Partyflock

Forumonderwerp · 898524

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

dit is voor de mensen waar we net een discussie mee hadden..

Ja veel van ons dragen lonsdale.. nee niet iedereen loopt nog in een trainingspak..

maar als er mensen lopen en zichzelf gabbertje noemen en ze dragen lonsdale.. heb ik er geen probleem mee..

het is alleen zo jammer dat we altijd over 1 kam worden geschoren..

Ga je kisten poetsen ofzo :aai: SLOTJE !
Uitspraak van verwijderd op zondag 3 september 2006 om 22:28:
oh was je erbij dan???
in de vorige generatie was jij nog een zaadje

toen was ik al geboren en leefde ik al ja o:)

die wel heel goed kon zwemmen

dat schijnt anders zat je er niet he, maar je snapte wat ik bedoelde toch

Uitspraak van DRE :bier: op zondag 3 september 2006 om 22:27:
misschien jouw maar sommige dinge moet je gewoon ff uitprate

Leer eerst goed te schrijven en kom dan nog maar een keer terug wijsneus

wat gaat jou dat aan?

Kort lontje :looser:

Uitspraak van DRE :bier: op zondag 3 september 2006 om 22:30:
toen was ik al geboren en leefde ik al ja

nou je bent 16!!! kom op zeg
wel een beetje nadenken

Uitspraak van verwijderd op zondag 3 september 2006 om 22:30:
Ga je kisten poetsen ofzo SLOTJE !

dat lukt wel hoor..
Uitspraak van verwijderd op zondag 3 september 2006 om 22:23:
geef me is een goeie reden waarom niet?

als jij deze stelling uit kunt discussiëren op pf krijg je geld van me.

dat schijnt anders zat je er niet he, maar je snapte wat ik bedoelde toch

ach ja.. maar goed.. we moeten niet steeds alles met vroeger vergelijken.. hardcore is in een heel ander jasje gestopt..

en tsjah.. dat er nog een paar mensen rondlopen met trainingspakkies enzo.. ik vind het prachtig hoor.. maar ik ben meer opgegroeid met de nieuwe vorm van de hardcore ;)

denk dat we niet steeds moeten terugkijken..
Uitspraak van DRE :bier: op zondag 3 september 2006 om 22:27:
ik loop op maxies/legerbroe/bomber je kent het wel ik zoek nooit ruzie met ze nee maar veel mense (ook ''normale'')kijke je er wel vreemd op aan maar dat dede ze vroeger tege de vorige generatie gabbers ook al

Toen keken ze je aan omdat je anders was dan anderen, nu kijken ze mensen die "lonsdale dragen" aan op het feit omdat dat met rascisme geassocieerd word. Of het nu zo is of niet of het juist is om zo te denken of niet.
Leer eerst goed te schrijven en kom dan nog maar een keer terug wijsneus

nee ik ga rustig aan lopen typen hierzo:z
ga jij maar lekker een kantoorbaantje zoeken en daar je ABN oefene:P

Uitspraak van verwijderd op zondag 3 september 2006 om 22:33:
denk dat we niet steeds moeten terugkijken

hmm dan hebben we toch allebei een andere gedachten over.

Uitspraak van Alpha X op zondag 3 september 2006 om 22:31:
als jij deze stelling uit kunt discussiëren op pf krijg je geld van me.

ik hoef geen geld.. maarja.. zo gaat het ook niet lukken.. te weinig lui..

zullen we ahoy dan maar even afhuren :P
Uitspraak van (gele) Lifeline (gele) op zondag 3 september 2006 om 22:33:
kijken ze mensen die "lonsdale dragen" aan op het feit omdat dat met rascisme geassocieerd word.

gabbers werde vroeger ook vaak op rascisme geassocieerd terwijl dat helemaal niet zo was

Uitspraak van verwijderd op zondag 3 september 2006 om 22:34:
ik hoef geen geld.. maarja.. zo gaat het ook niet lukken.. te weinig lui..

zullen we ahoy dan maar even afhuren

:frusty: :looser:

Uitspraak van verwijderd op zondag 3 september 2006 om 22:34:
hmm dan hebben we toch allebei een andere gedachten over.

dat hebben we vast en zeker wel over meerdere dingen :) maarja.. dat is t leeftijdsverschil he
Uitspraak van verwijderd op zondag 3 september 2006 om 22:36:
maarja.. dat is t leeftijdsverschil he

ja sommige opoes hebbe zelfs de rolling stones nog meegemaakt denk ik :X:P

Uitspraak van DRE :bier: op zondag 3 september 2006 om 22:34:
gabbers werde vroeger ook vaak op rascisme geassocieerd terwijl dat helemaal niet zo was

hmm toch minder als nu! toen liepen er namelijk en ik spreek uit ervaring, een hoop buitenlanders op feesten. En nu kan ik ze op 2 handen tellen, juist omdat ze weg blijven.

Uitspraak van verwijderd op zondag 3 september 2006 om 22:36:
dat hebben we vast en zeker wel over meerdere dingen maarja.. dat is t leeftijdsverschil he

Dat denk ik ook
Uitspraak van DRE :bier: op zondag 3 september 2006 om 22:34:

Dan heb ik een andere tijd mee gemaakt.

Ik zou eens solliciteren voor een baan als lerares "geschiedenis gabber cultuur" ofzo mevrouw "ik het beter dan iemand die het meegemaakt heeft"
laatste aanpassing

Uitspraak van DRE :bier: op zondag 3 september 2006 om 22:37:
ja sommige opoes hebbe zelfs de rolling stones nog meegemaakt denk ik

en wat is daar mis mee!!!;) vind ik ook goed hoor, draai ze altijd als ik aan het schoonmaken ben:P

Uitspraak van DRE :bier: op zondag 3 september 2006 om 22:33:
nee ik ga rustig aan lopen typen hierzo
ga jij maar lekker een kantoorbaantje zoeken en daar je ABN oefene

Je hebt het over jezelf???

Uitspraak van (gele) Lifeline (gele) op zondag 3 september 2006 om 22:38:
Dan heb ik een andere tijd mee gemaakt

nee we sliepen toen allemaal toch!!

effe opnieuw opstarte.. brb
Uitspraak van verwijderd op zondag 3 september 2006 om 22:38:
en wat is daar mis mee!!!

was ff een voorbeeld
Je hebt het over jezelf???

jij bengint tog over je ABN
juist omdat ze weg blijven

ja das wel jammer maarja ze zijn voor mij gewoon welkom:)
Uitspraak van verwijderd op zondag 3 september 2006 om 22:39:
nee we sliepen toen allemaal toch!!

ach ja hij is nog jong, misschien leert die in de loop van de tijd eens te luisteren naar ervaringen van anderen!

Uitspraak van DRE :bier: op zondag 3 september 2006 om 22:42:
jij bengint tog over je ABN

????? Ikke nie begrijpeuh.... :/

Uitspraak van DRE :bier: op zondag 3 september 2006 om 22:42:
was ff een voorbeeld

jammer dat je niet verder las want ik zei het namelijk niet op een toon!!

Uitspraak van (gele) Lifeline (gele) op zondag 3 september 2006 om 22:42:
ach ja hij is nog jong, misschien leert die in de loop van de tijd eens te luisteren naar ervaringen van anderen

idd, misschien dat zijn ogen dan eens goed open gaan. Ach ja had ik toen ook last van:P
Uitspraak van verwijderd op zondag 3 september 2006 om 22:43:
????? Ikke nie begrijpeuh....

ik jouw ook niet:z
Uitspraak van verwijderd op zondag 3 september 2006 om 22:44:
jammer dat je niet verder las want ik zei het namelijk niet op een toon!!

ow en wat bedoel je daarmee???

mensen ik ga me kind te eten geven:D
kom straks nog wel even kijken als hij niet gesloten is

Uitspraak van DRE :bier: op zondag 3 september 2006 om 22:46:
ow en wat bedoel je daarmee???

verder lezen als als dat je neus lang is ;)
Uitspraak van verwijderd op zondag 3 september 2006 om 22:44:
Ach ja had ik toen ook last van

whehehe ik ook, ik neem het hem ook helemaal niet kwalijk.
Dat ze lonsdale dragende mensen aanzien voor racisten zal nooit veranderen!! Dat vooroordeel is er en gaat ook nie meer weg:S
wat me wel opvalt is dat hier de gasten van +- 16 worde afgezeikt omdat ze zogenaamd niets weten van de oude hardcore
maar als ik een oudere gabber tege komt vertelle ze juist zo trots als een pauw al hun ouwe gabber verhaaltjes tege mij:P

Uitspraak van verwijderd op zondag 3 september 2006 om 22:46:
mensen ik ga me kind te eten geven
kom straks nog wel even kijken als hij niet gesloten is

is goed hoor :) tot zo.. :)

Uitspraak van :woop: k!m !! op zondag 3 september 2006 om 22:49:
Dat ze lonsdale dragende mensen aanzien voor racisten zal nooit veranderen!! Dat vooroordeel is er en gaat ook nie meer weg

vind je dat niet een beetje jammer dan?
Dat ze lonsdale dragende mensen aanzien voor racisten zal nooit veranderen!! Dat vooroordeel is er en gaat ook nie meer weg

tenzij de lonsdale jongeren ook uitsterven net als de gabbers en dan opeens terugkomen met weer een nieuwe generatie:cheer:
Uitspraak van verwijderd op zondag 3 september 2006 om 22:51:
vind je dat niet een beetje jammer dan?

Tuurlijk wel. Ik draag zel geen lonsdale, maar ken er genoeg die het wel doen.

Uitspraak van DRE :bier: op zondag 3 september 2006 om 22:50:
maar als ik een oudere gabber tege komt vertelle ze juist zo trots als een pauw al hun ouwe gabber verhaaltjes tege mij

Een verhaal aanhoren is anders dan het zelf meemaken en jij gelooft dus alles wat er tegen je gezegd wordt?

Net zoals het vooroordeel dat iedere allochtoon een crimineel is en ontzettend fout... :/
Uitspraak van verwijderd op zondag 3 september 2006 om 22:54:
Net zoals het vooroordeel dat iedere allochtoon een crimineel is en ontzettend fout...

Dat klopt en zo zetten ze elkaar tegen zich op
Een verhaal aanhoren is anders dan het zelf meemaken

dat is wel zo
en jij gelooft dus alles wat er tegen je gezegd wordt?

ligt eraan wie of wat tege mij wat zegt maar ik geloof heus niet alles wat iedereen zegt hoor:D

tsjah en dat zal ook niet zomaar veranderen denk ik..

hey hardcore dj ga lekker een thee kransje houde als dit je niet boeit:z
daar kan je je slot op je mond houde:D

wel lief blijven hier ^^
Uitspraak van verwijderd op zondag 3 september 2006 om 23:03:
wel lief blijven hier ^^

owja hoor:aai:

mooi.. maar goed.. zo komen we er ook niet echt uit..

ik heb zelf om een slotje gevraagd zo komen we er toch niet uit..

toch bedankt voor iedereen die wel de moeite wou nemen om in discussie te gaan..

fijne avond nog.. :D
Artiest DanM
Uitspraak van verwijderd op zondag 3 september 2006 om 22:09:
het is alleen zo jammer dat we altijd over 1 kam worden geschoren..

Hier begint het al....;) jullie voelen jezelf zo snel aangesproken....en daar gaat het mis....
Er zijn altijd rotte appels in ons midden...:yes:
Zoals eerder gezegd....echte gabbers bestaan niet meer...:nee:

Gabber is dé jeugdbeweging uit de Jaren 90...we leven nu in een niuew millenium, met andere gebruiken...:yes:
Gabber staat ( bijna ) synoniem voor underground, wat is er underground aan parties die worden gehouden op locaties als Bob's Saloon?:9
een gebbar had manieren..:yes: had zelfs respect voor wat anderen dachten....
Waar zijn de locaties zoals vroeger? ik kwam regelmatig in de energiehallen in rotjeknor...helaas, in 96 dichtgegooit wegens een dode door drugs, ook kwam ik als jonge jongen nog wel eens in Parkzicht, maar op het moment dat ze trainingspakken verboden..( 97?) zocht ik mijn heil maar ergens anders...:9

Tuurlijk zullen er mensen zijn die zich tegenwoordig nog gabber noemen, maar dat kan helemaal niet...gabber is uitgestorven, in de LETTERLIJKE zin van het woord....vroeger liep ik als gabber met een AJAX shirt in rotterdam, niks aan het handje...TOTDAT er een stel megeualen waren die in rotterdam een feyenoord shirt ON STAGE in de fik staken...:\

Ook zag je op het hoogtepunt van MIJN gabbertijdperk mensen met een bomber en een NL vlaggetje rechts op de arm...( hmmm....waar zou dát nou voor staan???)
Dát was namelijk ook het omkeerpunt, tóen besloten DANO en FLAMMAN er wat aan te doen en een campagne te starten: house against hate! en toen ging het bergafwaards in mijn ogen...96/97 ben ik definitief uit de gabberscene gestapt en zocht mijn heil in een wat vriendelijkere muziekstroming....(Y)

een kleine geschiedenis les over het ECHTE gabberwezen, voor de geintereseerden onder ons...ik hoop dat ik de jaartallen nog een beetje weet...

Parkzicht...1989..( de huidige generatie gabbers zat nog in de proppeschieter van pa..;)) Dj ROb was hét gezicht van een nieuwe stroming, want men was toe aan iets nieuws...1 van de eerste echte gabbertracks ( in mijn oogjes dan) zou Dj Rob & MC Joe's - the beat is flown geweest zijn....
In 91 kwamen DJ Paul en Rob Fabrie met een track onder de naam LA STYLE 'James Brown is still alive, al claimde HOLY NOISE de eerste echte gabbertrack te hebben met James Brown is dead....:0
Toen is het balletje gaan rollen...echte gabber was UNDERGROUND, vinyl was zeer limited (1000-1500 per oplage!)
er kwamen meer labels met sublabels en hardcore werd kinda commercieel....
Echte Hardcore dj's waren Dano, Buzzfuzz, Prophet Gizmo, Waxxweazle, Darkraver ,Rob, Flamman, Neophyte en Dana...(Y) (L) mijn tijd.....
Mja...toen kwam de ommekeer....HAPPY HARDCORE...:( en daar hield het voor mij dan ook mee op...( met uiteraard een hoop andere redenen....:yes:

Wat ik probeer te zeggen is dat Gabber iets is uit de jaren 90....iets wat dood is tegenwoordig, in mijn ogen....net als je in de jaren 70 een stroming had die PUNK heette, das er nu ook niet meer....;)

Hoe je het noemt noem je het, maar kom niet met slappe argumenten aan die de ouderen onder ons toch simpel kunnen weerleggen aan de hand van bijna 10 jaar gabber-ervaring...

Gabber is dood...overleden, afgeslacht door gasten als HAKKûhBar....:[

Mja...my 2 cents....:flower:
tja het is idd onzin, maar het is nou eenmaal helaas zo :(
laatste aanpassing

Uitspraak van DanM op zondag 3 september 2006 om 23:09:
Hier begint het al.... jullie voelen jezelf zo snel aangesproken....en daar gaat het mis....
Er zijn altijd rotte appels in ons midden...
Zoals eerder gezegd....echte gabbers bestaan niet meer...

Gabber is dé jeugdbeweging uit de Jaren 90...we leven nu in een niuew millenium, met andere gebruiken...
Gabber staat ( bijna ) synoniem voor underground, wat is er underground aan parties die worden gehouden op locaties als Bob's Saloon?
een gebbar had manieren.. had zelfs respect voor wat anderen dachten....
Waar zijn de locaties zoals vroeger? ik kwam regelmatig in de energiehallen in rotjeknor...helaas, in 96 dichtgegooit wegens een dode door drugs, ook kwam ik als jonge jongen nog wel eens in Parkzicht, maar op het moment dat ze trainingspakken verboden..( 97?) zocht ik mijn heil maar ergens anders...

Tuurlijk zullen er mensen zijn die zich tegenwoordig nog gabber noemen, maar dat kan helemaal niet...gabber is uitgestorven, in de LETTERLIJKE zin van het woord....vroeger liep ik als gabber met een AJAX shirt in rotterdam, niks aan het handje...TOTDAT er een stel megeualen waren die in rotterdam een feyenoord shirt ON STAGE in de fik staken...

Ook zag je op het hoogtepunt van MIJN gabbertijdperk mensen met een bomber en een NL vlaggetje rechts op de arm...( hmmm....waar zou dát nou voor staan???)
Dát was namelijk ook het omkeerpunt, tóen besloten DANO en FLAMMAN er wat aan te doen en een campagne te starten: house against hate! en toen ging het bergafwaards in mijn ogen...96/97 ben ik definitief uit de gabberscene gestapt en zocht mijn heil in een wat vriendelijkere muziekstroming....

een kleine geschiedenis les over het ECHTE gabberwezen, voor de geintereseerden onder ons...ik hoop dat ik de jaartallen nog een beetje weet...

Parkzicht...1989..( de huidige generatie gabbers zat nog in de proppeschieter van pa..) Dj ROb was hét gezicht van een nieuwe stroming, want men was toe aan iets nieuws...1 van de eerste echte gabbertracks ( in mijn oogjes dan) zou Dj Rob & MC Joe's - the beat is flown geweest zijn....
In 91 kwamen DJ Paul en Rob Fabrie met een track onder de naam LA STYLE 'James Brown is still alive, al claimde HOLY NOISE de eerste echte gabbertrack te hebben met James Brown is dead....:0
Toen is het balletje gaan rollen...echte gabber was UNDERGROUND, vinyl was zeer limited (1000-1500 per oplage!)
er kwamen meer labels met sublabels en hardcore werd kinda commercieel....
Echte Hardcore dj's waren Dano, Buzzfuzz, Prophet Gizmo, Waxxweazle, Darkraver ,Rob, Flamman, Neophyte en Dana... mijn tijd.....
Mja...toen kwam de ommekeer....HAPPY HARDCORE... en daar hield het voor mij dan ook mee op...( met uiteraard een hoop andere redenen....

Wat ik probeer te zeggen is dat Gabber iets is uit de jaren 90....iets wat dood is tegenwoordig, in mijn ogen....net als je in de jaren 70 een stroming had die PUNK heette, das er nu ook niet meer....

Hoe je het noemt noem je het, maar kom niet met slappe argumenten aan die de ouderen onder ons toch simpel kunnen weerleggen aan de hand van bijna 10 jaar gabber-ervaring...

Gabber is dood...overleden, afgeslacht door gasten als HAKKûhBar....

Mja...my 2 cents....

bedankt DanM voor de moeite.. :D