Partyflock

Forumonderwerp · 895397

Waarschuw beheerder
Wie is ook een indigo of nieuwe tijds of kristal kind

Dit vond ik nog op het oude forum en vond niet dat het weg moest. Ik pas het even wat aan en zet het dan hierneer.

Er zitten inderdaad verschillen in deze 3 termen. Hieronder kun je een column leze die ik over dit onderwerp geschreven heb. Daarin worden deze 3 wat verder uitgelegd.

De indigokinderen.
De relschoppers die tegen het systeem aan schoppen. Ze proberen zoveel mogelijk om ver te krijgen. Ze openen onze ogen, misschien is het niet allemaal juist zoals de samenleving op dit moment is en vroeger was. Ze openen de weg voor de komende generaties.

Hoe herken je een indigokind? Je kunt in het lijstje hieronder kijken. Het is een beschrijving van kenmerken die allemaal bij indigo’s horen. Niet alles hoeft te kloppen, maar een groot deel wel. En een lijstje kan veel zeggen, maar indigo’s weten in hun hart, hun diepste innerlijk wie ze zijn en wat hun doel is. Sommige hebben een wake up call nodig en anderen weten het gelijk, al vanaf dat ze naar de aarde zijn gekomen.

1. sterke wil
2. geboren in 1978 of later
3. Headstron
4. creatief, met aristieke voorkeur voor muziek, juwelen maken, poezie enz
5. gevoelig voor verslavingen
6. oude ziel
7. Intuitief, mogelijk met een geschiedenis van het zien van engelen en dode mensen
8. Geisoleerd door agressief gedrag of juist naar binnen gekeerd
9. onafhankelijk en trots
10. Diepe behoefte om de wereld te helpen en dit groots aan te pakken
11. vlagen tussen weinig zelfvertrouwen en zich groots voelend
12. vervelen zich gemakkelijk
13. mogelijk de diagnose ADD/ADHD gekregen
14. rusteloos slapen, nachtmerries of moeite/ angst om in slaap te vallen
15. geschiedenis van depressie/ zelfs zelfmoord gedachtes en pogingen
16. Op zoek naar echte diepe en blijvende vriendschappen
17. Ze binden zich makkelijk met planten of dieren
18. Het kunnen echte relschoppers zijn, aangezien het hun doel is ons over alle systemen te laten twijfelen, ze zoveel mogelijk af te breken, zodat het voor de volgende generaties makkelijker wordt om in te leven. Denkend aan de nieuwetijds en vooral de kristalkinderen. Het kan ook zijn dat ze zich overgeven aan het systeem en hierbij erg ongelukkig zijn, meestal komen ze op een latere leeftijd alsnog uit hun schulp om te doen wat ze moeten doen.

Nieuwe Tijds Kinderen (NTK)
Na de indigo’s zijn de nieuwe tijds kinderen gekomen. Wat de indigo’s hebben afgebroken proberen zij weer in harmonie te brengen. Ze zijn een tussenbrug tussen de Indigo’s en kristalkinderen.

1. geboren vanaf 1986
2. hooggevoelig
3. veel huilen als baby
4. verrassend wijze uitspraken doen voor hun leeftijd
5. leven vanuit Eigen Wijsheid
6. emotionele benadering van de omgeving
7. gevoeligheid voor stemmingen van anderen, scherp aanvoelen van spanningen
8. reageren vanuit een sterk rechtvaardigheidsgevoel
9. druk of juist teruggetrokken gedrag
10. moeite met de motoriek
11. dromerig
12. origineel
13. sterk intuïtief
14. buitenzintuiglijke ervaringen
15. dyslexie of dyscalculie
16. voedingsintoleranties
17. ziektes, o.a. astma, huidaandoeningen, allergieën
18. sterke binding met de natuur
19. vegetarisme

Kristalkinderen
De volgende generatie zijn de kristalkinderen. Zij zijn hier om harmonie en vrede te brengen. Ons te laten zien dat we elkaar moeten respecteren en liefhebben.

1. Geboren 1995 of later
2. Bezitten grote ogen met een intensieve staar. Deze ogen laten een wijsheid ver boven hun jaren zien. Het lijkt alsof ze recht door je heen kijken
3. Hebben magnetischerende persoonlijkhedenHave magnetic personalities.
4. Are highly affectionate
5. Ze beginnen laat met praten in hun jeugd
6. Heel erg muzikaal, ze kunnen zelfs eerder gaan zingen dan gaan praten
7. Gebruiken thelepatie en zelf uitgevonden gebaren taal om te communiceren
8. Ze kunnen mogelijk de diagnose autisme of asperge krijgen
9. Are even-tempered, lief en liefhebbend
10. vergeven makkelijk anderen
11. Zijn hoog sensitief and empathetic
12. Zijn erg verbonden met de natuur en de dieren
13. helende krachten.
14. Zijn erg geintreseerd in kristallen en stenen
15. Discusieren vaak over engelen, gidsen en herinneringen van vorige levens.
16. Zijn uitzonderlijk artistiek en creatief
17. hebben een voorkeur voor vegetarische maaltijden en sappen voor het “normale eten”
18. Ze kunnen vreesloze ontdekkers en klimmers zijn met een verbazingwekkend gevoel voor balans.
19. Deze kinderen stralen ongelofelijk veel liefde en kracht uit.
20. Ze kunnen het met bijna iedereen wel goed vinden
21. Ze kunnen karakters van andere mensen over nemen, als ze een tijdje met hun opschieten
22. pikken makkelijk emoties van andere mensen op en kunnen hierdoor beinvloed worden

Of je nou een indigo, ntk, kristalkind of gewoon jezelf bent. Ons uiteindelijke doel is om er een betere planeet van te maken, waarin iedereen in vrede en harmonie met elkaar samen leven. Respect hebbend voor elkaar. En dat is iets waar we met zijn allen wel aan mogen werken

Bij welke groep je ook herkenning vind. Je blijft altijd nog dezelfde persoon, je bent voor die herkenning niet anders dan er naar. Er is maar 1 jij. Een groep bestaat uit verschillende individuen, één individu niet uit een groep.

hier een kleine uitleg voor de mensen
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ik bedoel ze weten wanneer al die planeten op een rij staan dus...
Waarschuw beheerder
Zolang je maar niet in 2012 gaat staan wachten op dat er iets externs gebeurd...want dan kan je lang wachten... 8)
Het is namelijk sowieso een verandering die innerlijk in de mens plaatsvind...
Je moet ook niet dat verwachten dat in 2012 opeens van het ene op het andere moment iets compleet veranderd is...
Het is namelijk een proces wat al een tijdje aan de gang is...dus het gaat geleidelijk aan die ontwikkeling...
In 2012 zou je eigenlijk gewoon terug moeten kijken naar het verleden en kijken of er in al die jaren tijd een (belangrijke) verandering heeft plaatsgevonden...
Kijk ook vooral naar jezelf dan...ben jij geleidelijk aan een ander mens geworden? Sta je anders in het leven? etc. :)

Waarschuw beheerder
uh maar ik dacht dat dan alle plantene op een rij stonden en dat die krachten nou ja etc etc.
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 9 februari 2007 om 00:21:
de overgang naar de vijfde dimensie

wat is dna de 5e dimensie?
Waarschuw beheerder
Naar mijn mening niet meer dan een compleet andere manier om in het leven te staan...heel wat (zelf)bewuster...
Zal ook zijn effect hebben op de omgang tussen mensen onderling en dergelijke...
Gewoon een (r)evolutie van de mensheid...maar dit keer op een radicaal andere manier...niet langer meer enkel een switch van de verpakking maar een totaal andere inhoud...

Waarschuw beheerder
hier de google site van de film van de secret

allemaal kijken

http://video.google.com/googleplayer.swf?docId=-7153285084873084783

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 9 februari 2007 om 11:10:
denk dat er geen eeeeene drol gebeurt. Er is ook een datum toch? niet dat dan blijkt dat het toch 2036 was.

Je moet ook denk ik geen vuurwerk aan de hemel verwachten. het is eerder een bepaald fijnstoffelijk proces wat gaande is. En dat is nu al lang bezig. We zijn er allang naar opweg. in 2012 zal het alleen wel eens een keer voltooid moeten zijn. Vanaf 21 december zullen we ons in de vijfde dimensie bevinden. Voor de eigenschappen van de vijfde dimensie raad ik je aan daar eens een boek over te gaan lezen of eens wat internetsites te raadplegen; is namelijk genoeg over te vinden. Beter dan ik het kan verwoorden iig waarschijnlijk.

Waarschuw beheerder
donateur
Killa B-> Waar gaat de film 'The Secret' eigenlijk over? Ik heb nog nooit iets over die film gehoord... :$

En is er ook een versie met ondertiteling? Ik ben nog steeds slecht in Engels.. 8)

Waarschuw beheerder
psyman de film de secret gaat over de power of our mind

je bent een eigen individu die met de kracht van de geest alles mogelijk maakt

er zijn drie dingen wat daar belangrijk in zijn

1. vraag
2. visualisatie
3. ontvangen maakt het tastbaar voor jezelf

verder kan ik er niet zoveel over zeggen voor mij is de secret al duidelijk ik weet wat de power of the mind kan

je bent wie je bent door middel van je denk patroon

zie het glas niet half leeg maar half vol

Waarschuw beheerder
donateur
Ow ok... ja daar heb ik eigenlijk nu onderhand wel genoeg over gezien en gelezen. :P Maar mocht er een Nederlands ondertitelde versie zijn dan wil ik wel even kijken (Y)

Zou trouwens wel goed zijn als dit alsnog bij Oprah wordt uitgezonden, aangezien dat heel veel kijkers over de hele wereld dan breikt.
Waarschuw beheerder
Het is wel bij Oprah uitgezonden!!! In The USA wij zien hier in Nl alleen maar Herhalingen van Oprah!!!!

Ergens wel logische toch je zou is op Oprah.com checken ik weet het niet maar misschien is er wel iets zoals uitzending gemist ofzo!!
Waarschuw beheerder
Wat ik persoonlijk minder vond aan The Secret in vergelijking met andere dingen die ik hier over heb gezien is dat ze naar mijn mening hier iets teveel de nadruk legden op geld en ander materialisme...
Kreeg er een te "amerikaans" gevoel bij om het zo maar even te zeggen... :p
Waarschuw beheerder
Hier volgen 10 van de nog 100 quotes uit de film:100 quotes from "The Secret", Law of attraction

1. We all work with one infinite power

2. The Secret is the Law of Attraction (LOA)

3. Whatever is going on in your mind is what you are
attracting

4. We are like magnets - like attract like. You become
AND attract what you think

5. Every thought has a frequency. Thoughts send out a
magnetic energy

6. People think about what they don't want and attract
more of the same

7. Thought = creation. If these thoughts are attached
to powerful emotions (good or bad) that
speeds the creation

8. You attract your dominant thoughts

9. Those who speak most of illness have illness, those
who speak most of prosperity have it..etc..

10. It's not "wishful" thinking.

Wil je ze alle honderd lezen check ff mijn eigen tekst!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Wat betrefd het Amerikaanse gevoel ben ik het helemaal met je eens! Aan de ene kant vind ik dat vreselijk maar aan de andere kant!

Het is wat je denkt en voeld! gelluk bestaat in deze verrotte materialistische wereld nou een maal grotendeels uit geld
maar in The Secret laten ze ook heel duidelijk naar voren dat alleen geld en materiaal het niet zijn!!!! Maar je crieert het helemaal zelf!
Je kan in grote lijnen de regiseur zijn van je eige film!!!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 20 augustus 2006 om 23:49:
Wie is ook een indigo of nieuwe tijds of kristal kind

ik heb vandaag te horen gekregen dat mijn dochter er eentje is. Natuurlijk vind iedere moeder haar eigen kind speciaal, maar Djanique is ook echt bijzonder..zo wijs voor der leeftijd..hele trekkende energie..zelfs vreemde mensen willen graag bij der fijn en haar aanraken (over der wang aaien..best vervelend af en toe ..:S )

maar ik heb het trouwens te horen gekregen op de paranormale beurs in zwolle..we hadden een aura-foto laten maken..en ze vertelde eerst dingen over haar die niemand kon weten alleen wij..daar geloof ik het ook echt :)

ze is ook paranormaal begaaft en ziet waarschijnlijk ook geesten..goede en slechte..dus ik maak me ook wel een beetje zorgen..dat ze nare ervaringen krijgt..en mischien trauma's ofzo iets! :(

Ook vertelde die vrouw dat ze het waarschijnlijk moeilijk op school krijgt..omdat ze anders is..en dan zullen de andere haar niet begrijpen :(

ze is ook een hele oude ziel en heeft erge dingen meegemaakt in haar vorige levens..

ook heeft ze veel innerelijk wijsheid en schoonheid..maar dat wist ik al ;P

heel interssant allemaal..ik ga de foto nog een keer door een andere auralezer laten lezen..kijken of die het zelfde zegt :P

Waarschuw beheerder
Natuurlijk vind iedere moeder haar eigen kind speciaal, maar Djanique is ook echt bijzonder..

Sorry.. maar inderdaad.. nuff said..
Iedere moeder ziet in haar kind een bijzonder kind. Óf je denkt dat 'ie president van Amerika gaat worden, of een topvoetballer maar tegenwoordig is het 'in' om te zeggen dat je kind heel wijs is of een oude ziel heeft.

Mind over matter toch? Was je kind ook meteen al zindelijk? Dat mag je toch verwachten van een heel wijs iemand..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 1 april 2007 om 22:08:
Sorry.. maar inderdaad.. nuff said..
Iedere moeder ziet in haar kind een bijzonder kind. Óf je denkt dat 'ie president van Amerika gaat worden, of een topvoetballer maar tegenwoordig is het 'in' om te zeggen dat je kind heel wijs is of een oude ziel heeft.

Mind over matter toch? Was je kind ook meteen al zindelijk? Dat mag je toch verwachten van een heel wijs iemand..

Hahaha :lol: ja idd.... beetje over de top... en idd een hype...!!! Komt een vrouw bij de dokter: Mijn kind heeft ADHD maar hij is wel heel speciaal zeiden ze op de paranormale beurs dus we accepeteren zijn gedrag want tjah.... hij heeft nu eenmaal een oude ziel en is nog kwaad en agressief omdat hij in zijn vorige leven is vermoord door iemand..... blablablablaaaaa.... MaaR DOKTER heeft u wel even medicijnen??

(Aan niemand gericht)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
1. Geboren 1995 of later

denk dat er hier weinig euh
Kristalkinderen

op pf zijn :\

of ligt dat nou aan mij?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 2 april 2007 om 00:16:
of ligt dat nou aan mij?

Nou er zijn heel wat jonkies hier
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
toch nie zo jong?
Waarschuw beheerder
Is Heel makkelijk om te zeggen eej is ADHD gooi maar vol met medicatie (Ritalin Concerta of what ever) En dan heeft de omgeving er geen last meer van!!!
Maar ik geloof wel degelijk in Sterren kinderen!!!!

En ik denk dat de hype meer zit in de ADD ADHD Pddnos enz... het is de bedoeling om iedereen die het ook maar anders zou doen als dat past in de maatschapij. onder controle te krijgen zodat we allemaal weer lekker te manipuleren zijn!!!
maar alle slaap wandelaars lekker blijven slapen!!!
En maak er maar geintjes over hebben jullie ook nog even wat te laggen!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 1 april 2007 om 22:08:

snap je wel wat zindelijkheid in principe is? het trainen van de spieren van de blaas en de kringspier. das eerder krachttraining dan wijsheid :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Feest-Beestje op zondag 1 april 2007 om 18:21:
ik heb vandaag te horen gekregen dat mijn dochter er eentje is. Natuurlijk vind iedere moeder haar eigen kind speciaal, maar Djanique is ook echt bijzonder..zo wijs voor der leeftijd..hele trekkende energie..zelfs vreemde mensen willen graag bij der fijn en haar aanraken (over der wang aaien..best vervelend af en toe .. )

maar ik heb het trouwens te horen gekregen op de paranormale beurs in zwolle..we hadden een aura-foto laten maken..en ze vertelde eerst dingen over haar die niemand kon weten alleen wij..daar geloof ik het ook echt

ze is ook paranormaal begaaft en ziet waarschijnlijk ook geesten..goede en slechte..dus ik maak me ook wel een beetje zorgen..dat ze nare ervaringen krijgt..en mischien trauma's ofzo iets!

Ook vertelde die vrouw dat ze het waarschijnlijk moeilijk op school krijgt..omdat ze anders is..en dan zullen de andere haar niet begrijpen

ze is ook een hele oude ziel en heeft erge dingen meegemaakt in haar vorige levens..

ook heeft ze veel innerelijk wijsheid en schoonheid..maar dat wist ik al

heel interssant allemaal..ik ga de foto nog een keer door een andere auralezer laten lezen..kijken of die het zelfde zegt

mja ik zou m zeker even opnieuw laten lezen.. of opnieuw een foto maken... persoonlijk als ik je verhaal lees denk ik: ja.. die vrouw moet ook geld verdienen. Zij gaat daar dus ECHT NIET zitten omdat ze indigo kinderen wil ontdekken. Zij gaat op zo'n beurs zitten om GELD te verdienen en uit haar ervaring blijkt dat je ook een talisman verkoopt als je zegt dat r aurafoto speciaal is en niet als je zegt dat die geen zak aan is.

Als ik jou was zou ik Djanique gewoon lekker zelf laten ontdekken of ze speciaal is. Wie weet maak jij het haar straks onbewust moeilijk op school omdat je er bovenop zit.

Baby's en kleuters blijven mij trouwens ook altijd heel lang aankijken (valt andere mensen ook op) en zelfs zo erg dat ze half uit hun kinderwagen hangen om achterom te kijken. Heb ik dan ook een trekkende energie? Of gewoon een gezicht dat babys interessant vinden?

Waarschuw beheerder
ze is ook paranormaal begaaft en ziet waarschijnlijk ook geesten..goede en slechte..dus ik maak me ook wel een beetje zorgen..dat ze nare ervaringen krijgt..en mischien trauma's ofzo iets!

mn broer schijnt overigens ook op jonge leeftijd aura's gezien te hebben. Dat groeit in de loop[ der tijd weg waarschijnljk en hij heeft nu een eigen bedrijf. Dus laat hara maar rustig haar eigen leven leiden.. komt het helemaal goed.

en dat van die oude ziel... hoooooooeeeeeeeeeeeee weet je dat nou? Hoe weet je dat in godsnaam? Als dit dus waar is bestaat reincarnatie en in dat geval kan je vaker dan 1x reincarneren en in dat geval heeft iedereen wel een oud kutleven in zijn ziel zitten. Of je bent in je vorige leven toevallig net exact alleen maar prinsessen geweest.

ik wil niet sarcastisch worden maar... ik heb het moeilijk.

Waarschuw beheerder
paranormale beurs

wat kost zon foto eigenlijk? Ik ga eens uitzoeken hoe zon ding werkt.. want net als bij een gewone camera* ontvangt hij iets en zet dat op een plaatje. En dan ga ik dat manipuleren.. kijken wat ze er dan over zeggen.

* infrarood camera kan infrarood registreren
gewone camera registreet licht
film camera licht
auracamera... ook iets. of zit er een magische steen in die opeens dat beeld tovert? Nee.. zeker niet.

Waarschuw beheerder
ze is ook paranormaal begaaft en ziet waarschijnlijk ook geesten..goede en slechte..

:S

Waarschuw beheerder
donateur
Ja zo'n aurafoto is idd apart ja...vraag me ook wel eens af wat voor techniek ze daarvoor gebruiken...

Waarschuw beheerder
hey hey mensen heb nu ook me eigen web-log

kijk eens op indigodthebweb-log.nl

Waarschuw beheerder
Ben in 86 geboren dus een Nieuwe Tijds Kind. Kan me er heel erg in vinden, heb alles behalve dat ik vegetarisch ben
Waarschuw beheerder
1. sterke wil
creatief, met aristieke voorkeur voor muziek, juwelen maken, poezie enz
onafhankelijk en trots
Diepe behoefte om de wereld te helpen en dit groots aan te pakken
vervelen zich gemakkelijk
mogelijk de diagnose ADD/ADHD gekregen
14. rusteloos slapen, nachtmerries of moeite/ angst om in slaap te vallen
16. Op zoek naar echte diepe en blijvende vriendschappen
17. Ze binden zich makkelijk met planten of dieren
18. Het kunnen echte relschoppers zijn, aangezien het hun doel is ons over alle systemen te laten twijfelen, ze zoveel mogelijk af te breken, zodat het voor de volgende generaties makkelijker wordt om in te leven. Denkend aan de nieuwetijds en vooral de kristalkinderen. Het kan ook zijn dat ze zich overgeven aan het systeem en hierbij erg ongelukkig zijn,

NTK klopt bijna helemaal

1. geboren vanaf 1986
2. hooggevoelig
3. veel huilen als baby
4. verrassend wijze uitspraken doen voor hun leeftijd
5. leven vanuit Eigen Wijsheid
6. emotionele benadering van de omgeving
7. gevoeligheid voor stemmingen van anderen, scherp aanvoelen van spanningen
8. reageren vanuit een sterk rechtvaardigheidsgevoel
9. druk of juist teruggetrokken gedrag
10. moeite met de motoriek
11. dromerig
12. origineel
13. sterk intuïtief
14. buitenzintuiglijke ervaringen
15. dyslexie of dyscalculie
16. voedingsintoleranties
17. ziektes, o.a. astma, huidaandoeningen, allergieën
18. sterke binding met de natuur

12. Zijn erg verbonden met de natuur en de dieren
14. Zijn erg geintreseerd in kristallen en stenen
Zijn uitzonderlijk artistiek en creatief
19. Deze kinderen stralen ongelofelijk veel liefde en kracht uit.
20. Ze kunnen het met bijna iedereen wel goed vinden

ik ben er sinds kort achter dat ik een sterrenkind ben.;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 april 2007 om 22:54:
Ben in 86 geboren dus een Nieuwe Tijds Kind. Kan me er heel erg in vinden, heb alles behalve dat ik vegetarisch ben

jaa precies dat heb ik nou ook
Waarschuw beheerder
donateur
Ik weet niet wat ik ben.....
maakt me niet zoveel uit je leeft toch maar een keer.

Waarschuw beheerder
ik ben duidelijk een indigo kind altijd al geweest :yes:
Waarschuw beheerder
Hee t topic leeft weer :cheer:
Waarschuw beheerder
geen van alle :p

heb de secret ook gezien :p

me broer is een ntk

me neefje een kristal kindje(denk ik)

en 2012 word zeker vet :p

toch interesant allemaal:D

Waarschuw beheerder
Is dit trouwens een Westers fenomeen of heb je ook in Afrika NTK-babies?

Waarschuw beheerder
herken me kind erin. Dat is er zeker 1, kristalkind

Waarschuw beheerder
hey mensen ik ben over gestapt naar hyves met dit topic wie o wie het intressant vind kom gerust daar heen http://indigodtheb.hyves.nl/

groetjes indigo DtheB
Artiest {SHOWLIST artist 62016, 34383}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 april 2007 om 22:54:

Vegetarisch is niemand, dat is alleen het eten. :lol: Mensen kunnen vegetariër zijn.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 27 juni 2007 om 15:44:
hey mensen ik ben over gestapt naar hyves met dit topic wie o wie het intressant vind kom gerust daar heen http://indigodtheb.hyves.nl/

groetjes indigo DtheB

Hyves is niet mijn ding .

wel gaaf dat je het op je genomen hebt om die boodschap
verder te versprijden , ik wens je daarbij veel geluk .

Ik hoop ook dat er voor veel mensen kwartjes mogen vallen
door het lezen van dit onderwerp .
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 22 juni 2007 om 16:40:

Ik heb hier lange tijd over nagedacht ,
ik geloof wel dat dit gebeuren een wereldwijd fenomeen is
maar aangezien er in afrika minder krachtige machtsstructuren
zijn , denk dat er daar minder indigo kids zullen zitten .
( dit is mijn rationele gedachte )

Mischien zal het ons nog wel verbazen
wat er zich nu in afrika manifesteerd ,
want ze zitten er wel .
( dit zegt mn gevoel )

Ik hoop datik hiermee je vraag enigzins heb beantwoord.

Waarschuw beheerder
Ik stelde de vraag omdat ik dus denk dat dit hele NTK-fenomeen volgens mij erg past in de behoeftenpiramide van Maslov. In onze overvoede en überrijke maatschappij hebben mensen steeds meer de behoefte om zich te onderscheiden. Dat je kind goed doorvoed is of goed kan leren is niet genoeg meer. Er komen steeds meer stadia van ontwikkeling bij die het onderscheid moeten maken.

Ik ben dus niet echt overtuigd en denk dus ook dat er in Afrika geen moeders zijn die het idee hebben dat de generaties van nu andere kenmerken beginnen te bezitten.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Op welk vlak zouden ze zich dan moeten manifesteren??? Oke afrika is niet altijd het hongersnode, tentenkampen samenleving vanop tv, maar toch is dat jammer genoeg nog steeds in veel gevallen wél zo. En als je daar als indigo kid of whatever met je gave zit, is je hoofdbekommernis in leven zien te blijven.

Waarschuw beheerder
:loser:

Waarschuw beheerder
Ik denk dus ook niet dat er zoiets als een gave is: daar niet en hier ook niet.
Ik denk dat het eerder een self-fulfilling prophecy is die precies past bij de New Age-hype van de laatste decenia in onze Westerse maatschappij. Religie valt weg, ontkerkelijking, rijkdom groeit, individualisering ook, net als welvaartziektes.. Maar sommige mensen hebben blijkbaar een vorm van spiritualiteit nodig om zaken te kunnen verklaren. Dat maakt het daarmee een typisch Westers fenomeen.

Want uit het hele rijtje met kenmerken kun je er genoeg halen die, of je nou arm bent of rijk, of jezelf van toepassing zijn als je een NTK-kind bent. Als de theorie zou kloppen moeten deze trends ook in Afrika waarneembaar zijn. Ik geloof niet dat dit het geval is. Het is een soort decadente vorm van spiritualiteit denk ik.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 3 juli 2007 om 16:01:
Dat maakt het daarmee een typisch Westers fenomeen.

Da's niet waar, alos je je 'n beetje verdiept zul je zien dat zulke elementen in alle culturen over vrijwel de hele wereld (zijn) voort(ge)komen.

mythologie en dergelijke.
En niet te vergeten dat vele van deze dingen stammen uit bijvoorbeeld Ketlische gebruiken/ mythen en Aziatische, vooral sjamanistische culturen.

@ "~Nikki~" , die

, was dat op mij bedoelt ? Zoja waarom? :/
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik denk dus ook niet dat er zoiets als een gave is: daar niet en hier ook niet.
Ik denk dat het eerder een self-fulfilling prophecy is die precies past bij de New Age-hype van de laatste decenia in onze Westerse maatschappij. Religie valt weg, ontkerkelijking, rijkdom groeit, individualisering ook, net als welvaartziektes.. Maar sommige mensen hebben blijkbaar een vorm van spiritualiteit nodig om zaken te kunnen verklaren. Dat maakt het daarmee een typisch Westers fenomeen.

Want uit het hele rijtje met kenmerken kun je er genoeg halen die, of je nou arm bent of rijk, of jezelf van toepassing zijn als je een NTK-kind bent. Als de theorie zou kloppen moeten deze trends ook in Afrika waarneembaar zijn. Ik geloof niet dat dit het geval is. Het is een soort decadente vorm van spiritualiteit denk ik

Daar sluit ik me bij aan. Het is eigenlijk een reactie op het veronderstelde nihilisme.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 3 juli 2007 om 15:38:
Ik ben dus niet echt overtuigd en denk dus ook dat er in Afrika geen moeders zijn die het idee hebben dat de generaties van nu andere kenmerken beginnen te bezitten.laatste aanpassing 3 juli 2007 15:39

IK hoor wel wat je zegt
die moeders zijn nog met de eerste treden van die maslov piramide bezig , dus zullen daargeen oog voor hebben .

Een stukje spiritualiteit ontstaat meestal
pas als je je niet meer druk hoeft te maken om eten , veiligheid enz.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Deekore. op dinsdag 3 juli 2007 om 16:03:
@ "~Nikki~" , die
, was dat op mij bedoelt ? Zoja waarom? :/

nee op het hele concept :p
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op woensdag 4 juli 2007 om 11:44:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 22 juni 2007 om 16:40:

Het is idd een westers fenomeen om mensen te gaan classificeren op deze wijze, een aantal oorzaken heb je genoemd
de New Age-hype van de laatste decenia in onze Westerse maatschappij. Religie valt weg, ontkerkelijking, rijkdom groeit, individualisering ook, net als welvaartziektes.. Maar sommige mensen hebben blijkbaar een vorm van spiritualiteit nodig om zaken te kunnen verklaren. Dat maakt het daarmee een typisch Westers fenomeen

Maar ik weet wel zeker dat er in Afrika kinderen geboren worden met een gave, alleen hebben ze daar een natuurlijke omgangsvorm voor deze kids. Wanneer hier een kind een bepaald vermogen laat zien, of het nou hyperintelligent of paranormaal begaaft is, er wordt teveel aan opgehangen en het wordt gehyped.
Een goed aspect aan het verhaal is natuurlijk wel dat er ruimte voor is en er geen heksen op de brandstapel hoeven.

Door de eeuwen heen zijn er mensen die uitblinken in bepaalde zaken, hier hebben we over spiritueel onderlegde mensen, indigo's, ntk's whatever. Bij mensen die binnen stamverband leven en nog kennis van zaken hebben hierover begeleiden deze kids en ze worden bijvoorbeeld medicine-people, of hebben binnen een stam een andere rol die bijdraagt aan het levensverband.

Interessanter om te vragen vind ik: wat doen al deze indigo's, ntk's en kristalkids op dit moment om datgene wat beweert wordt waar te maken?

Iemand die werkelijk een bepaalde gave beschikt, heeft geen label nodig om zijn of haar ding te doen.