Partyflock

Forumonderwerp · 892946

Waarschuw beheerder
Politie verijdelt plan om vliegtuigen op te blazen

Uitgegeven: 10 augustus 2006 07:30
Laatst gewijzigd: 10 augustus 2006 09:20

LONDEN - De Britse politie heeft een plan verijdeld om 'talrijke' vliegtuigen tijdens de vlucht op te blazen. Daardoor zou 'een aanzienlijk aantal levens zijn vernietigd'. Dat heeft de Britse minister van Binnenlandse Zaken, John Reid, donderdagochtend gezegd.

Terroristen zouden van plan zijn geweest tijdens vluchten naar de Verenigde Staten explosieven in hun handbagage tot ontploffing te brengen.

In het hele land geldt nu de hoogste alarmfase. Dat betekent dat er rekening moet worden gehouden met een op handen zijnde aanslag en dat de bedreiging van Groot-Brittannië een uitzonderlijk hoog niveau heeft bereikt!

In de nacht van woensdag op donderdag pakte de politie achttien personen op in Londen en omgeving. De aanhoudingen werden verricht na een grootscheepse antiterrorisme-operatie die een aantal maanden heeft geduurd, zei een woordvoerder van Scotland Yard tegen de BBC.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 22 augustus 2006 om 14:25:
Ja, die anti-terreurwetten werken écht goed

Ze helpen geen moer en vooral hier in Nederland niet.

Waarschuw beheerder
donateur
Mensen die niet van muziek houden hebben er overigens best wel voordeel bij:

LONDEN - Muzikanten ondervinden grote problemen door de strenge veiligheidsmaatregelen die sinds enkele weken gelden op vluchten van en naar Groot-Brittannië en de Verenigde Staten. Hun muziekinstrumenten mogen niet mee als handbagage, maar veel instrumenten zijn veel te kwetsbaar om in het vrachtruim te vervoeren, meldde de BBC dinsdag.

Het Britse ministerie van Transport kent geen clementie voor de muzikanten. Het Amerikaanse violistenduo Marc Ramirez en Olivia Hajioff, bekend als Marcolivia, vertelde de BBC wat de consequenties voor hen zijn. „Wij hebben deze zomer opgetreden in Europa op verscheidene muziekfestivals. We hebben gepland om zondag terug te vliegen naar Amerika, maar de luchtvaartmaatschappij en het ministerie hebben ons gezegd dat onze violen niet mee het vliegtuig in kunnen. Onze violen zijn bijzonder kostbaar en kwetsbaar. Er is geen denken aan dat wij, of welke andere serieuze musicus, onze violen in het vrachtruim laten”, aldus Hajioff. Het duo zal nu zonder instrumenten huiswaarts keren.

De Musicians Union in Groot-Brittannië is in gesprek met het ministerie van Cultuur, Media en Sport over de situatie, maar er zit weinig schot in de zaak omdat het parlement nog met reces is. Leden van de unie overwegen juridische stappen omdat zij hun contracten voor buitenlandse optredens niet kunnen nakomen, zegt Horace Trubridge van de Musicians Union. Hij zegt dat musici zich het risico niet kunnen veroorloven om violen en saxofoons die meer dan 40.000 euro waard zijn in het vrachtruim te laten.

„Er zou dispensatie moeten zijn voor reizende muzikanten”, vindt Hajioff. „Wij zijn met zo weinigen. Het is heel makkelijk om de muziekinstrumenten voorzichtig te screenen. Ik snap niet dat dat een probleem is.” Luchtvaartmaatschappijen zeggen te zijn overgeleverd aan de regels van het ministerie van Transport.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/48698561/Muzikanten_geplaagd_door_strenge_veiligheidsmaatregelen.html

...evenals mensen die niet van verzorgde vrouwen houden:

LONDEN - De uitbater van de belangrijkste Britse vliegvelden BAA heeft een totaalverbod afgekondigd voor alle cosmetica in de handbagage van reizigers behalve voor make-up gekocht in de vertrekhal van de luchthavens. Talkpoeder, lipstick, eyeliner en mascara zijn vanaf maandag uit den boze, meldde de Britse krant The Daily Telegraph dinsdag.

Eerder nog mochten reizigers deze producten wel meenemen zolang ze lipgloss en andere schoonheidsproducten maar in hun koffer stopten. De uitbreiding van de zwarte lijst is vooral ingegeven door het verlangen duidelijkheid te scheppen. Op verschillenden vliegvelden golden verschillende regels.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/48671451/Make_up_is_taboe_op_Britse_vliegvelden.html

Eigenlijk ben ik nu reuze benieuwd hoe je bommen zou kunnen maken van een oogpotloodje :lol:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Let op, veel tekst! :P

[b

Het TATP-verhaal is dus inmiddels stiekum in een doofpotje gestopt, er was géén "onmiddelijke dreiging", er was géén "massamoord op ongekende schaal" (wat nogal wat is, omdat de grootste "gekende" schaal tot nu toe enkele miljoenen is), er was géén "ramp vergelijkbaar met 9/11", de "informatie" is waarschijnlijk verkregen door marteling en zelfs de Guardian geeft toe dat al die extra veiligheidsmaatregelen van de laatste 2 weken (die pas een week NADAT was besloten tot arrestatie van de groep over te gaan werden ingezet :O ) eigenlijk volslagen onnodig waren.

Iemand nog peultjes? :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 28 augustus 2006 om 06:03:
Iemand nog peultjes?

Je komt met goeie argumenten!
Dat moet ik toe geven!

Waarschuw beheerder
donateur
thank you :)

al gaat het mij er natuurlijk alleen maar om dat ik straks weer gewoon mijn flesje drinken mee mag nemen in het vliegtuig ;)

overigens wel grappig: ik vroeg gisteren mijn ex (uit Chicago) of zij wist hoeveel serieuze pogingen tot een aanslag in/op een vliegtuig er geweest zijn sinds 9/11

verdomd, ze wist het juiste antwoord :D (en dat voor een Amerikaanse, terwijl ze in de VS de hele dag niets anders te horen krijgen dan "terriss! terriss! terriss!" en dingen met "freedom" erin)

"One."
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 22 augustus 2006 om 21:37:
behalve voor make-up gekocht in de vertrekhal van de luchthavens

Je zou bijna denken dat die winkels dit soort regels zelf verzinnen....

;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 21 augustus 2006 om 20:06:
inlichtendiensten

DarkSkywise, als je het woord "inlichtingendiensten" niet eens kan spellen, dan hoef je al helemaal niet in de illusie te verkeren dat je de modus operandi van deze diensten kent.
Dus waar je niets van weet, daar moet je al helemaal niet over schrijven alsof je het allemaal zo goed weet.

Waarschuw beheerder
donateur
oh guttegut, iemand maakt een typfoutje en het hele betoog is meteen waardeloos?

:looser:
Waarschuw beheerder
Eigenlijk ben ik nu reuze benieuwd hoe je bommen zou kunnen maken van een oogpotloodje

Dit slaat alweer nergens op.
Er staat toch duidelijk:

behalve voor make-up gekocht in de vertrekhal van de luchthavens

Je hebt het er zelf neergezet!

Eerst lezen en dan roepen!

Wie loopt er nou stemming te maken/
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 1 september 2006 om 23:15:
iemand maakt een typfoutje en het hele betoog is meteen waardeloos

Dat is het zonder het typefoutje ook. Complottheorieën zijn misschien heel spannend maar als je ze weergeeft alsware het feiten zijn, dan is dat gewoon stemmingmakerij. Wat wil je daar dan mee bereiken?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 22 augustus 2006 om 14:25:
Eigenlijk hebben ze dus gewoon *niks*... 69 gezinnen zijn van hun PC's en mobieltjes beroofd, ze hebben wat stoere webcamfilmpjes gevonden met mensen die zeiden "bereid te zijn om te sterven voor hun geloof", één jongen van 17 had thuis wat haarbleekmiddel, een boek over explosieven en een kaart van Afghanistan en ze gaan nu TWEE JAAR aan de gang om te proberen er iets van te maken, omdat het door de CIA geleverde bewijs dat "ergens deze week" die aanslagen hadden moeten plaatsvinden kennelijk toch niet zo heel erg bruikbaar was en de "mass murder on an unimaginable scale" misschien iets overdreven was.

Past dus allemaal eigenlijk prima in het plaatje dat van ALLE in de UK onder de nieuwe antiterreuwetten opgepakte moslims (enkele honderden) er uiteindelijk NUL veroordeeld zijn wegens terrorisme-gerelateerde aktiviteiten. Oja, er zijn per ongeluk twee onschuldige verdachten doodgeschoten, maar waar gehakt wordt vallen nu eenmaal spaanders, schijnt het.

Inmiddels is trwns ook de in VS berechte "dirty bomb"-terreurverdachte vrijgespoken van de voornaamste aanklacht.

Ja, die anti-terreurwetten werken écht goed.

misschien ben je ff vergeten dat die jongens vorig jaar in engeland wel dus met zn vriendjes even vriendelijk wat metro's en bussen opbliezen, waar misschien wel mindere aanduidbare feiten van bekend waren vooraf, maar de informatie dat men een boek heeft over explosieven, radicaal zich geuit heeft, of empathie heeft met mensen die dat gedaan hebben en rekening houdens met het feit dat soort idealogieen, of interesses de gemiddelde medemens toch ècht niet in zn literatuurkast heeft staan, of in een weblog heeft archiveerd omdat ze het wel "geinig" vinden om te weten wat de chemische samenstelling is van wat voor explosief dan ook ... vraag ik me af of je hierbij wel maar moet blijven schoppen tegen de gevestigde orde, die uiteindelijk 1 hoofddoel heeft: En dat is het voorkomen van de volgende ziekelijke aanslag.. :S

Wat nou als jouw moeder of familielid in een metro zit die het volgende doelwit is?

Hoe lul je dan ?

nog steeds zo? denk het niet :no:

kijk kritiek is goed, en zo kun je de boel zelf ook nog enigzins beinvloeden namelijk...en het is ziek te beseffen dat er regeringen/ mensen zijn, die er misbruik van (gaan) maken op den duur, en dat het zelfs zo ver gaat komen misschien wel dat het tegen je gebruikt gaat worden..helemaal als je geen ene fuck met terrorisme van doen hebt natuurlijk, maar dit is de prijs de we allemaal betalen voor de feiten die gebeurd zijn, en geen afkeer kennen, tot de boel escaleert mijn iziens..

als dat zover is, kunnen we er maar beter klaar voor zijn dus zou ik me tijd wat anders indelen als ik jou was ipv alleen maar ertegenaan schoppen, en misschien wat respect te hebben voor deze initiatieven/ handelingen van de inlichtingendiensten, want als ze het niet deden , leefde jij ook in een staat van oorlog, zoals joegoslavie dat kende in de 90iger jaren...

en dan ben je goed af zker ..

uhuh:/

dan valt er geen kritiek meer te hebben, en wordt je een speelbal van de intensies van anderen .. hopen dat het lot je goed gezind is dan (y)
Waarschuw beheerder
Precies.
Uitspraak van Tacone* o:) op zondag 3 september 2006 om 17:09:
Wat nou als jouw moeder of familielid in een metro zit die het volgende doelwit is?

In mijn geval was er een familielid in Kings Cross Station op het moment van de aanslag. Gulukkig ongedeerd gebleven. Maar wanneer je een ooggetuige verslag hebt wat zich daar heeft afgespeeld dan weet je wat terreur is. Maar volgens DarkSkyWise is het aanhouden en verhoren van terreurverdachten teneinde een volgende aanslag te verkomen vele malen erger dan een daadwerkelijke aanslag.

Uitspraak van Tacone* o:) op zondag 3 september 2006 om 17:09:
Hoe lul je dan ?

Volgens de redenatie van DSW is dat dan vast de schuld van de overheid...
laatste aanpassing