Partyflock

Forumonderwerp · 903020
6 volgers · 168639x bekeken
Waarschuw beheerder
+17-4
Er wordt van wiet en stuff vaak gezegd dat je er niet lichamelijk verslaafd aan kan raken en dat er eigenlijk geen ontwenningsverschijnselen zijn. Behalve als je zwaar gebruikt. En dat deed ik. Na meer dan 15 jaar dagelijks gebruik heb ik twee weken geleden besloten finaal te stoppen met blowen. Als je gaat zoeken op het internet wat die ontwenningsverschijnselen precies zijn krijg je het volgende lijstje :
- onrust/trillen
- zweten/hitteaanvallen
- verminderde eetlust

Als ik naar mezelf kijk valt me het volgende op :
- Onrust en trillende handen heb ik last van gehad. Hyperactiviteit ook. Maarja, dat kan ook aan de ADHD liggen die nu weer terugkomt. Al noemden ze het vroeger gewoon moeilijk opvoedbaar.
- verminderde eetlust heb ik al sinds 5 jaar. Mn minimale gewicht was 55 kilo / 1.80 m in die periode. Nu, na twee weken gestopt te zijn, is mn eetlust eindelijk weer terug.
- zweethanden en zweetvoeten heb ik wel last van gehad. Begint nu minder te worden. En hitteaanvallen niet, eerder koudeaanvallen. rillen in bed.
- Nachtmerries. Hevige nachtmerries. Ik kan me ook niet herinneren de afgelopen paar jaar uberhaupt gedroomd te hebben.
- Aambeien. Klinkt misschien raar; is het ook. Heb ik nog nooit gehad.

Verder valt me op dat ik weer helder uit mn ogen kijk. De ingevallen donkere ogen die je op de foto ziet hebben weer plaatsgemaakt voor een doortastende blik. Ik kan mn eigen telefoonnummer weer onthouden. Ik beleef emoties op een andere manier. Ik ben weer supersociaal; lul iedereen de oren van de kop af. Af en toe voel ik me of ik een gram speed heb gesnoven.

Al met al ben ik superblij eindelijk deze beslissing genomen te hebben. Had ik veel eerder moeten doen...

Maar goed, zijn er hier mensen die ook gestopt zijn met blowen en kennen ze bovenstaande verschijnselen?

Waarschuw beheerder
+3-2
Op de een of andere dag gestopt, zonder bijkomende mankementen :D.
Waarschuw beheerder
+4
Hallo,

Ik heb heel veel verhalen hier gelezen, en heb besloten om de mijne ook neer te zetten!

Ik heb 2 jaar lang dagelijkse geblowed (een stuk minder lang dan de meeste mensen hier) en 2,5 week geleden kreeg ik een paniekaanval een uur nadat ik mijn jointje had opgemaakt. Ik dacht toen echt dat ik dood ging, en zoiets wil ik nooit meer mee maken. Daarom was dat ook mijn laatste jointje.
De dagen erop was ik erg onrustig in mijn hoofd, alsof er een deel van mijn hersenen ontbrak. Of het door de paniekaanval kwam of door de nuchterheid, weet ik niet. Toen ik me mentaal wat beter voelde begon ik soms erg last te krijgen van me hart, en één week later ben ik naar de arts gegaan, die mij vertelde dat ik gewoon onbewust hyperventileerde en dat mijn hart gezond was. De pijn verdween vrijwel meteen. Alleen heel af en toe als ik erg gestressed ben, voel ik weer wat gekneep in mijn borst.

Daarna begon ik lichte koppijnen te krijgen (die ik nog steeds heb) die wel te verdragen zijn maar ik
maak me er wel zorgen over. Soms voel ik me
opeens ook echt zwak/duizelig, alsof ik flauw zou kunnen vallen. Ik denk dat ik me gewoon zorgen om niks maak (vooral omdat ik sinds mijn aanval erg bang ben om te sterven dus bedenk ik het ergste in alles wat mij overkomt).

Andere mensen die daar ook last van hebben gehad?
Ik heb in ieder geval heel erg veel spijt dat ik ooit begonnen ben met dagelijks blowen.
Bedankt voor het lezen van mijn verhaal!
Sterkte aan anderen die ook aan het stoppen zijn.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bad Header op maandag 9 september 2013 om 06:21:
Blowen, blowen en blowen, en kapsalonnen vreten.

:roflol: klinkt zo bekend.

Veel sterkte met stoppen iig(Y)

Uitspraak van Nou5 op zaterdag 14 september 2013 om 22:43:
2 maanden gestopt nu naar 12 jaar intensief geblowd te hebben

en viel het mee of tegen?
Waarschuw beheerder
Het viel me eigenlijk wel mee wat ik niet verwacht had :p Maar moet wel zeggen dat ik er ook wel echt klaar mee was..
Eerste 2 weken is wel hard, maar erna gaat het steeds beter, Wel moet ik zeggen dat ik er niet echt fitter op ben geworden..
Maar dat is verschijnlijk nog de uitwerking van het jaar in jaar uit geblow.

Waarschuw beheerder
+1-1
Ik ben ruim 3 jaar geleden gestopt. Ik blowde elke dag meer dan een gram wiet.
Ik kreeg een jaar lang nachtmerries en heel erg zweten s'nachts.
De eerste weken was ik erg prikkelbaar en had een kort lontje.
Ik ben ruim 5 kilo aangekomen, waar ik erg blij mee ben.
Mijn geheugen is ook stukken beter geworden.
Stoppen met blowen is 1 van de beste dingen in mijn leven die ik heb gedaan.
Ik ben zo blij dat ik er van af ben gekomen.....
Nu kan ik weer genieten van heel af en toe een keertje stoned zijn!
Ik zou het iedereen aanraden om te stoppen (als je het dagelijks doet) je leven word er zoveel beter door.
Waarschuw beheerder
-1
Dit wordt voor mij dag 6 van het niet blowen. Begin me wat helderder te worden ondanks ik best een slolt alcohol wegtik. Trillende handen ook last van. Kan ook door de alcohol komen natuurlijk. Eetlust heb ik niet echt. Heb wel honger maar ben vrij rap uitgegeten omdat het griekse voor als een blok op de maag ligt. Nu volhouden als ik straks weer thuis ben
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Technomania op dinsdag 8 oktober 2013 om 08:28:
Dit wordt voor mij dag 6 van het niet blowen. Begin me wat helderder te worden ondanks ik best een slolt alcohol wegtik. Trillende handen ook last van. Kan ook door de alcohol komen natuurlijk. Eetlust heb ik niet echt. Heb wel honger maar ben vrij rap uitgegeten omdat het griekse voor als een blok op de maag ligt. Nu volhouden als ik straks weer thuis ben

Hmmz, heb op vakantie nooit geen moeite gehad om niet te blowen.

Ben zelf nog niet gestopt, maar ik rook gelukkig niet zoveel meer dan voorheen. Ben weer werkende na 3 maanden thuis zitten en rook nu alleen savonds 1 a 2 blowtjes, de verbetering kan ik heel goed merken. Na een paar jaar eerst zoon 7 tot 11 gram in de week wegroken naar nu minder als 2 is echt een verademing. Ik droom weer vaker dan eerst, ben veel wakkerder, kan weer nadenken en ben weer een stuk vrolijker. Zelfs me vrouwtje vond me stukken opgeknapt in alles.
Waarschuw beheerder
Ben nu 2,5 week gestopt. Voelt echt goed, blij deze stap genomen te hebben.

Ps. Blowde elke dag wel minstens een 5je
Waarschuw beheerder
Zijn er meerderen die behoorlijk moeite hebben met slapen? Doe geen oog dicht eigenlijk. Begint vervelend te worden. Om nou aan de pammetjes te gaan is ook overdreven :S
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Technomania op vrijdag 11 oktober 2013 om 12:13:
Zijn er meerderen die behoorlijk moeite hebben met slapen?

Melatonine en/of Valeriaan, helpt enorm!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van House + Pirkies op vrijdag 11 oktober 2013 om 14:25:
Melatonine en/of Valeriaan, helpt enorm!

Helaas niet voor mij. Kan me vaag herinneren dat ik vroeger ook al slaapproblemen had. Krijg het computertje in mijn hersenpan maar niet in standby... Malen...Malen...Malen.

Maar goed, ik ga eerlijk zijn. Deze technomania heeft de ruggegraat van een weekdier en had nog ruim 2gr liggen dus heb net een pretshaggy gedraait. Stom, stom stom... Had kunnen wachten tot voor het slapen.
Eens een junk altijd een junk. Dat blijkt maar weer. Toch jammer. Ik was vanochtend zo actief. Morgen poging 2, ook voor de rest van de huishoudelijke taken want daar heb ik nu dus echt geen zin meer in als U snapt wat ik bedoel.

Aardig teleurgesteld in mezelf.

Overigens... Afentoe in het weekend of op een feestje zou toch moeten kunnen zou je zeggen. Kan genoeg mensen die gestopt zijn met roken (tabak) en heel afentoe (paar keer per jaar) een peukje bietsen op een feestje. Kan ook genoeg mensen die zeggen "Zou graag een peukje willen opsteken MAAR als ik er nu één rook sta ik morgen in de tabakszaak".

Hoe hebben de gestopte blowers het? Loopt het water je in de mond als je een joint ruikt? Voor degene die op zichzelf wonen.. Mag er nog binnen geblowed worden of stuur je ze naar buiten? En als je bij een blowende vriend op visite bent?

Bijna al mijn vrienden blowen dagelijks namelijk en stukken meer dan mij....

Ps: met 2 a 3 gram per week kan/kon ik mezelf niet echt een probleemblower noemen
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van Technomania op vrijdag 11 oktober 2013 om 15:56:
Hoe hebben de gestopte blowers het?

Bij mij zijn het vlagen. Was een hele tijd gestopt en nu zit ik er toch weer een weg te dampen. De ene keer smoke ik maanden niet en heb ik nergens last van. De volgende keer pak ik een jointje en kan ik er weer een week (of 2) niet afblijven. Dan begin ik weer te balen dat ik niks uitvoer dus laat ik het weer een tijdje staan. Als het in huis is ben ik sowieso te zwak om het te laten staan dus meestal zorg ik gewoon dat het er niet is. Ik denk altijd dat eentje wel moet kunnen maar ik blijk daar toch niet zo voor in de wieg gelegd te zijn. Je verslaving blijft toch sluimerend aanwezig, als je er niks mee doet gaat het prima maar zodra je neemt is 'ie in no time weer op volle sterkte. Je teleurstelling herken ik wel want ik heb er ook altijd de balen van als ik het toch weer gedaan heb.

Ik merk ook dat ik bestwel vatbaar ben voor de "sociale druk" als ik met vrienden ben die een jointje opsteken voel ik me toch een beetje het braafste jongetje van de klas als ik skip. Het is niet zo dat zij me aansporen om te nemen ofzo, maar voel mezelf dan een gewoon een beetje lullig. Slaat nergens op maar toch voelt het zo.

Ik kan ik me niet voorstellen dat ik helemaal nooit meer zou smoken, gewoon omdat ik er echt van kan genieten. Het zal bij mij dus altijd wel een struggle blijven. Het voordeel is wel dat je het steeds makkelijker en sneller weer onder controle hebt. Maar daar zit ook gelijk een valkuil want als je een paar keer gestopt bent weet je dat je het kunt en loop je dus het risico dat je er te makkelijk over gaat denken.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van P@rick op vrijdag 11 oktober 2013 om 22:43:
Maar daar zit ook gelijk een valkuil want als je een paar keer gestopt bent weet je dat je het kunt en loop je dus het risico dat je er te makkelijk over gaat denken.

Waarom zou je er compleet en definitief mee kappen als je sterk genoeg bent om er grotere pauzes tussen te bewaren ?!
Waarschuw beheerder
+1
Nou het heeft wel ff geduurd voordat ik op dit punt was hoor. Ik ben ik weet niet hoe vaak gestopt en dan dacht ik dat ik ook dat sterk genoeg was om af en toe een jointje te nemen maar na dat ene jointje zat ik er toch altijd weer vrij snel aan vast. ("nog eentje kan wel", "nog een zakkie halen kan geen kwaad", "morgen stop ik echt". We kennen ze allemaal)

Die verslaving zit er nu eenmaal en blijkbaar ben ik er vatbaar voor want anders had ik niet jaren lang dag in dag uit geblowd. De verleiding om na een avondje/dagje blowen door te roken is vrij groot. Vooral omdat je toe hebt gegeven aan een verlangen wat je lange tijd onderdrukt hebt. Omdat je weet dat je het zonder kunt denk je vrij snel van "ik weet toch dat ik kan stoppen?". Dus het is de kunst om het ook bij die ene keer blowen te laten en niet weer te gaan denken dat "eentje" wel kan. Want die ene worden er twee, twee worden er drie enzovoorts.

Ik denk dat het voor de meeste die verslaafd zijn geweest ook zo begonnen is. Een hele tijd is er niks aan de hand en denk je dat je alles onder controle hebt en opeens krijg je de spiegel voorgehouden omdat je op het punt bent dat je in de stress schiet omdat je 's avonds laat ontdekt dat je bijna door je shit heen bent en de shop al dicht is. Die controle blijft dus betrekkelijk en het vraagt elke keer de nodige wilskracht om het ook echt bij die ene keer te laten en niet te vervallen in je oude gedrag inclusief bijbehorende excuses.

Heel concreet, laatst was ik naar de shop geweest met vrienden, er was nog wat over en gisteravond heb ik de restjes opgerookt (want het was in huis dus dan blijft het "roepen") nu zijn de restjes op maar moet ik me wel inhouden om niet toch ff naar de shop te rijden.
Je bent er eerder aan als dat je eraf bent. Sociaal blowen als je verslaafd bent geweest kan wel maar het vergt wel wat wilskracht.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van franky.g op maandag 25 september 2006 om 20:23:
Als je gaat zoeken op het internet wat die ontwenningsverschijnselen precies zijn

Als je dat op internet gaat zoeken, schijt ik altijd in m'n broek. bij elk kwaaltje heb je al kanker volgens internet :lol:
Waarschuw beheerder
-4
Ik ben drie weken gestopt met blowen en ik voel mij superslecht :(. Ik ben na tien jaar elke dag gebruiken (buiten op vakanties en mijn zwangerschap+ enkele maanden erna) van de ene op de andere dag gestopt en ik had redenen genoeg. Allereerst mijn eigen gezondheid, ik had aanhoudend last van mijn kaak, oren en keel en drukkende hoofdpijn en nu ook opeens aan mijn polspezen :s. Ik wil mijn kind zien opgroeien en met hem spelen. Dat lukte altijd wel, maar ik wil dat dat in de toekomst ook nog lukt. En natuurlijk wil ik als mama het goede voorbeeld stellen. Ik doe alles voor mijj kind, altijd, en toch durf ik mezelf geen goede moeder noemen, omdat ik zo zelfdestructief ben. De drie weken dat ik gestopt ben heb ik elke dag gedronken, eerst enkele glazen wijn per dag, de laatste week elke dag een glas wiskhy (dat ik dan in één teug opdring en dan snel daarna 1 sigaret om maximaal effect te hebben). Ik verlang ook naar meer nicotine en ik mis de wiet. De heerlijke geur en de genotsgewaarwording als ik 's avonds mijn eerste trek neem. Maar ik zie vooral geen fysieke verandering. Ik had gehoopt dat mijn gezicht er terug wat frisser uit zou zien. Mijn kaak is helemaal ingevallen en zelfs misvormd. Natuurlijk heb ik opzoekwerk gedaan op internet en nu blijkt dat kaakbot niet terug aan groeit. Pff, dat wordt dus plastische chirurgie. En nu denk ik ook dat ik 5 verschillende ziektes heb gaande van terugtrekkend tandvlees tot een tumor in men kaak ... Leve internet! Zijn er nog mensen die door het blowen een ingevallen gezicht hadden? Werd dat dan terug ronder en gezonder nadat ze gestopt waren? Als dat bij mij niet het geval is, neem ik wel plastische chirurgie of ik laat wat collageen ofzo inspuiten... Ik kan mijn eigen gezicht niet meer bekijken in de spiegel ik walg er echt van :(
Waarschuw beheerder
+3
Dag allemaal, ik ga volgende week ook stoppen met blowen (na 9 jaar). Ik lees over al jullie ervaringen en hoop stiekem een beetje dat jullie mij gemotiveerd kunnen houden. Ben het namelijk echt spuugzat! Dag in dag uit lijk ik te functioneren als een normaal wezen. Ik werk, ik sport, ik zie mensen. Maar als ik dan eenmaal thuis ben... Kan het gewoon niet laten! Ben ik op weg naar huis, denk ik eerst nog: 'Ik doe het gewoon niet. Wat is nou het ergste wat er kan gebeuren?' Ik maak zelfs een bezigheidsschema (leuke dingen die ik niet doe als ik stoned ben!) En dan, zonder aanwijsbare reden, ga ik toch richting de coffeeshop.... :s Ik ben klaar met dit watjesgedrag!
Heeft iemand nog knallend goede tips?
Potverdomme, wil wat maken van m'n leven!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SHARON. $ op vrijdag 18 oktober 2013 om 13:53:
Als je dat op internet gaat zoeken, schijt ik altijd in m'n broek. bij elk kwaaltje heb je al kanker volgens internet :lol:

Als je jezelf een diagnose geeft met behulp van internet heb je inderdaad vaak kanker, of heb je een of ander ongeneeslijke ziekte.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ZoPuur op maandag 21 oktober 2013 om 21:58:
Als je jezelf een diagnose geeft met behulp van internet heb je inderdaad vaak kanker, of heb je een of ander ongeneeslijke ziekte.

Ik heb geen enge ziektes, ik heb wel soms rare dingen. en dan ben ik toch nieuwsgierig over wat het volgens internet kan zijn
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SHARON. $ op maandag 21 oktober 2013 om 22:27:
Ik heb geen enge ziektes, ik heb wel soms rare dingen. en dan ben ik toch nieuwsgierig over wat het volgens internet kan zijn

Ja maar wat ik bedoel te zeggen, en waarmee ik het dus met je eens ben is is dat onschuldige dingetjes vaak heel erg lijken. Vooral als je naar symptomen e.d gaat kijken.
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van ZoPuur op maandag 21 oktober 2013 om 22:52:
Ja maar wat ik bedoel te zeggen, en waarmee ik het dus met je eens ben is is dat onschuldige dingetjes vaak heel erg lijken. Vooral als je naar symptomen e.d gaat kijken.

oke dat kon ik er niet uithalen, haha. Klopt! bijna bij alles ..

Waarschuw beheerder
Jaar "gestopt"
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op maandag 21 oktober 2013 om 23:32:
Jaar "gestopt"

ik 2 uur :lol:

Waarschuw beheerder
+1-1
Rook nog wel eens Als ik heel dronken of kneiter brak ben

Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van verwijderd op maandag 21 oktober 2013 om 23:32:
Jaar "gestopt"

Uitspraak van verwijderd op maandag 21 oktober 2013 om 23:35:
Rook nog wel eens Als ik heel dronken of kneiter brak ben

:lol:
Waarschuw beheerder
Poging #1

Begin er vgm beetje psychotisch van te worden ;(
Dan me tijd maar eens wat nuttiger besteden en ipv een joint maar gwn een paar pilsjes met een peukie erbij :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van TimmY-NL op vrijdag 20 december 2013 om 13:18:
Poging #1

Begin er vgm beetje psychotisch van te worden ;(
Dan me tijd maar eens wat nuttiger besteden en ipv een joint maar gwn een paar pilsjes met een peukie erbi

Succes!

Waarschuw beheerder
-6
(permanent verbannen)
Ik heb geen eens behoefte om te stoppen , voel me dr prima bij dus waarom zou ik?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Roxanneh op vrijdag 18 oktober 2013 om 14:07:
Zijn er nog mensen die door het blowen een ingevallen gezicht hadden? Werd dat dan terug ronder en gezonder nadat ze gestopt waren?

Jaaaa ik was een skelet op een gegeven moment nu bijna 2 jaar verder zie ik bijna niks meer van mn blowgezicht soms vind ik dat ik nog wel dat ik iets kan zien van mn blow tijdperk... Mja tis stukken beter nu, voel me ook heel goed en ik relax tenminste nu op een andere manier :)
Waarschuw beheerder
Ik krijg het (als ik wil) gepresteerd om elke dag te blowen, vanwege een of andere blow epidemie op school (ik zie vrienden wel aftakelen).
Zelf haal ik 1 of 2 x in de 2 weken.
Heb nooit een drang om per se te moeten blowen, maar ik vind het niet erg en ik zal dus ook geen nee zeggen Het is gwn veel te leuk :D. Maakt dat mij afhankelijk? (Ervaar zelf niet dat ik vergeetachtig ben, niet lam, feest veel, ben sociaal etc etc)
Waarschuw beheerder
+4
Uitspraak van 4FAbulous op zondag 12 januari 2014 om 12:55:
Maakt dat mij afhankelijk?

Niet direct. Maar afhankelijkheid is ook niet iets wat van de ene op de andere dag ontstaat. Waar sociaal blowen bij mij overgegaan is in verslaving kan ik je tot op de dag van vandaag niet vertellen. Natuurlijk had ik wel door dat ik steeds vaker en meer ging blowen en had ik op een bepaald moment zelfs wel in de gaten dat het tijd werd om ff een break te nemen. Het was een soort bewijzen aan mezelf dat ik wel zonder kon. Dan blowde ik een weekje niet en was mijn gevoel weer gesust. Zie je wel, ik kan best zonder! Wat dan weer een vrijbrief was om weer dagelijks te gaan blowen. Die breaks werden echter steeds korter en op een gegeven moment blow je gewoon dagelijks bijna non stop en is stoppen echt niet meer zo makkelijk als je altijd dacht.

Op dat moment ga je ook excuses zoeken om toch te gebruiken en is er een constante strijd gaande tussen jou en je verslaving. Dit is best een lastige periode want naast die strijd die toch al best heftig is wordt je ook gewoon geconfronteerd met de lucht op straat, blowende vrienden en alledaagse dingen waarbij je intussen gewend was om te smoken. Bijna alles triggert je om te gaan blowen. Daardoor begint die hele interne discussie telkens weer van voor af aan en moet je dus steeds opnieuw weerstand bieden. Ik heb tijden gehad waarbij het zien van een leeg gripzakje op straat al aanleiding was om de rest van de dag bijna aan niets anders meer te kunnen denken dan aan blowen.

De kenmerken die je aangeeft komen ook pas later om de hoek kijken. Ik heb jaren lang geblowd terwijl ik scherp was, op tijd op mijn werk was en energie had om alles te doen wat ik anders ook deed. Waak er wel voor dat je niet steeds meer dingen aan de kant zet of elke gelegenheid aangrijpt om te kunnen blowen want in principe heeft iedereen de potentie om verslaafd te raken. Het hoeft niet eens aan de stof te zijn maar het kan bijvoorbeeld ook aan de gewoonte of het gevoel zijn. Een verslaafde is meester in het verbergen en verdraaien van de feiten. Niet alleen tegenover anderen maar ook tegenover jezelf! Het is altijd de vraag of je een "gesprek" met jezelf voert of met je verslaving (voor zover daar op dat moment nog onderscheid tussen is).

Natuurlijk hoop ik dat het je allemaal bespaard blijft en dat je gewoon lekker sociaal kunt blijven blowen maar pas wel op, signalen krijg je niet altijd vooraf en je bent er eerder aan dan je eraf bent ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
+1-1
Beste medesjunkies. Vandaag heb ik ook besloten om te stoppen met blowen, maar dan voor de laatste keer. Ik ben begonnen op mijn 13e jaar en ben inmiddels 34. Hiertussen ben ik meerdere malen gestopt geweest, soms wel meer dan 6 maanden. Sinds 2000 ben ik gestopt met roken en drinken doe ik ook niet veel, alleen als ik uit ga of op feesten. Maar helaas komt er vroeg of laat de klad in omdat ik mijn leven een beetje saai begin te vinden en dan sluipt het ahh eentje kan geen kwaad, of het zou zo mooi zijn als ik alleen heel af en toe zou kunnen blowen-gevaar erin. En voor dat ik het weet rook ik weer elke dag. Ik ben van nature redelijk verslavingsgevoelig en kan dus niet heel af en toe blowen. Ik heb mijn leven redelijk onder controle als wietjunk. Ook ik ga gewoon netjes op tijd naar mijn werk, betaal mijn rekening en hypotheek op tijd, maar ik zie wel de gevolgen ervan in mijn dagelijkse leven. Blowen is belangrijker dan wat dan ook en dat is gewoon ziek. Het eerste wat ik doe als ik thuiskom na het werk is een blow draaien. Als je tijdens gezellige sociale activiteiten denkt, wat zou het fijn zijn om dit te skippen en lekker te gaan blowen en gamen, dan heeft de verslaving toch echt negatieve effecten op je manier van doen. Als ik een dag vrij ben is het eerste wat ik doe een kop koffie en een damper opsteken, wat dan de hele dag doorgaat zodat er uiteindelijk niets uit je vingers komt. Hierdoor eet ik slecht en ben de afgelopen tijd flink afgevallen. Daarnaast ben ik ook heer en meester geworden met voor de gek houden van alles en iedereen, vooral mezelf. Je maakt jezelf wijs dat je leven leuker is met blowen en dat je geen probleem hebt. Een keer in de zoveel tijd was ik er zo klaar mee dat ik stopte en niet een week, maar echt maanden achtereen. Maar door sociale contacten kom ik toch weer in aanraking ermee en vaak heeft dat te maken met het saai effect zoals ik al zei. Ik kom dan weer in aanraking met andere soorten drugs. Dit druggebruik heb ik al sinds jaar en dag wel onder controle, maar als er eenmaal een nakkie of unit naar binnen is komt er een oncontroleerbare drang om te roken. Aangezien ik sinds 2000 al niet meer rook en ik sigaretten echt smerig vind begint het dan weer met stuff. Door de synthethici is de drempel weg en moet er gerookt worden. Meestal vind ik die eerste high na lage tijd helemaal niet fijn, maar de drang naar die klap in mn longen met een goeie hijs is te groot. Na die eerste keer weer sluipt het er langzaam weer in en rook ik vaker stuff, waarna ik gewoon weer op de wiet overstap en vroeg of laat weer op minstens 50 euro per week zit. De conclusie zou dus moeten zijn nooit meer drugs nemen en dan komt dus alles goed.... Helaas is dat makkelijker gezegd dan gedaan... In mijn sociale kring is drugs een redelijk gemeengoed. Dat betekent dat er een nieuwe sociale kring moet worden opgebouwd van mensen die dit niet doen of mensen die in dezelfde situatie zitten zodat je elkaar kan steunen in zwakke tijden. Helaas blijkt het lastig om een nieuw sociaal netwerk op te bouwen, waar blowen ongetwijfeld een negatieve invloed op uitoefent. Daarom overweeg ik heel serieus om hulp te zoeken. Alleen ik zit niet te wachten op een opname of kliniek waar je een maand in verdwijnt. De detoxperiode heb ik zelf al meerdere malen doorstaan. Het gaat om de vervolgperiode waarin je voorgoed een nieuw leven opbouwt zonder wiet. Daarom was ik heel blij om te lezen dat mijn problemen heel herkenbaar zijn en dat er meer mensen zijn hier die precies met hetzelfde worstelen.
Zijn er hier mensen die wel hulp gezocht hebben en het wel juist zouden aanraden of juist andere manieren hebben gevonden? Ik ben het zo zat dat er iets is wat mijn leven zo beheerst...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Daan111 op zaterdag 1 februari 2014 om 22:24:
Vandaag heb ik ook besloten om te stoppen met blowen

Ben precies 1 week gestopt met het roken van wiet. :cheer:

Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 januari 2014 om 02:29:
Ben sinds Zaterdag gestopt met het roken van wiet.
Ik rookte het sinds mijn 15e,en zat zeker op een gemiddelde van 5 joints per dag met uitschieters hier en daar.
Wiet is altijd een belangerijk onderdeel geweest in mijn leven,en ik merk dat het mij heeft afgestompt in het dagelijkse leven.
Want wanneer ik klaar ben met werken ben ik nuchter en praat ik de oren van je kop.
Na het roken van een dikke joint,komt er daarna geen woord meer uit en wil ik alleen chillen.
De eerste paar dagen was redelijk makkelijk,maar nu begin ik toch wel moeite te krijgen.
Heb de laatste nacht flink raar liggen dromen,en werd met koud zweet wakker.
Ik begin me heel onrustig te voelen,en soms word ik een beetje duizelig.

Ook nu kom ik niet in slaap,het lijkt wel of mijn hersenen op volle toeren aan het draaien zijn.
Om half 7 gaat mijn wekker weer af,en ik weet nu al dat er van slapen niks terecht gaat komen.
Als dit zo blijft doorgaan,denk ik niet dat ik het ga redden.
Opzich wel zwak,maar ik denk dat ik nu eenmaal een verslavend karakter heb ofzo.
Maar ik heb nu voor het eerst het gevoel dat ik het met blowen wel heb gehad,en dat ik mijn leven terug wil zonder elke dag stoned te zijn.
Ook om financiele reden wil ik echt doorzetten nu,maar bijna heel mijn vriendenkring blowt

Gaat steeds beter,kan weer redelijk slapen.
Rook nog wel sigaretjes(iets meer als normaal maar ja)maar probeer binnekort ook te minderen.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 januari 2014 om 17:37:
Ja,ben toch echt wel aan het afkicken.
Maar godverdomme,de wiet van tegenwoordig(vanwege het hoge THC gehalte)is ook zo opgefokt.
Kan nooit gezond zijn,vooral soorten als amnesia is echt geen softdrugs meer.
Ben ook niet zo groot,dus bij mij is het sowieso heftiger.

Uitspraak van Daan111 op zaterdag 1 februari 2014 om 22:24:
Blowen is belangrijker dan wat dan ook dan dat is gewoon ziek. Als je tijdens gezellige sociale activiteiten denkt, wat zou het fijn zijn om dit te skippen en lekker te gaan blowen en gamen dan heeft de verslaving toch echt negatieve effecten op je manier van doen. Als ik een dag vrij ben is het eerste wat ik doe een kop koffie en een damper opsteken, wat dan de hele dag doorgaat zodat er uiteindelijk niets uit je vingers komt.

Ging bij mij ook zo,is gewoon een mentale verslaving.
Merk het financieel ook nu,hele week geen wiet gekocht.

Doorzetten,en veel sterkte(y)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 1 februari 2014 om 22:34:
Merk het financieel ook nu, hele week geen wiet gekocht.

Financieel is voor mij de minst grote drijfveer, al zou het mij zo 200-300 euro per maand schelen. Maar het gaat mij om het feit dat mijn hele leven er door wordt geobsedeerd. Zijn er ook mensen hier die niet roken en gestopt zijn met blowen? Ik lees hier dat iedereen meer gaat roken, maar ik rook niet meer en wil daar ook zeker niet weer mee beginnen....

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Daan111 op zondag 2 februari 2014 om 21:21:
Maar het gaat mij om het feit dat mijn hele leven er door wordt geobsedeerd

Ja was bij mij ook zo.

Uitspraak van Daan111 op zondag 2 februari 2014 om 21:21:
Zijn er ook mensen hier die niet roken en gestopt zijn met blowen?

Heb het roken overgehouden aan het blowen.
Ben eerst met blowen begonnen,en verslaafd geraakt aan nicotine omdat ik tabak door me joint heb gedaan.
Geloof me dat stoppen met roken moeilijker is dan stoppen met blowen.
Maar goed,zoek jij maar iemand die niet rookt dan what ever:/
Snap niet wat dat er uiteindelijk mee te maken heeft.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ben een weekje gestopt ,gister weer begonnen , en het bevaltme prima
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 2 februari 2014 om 21:32:
Heb het roken overgehouden aan het blowen.
Ben eerst met blowen begonnen,en verslaafd geraakt aan nicotine omdat ik tabak door me joint heb gedaan.
Geloof me dat stoppen met roken moeilijker is dan stoppen met blowen.
Maar goed, zoek jij maar iemand die niet rookt dan what ever:/
Snap niet wat dat er uiteindelijk mee te maken heeft.

Ik bedoelde dat velen het blowen vervangen door meer te gaan roken en dus bij drang naar blowen een peuk gaan roken. Ik hoopte dat iemand me een tip kon geven oid...
Waarschuw beheerder
+2
Ik blow nu al zo'n tien jaar, zo voorbij gegaan, zonder er ooit erg in gehad te hebben. De laatste 2 jaar totaal anti-blowen maar ik doe het nog steeds :) Het is echt een strijd tussen geweten en hebzucht. Ik kan dagenlang (buiten het werk om) alleen zitten, thuis, in de auto, de shop of bij blowende vriendjes thuis. Elke keer weer -zodra ik er aan begin- knaagt mijn geweten, dat is best lastig als je er minstens twee max vier op een dag rookt zonder dat iemand (uitgezonderd een mannetje of tien) weet dat ik 'eraan zit' . Praat vaak in mezelf van: 'ach jongen, maakt jou het uit, morgen/volgende week/volgende maand stop je wel. Wees blij dat je niet aan andere rommel zit (hd) zoals bepaalde vrienden van me.' Dat soort excuses lul ik mezelf dag in dag uit in, om depressief van te worden. Maar ik heb mezelf een target gezet. Na twee serieuze stoppogingen (minstens 5 maanden) ben ik er nu zo door en door klaar mee... ik wil schoon, fit, vitaal zijn en Leven.. Niet thuis onder de afzuiger hangen en zeggen tegen mensen die van me houden dat ik ' druk ben' , en dat al jaren. Ik haat dat leven. Aanstaand weekend zal ik me 'helemaal' de t*ring in blowen, zoals ze hier in de regio zeggen en dan maandag is de doomday, het begin van nachtmerries en tripmomenten maar ik ben er klaar voor. Het is nu half 1 's avonds, vrijdagmorgen, en wat ga ik doen? Ik ga niet naast mijn schatje liggen (die ik niet heb), maar ik rol nog een dikke, terwijl ik al dertig keer in mezelf zei: ' het is genoeg voor vandaag'. Leuk he? Zo'n verslaving. Can't wait for Monday. Nog iemand die stopplannen heeft of net begonnen is hier?
Waarschuw beheerder
+1
Arnhem, ik weet precies wat je doormaakt. Blowen is meer geestelijk dan lichamelijk verslavend en je maakt jezelf alleen maar wijs dat je het nodig hebt. Ik rook al 2 x zo lang als jij elke dag en ben inmiddels alweer een week gestopt. Wonder boven wonder valt het dit keer alles mee. Geen dromen nog, wel veel zweten en heel erg duf/moe nog. Mocht je het moeilijker vinden zorg dat je er niet mee geconfronteerd wordt in het begin tot je lichamelijke verslaving weg is. Want wat brengt t blowen je nou eigenlijk? Helemaal NIETS!! Je wordt n apatische asosociale junk van blowen. Je mag dan wel niet hoeven stelen en je kan er gewoon mee werken, maar voor de rest heeft het toch alle andere symtomen van het junkschap. Slecht eten, liegen tegen jezelf en anderen. Zorg dat je n afleiding hebt, ik ga veel sporten nu en gezond eten en lekker vroeg naar mn mandje elke dag. Ik hoop dat het jou ook lukt want het leven is veel leuker als je niet stoned bent!! Al die losers hier die zeggen dat ze nog steeds blowen snappen geloof ik niet waarom dit forumonderwerp is aangemaakt en komen daar ooit nog wel eens achter. Jammer dat ik daar pas na meer dan 20 jaar elke dag blowen achter ben! Zorg dat jij het 2 x zo snel door hebt gast, doe het voor jezelf!! Laat maar weten hoe t gaat, wie weet kunnen we elkaar scherp houden om van die troep af te blijven. Het is echt niet beter dan hd dat maak je jezelf alleen wijs... Gr van collega junk.
Waarschuw beheerder
Ik heb een keer een avond meegemaakt met blowen, mensen. Ik zal het proberen te beschrijven, het is echt kneitervaag. Het begon zo; ik en mijn maten hadden afgesproken om een avond goed te blowen dus wij Amnesia van een shop in Breda gehaald (de baron). Wij lekker blowen, eerst met zijn allen in de auto zodat we een blue (green) box kregen, je ademt dan dus constant wiet in. Helemaal waus werd ik daarvan net als dat mijn vrienden dat werden. Ze vertellen me altijd dat ik echt een vaag/ ander figuur ben als ik skaffa ben. Dus op een gegeven moment reden we naar een bos om daar met zn allen te gaan blowen buiten omdat we echt helemaal kapot gingen zoveel rook, dus wij naast de auto blowen op een parkeerplaats. Op een gegeven moment vond ik het echt niet tof meer en ging ik allemaal gekke dingen denken en zien. Ik stond tegen de achterkant van de auto en ik dacht dat heel de wereld schudde, dus ik roepen van wtf jongens er is een aardbeving, hun lachen, ik helemaal gek worden want dacht dat we dood gingen ofzo. Toen keek ik achterom en zat een maat van mij de auto voor en achteruit te rollen met zn gekke kop, helemaal skaf wastie ook. Toen dat gebeurd was liep ik weg maar ze riepen mij en ik ging terug, ik voelde me nog steeds niet tof. Toen gingen we in een kringetje staan en allemaal richting elkaar schoppen en dan MWIIHH roepen op zo'n hoge piepstem, echt wazig weer. Toen zei ik op een gegeven moment laten we naar huis gaan, dus de kerel die reed bracht me naar huis. Toen ik in bed lag (ja dit word het vaagste) kreeg ik het flink warm, echt het leek net alsof ik kookte of iets, niet tof. Als ik mijn ogen dicht deed dan zag ik homer simpsons trollkop rondvliegen in mijn ogen en ik ging constant door een of andere tunnel. Op een gegeven moment werd ik helemaal gek van de hitte en het werkte ook niet als mijn dekens er af waren, toen ik aan het einde van mijn bed keek zag ik de duivel op mijn bed zitten, ik werd heel bang en keek hem alleen maar aan. Toen ik dat had gezien ben ik naar beneden gelopen om een mes te halen om mezelf iets aan te doen, ik natuurlijk weer teruggelegd want ik ben hartstikke blij met mijn leven. Alleen op dat moment was ik dus een heel ander persoon. Toen ik weer terug in bed lag werd ik weer gek en was mijn gezichtsveld aan de bovenkant groen en aan de onderkant rood in het midden was het gewoon 'normale' kleur en dat werd alsmaar kleiner, ik werd steeds gekker en dacht er weer aan om dat mes te halen. Toen ben ik maar gaan liggen, had het nog steeds heet, maar ik viel in slaap gelukkig. NOOIT MEER WIET. Het maakt me echt gestoord.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van RawManiac op zondag 16 februari 2014 om 21:32:
Ik heb een keer een avond meegemaakt met blowen, mensen. Ik zal het proberen te beschrijven, het is echt kneitervaag. Het begon zo; ik en mijn maten hadden afgesproken om een avond goed te blowen dus wij Amnesia van een shop in Breda gehaald (de baron). Wij lekker blowen, eerst met zijn allen in de auto zodat we een blue (green) box kregen, je ademt dan dus constant wiet in. Helemaal waus werd ik daarvan net als dat mijn vrienden dat werden. Ze vertellen me altijd dat ik echt een vaag/ ander figuur ben als ik skaffa ben. Dus op een gegeven moment reden we naar een bos om daar met zn allen te gaan blowen buiten omdat we echt helemaal kapot gingen zoveel rook, dus wij naast de auto blowen op een parkeerplaats. Op een gegeven moment vond ik het echt niet tof meer en ging ik allemaal gekke dingen denken en zien. Ik stond tegen de achterkant van de auto en ik dacht dat heel de wereld schudde, dus ik roepen van wtf jongens er is een aardbeving, hun lachen, ik helemaal gek worden want dacht dat we dood gingen ofzo. Toen keek ik achterom en zat een maat van mij de auto voor en achteruit te rollen met zn gekke kop, helemaal skaf wastie ook. Toen dat gebeurd was liep ik weg maar ze riepen mij en ik ging terug, ik voelde me nog steeds niet tof. Toen gingen we in een kringetje staan en allemaal richting elkaar schoppen en dan MWIIHH roepen op zo'n hoge piepstem, echt wazig weer. Toen zei ik op een gegeven moment laten we naar huis gaan, dus de kerel die reed bracht me naar huis. Toen ik in bed lag (ja dit word het vaagste) kreeg ik het flink warm, echt het leek net alsof ik kookte of iets, niet tof. Als ik mijn ogen dicht deed dan zag ik homer simpsons trollkop rondvliegen in mijn ogen en ik ging constant door een of andere tunnel. Op een gegeven moment werd ik helemaal gek van de hitte en het werkte ook niet als mijn dekens er af waren, toen ik aan het einde van mijn bed keek zag ik de duivel op mijn bed zitten, ik werd heel bang en keek hem alleen maar aan. Toen ik dat had gezien ben ik naar beneden gelopen om een mes te halen om mezelf iets aan te doen, ik natuurlijk weer teruggelegd want ik ben hartstikke blij met mijn leven. Alleen op dat moment was ik dus een heel ander persoon. Toen ik weer terug in bed lag werd ik weer gek en was mijn gezichtsveld aan de bovenkant groen en aan de onderkant rood in het midden was het gewoon 'normale' kleur en dat werd alsmaar kleiner, ik werd steeds gekker en dacht er weer aan om dat mes te halen. Toen ben ik maar gaan liggen, had het nog steeds heet, maar ik viel in slaap gelukkig. NOOIT MEER WIET. Het maakt me echt gestoord.

Je had ook wel erg veel gesmoked.
Waarschuw beheerder
ja dat klopt zeker, dit is ook wel mijn ziekste verhaal, maar als ik normaal blow ga ik ook allemaal psychisch nadenken, vind het niet meer leuk man.

Waarschuw beheerder
+1-1
:smoke: ik blow al 36 jaar en ik ga d'r nog ff NIET mee stoppen (Y)

Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van RawManiac op zondag 16 februari 2014 om 21:45:
ja dat klopt zeker, dit is ook wel mijn ziekste verhaal, maar als ik normaal blow ga ik ook allemaal psychisch nadenken, vind het niet meer leuk man.

Stoppen is altijd goed. (Y)
Waarschuw beheerder
-1
Ik blow nu al 2 á 3 jaar bijna elke dag. Maar zodra ik savond's voor 9 uur geen joint heb gedaan heb ik last van misselijkheid en koppijn en dit gaat gewoon altijd zo. Ik heb al eens proberen te stoppen maar het lukt me gewoon niet het geeft me een fijn gevoel en ik ben weg van alle stress. Iemand die ook hier last van heeft? En hoe stop ik met blowen?
Waarschuw beheerder
+3
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 16 februari 2014 om 21:47:
:smoke: ik blow al 36 jaar en ik ga d'r nog ff NIET mee stoppen (Y)

Vandaar dat je profiel eruit ziet als een 16 jarige.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van LanaUnavailable op maandag 17 februari 2014 om 18:48:
En hoe stop ik met blowen?

Meest effectieve manier is om geen joint meer op te steken.
Er staan in dit topic ook verhalen van mensen die al 20 jaar iedere dag blowen en met succes zijn gestopt, dan moet jij ook wel kunnen stoppen als je ''nog'' maar 3 jaar blowt ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van LanaUnavailable op maandag 17 februari 2014 om 18:48:
Ik heb al eens proberen te stoppen maar het lukt me gewoon niet het geeft me een fijn gevoel en ik ben weg van alle stress. Iemand die ook hier last van heeft?

Herken dit wel ja. Ik vraag me echter af of het blowen wel die probleem is. Als het de stress is die je doet grijpen naar middelen zou je de oorzaken van die stress eerst eens moeten aanpakken, denk ik dan.