Accepteer nooit de bindingsangst. Als je jezelf aanpraat dat het gewoonweg bij je hoort, krijg je nooit wat je écht zou willen. Hier een aantal tips om de werkelijke oorzaak van je bindingsangst te achterhalen:
- Praat. Binding is geen kwestie van magie, maar van goed overleg. Door gesprekken te voeren over je relatie, voorkom je misverstanden en druk.
- Gun jezelf de tijd om naar een relatie toe te groeien.
- Als bindingsangst heel diep zit, kan een psycholoog uitkomst bieden. Wie valse overtuigingen, weggestopte pijn etc. eenmaal boven water heeft en onder ogen ziet, kan eraan werken.
- Probeer niet op zoek te gaan naar de perfecte partner. Twijfelen over een eventuele betere keuze is funest voor je relatie. Probeer je eerst oprecht te binden. Als je dán denkt niet bij elkaar te passen, heb je pas het recht om het uit te maken.
Als bindingsangst heel diep zit, kan een psycholoog uitkomst bieden
sorry voor alle psychologen in opleiding, maar het is gewoon zo.
dit vind ik nu zo'n bullshit he... je hebt veel meer aan een goeie vriend/vriendin waarmee je kan prate
geloof eerlijk gezegd niet zo in bindingsangst, het zal er heus wel zijn, maar het lijkt tegenwoordig wel 'hip'
Volgens mij bedoelen de meeste er gewoon mee dat ze er nog niet klaar voor zijn voor een serieusze relatie, terwijl iedereen om hen heen dat maybe wel is.
En dat door 'druk' van buitenaf gezocht wordt naar een verklaring voor eigen gedrag.
dat jij waarschijnlijk een kutervaring hebt betekend niet dat het maar voor iedereen geld. Tering hé, zet je oogkleppen af
dat is voor iedereen verschillend.
wss wel ja, daarom zei ik ook "ik vind", omdat het mijn mening
sorry voor alle psychologen in opleiding, maar het is gewoon zo.
Hoe kom je er van af?
nooit psycholoog nodig gehadik had goeie vriende/vriendinne
ok, kmoet ff eerlijk zijn, kheb wel een slechte ervaring gehad met een psycholoog, maar ni zelf. een makker van me heeft twee jaar gelede gelede zelfmoord gepleegd een uurtje of twee nadat hij van zijn psycholoog kwam om over zijn zogenaamd drugsprobleem te prate.
We blijven voor altijd bij elkaar he
en wat zei jij?
Dat zou dus echt niets voor mij zijn...
ik ben al zo van 'we zien wel waar het schip strand'
Ik zou nooit iemand kunnen beloven dat ik altijd bij hem blijf.
Wel zeggen dat ik het hoop, but time will tell...
Wat een kortzichtig gebrabbel zeg
Bovendien dringt een goede psycholoog je niets op maar laat je zélf denken, zélf oplossingen zoeken en zélf werken. Een psycholoog begeleid in die zin alleen maar en leert je zicht te krijgen op eigen functioneren.
dat jij waarschijnlijk een kutervaring hebt betekend niet dat het maar voor iedereen geld. Tering hé, zet je oogkleppen af
wss wel ja, daarom zei ik ook "ik vind", omdat het mijn mening is. het enige wat een psycholoog uiteindelijk doet is met je prate en ik zie ni in waarom je moet prate met iemand die ervoor gestudeerd heeft. elke mens denkt verschillend, dus uiteindelijk is een psycholoog met zen tekstboekkennis helemaal nix. het enige wat een psycholoog zou moete hebbe is mensenkennis en psychosociaal inzicht en da vind je ni in boeken
gewoon niet binden
gewoon niet binden
bindings angst hoe kom je er vanaf... zoals je van alle angsten af komt.. face them
Want bindingsangst valt onder irrële angsten, je maakt geen adrenaline aan om aan een gevaar te ontkomen, en als je even doorzet ga je ook niet dood..
Het is een angst die je tegenhoudt. Je bent bang voor het onbekende en geeft daar aan toe.. maar ja zoals alle angsten, des te langer je het ontwijkt des te erger het wordt. And really.. waar ben je nou bang voor?
Kijk daar ook eens aan en bepaal voor je zelf of het realistisch is. Succes
Bindingsangst bestaat idd wel degelijk echt. Hoewel het de laatste tijd ook erg vaak wordt gebruikt als excuus omdat mensen nog niet klaar zijn voor een relatie, maar wel een tijdje willen profiteren van de ander. En als die dan vastigheid wil, komen ze met het smoesje "ik heb bindingsangst" om de hoek.
Hoe kom je er vanaf?
De boel onder ogen zien. En das niet makkelijk, maar wel noodzakelijk. Mensen die echte bindingsangst (en dus niet de smoes-variant) hebben, hebben vaak een lange moeilijke geschiedenis met een hoop pijn, dat jaren teruggaat. Je zult oude overtuigingen opnieuw moeten herzien en moeten beseffen dat ze vandaag de dag lang niet meer altijd opgaan. Is makkelijker gezegd dan gedaan, hoor.laatste aanpassing 12 augustus 2006 20:53
alsof het daar wat mee te maken heeft
alsof hij door die psycholoog zelfmoord heeft gepleegd
je zou je eens voor de grap moeten verdiepen in de psychologie en wat psychologen doen
geloof eerlijk gezegd niet zo in bindingsangst, het zal er heus wel zijn, maar het lijkt tegenwoordig wel 'hip'
Volgens mij bedoelen de meeste er gewoon mee dat ze er nog niet klaar voor zijn voor een serieusze relatie, terwijl iedereen om hen heen dat maybe wel is.
En dat door 'druk' van buitenaf gezocht wordt naar een verklaring voor eigen gedrag.
Leuke mening heb jij dan? je verkondigt hem alsof het DE waarheid is?
Hoe herken je mensen met bindingsangst?
- Ze blijven twijfelen of hun partner wel ‘de ware’ is.
- Ze brengen meer tijd met hun vrienden door dan met hun geliefde
- Als ze een relatie hebben, willen ze niet lang samen zijn. Een vakantie samen zien ze vaak niet zitten.
- Plannen maken voor de toekomst, zoals praten over samenwonen of kinderen krijgen, gaan ze uit de weg.
etc etc
Hmmm kan het zijn dat ik een andere variant van bindingsangst heb?
- ben bang voor de pijn (als iets fout gaat)
- ik ben altijd aan het twijfelen en ik trip em wanneer een jongen (onder nog prille omstandigheden)mij z'n vriendin noemt
- ik vertrouw mannen niet meer zo makkelijk
- ik ben te blij met m'n vrijgezellen leven..en ben bang dat waneer ik het kwijtraak er iets minders voor in de plaats komt
misschien ben ik wel te pessimistisch ingesteld als het aankomt op relaties en ook wel net iets te veeleisend..
Maar tot nu toe bevalt m'n single life me wel..en mocht "the right guy" op m'n pad komen en me van m'n rare manier van denken weghelpen zou het ook mooi zijn
Zijn er meer mensen die mijn trekjes hebben... ik gok dat het vooral mannen zijn eigenlijk
Hmmm kan het zijn dat ik een andere variant van bindingsangst heb?
- ben bang voor de pijn (als iets fout gaat)
- ik ben altijd aan het twijfelen en ik trip em wanneer een jongen (onder nog prille omstandigheden)mij z'n vriendin noemt
- ik vertrouw mannen niet meer zo makkelijk
- ik ben te blij met m'n vrijgezellen leven..en ben bang dat waneer ik het kwijtraak er iets minders voor in de plaats komt
misschien ben ik wel te pessimistisch ingesteld als het aankomt op relaties en ook wel net iets te veeleisend..
Maar tot nu toe bevalt m'n single life me wel..en mocht "the right guy" op m'n pad komen en me van m'n rare manier van denken weghelpen zou het ook mooi zijn
Zijn er meer mensen die mijn trekjes hebben... ik gok dat het vooral mannen zijn eigenlijk
dit is gewoon een kwestie van je verleden achter je laten voor wat het is. Richt je op de toekomst en bekijk de zaken van de positieve kanten. Je hebt duidelijk veel pijn gehad in het verleden, maar dat wil niet zeggen dat je dat in de toekomst ook zult hebben. Bekijk gewoon de positieve kanten ipv de negatieve.
OT
Bindingsangst is volgens mij niet meer dan niet weten wat je wilt. Iemand die weet wat hij/zij wilt zal volgens mij geen bindingsangst hebben. Dus voor iedereen die denkt bindingsangst te hebben, zet alles gewoon ff op een rijtje en wees vooral eerlijk naar jezelf toe. En vooral dat laatste is erg moeilijk als er gevoelens in het spel zijn. It's the dilemma of the mind and heart!
Ik ben het vooral eens met het dikgedrukte hierboven. Ik kan ook niks ander beamen dat ik ontzettend gelukkig ben hoe ik nu met de vrouwen omga (en hun met mij) En ik heb ook geen zin om dat kwijt te raken, dus zit ook in een dubieus pakket. Ik denk toch dan dat het bij meer de 'smoes-variant' is.
Hey voor de mensen die er niet in geloven, zoek et eens op bij GOOGLE
mij zou je er ook wel mee helpen
haha das goed hoor w8 wel wat ze tegen jou zeggen
dit is gewoon een kwestie van je verleden achter je laten voor wat het is. Richt je op de toekomst en bekijk de zaken van de positieve kanten. Je hebt duidelijk veel pijn gehad in het verleden, maar dat wil niet zeggen dat je dat in de toekomst ook zult hebben. Bekijk gewoon de positieve kanten ipv de negatieve.
OT
Bindingsangst is volgens mij niet meer dan niet weten wat je wilt. Iemand die weet wat hij/zij wilt zal volgens mij geen bindingsangst hebben. Dus voor iedereen die denkt bindingsangst te hebben, zet alles gewoon ff op een rijtje en wees vooral eerlijk naar jezelf toe. En vooral dat laatste is erg moeilijk als er gevoelens in het spel zijn. It's the dilemma of the mind and heart
gewoon niet binden