Partyflock

Forumonderwerp · 903020
6 volgers · 169328x bekeken
Waarschuw beheerder
+17-4
Er wordt van wiet en stuff vaak gezegd dat je er niet lichamelijk verslaafd aan kan raken en dat er eigenlijk geen ontwenningsverschijnselen zijn. Behalve als je zwaar gebruikt. En dat deed ik. Na meer dan 15 jaar dagelijks gebruik heb ik twee weken geleden besloten finaal te stoppen met blowen. Als je gaat zoeken op het internet wat die ontwenningsverschijnselen precies zijn krijg je het volgende lijstje :
- onrust/trillen
- zweten/hitteaanvallen
- verminderde eetlust

Als ik naar mezelf kijk valt me het volgende op :
- Onrust en trillende handen heb ik last van gehad. Hyperactiviteit ook. Maarja, dat kan ook aan de ADHD liggen die nu weer terugkomt. Al noemden ze het vroeger gewoon moeilijk opvoedbaar.
- verminderde eetlust heb ik al sinds 5 jaar. Mn minimale gewicht was 55 kilo / 1.80 m in die periode. Nu, na twee weken gestopt te zijn, is mn eetlust eindelijk weer terug.
- zweethanden en zweetvoeten heb ik wel last van gehad. Begint nu minder te worden. En hitteaanvallen niet, eerder koudeaanvallen. rillen in bed.
- Nachtmerries. Hevige nachtmerries. Ik kan me ook niet herinneren de afgelopen paar jaar uberhaupt gedroomd te hebben.
- Aambeien. Klinkt misschien raar; is het ook. Heb ik nog nooit gehad.

Verder valt me op dat ik weer helder uit mn ogen kijk. De ingevallen donkere ogen die je op de foto ziet hebben weer plaatsgemaakt voor een doortastende blik. Ik kan mn eigen telefoonnummer weer onthouden. Ik beleef emoties op een andere manier. Ik ben weer supersociaal; lul iedereen de oren van de kop af. Af en toe voel ik me of ik een gram speed heb gesnoven.

Al met al ben ik superblij eindelijk deze beslissing genomen te hebben. Had ik veel eerder moeten doen...

Maar goed, zijn er hier mensen die ook gestopt zijn met blowen en kennen ze bovenstaande verschijnselen?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 15 juli 2008 om 18:33:
inderdaad, zo blow ik, mijn moeder neemt slaappillen, zeikt ze op mij van ongezond...wat is nou ongezonder? chemische slaaptabletten of iets uit de natuur weed?

Benzodiapines raak je veel sneller verslaaft aan.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 juli 2008 om 16:17:
wil niet de gevangenis in...

Begrijpelijk.maar tis zoo makkelijk..

Waarschuw beheerder
ik ga met het vliegtuig he, als jij ideetjes hebt:P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 juli 2008 om 18:07:
ik ga met het vliegtuig he, als jij ideetjes hebt:P

2 potten pindakaas halen,
1tje voor de helft leegscheppen, je teringzooi erin douwen (liefst hasj want dat is geen penetrante geur) en weer vullen met pindakaas.
dan pak je een föhn en strijk je de bovenkant weer helemaal glad.
daarna pak je de ongeopende pot pindakaas en je haalt die zegel/sticker/whatever eraf en je zet hem over.

klaar is kees
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 15 juli 2008 om 18:33:
ik ga naar mallorca 8 dagen, heb helemaal geen zin, kan geen weed meenemen, sinds 16 jaar elke dag moet ik nu in augustus 8 dagen zonder..

hahaa dit klinkt echt zielig (F)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 juli 2008 om 18:07:
ik ga met het vliegtuig he, als jij ideetjes hebt

onder je zool stoppen en geurloos maken,zo deed ik dat een paar keer(y)
Waarschuw beheerder
donateur
2 weken gestopt, vorige week nog 1 samen met een vriendin gerookt (moest er telkens aan denken)
Morgen nog 1 voordat ik t vliegtuig instap, en dan zal ik t ook nooit meer aanraken O:)

Waarschuw beheerder
Heb naar ongv 10 jaar (ja vanaf me 12e) besloten te stoppen met blowen doordeweekes,
steek nu alleen nog een jointje op in het weekend, moet kunnen vind ik, net zoals
met alcohol, wat hier boven beschreven wordt heb ik maar 1 geval van:

Hitteaanvallen en zweten, zweet me op het moment de apenlazurus, en me zweet stinkt
ook ineens weer heerlijk zuur, heb mezelf nog nooit zo geroken (neej t is nu laat, ga
mezelf niet meer inspuiten met deo), opzich is stoppen (of najah fors minderen) best wel
makkelijk als je het zelf wilt.

Blowde elke dag wel 3 joints vanaf me 15e, dit is trouwens de eerste week dat ik gestopt
ben, dus heb nog een lange weg te gaan, maar het ziet er goed uit, eerste week met gemak
doorstaan en geen enkele trek gehad om te blowen, zie naar zon tijd de nut er niet meer van in.

Zit zelfs met me kammeraden in de coffeeshop, die smoken vrolijk door, stoor me er echt niet
aan en heb nog geen enkel hijsje gehad, ligt hier zelfs een dikke zat wiet op een meter afstand,
vind hem daar wel mooi liggen, mij te tarten, het is maar zo, als je het zelf echt wilt, kun je er
makkelijk vanaf komen, lichamelijk is het echt niet verslafen (op de hitte na), geestelijke drang
denk ik dat er meer is (bij sommigen, vind het eigenlijk nu een vies idee om te blowen)

Just my 2 ct.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van franky.g op maandag 25 september 2006 om 20:23:
zijn er hier mensen die ook gestopt zijn met blowen

al lang . hoeft van mij nie meer
Waarschuw beheerder
blijft verleidelijk om toch telkens weer terug die roes in te stappen

Waarschuw beheerder
donateur
Na lange tijd ( 5 jaar ) waarvan 2,5 jaar toch wel dagelijks geblowd te hebben, ben ik nu al 4 maanden gestopt. Ik ben er echt heel blij mee, op sociaal gebied word je gewoon veel opener en ik kijk veel positiever tegen bepaalde dingen aan. Belangrijk en een motivatie om het niet meer te doen is ook dat het lichamelijk veel scheelt, voel me duidelijk gezonder! Als mensen twijfelen om te stoppen, raad ik ze het aan om het te doen. Ik heb er nog niet 1 moment spijt van gehad!
Waarschuw beheerder
was 2 jaar gestopt,was zo trost op mezelf..en sinds afgelopen in Qontrol.rook ik weer geregeld,maar gelukkig niet meer dagelijks.
maar ga weer stoppen...Moet gewoon.

en alleen in het weekend blowen werkt bij mij niet...dan zegt me vriend op donderdag,schat het is bijna weekend..ja krijg je als je met een blower woont..bij mij is het alles of niets.....dus ga er weer mee kappen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van stardust (k) op dinsdag 26 augustus 2008 om 12:28:
en alleen in het weekend blowen werkt bij mij niet...dan zegt me vriend op donderdag,schat het is bijna weekend..ja krijg je als je met een blower woont..bij mij is het alles of niets.....dus ga er weer mee kappen

knap van je (Y) jij stopt en blowt dus door?

Waarschuw beheerder
Echt. Ik herken totaal niks van in. Blow nu al weken niet. En daarvoor blowde ik vrij regelmatig.(meerde keren per week). Daarna ging ik veel minder blowen. iets van om het weekend of zo. En dan niet echt veel.
Op ene of andere manier vond ik het niks meer.
Nu heb ik veel energie en creativiteit voor nuttige dingen. :)
Totaal geen nachtmerries of zo. En rustenloosheid en slaapproblemen kan Valeriana best goed helpen (y).
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
...12 jaar lang elke avond wiet gerookt, en ook meerdere joints op een avond!!
nu ruim 4 week gestopt!!
heb er geen behoefte meer aan, en totaal geen drang meer.
merk dat ik veel meer zin heb om bepaalde dingen te doen,.het verhoogt absoluut je energie!!
ik ben er trots op, en kan het iedereen aanraden!!
stoppen met roken is mijn volgende stap:)
Uitspraak van NRDer op zondag 17 februari 2008 om 13:48:
als je besluit te stoppen kan je beter eerst mindere....

dit is bullshit!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 1 september 2008 om 08:28:
dingen te doen,.het verhoogt absoluut je energie!!

ooh ja zeker. En als je het toch nog lekker vind. Kan je het gewoon beperken tot het weekend. JWZ b)
Waarschuw beheerder
Blow ook al 12 jaar heel veel ben nu weer is doordeweeks gestopt al 3 weken gezweet als een beest. maar probeer in het weekend ook niet te veel te blowen.
en binnenkort helemaal stoppen.

Artiest {SHOWLIST artist 51895, 49404}
Waarschuw beheerder
ik blowde 10jr en ben sinds 2dagen gestopt, ik heb het best moeilijk nog, gewoon de verveling :/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 1 september 2008 om 22:40:
ik blowde 10jr en ben sinds 2dagen gestopt, ik heb het best moeilijk nog, gewoon de verveling :/

als je je zo erg verveelt mag je mij wel leren draaien.....
en dan niet de jointjes!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 3 september 2008 om 12:37:

hahaah is goed :p

Waarschuw beheerder
ik maakte geen grapje....
ik meende t, wil t zo graag leren....
desnoods betaal ik je ervoor van t geld dat ik uitgaf in de shop
heb t er echt wel voor over
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
denk dat ik eerder stop met sigaretten dan met jointjes..
is mij toch iets te lekker:9

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 3 september 2008 om 17:31:
ik maakte geen grapje....
ik meende t, wil t zo graag leren....

DJen bedoel je toch?

Waarschuw beheerder
jazeker
ga je me leren dan?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 3 september 2008 om 23:12:
jazeker
ga je me leren dan?

als je serieus was zou je wel een pbjte sturen ;)

Waarschuw beheerder
is goed ga k nu doen
Waarschuw beheerder
Stoppen met blowen? Gewoon in 1 keer doen en niet afbouwen ofzo.
Alleen in weekend werkt ook niet, je gaat toch weer in je oude ritme vallen dan.

Stoppen is in 1 keer stoppen, dan alleen werkt het.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van big Mmm op donderdag 4 september 2008 om 12:12:
Stoppen met blowen? Gewoon in 1 keer doen en niet afbouwen ofzo.
Alleen in weekend werkt ook niet, je gaat toch weer in je oude ritme vallen dan.

Stoppen is in 1 keer stoppen, dam alleen werkt het.

klopt, na 4dagen begin ik het steeds makkelijker te vinden, nog wel moeite met slapen

Waarschuw beheerder
Ik rook er gewoon nog een.. Mijn tijd komt nog wel(Y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 4 september 2008 om 14:07:
Mijn tijd komt nog wel

precies, zo werkt het ook ineens denk je van zo kan het niet langer;p
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 3 september 2008 om 12:37:
en dan niet de jointjes!

idd ben zelf hard aan het sparen voor draaitafels, zodat ik mn tijd anders in kan vullen namelijk met draaien (iets wat ik al jaren wil) ipv mn verveling wegwerken met jointjes roken. Weet van me zelf dat ik dan liever met mn 10 eu de platenwinkel in loop dan naar de coffeeshop...
achteraf al dat geld liever in de muziek gestopt, had ik nu waarschijnlijk een studio van goud gehad.. :/
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Al 1,5 niet geblowed, vorige week alleen aan de vaperisor :bloos:
Nu 3 dagen niet geblowed, vandaag 4e dag... Erg moeilijk moet ik zeggen en in slaap komen duurt ook erg lang :S
Maar ben 's ochtends wel beter aanspreekbaar :lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 4 september 2008 om 14:10:
precies, zo werkt het ook ineens denk je van zo kan het niet langer

Denk dat ik eerder stop met gewoon roken dan met blowen..
Die jointjes smaken nog veel te lekker:9
Waarschuw beheerder
4 dagen clean, gaat prima! verveel me aleen savonds :(
Waarschuw beheerder
gewoon stoppen

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Semtexx op donderdag 4 september 2008 om 19:10:
had ik nu waarschijnlijk een studio van goud gehad

:lol: denk het nét niet ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 4 september 2008 om 22:53:
denk het nét niet

oke gouden laagje dan B)

Waarschuw beheerder
Sinds vandaag ben ik gaan minderen,rookte vanaf mijn 12e wiet en ik ben nu 19(bijna20). rook normaal gesproken 23 euro in 3 dagen op, ik kan nu wel geljk gaan stoppen maar dan stomp ik al die vervelend uitziende voorbijgangers in elkaar en gaan ze op school denken dat ik woede-aanvallen krijg, met mijn moeder ga ik praten, die zal denken dat ik aan de speed zit en mijn vriendin wordt dan knettergek van me...dus eerst maar eens 1 jointje per dag, en dan helemaal stoppen. Maar inderdaad je wordt gek van die rillingen en nachtmerrie's. om in slaap te komen ga ik meestal uurtje fitnessen dan ben je redelijk moe en kan je meestal gewoon slapen, anders zit je om 3 uur 's nachts nog met stuiters naar je tv'tje te staren.
Wel wil ik later als ik mijn opleiding af heb weer verder met blowen heb nu alleen even mijn koppie nodig met school. het probleem is allen dar=t dit de zoveelste keer is dat ik stop, telkens na een paar dagen/weken/maanden begin ik er weer mee.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 22 september 2008 om 14:42:
dus eerst maar eens 1 jointje per dag, en dan helemaal stoppen

werkt niet, want na dat ene jointje wil je al snel de volgende, het moet gewoon uit je systeem ;)

Uitspraak van verwijderd op maandag 22 september 2008 om 14:42:
maar dan stomp ik al die vervelend uitziende voorbijgangers in elkaar

dan wil ik jou wel tegenkomen :[

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 22 september 2008 om 15:40:
werkt niet, want na dat ene jointje wil je al snel de volgende, het moet gewoon uit je systeem

1 jointje anderhalf uur bv voor het slapen gaan is prima hoor.. als ik hem zo hoor is het gewoon dom om in 1 keer helemaal te stoppen. eerst maar es wennen aan niet de hele dag door te smoken.
Waarschuw beheerder
karakter dat is het enige dat je nodig hebt meer niet als ik wil stoppen gooi ik in één keer alles weg en is het gedaan de eerste 3 weken is het moeilijk maar daarna gaat het wel

Waarschuw beheerder
Uitspraak van bobo-san op woensdag 1 oktober 2008 om 11:16:
de eerste 3 weken is het moeilijk maar daarna gaat het wel

nou ik vind het moeilijker omdat je dan denkt ooh ik kan nu wel 1 blowtje roken, maar dan ben je weer verslingerd eraan :p
Waarschuw beheerder
donateur
ik ben ook aan het stoppen. doosje midazolam erbij voor het slapen. zweten als een dolle, rare dromen, veelste vroeg wakker worden maar 10 keer socialer, en daar doe ik het voor :)

al moet ik zeggen dat ik mezelf wel kapotverveel nu, om 9 uur smorgens.. :/
Waarschuw beheerder
sinds zondag niks meer aangeraakt :)
geouwehoer gehad met mn schoonouders, hadden het vermoeden dat k drugs zou gebruiken
toen k dat hoorde ben k gelijk overal mee gestopt..
of nouja gestopt, ben der net sinds zondag af dus maar gaat me nog goed af hoor :)
ik zeg dat als je echt wil stoppen lukt het ook:)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 oktober 2008 om 18:01:
ooh ik kan nu wel 1 blowtje roken, maar dan ben je weer verslingerd eraan

dat heb ik wel meegemaakt ja :P
tijdje niet gedaan, daarna af en toe ff 1 teug
en binne de korste keren rook je der weer n paar per dag weg:P

Waarschuw beheerder
als je wil stoppen gewoon alles in 1 keer weggooien is het beste.
ik blow 1 weekend in de 4 weken.
nergens moeite mee als ik niet blow.
had er eerst wel moeite mee rookte eerst ook 20 jointjes per dag ofzo

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Snelle Selle op donderdag 2 oktober 2008 om 17:01:
en binne de korste keren rook je der weer n paar per dag weg

hahaha daar ben ik nu :bloos:

(N)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 oktober 2008 om 17:02:
20 jointjes per dag

hahaha dat is zo'n 15gr wiet, ik geloof het niet:[

Waarschuw beheerder
maakt mij niet uit hoor dat je dat niet gelooft
en hangt eraf hoeveel je erin doet kan trouwens voor 5 euro aan 2 gram komen
maar gelukkig heb ik geen drugs meer nodig om me goed te voelen
alleen een zegeltje of paddenstoelen af en toe
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van franky.g op maandag 25 september 2006 om 20:23:
Er wordt van wiet en stuff vaak gezegd dat je er niet lichamelijk verslaafd aan kan raken en dat er eigenlijk geen ontwenningsverschijnselen zijn. Behalve als je zwaar gebruikt. En dat deed ik. Na meer dan 15 jaar dagelijks gebruik heb ik twee weken geleden besloten finaal te stoppen met blowen. Als je gaat zoeken op het internet wat die ontwenningsverschijnselen precies zijn krijg je het volgende lijstje :
- onrust/trillen
- zweten/hitteaanvallen
- verminderde eetlust

Als ik naar mezelf kijk valt me het volgende op :
- Onrust en trillende handen heb ik last van gehad. Hyperactiviteit ook. Maarja, dat kan ook aan de ADHD liggen die nu weer terugkomt. Al noemden ze het vroeger gewoon moeilijk opvoedbaar.
- verminderde eetlust heb ik al sinds 5 jaar. Mn minimale gewicht was 55 kilo / 1.80 m in die periode. Nu, na twee weken gestopt te zijn, is mn eetlust eindelijk weer terug.
- zweethanden en zweetvoeten heb ik wel last van gehad. Begint nu minder te worden. En hitteaanvallen niet, eerder koudeaanvallen. rillen in bed.
- Nachtmerries. Hevige nachtmerries. Ik kan me ook niet herinneren de afgelopen paar jaar uberhaupt gedroomd te hebben.
- Aambeien. Klinkt misschien raar; is het ook. Heb ik nog nooit gehad.

Verder valt me op dat ik weer helder uit mn ogen kijk. De ingevallen donkere ogen die je op de foto ziet hebben weer plaatsgemaakt voor een doortastende blik. Ik kan mn eigen telefoonnummer weer onthouden. Ik beleef emoties op een andere manier. Ik ben weer supersociaal; lul iedereen de oren van de kop af. Af en toe voel ik me of ik een gram speed heb gesnoven.

Al met al ben ik superblij eindelijk deze beslissing genomen te hebben. Had ik veel eerder moeten doen...

Maar goed, zijn er hier mensen die ook gestopt zijn met blowen en kennen ze bovenstaande verschijnselen?

bak een taart vreet hem op (space cake ?) en ga het vieren (k)