeel de dag moe rond avond eten begin ik beetje wakker te worden..
En savonds weer energie:rot:

Ook opgefokt vaak, onrustig ect ect ect..

Mja gewoon tijdje door bijten denk ik maar:)
Want blowen word je echt een zwaar minder persoon van:jaja:
Je bent heel je zelf op ten duur niet meer, omdat je jezelf elke dag weer in die waas stort..
Eerst was ik altijd luidruchtig enzo, als ik ergens aanwezig was was dat goed te merken ook om het zo maar even te zeggen..
En de laatste jaren, ben ik gewoon een stil persoontje:rot:

En paranoia van het blowen pfffff:nosmile: Nja niet alleen door het blowen natuurlijk maar mede wel daardoor..
Dus ja ik raad het iedereen wel af eigenlijk:)
Want het is echt geen fijne verslaving.. Omdat het een gewoonte word..
Mja je moet gewoon proberen andere dinge te gaan doen in je leven en er niet thuis over na blijven denken want dat werkt helemaal niet:)

Alleen het is niet makkelijk dat stoppen!!! Maar gewoon volhouden:jaja: Proberen in ieder geval..

Dus ja de eind conclusie is gewoon, blowen is gewoon kut!!

Word je maar een stil depresief terug getrokken persoontje van:)
Teminste in mijn geval is dat zo, en ik denk dat ik daar niet de enigste in ben:)

Nja mensjes jullie allemaal sterkte met je afkick!
Volhouden en dan komt het wel goed:D

Doeei:bye:
Waarschuw beheerder
donateur
vanavond 4 hijsjes genomen :/
maar was rond half 11 dus die voel ik toch al niet meer

maar 4 hijsjes voelde ik wel :vaag:
normaal wel een halve joint nodig

Waarschuw beheerder
Uitspraak van [B]op:bounce: op vrijdag 31 oktober 2008 om 16:04:
Ik heb ook 4,5 jaar mezelf elke dag helemaal suf gerookt, ben gestopt en dat ik merkte
dat het je eigen persoon helemaal veranderd. Ben nou een week gestopt merk nog geen vooruitgang alleen wat meer energie.

Ben trots op je Flopsy :jaja: echt waar!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van actief op woensdag 12 november 2008 om 15:00:
Na 15 jaar non stop blowen ben ik in Augustus gestopt

Uitspraak van actief op woensdag 12 november 2008 om 15:00:
Btw. blow nu alleen nog in het weekend na een feestje

Praat je nou jezelf tegen 8)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van - Den= op donderdag 6 november 2008 om 23:09:
maar we hebben 20 x diazepam, dalijk ff stuk of wat nemen en KO gaan :D

Dus je bestrijd drugs met drugs? Nee, dat is slim (N)

Waarschuw beheerder
Je kan zwz beter blowen dan benzodiapines/welke med dan ook tot je dienen.
Artiest Biomek
Waarschuw beheerder
Na een jaar dagelijks blowen ga ik het voortaan alleen op t weekend houden.

Gister dag 1 achter de rug...ging beter als ik had verwacht.
Makkelijker me nest uitkomen, minder moe, energieker... kortom alleen maar voordelen tot nu toe.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 november 2008 om 15:43:
Je kan zwz beter blowen dan benzodiapines/welke med dan ook tot je dienen.

Niet helemaal mee eens, als je voor paar dagen even wat anders neemt en zo `s avonds makkelijker doorkomt en niet helemaal opgefokt in je bed ligt (wat ik dan had) dan is het na een paar dagen veel makkelijker om gestopt te blijven met blowen imo.

Heb vroegah heel veel geblowt (jaar lang zelfs 4 a 5 gram per dag) en laatste 1,5 jaar (tot +/- 6 maanden terug) ongeveer 1,5 gram per dag maar was er echt klaar mee, dat is denk ik ook het belangrijkste want maakte mij niet uit wat anderen zeiden van mijn blowen ik ging toch wel door. Eind vorig jaar merkte ik dat ik het niet meer zo leuk als vroeger vond en het als een verslaving ervaarde en ben ergens in april gestopt, paar keer wel teruggevallen dat ik zelf een grammetje/voorgedraaide haalde en nu heel af & toe nog een paar haaltjes op een feestje (ruikt dan toch wel weer lekker :9)
Waarschuw beheerder
Om in slaap te komen heb ik ook Rohypnol gebruikt in het verleden...als ik die dag niet geblowd had.
Works like a charm. Alleen benzo's zijn zo sneakyyyyy ondanks dat ze heerlijk zijn.
Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb ook te veel geblowd nu al 5 jaar niet meer maar van al die verschijnselen heb ik geen last gehad, alleen dat je weer droomt, weet ik wel maar droom nooit meer zoals ik daarvoor kon dromen.. in ieder geval succes met het stoppen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ga binnekort weer eens proberen te stoppen met blowen denk ik...
Waarschuw beheerder
donateur
ik kan wel gewoon in slaap komen (sneller als normaal zelfs) maar dan moet ik wel de hele dag niks roken

stel dat ik vanavond 1 joint rook dan lig ik wel te draaien en te vervelen in me bed :s

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Funk Punk op dinsdag 18 november 2008 om 16:00:
Niet helemaal mee eens, als je voor paar dagen even wat anders neemt en zo `s avonds makkelijker doorkomt en niet helemaal opgefokt in je bed ligt (wat ik dan had) dan is het na een paar dagen veel makkelijker om gestopt te blijven met blowen imo.

Ja tuurlijk, benzos zijn VET verslavend. Een van de meest verslavende meds die er zijn.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 november 2008 om 18:06:
Ja tuurlijk, benzos zijn VET verslavend. Een van de meest verslavende meds die er zijn.

Ja dus? Wil dat zeggen dat als je 2 dagen benzo`s neemt je gelijk verslaafd bent?
Het is/gaat fout als je ze neemt ter vervanging van het blowen maar als je ze alleen `s avonds neemt om rustig te zijn en makkelijk te kunnen slapen voor 2 dagen ben je niet gelijk verslaafd er aan ofzo :no:

Waarschuw beheerder
1 dag alweer blow vrij XD mja snak erwel na zeker als je een ons hia hasj onder de neus gedrukt krijgt XD

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Funk Punk op dinsdag 18 november 2008 om 19:27:
Wil dat zeggen dat als je 2 dagen benzo`s neemt je gelijk verslaafd bent?

Nee, dat hoor je mij niet zeggen, maar je kan beter blowen dan dat gebruiken, DAT zeg ik.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 november 2008 om 22:32:
Nee, dat hoor je mij niet zeggen, maar je kan beter blowen dan dat gebruiken, DAT zeg ik.

Klopt. Benzo's zijn niet om mee te fucken :)

Waarschuw beheerder
Op na d8 2 ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 november 2008 om 12:00:
Op na d8 2 ;)

Lukt het n beetje? :D

Heb zelf vanaf Zondag nix meer geblowd.
Alleen wel gister een fenobarbital genomen om lekker te slape :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Biomek op woensdag 19 november 2008 om 12:11:
Lukt het n beetje?

Haha vlekkeloos..., zolang die verleidingen ma nie te dicht bij komen :p

Waarschuw beheerder
Uitspraak van franky.g op maandag 25 september 2006 om 20:23:
zijn er hier mensen die ook gestopt zijn met blowen en kennen ze bovenstaande verschijnselen?

Ik ben 2 jaar geleden gestopt met blowen na ongeveer 4 a 5 jaar en dacht ook dat ik last zou krijgen van ontwenningsverschijnselen, niet in slaap kunnen komen enzo. Maar heb eigenlijk nergens last van gehad, gelukkig maar.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 november 2008 om 22:32:

zware onzin.

de afkickverschijnselen van benzodiazepines zijn stukken erger dan blowen, maar ik ken mensen die ze al 40 jaar slikken, en waar je niks aan ziet. sterker nog: de dokter zei laatst tegen me: 'als je niet kunt slapen kun je beter soms een benzootje nemen, ipv blowen).

moet je eens een ouwe gek zien die al 40 jaar blowt..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Yeah right, ga jij maar aan de benzos :rot:

Gare dokter heb je, elke psychiater zal je zeggen dat 1 joint in de avond ZWZ beter is dan benzos, zeker gezien benzos over een lange periode niet meer werken. Je hebt er maar ff wat aan, later word de dosering verhoogd, of ze laten je over stappen op antidepr/antipsych.

Blowen blijft gewoon werken, de schade aan je lichaam bepaal je ook zelf, puur roken is al beter, vaporicen nog beter.

Uitspraak van - Den= op zondag 23 november 2008 om 19:15:
zware onzin.

:rot: x 100
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
De fout die ik zelf altijd maakte, is niks aan mijn levensstijl veranderen maar wel proberen te stoppen met blowen. Dan wordt het vrij lastig.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 november 2008 om 21:19:
1 dag alweer blow vrij XD mja snak erwel na zeker als je een ons hia hasj onder de neus gedrukt krijgt XD

dat mag je ook wel onder mijn neus duwen :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 24 november 2008 om 12:43:
niks aan mijn levensstijl veranderen maar wel proberen te stoppen met blowen. Dan wordt het vrij lastig.

herkenbaar
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 24 november 2008 om 12:31:
Gare dokter heb je, elke psychiater zal je zeggen dat 1 joint in de avond ZWZ beter is dan benzos, zeker gezien benzos over een lange periode niet meer werken. Je hebt er maar ff wat aan, later word de dosering verhoogd, of ze laten je over stappen op antidepr/antipsych.

leuk, ga jij maar dagelijks blowen, pak ik af en toe wel een benzootje :D

over 15 jaar heb jij geen longen meer, en vreet ik 10 strippen per dag.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van - Den= op maandag 24 november 2008 om 16:01:
leuk, ga jij maar dagelijks blowen, pak ik af en toe wel een benzootje :D

Lul niet zo dom, net alsof benzos goed voor je zijn. Blowen kan ook zonder enkele schade aan je longen, verdampen.

Tevens haal je verschillende dingen door elkaar:
Benzos werken op den duur niet meer, cannabis wel
Benzos zijn lichamelijk ook vet schadelijk, de verslaving is 10x zo heftig dan cannabis
Als je elke dag blowed, moet je er ook elke dag een werkzame werking aan welke benzo dan ook tegenaan gooien.
Benzos zijn GEEN langdurige oplossing voor dagelijks slaapgebrek/angsten etc.

Je moet geen verslaving eindigen om het te vervangen door een ander middel, als je niet kan slapen, onrustig bent, kut voor je.

Laat mij nu niet weer die tabellen etc opzoeken :rot: