Partyflock

Forumonderwerp · 899959
5 volgers · 71622x bekeken
Waarschuw beheerder
De Nintendo Wii, oktober/november 2006
[img width=597 height=480 cacheid=0013e0020003040bb52749891a0190df8c]http://www.fz.se/bildarkiv/images/Wii/wii_5.jpg[/img]

..IBM heeft een bericht de deur uit gedaan die de lanceerdatum van de Wii wel eens zou kunnen vervroegen. Volgens IBM worden de Broadway chips, die speciaal gemaakt zijn voor Nintendo's Wii al sinds juli verscheept...
..Volgens speculaties zou de WII zelfs de handel in gaan nog voor de voorlopig lanceerdatum in oktober dit jaar.
Wanneer we de Broadway processor van de Wii en de Gekko processor van de GameCube naast elkaar zetten, meent IBM dat de Wii chip meer dan 20% zuiniger is en daarbij flink meer presteert dan de Gekko. Deze performance en energiewinst is onder meer behaald door een 'optimalisatie', meer wilde Nintendo er niet over kwijt...
Verder berichtte Nintendo gisteren dat het rond de zes miljoen systemen naar detailhandelaren zal verschepen in de hele wereld tussen de lauch in het vierde kwartaal van 2006 tot eind maart 2007.

Specs
In plaats van steeds meer van hetzelfde, alleen dan net iets mooier opgepoetst, komt Nintendo met een ware revolutie op gaming gebied! De hele spelbesturing wordt omgegooid en wordt veel logischer, interactiever en leuker. Er is jaren lang goede research gepleegd naar motion sensors en hun toepassing in controllers. Ook mensen die bepaalde games links lieten liggen wegens hun moeilijke besturing worden nu aangezet tot gamen.

Cpu: IBM Broadway 729mhz (geruchten, ik verwacht meer)
Gpu: Ati hollywood
internet: Draadloos WiFi en altijd op internet, zelfs als de console in slaapstand is. Dit levert nieuwe mogelijkheden voor massive online spellen en spellen als the sims, aangezien je character "doorleeft" 24/7.
controller: draadloos en detecteert élke beweging. Kan tevens geluid maken voor leuke effecten bij het herladen van een gun of het afschieten van een pijl (waarbij je de pijl dus letterlijk van je hand af hoort vliegen)
Case:Grootte van 2 dvd doosjes tegen elkaar, superklein dus en supergaaf vormgegeven. Verkrijgbaar in meerdere kleuren.
[img width=310 height=500 cacheid=00015b8c0003040c52f427171a0190df8c]http://static.flickr.com/47/143893451_94e53be6d8.jpg[/img]
[img width=500 height=374 cacheid=00015b8d0003040d9cffb6f21a0190df8c]http://www.cubed3.com/media/2006/e3/mrt/wiihardwaree3k16.jpg[/img]

Prijskaartje
Winst wordt bij Nintendo pas gemaakt op de games zelf, het apparaat zelf zal niet meer gaan kosten dan 250 dollar! Aangezien de ps3 bij de launch resp. 499(20gb) en 599(60gb)dollar gaat kosten kan men voor hetzelfde geld één Wii PLUS één Xbox360 kopen..

Demo's en ingame beelden die de moeite waard zijn

Wii controller voor action shooters en zwaard vechten

E3 Demo

Super mario Galaxy

Games op de WII
Een overzicht met alle launchtitels

Handige links op een rijtje

Officiele Wii homepage
Alles over de WII (up to date) op IGN
www.blackwii.nl
laatste aanpassing door een beheerder
Waarschuw beheerder
ik ben nogal huiverig met bestellen eigenlijk.. ik wil eerst zien of er ditmaal een bredere range aan spellen uitkomt.. ik amuseer me honderden uren met mario etc maar ook ik wil afwisseling. Ook moeten de graphics te pruimen zijn, niet dat ik een graphicshoer ben (en ja ik ken de visie van big N) maar na een paar weken let je niet meer op de controller maar wil je ook games die goed zijn afgewerkt en met de tijd mee kunnen gaan. Gelukkig heb ik goeie hoop :)

minpuntje

- niks bekend over de horsepower van de Wii.. nu lijkt 250 goedkoop maar als je er een getunde GC voor terugkrijgt met crappy graphics en pop ups.. dan vergaat me de zin:)
- we weten dus nog steeds niet of we nu wel als volwaardige gamers gezien worden en complete range aan spellen krijgen aangeboden (en in grote aantallen).

pluspunten
+ WiFi sleep mode zodat je character eigenlijk 24/7 door kan leven in een online wereld
+ prijs
+ berichten over games die nu eindelijk ook op de N gaan verschijnen.

Waarschuw beheerder
De wii heeft in ieder geval al meer launchtitels dan microsoft vorig jaar had en qua verschillende games zit t ook wel snor denk ik
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Skippiebal op zondag 8 oktober 2006 om 13:05:
Ook moeten de graphics te pruimen zijn, niet dat ik een graphicshoer ben (en ja ik ken de visie van big N) maar na een paar weken let je niet meer op de controller maar wil je ook games die goed zijn afgewerkt en met de tijd mee kunnen gaan. Gelukkig heb ik goeie hoop

hm, na 5 min spelen boeien jou die graphics dan nog?

heb meer plezier met bijv. 2d zelda's dan met call of duty 2 ;o

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Skippiebal op zondag 8 oktober 2006 om 13:05:
ik ben nogal huiverig met bestellen eigenlijk

ik niet.. kon m bestellen zonder verplichtingen/aanbetalingen..

;) maar heb m wel zodra die er is (als ik wil) :D

Waarschuw beheerder
me 2

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 7 oktober 2006 om 21:34:
600 euro nu, athans je kon er veel meer mee doen, sony launch prices zijn altijd duur.

Reken uit...

Launchprijs XBOX 360 excl. Blu-ray was 400? euro, de externe blu ray voor de 360 kost 200 euro...

dat maakt 600 euro,

Even duur als een PS3... die standaard al een blu-ray speler heeft.

Ik denk dat de Wii voor de fun-spelers veel gaat bieden, maar voor graphics-hoeren gaat het denk ik niet veel aan worden.

Dus Nintendo is gewoon uber goedkoop, maar bied daarbij ook minder qua prestatie als de 360 en de PS3

Waarschuw beheerder
Ik wilde eerst alleen voor de Wii gaan..

Maar zoals eerder gezegt: Het gaan om de titels die ervoor uitkomen die tellen

En ik vind Assasin's Creed / GTA4 / BioShock / Gears Of War zeker de moeite waard lijken..

En dan komt er ook nog een Banjo game naar de 360..

Ik ben dan wel geen
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 oktober 2006 om 10:28:
graphics-hoer

maar ik ga toch een 360 erbij halen als de Revisie uitkomt ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 oktober 2006 om 11:21:
maar ik ga toch een 360 erbij halen als de Revisie uitkomt

Same here.

Wii staat in bestelling en die 360 komt er ook nog :P

Waarschuw beheerder
externe blu ray voor de 360 kost 200 euro...

hd dvd

maar bied daarbij ook minder qua prestatie als de 360 en de PS3

meer prestatie op een ander vlak

Uitspraak van Richard :yes: op dinsdag 10 oktober 2006 om 12:13:
Wii staat in bestelling en die 360 komt er ook nog

denk bij mij ook wel om resident evil 5

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 oktober 2006 om 16:30:
resident evil 5

die was ik vergeten te noemen ^^

Waarschuw beheerder
hd dvd

Dat zeg ik, ging ook meer om de prijs dan om het product zelf :)

meer prestatie op een ander vlak

doel je op de gameplay?

dat noem ik namelijk niet echt prestatie...

prestatie vind ik de snelheid/grafische mogelijkheden van de machine

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 oktober 2006 om 08:36:

Nintendo heeft waarschijnlijk de hoogste Fun-Factor icm. Gameplay ;)

Grafisch zal de Ps3 schat ik niet VEEL beter zijn als de X360.. (kan het maybe wel beter.. maar programmering zal wel weer moeilijker zijn etc..)

Waarschuw beheerder
Je koopt een wii niet voor de graphics maar voor de gameplay

vooral als mensen je zien staan zwaaien voor de tv als ze langs je huis lopen super toch !

ik heb hem geordered bij dimplus.nl alleen nog geen aanbetaling gedaan die komt nog :)

8 dec al vrij genomen + bier koud :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 oktober 2006 om 08:36:

tja, dat is er nou eenmaal in gegraveerd omdat in het verleden het enigste wat de consoles deden de graphics oppoetsen waren (voornamelijk)...

denk dat in de toekomst meer dingen gaan veranderen dan alleen graphics
zo zie ik met de volgende generatie consoles een onderdeel wel komen met lucht, geur ed. bij de console

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 oktober 2006 om 11:45:
k heb hem geordered bij dimplus.nl alleen nog geen aanbetaling gedaan die komt nog

ik hoefde geen aanbetalign te doen ik heb em weliswaar in de winkel van dimension plus gereserveerd maartoch
Waarschuw beheerder
:( nog geen geist
Waarschuw beheerder
donateur
8 dec al vrij genomen + bier koud

dat is ook mijn streven :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van radic op woensdag 11 oktober 2006 om 14:09:
nog geen geist

Waarschuw beheerder
Uitspraak van radic op woensdag 11 oktober 2006 om 13:21:
tja, dat is er nou eenmaal in gegraveerd omdat in het verleden het enigste wat de consoles deden de graphics oppoetsen waren (voornamelijk)...

denk dat in de toekomst meer dingen gaan veranderen dan alleen graphics
zo zie ik met de volgende generatie consoles een onderdeel wel komen met lucht, geur ed. bij de console

Controllers zijn elke generatie nog veranderd.. fijner vasthouden.. meer knopjes.. betere/meer drukgevoeligheid..

En geur? dan pas ik bij RE7...

Waarschuw beheerder
Je koopt een wii niet voor de graphics maar voor de gameplay

:yes:

En wat mij betreft gaat het met het gamen ook om de gameplay, de houdbaarheid van spelletjes. Dan kan een spel er nog zo mooi uitzien, maar als het geen gameplay heeft, dan houdt het gauw op.

En ook hier geen graphicshoer (prachtig woord!)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Jordy: Wat kost een pijpbeurt?

PS3/x360-Wannabe-Owner: 250 Gram GFX!! :[
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 oktober 2006 om 15:39:
En ook hier geen graphicshoer (prachtig woord!)

ik vind het wel gaaf dat het steeds mooier wordt maar tot op heden vermaak ik me prima met de huige generatie.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 oktober 2006 om 15:17:
Controllers zijn elke generatie nog veranderd.. fijner vasthouden.. meer knopjes.. betere/meer drukgevoeligheid..

knopjes en drukgevoeligheid zijn aanpassingen die eigenlijk geen vooruitgang boeken.

De Wii daarentegen is een andere manier van interactief een spel spelen. Ik kijk dan ook al uit naar de december maand :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Roelatie op donderdag 12 oktober 2006 om 15:56:
knopjes en drukgevoeligheid zijn aanpassingen die eigenlijk geen vooruitgang boeken.

dan zijn de Ps1 / Ps2 controllers identiek

Waarschuw beheerder
ik kan echt niet meer wachten..

zit elke dag even te kijken online of er nieuwtjes zijn! :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 13 oktober 2006 om 08:21:
elke dag even te kijken online of er nieuwtjes zijn

ja ik ook, maarja ik moet ook nieuwsposten op gamequarter.nl maargoed de laatste tijd post ik bijna alleen Wii-nieuwtjes de rest interesseert me niet zo
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 oktober 2006 om 15:30:
nog geen geist

:(:(
Waarschuw beheerder
correctie: wel binnen :p

niet super spel van eerste indruk maar dat verwachte ik al hehe

Waarschuw beheerder
Uitspraak van radic op vrijdag 13 oktober 2006 om 18:07:
correctie: wel binnen

Waarschuw beheerder
heb nu net die mensen in de eetzaal vergiftigd :p
opzich nog wel leuk spel maar vind de besturing en speelstijl beetje traag allemaal, das wel irritant

zat best te kutten met die kok, snapte eerst niet wat ik allemaal wel en niet kon posessen

Waarschuw beheerder
hmmz volgens mij ben je verder dan ik
Waarschuw beheerder
level 4 is et geloof ik
Waarschuw beheerder
k denk dat ik eens naar de Gameplay2006 ga om de Wii uit te checken.. http://www.gameplay.nl

Waarschuw beheerder
ik twijfel om naar de gameplay te gaan... enerzijds heb ik zo iets dat het wel vet is om als een van de eerste op zon ding te speleln..... maar an de andere kant heb ik zo iets van die 2 weekjes wacht ik ook nog wel fftjes af ipv in eindeloze rijen te staan om 10 min. te gamen... want geloof maar dat daar grote rijen zijn

Waarschuw beheerder
ik werk wel is in de jaarbeurs dus hmmzz meschien dat ik ff ga checken, en anders hopen dat ik vrij ben.
als je beveiliger een praatje ziet maken met de boothbabes ken ik dat wel is wezen ^^
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik denk dat ik hem gewoon in Japan koop. Kost ie omgerekend naar Euro's 175!

Waarschuw beheerder
moet je iedere keer spellen vanuit japan importeren want hij is niet regiovrij
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 16 oktober 2006 om 09:38:
moet je iedere keer spellen vanuit japan importeren want hij is niet regiovrij

volgens mij is dat gewoon een kwestie van een firmware update :D

Laten we het hopen.

Waarschuw beheerder
die 75 euro meer ken ik ook missen, ja in america cost die zo een 200+ euro, in europa 250 england meschein zelfs tegen de 275+ aangezien ze 180pond moeten betalen.

ik moet gewoon 1 van die dagen vrij hebben 25 of 26ste(aangezien dan vaak leuke meid op de jaarbeurs werkt ^^)(wel een sletje dat geilt op man in pak maja boeie)

ik neem aan dat de booth babes in NL niet van die belachelijke E3 regels hebben hehe, ut is tenslote nederland.

maja ik ben ff naar de rai, hat slechte timming om wat aan me baas te vragen mag meteen werken :(

Waarschuw beheerder
ik begin geist wel vet te vinden... wel coole dingen hebben ze gedaan met dat geest zijn enzo ... op een gegeven moment kom je in de vrouwen douche en dan kun je in de de spiegel overnemen en de douche kop om die naakte wijven vies bang te maken :respect: ook cool is dat in één van die kluizen daar het pak van Samus ligt (van metroid)
Waarschuw beheerder
ye heb hem net uitgespeeld

dat overnemen is wel erg leuk allemaal, maar zitten ook stukken bij dat je hele tijd aan het schieten ben
dat is gewoon erg saai, hadden ze veel meer moeten verminderen

Waarschuw beheerder
heb je em nu al uitgespeeld??? fuuh
Waarschuw beheerder
ye niet zo super groot :p

en zo moeilijk is het nou ook weer niet hehe
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van radic op maandag 16 oktober 2006 om 18:50:
ye niet zo super groot

en zo moeilijk is het nou ook weer niet hehe

rezpect the skillz!

Waarschuw beheerder
is dat spel ergens goedkoop verkrijgbaar ofzo?
Waarschuw beheerder
de gameplay

Gameplay is een woord wat al die nieuwe gamers niet kennen :no:

Willen alleen mooie beelden zien :looser:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 17 oktober 2006 om 13:09:
is dat spel ergens goedkoop verkrijgbaar ofzo?

was via 4500 sterren op de nintendo website te krijgen

Waarschuw beheerder
ah bah daar kom ik al jaaren niet meer
Polarium Advance 4200 punten hmzz
denk dat ik me punten maar weer is moet spaaren heb er zeker zo een 2k weggegooit
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik kom elke dag op nintendo.nl, elke keer 5 sterren :P
heb aardig wat gespaard daarmee laatste jaren hehe

Waarschuw beheerder
ik koop de laatste jaren het meerendeel nintendogames en bezoek de site elke dag dus ik heb ook wel veel sterren meestal

Waarschuw beheerder
laaste 3 jaar niet gedaan, beetje vergeten :(