Partyflock

Forumonderwerp · 894724
Mogen buitenlanders hun eigen taal in het openbaar in nederland praten?

aanpassen of koffers pakken..
laatste aanpassing

Je weet toch hopelijk wel, dat het in het Standaardnederlands allochtonen is en niet alochtoonen :X

Que?
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 18 augustus 2006 om 01:34:
I'm a scouser mate.....so I'm foreign! Should I pack me bags?

Hahahahahaha noice comment m8! (y)

United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland

(y)

Got that on me passport aswell!

But Im 50/50 NL/GB

Maare ik zou ook wel arabisch willen leren, als het niet zo moeilijk was.
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 18 augustus 2006 om 19:10:
Je weet toch hopelijk wel, dat het in het Standaardnederlands allochtonen is en niet alochtoonen

beter lees je eerst even

Uitspraak van Vreselijke vreet op vrijdag 18 augustus 2006 om 18:55:
Ik denk dat als jij zo in die lift staat te praten ik me ook erg ongemakkelijk zou voelen

:roflol:

Het enige wat jammer is dat het bij menig cultuur normaal is om heel hard te praten, maar dat doen ze ook in het Nderlands dus ja....

En ruzie hebben en de ander gaat over in het buitenlands, maar ach wat ik niet versta ben ik ook niet van onder de indruk....en moet ik alleen maar om lachen.

Ben wel van mening dat iedereen in staat moet zijn goed Nederlands te spreken, maar voor die oude mensen is dat allang niet meer haalbaar.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 18 augustus 2006 om 19:12:
Que?

Nou, ik vind dat op je werk ofzo gewoon lekker Nederlands moet praten

Maar om nou meteen te zeggen koffers pakken...:):):):)

NOU nee

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 18 augustus 2006 om 01:45:
haags
zeeuws
drents
limburgs
gronings
twents
urks
zaans

waar staat brabant? :[

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 18 augustus 2006 om 23:22:
waar staat brabant?

brabants :BLOOS:
sorry (F) :D
iK wil weleens eeng nedderlands gezin zien die na ar het buitendland verhuisz ,en dan altijd die taal prathen ipv neederlands..(kan tohc nied?)

Jo

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 18 augustus 2006 om 23:22:
waar staat brabant?:[

en vergeet Westfries niet! :P

stel je voor alle allochtonen gaan opeens abn lullen , dat klinkt toch ook nie.

De meeste Nederlanders hebben al moeite om een correct taalgebruik te voeren, laat staan allochtonen. Wel respect voor allochtonen die er echt moeite voor doen.
Als je iets te zeggen hebt, doe dat dan in de taal waarin je boodschap het best overkomt, anders is de kans op miscommunicatie groter.
Uitspraak van Danamylo op vrijdag 18 augustus 2006 om 02:55:
Mijn mening is dat er in heel Nederland Nederlands gesproken moet worden op straat. Thuis lekker wat je wilt, maar in het openbaar niet.

kijk dat vind ik nou ook
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 19 augustus 2006 om 09:56:
De meeste Nederlanders hebben al moeite om een correct taalgebruik te voeren, laat staan allochtonen. Wel respect voor allochtonen die er echt moeite voor doen.
Als je iets te zeggen hebt, doe dat dan in de taal waarin je boodschap het best overkomt, anders is de kans op miscommunicatie groter.

hallo ik bedoel hun eigen taal he niet straat taal ofzo :o

Uitspraak van '' ronnie'' op zaterdag 19 augustus 2006 om 11:26:
hallo ik bedoel hun eigen taal he niet straat taal ofzo

taal = taal zo simpel als dat volgens mij.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 18 augustus 2006 om 02:56:
hhm en de toeristen dan? :/ welke taal mag wel en welke taal niet?

krijgen we dat weer

sinds wanneer zzijn die allochtonen gelijk aan toeristen, toeristen mogen niet langer dan 3 maanden blijven.

mss off-topic, maar waar ik me heel erg aan kan ergeren zijn van die mensen waar ik mee ben opgegroeid die het ineens heel tof vinden om gebrekkig Nederlands te gaan praten

als allochtonen hier wonen, dan moeten ze zich in nederlands aanpassen en thuis mogen ze van mij weetiketallemaal wat voor taal gebruiken!

Heb gruwelijk hekel aan mensen die in de bus expres andere taal gaan praten omdat wij niet weten waar et over gaat en dan nog et feit dat ze zelf nederlands kunnen spreken, moeten ze gewoonlijk nederlands praten en niet in een andere kuttaal!

Over toeristen gesproken: hun kunnen niet 123 nederlands praten dus gebruiken ze maar engels!

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 19 augustus 2006 om 19:51:
Heb gruwelijk hekel aan mensen die in de bus expres andere taal gaan praten omdat wij niet weten waar et over gaat en dan nog et feit dat ze zelf nederlands kunnen spreken, moeten ze gewoonlijk nederlands praten en niet in een andere kuttaal!

Maar stel nou jij gaat in Turkije wonen en jij zit in de bus met toevallig een Nederlander, spreken jullie dan ook Turks met elkaar?

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 19 augustus 2006 om 20:16:
Maar stel nou jij gaat in Turkije wonen en jij zit in de bus met toevallig een Nederlander, spreken jullie dan ook Turks met elkaar?

jaa maar wie gaat daar dan nou ook wonen;p

dat is punt 2 :p
Neem dan Spanje als voorbeeld ;)
Maar geef toe, er zijn heel weinig Nederlanders die wel wel de taal met elkaar zouden spreken

dos cerveza por favor
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 19 augustus 2006 om 20:56:
Neem dan Spanje als voorbeeld
Maar geef toe, er zijn heel weinig Nederlanders die wel wel de taal met elkaar zouden spreken

dat bedoel ik

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 19 augustus 2006 om 09:56:
De meeste Nederlanders hebben al moeite om een correct taalgebruik te voeren, laat staan allochtonen.

uhm, hoe komt het dat dit vooral de laatste tijd aan de orde is? Heeft wel te maken met het niet goed kunnen spreken en schrijven van de nederlandse taal. Dit wordt weer als trend gezien die geuit wordt via Internet (MSN / Forums). Ik doe er zelf ook aan mee en vindt het wel grappig. Misschien dat er meer geld geinvesteerd moet worden in de Nederlandse en Engelse taal. Scheelt weer veel (communicatie) problemen

Uitspraak van verwijderd op zondag 20 augustus 2006 om 10:27:
Misschien dat er meer geld geinvesteerd moet worden in de Nederlandse en Engelse taal

je bedoelt in onderwijs.
denk dat we er niet zo ernstig over moeten doen. we hebben binnen europa al 1 geldeenheid. Waarom niet op den duur 1 taal? Taal is nu eenmaal veranderlijk. Kijk maar eens naar beelden van 30 jaar terug, dan zul je zien dat er toen ook heel ander taalgebruikt werd gebezigd, maar of het toen allemaal beter was weet ik niet.

Uitspraak van '' ronnie'' op vrijdag 18 augustus 2006 om 01:23:
Mogen buitenlanders hun eigen taal in het openbaar in nederland praten?

aanpassen of koffers pakken..

Hier in België vinden ze het heerlijk om door de winkelstraten te wandelen en weet ik veel wat in hun eigen taal te brullen. Ik begrijp niet wat een allochtoon hier in hemelsnaam komt zoeken wanneer hij zich nog niet eens kan/wil aanpassen aan het taal- en cultuurbeleid van een land. Inderdaad aanpassen dus!
Uitspraak van verwijderd op zondag 20 augustus 2006 om 16:12:
Hier in België vinden ze het heerlijk om door de winkelstraten te wandelen en weet ik veel wat in hun eigen taal te brullen. Ik begrijp niet wat een allochtoon hier in hemelsnaam komt zoeken wanneer hij zich nog niet eens kan/wil aanpassen aan het taal- en cultuurbeleid van een land. Inderdaad aanpassen dus

inplaats van belgie had daar ook nederland kunnen staan!
en wat ik persoonlijk het meest irritante vind is als ze op de werkvloer in de eigen taal gaan lullen, op straat loop je dr voorbij maar op de werkvloer tref je dat gelul dagelijks! tot vervelends toe !!en heb het hier wel over nederlandse bedrijven geen turkse bakker ofzo.

Uitspraak van basedrum op maandag 21 augustus 2006 om 01:33:
et meest irritante vind is als ze op de werkvloer in de eigen taal gaan lullen, op straat loop je dr voorbij maar op de werkvloer tref je dat gelul dagelijks! tot vervelends toe

Gewoon naar je bazen gaan en vertellen dat het je werkgedrag en motivatie zwaar naar onder haalt.
Uitspraak van verwijderd op maandag 21 augustus 2006 om 02:38:
Gewoon naar je bazen gaan en vertellen dat het je werkgedrag en motivatie zwaar naar onder haalt

dan word ik gelijk uitgemaakt voor racist door me mede collega,s! en zit ik zonder werk!8-)
:boeksie:
Uitspraak van Mikky op vrijdag 18 augustus 2006 om 07:54:
Wat maakt het in godsnaam uit wat voor taal er gesproken wordt zolang het maar niet overdreven hard is.

hij zei ut, ik d8 ut

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 18 augustus 2006 om 17:03:
watsmetdese

Haha :-P
naja het komt er dus (in de meerderheid) op neer aanpassen in het openbaar thuis mag je je eigen taal lullen..
laatste aanpassing

ik praat ook wel in mijn eigentaal tegen mijn moeder maar jah dan ben ik thuis heej maar buiten dan spreek ik toch liever nederland:P