Partyflock

Forumonderwerp · 892797
Hai 8)

Ik ben sinds begin juni eindelijk visagiste :cheer:
Vroeg me af of er hier meer meiden en of jongens zijn, die hier ook een opleiding voor afgerond hebben :)

I'd really love to see some pictures!

(F)
Nee helpende 2. :P

Uitspraak van Sjaantje:[ op donderdag 4 oktober 2007 om 06:45:
Nee helpende 2

Huh...
Uitspraak van Am:D op dinsdag 2 oktober 2007 om 16:58:
@ Wendy: niemand geeft antw dus ik zal je proberen te helpen op wat je dan moet vragen voor dagprijs

ik denk dat je het beste toch wel rond de 30/40 euro kan vragen.. make up is hartstikke duur, en als je bedenkt dat je vaak toch wel hele dag bezig bent neem ik aan? meeste mensen verdienen toch wel zon 60 euro per dag (van begin 20 enzo)

als ik jou was zou ik nog een opleiding doen, zodat je meer kan vragen.. je er meer in verdiepen.. want als je maar een klein cursusje heb gedaan kun je je ook moeilijk echt presenteren als visagiste!!

Heey dankje
ik zat ook aan 25 euro te denken, vaak ook omdat ik wel 3/4 uur moet reizen en ik heb erg dure make-up gekocht laatst
En mijn opleiding steld niks voor, maar ik woon in een uithoek en heb geen auto, dus ik kan bijna nergens mij aanmelden.
En het is allemaal erg duur en ik heb verder geen inkomsten.
Ik kijk gewoon veel naar voorbeelden en naar hoe anderen het doen en oefen vaak op mijzelf en op mijn nichtje.

ik vraag wel altijd reiskosten vergoeding, maar heb een kortingskaart voor de trein :)

Ik ken visagisten die wel 200 euro per dag vragen of meer, ik vind dat persoonlijk wel eeeeerg veel. en zo goed ben ik ook nog lange niet :(

Gisteren weer naar school geweest, nu flink oefenen :cheer:
Moet 2x kajal en 2x natural look
en moet ook nog 2 keer correcties doen en een keer klassieke makeup met felle kleuren :)

Whaaaa heb mn moeder opgemaakt en ze leek wel een travo.
Zondag maar even een 2e poging doen hehe :P

Foto's foto's foto's :cheer:

Neeeeeeeeeeeeeee 8)

Nou, misschien ooit per msn hehe
Ik ga zondag maar voor de herkansing ;)

Foto's foto's foto's @ msn :cheer:

die vind ik echt mooi:)

(de rest ook hoor :D...maar die viel me echt op!!:D )

Nou Wendy, als je daar €15 voor vraagt ben je echt een onwijze muts, ziet er goed uit hoor!

Ja inderdaad, goed gelukt hoor
Vooral die foto die Nanoe er uit pakt vond ik ook heel mooi, goeie wenkbrauw (maar ik heb daar iets mee haha)

2 Biebs, ik heb ondertussen wat meer geoefend haha
nu ook de kajal look.
Woensdag weer naar school (Y)
laatste aanpassing

Uhuh vind ik ook, ben er zelf alleen nog niet goed in :$ :9

Vandaag weer les gehad van Mariëlle, en het was leuk!!
Nog wat kleine dingetjes aanpassen, heb er helemaal zin in haha :D

Hoe was het? Wat heb je allemaal gedaan?
niet afgemaakt

heb 1 jaar gedaan :O

Uhm we hebben de kajallook en de natural lookop elkaar geoefend, ook weer goede tips gehad

over 2 weken krijgen we 2/3e generatie, de man en de donker getinte huid :cheer:
Even een vraag van mij tussendoor.....Vonden jullie het ook zo moeilijk om modellen te regelen voor de opleiding of hoe was dat bij jullie geregeld?
Ja ik wel, ik ken er zoveel die wel wouden, maar ik woon in een uithoek en het was 's avonds laat
en soms zeiden de modellen dag van te voren af :(
ik moest 2 regelen elke keer, ook voor een collega
Hallo Wendy,

Ik vindt je werk er mooi uit zien.
Ik zou standaard het bedrag van 40 euro vragen buiten de reiskosten vergoeding om.

Ik wens je veel succes (F)
Dankje Shelly's

Ik werd laatst gevraagd als visa door 4 meiden, en had 25 euro per persoon gevraagd, maar die meiden vonden dat veels te veel
Heb t verlaagd naar 10 euro per persoon

Dus vind t nog allemaal best veel, heb t gevoel dat niemand t wil geven
Waren het meiden die TFP shoots deden?
Ondanks dat denk ik dat een beetje professional er best 25 euro voor over moet hebben.

Je had bijvoorbeeld wel een groepskorting kunnen geven, maar ipv 100 euro heb je e rnu maar 40 verdient en dat vindt ik echt zonde!

Misschien helpt het om een portfolio samen te stellen met je werk, dan weten ze ook waar ze voor betalen.

Google een beetje, en speur rond wat anderen ervoor vragen!

Wendy, je prijst jezelf echt uit de markt, zo zonde!
Uitspraak van Shelly Star op donderdag 1 november 2007 om 19:35:
Waren het meiden die TFP shoots deden?

Ja was hun eerste shoot (meiden van 14)

ze hebben wel werk van me gezien, maar ze wouden ook niet verder in het modellenwereldje, dus wat moet je dan?
Uitspraak van Modellicious/Miss Wildcat op vrijdag 2 november 2007 om 23:56:
Ja was hun eerste shoot (meiden van 14)

Je zegt het al; 14 jaar.
Gewoon durven te zeggen; verzorg je eigen make-up maar met je miss sporty troep!

ze hebben wel werk van me gezien, maar ze wouden ook niet verder in het modellenwereldje, dus wat moet je dan?

Weigeren!
Want als iemand de foto's ziet en vraagt wie de make-up heeft gedaan en ze verwijzen naar jou kun je niet je prijs omhooggooien en zul je het blijven doen voor 10 euro.
Tja maar als iedereen dan nee zeg heb ik niks
Ik was tevens de fotograaf van die meiden, dus ik wou wel mooie foto's, niet met hun eigen make-up troepie :)

Uitspraak van Lucypussy a.k.a. Lucylicious :cheer: op woensdag 9 augustus 2006 om 16:06:
Ik ben sinds begin juni eindelijk visagiste :cheer:

Gewoon wassen met Lactacyd dan gaat het vanzelf over.

Idd, gewoon weigeren, ook al doe je de shoot. Laat je ze wel betalen voor de shoot trouwens?

Ik wil niet arrogant klinken, maar voor zo'n bedrag zou ik het niet eens doen.
Ik begrijp dat je iets wilt, maar zo kom je ook niet verder natuurlijk. Jij hebt ook een opleiding gedaan, moet alle makeup kopen, zitten ook een hoop onkosten aan vast.
En dan zou je dat doen omdat ze jong zijn en je niet wilt dat ze met lelijke makeup gefotografeerd worden.. fotografeer ze dan gewoon niet :)
Het is graag of niet, en jij kan wel meer dan voor weinig geld een goede makeup verzorgen hoor :):)
Als ik het goed begrijp doe je een TFP shoot voor 4 meiden van 14 en dan verdien je er met moeite 40 euro voor?
Niet zo over je heen laten lopen meid ;)

Van te voren gewoon duidelijke afspraken maken;
Bijvoorbeeld; 15 (bewerkte) foto's inclusief visagie voor 50 euro.

En gewoon aangeven dat jij zelf voor de visagie wilt zorgen omdat er anders geen goede foto's afgelevert worden.

Jij bent de fotografe dus ook jij mag kieskeurig zijn, als het ze niet bevalt halen ze maar lekker een goedkope fotografe of visa van Marktplaats!
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 3 november 2007 om 18:16:
Idd, gewoon weigeren, ook al doe je de shoot. Laat je ze wel betalen voor de shoot trouwens?

Nee, ik ben beginnend fotograaf, ik ken zoveel fotografen die daar geen geld voor vragen die veel langer bezig zijn en veel beter zijn.
Ik vergelijk het met mij zelf als model, ik heb zelf nog maar 2x iemand betaald voor een shoot en de rest van de 140 shoots ofzo waren allemaal gratis, die mensen waren allemaal beter dan mij.

En ik ben zelf heel erg gewend dat er overal gezegd wordt, niet betalen. En veel meiden die ik ken zouden ook nooit ergens voor betalen!

Ik ga binnenkort folders in de buurt uitdelen (aan niet modellen) dat ze voor 10 euro een shoot bij me kunnen doen inclusief 10 afdrukken. Zonder visagie. Ik vind het gewoon moeilijk prijzen te kiezen, ik moet op den duur er wel iets aan verdienen, anders kom ik verder in schulden, maar ik wil geen mensen afschrikken, dat is al te vaak gebeurd.

Uitspraak van Modellicious/Miss Wildcat op zondag 4 november 2007 om 00:29:
ik ken zoveel fotografen die daar geen geld voor vragen die veel langer bezig zijn en veel beter zijn.

Dat is dan hun keuze, als zij alleen maar verlies willen lijden in plaats van winst maken/quitte draaien, so be it maar laat je daar niet door leiden qua prijs!

Uitspraak van Modellicious/Miss Wildcat op zondag 4 november 2007 om 00:29:
Ik ga binnenkort folders in de buurt uitdelen (aan niet modellen) dat ze voor 10 euro een shoot bij me kunnen doen inclusief 10 afdrukken. Zonder visagie. Ik vind het gewoon moeilijk prijzen te kiezen, ik moet op den duur er wel iets aan verdienen, anders kom ik verder in schulden, maar ik wil geen mensen afschrikken, dat is al te vaak gebeurd.

Wat kosten je folders, en als je het niet laat drukken, wat kost het papier, je inktpatroon, de tijd die je kwijt bent met flyeren....
De enige reden hoe je mensen afschrikt is als je van €10 naar €50 gaat...

Maargoed, je moet maar zelf kijken, ik denk dat iedereen al zat keren hier je duidelijk probeert te maken dat je jezelf tekort doet...
laatste aanpassing
Bedankt voor jullie zorgen om mij :)
Ik zal langzaam de prijzen verhogen, ik zie dit dan nog een beetje als uittesten, kijken hoeveel ik kan vragen en kijken hoe goed of slecht ik in dingen ben.

De folders kostte me iets van 25 euro voor 100, dus tja daar zit ook weer geld in.
Het leek mij wel een leuk idee, dat je met die folder een bepaald bedrag of procent aan korting kreeg als je hem weer inleverde, kan ik hem ook weer gebruiken
Is dat wat?

Ik heb nog nooit voor mijn visagie hoeven te betalen...

Het is natuurlijk ook reclame voor jezelf als visagist.

Uitspraak van Modellicious/Miss Wildcat op woensdag 7 november 2007 om 14:44:
Bedankt voor jullie zorgen om mij

:)

Uitspraak van Modellicious/Miss Wildcat op woensdag 7 november 2007 om 14:44:
Het leek mij wel een leuk idee, dat je met die folder een bepaald bedrag of procent aan korting kreeg als je hem weer inleverde, kan ik hem ook weer gebruiken
Is dat wat?

Goed idee! Moet je alleen uitkijken dat als je €10 wilde gaan vragen je niet té laag komt te zitten, want dan denken mensen dat je jezelf niet serieus neemt en "maar" een amateurtje bent... En goed erin zetten wat je wel/niet doet, anders sta je alleen maar baby's/kinderen/ familieportretten te fotograferen!
Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 november 2007 om 15:09:

Ja ik als model ook niet en zo zag ik het ook

Ik ga daarvoor nieuwe folders maken hoor, en dan iets van 25 euro vragen ofzo of 50 incl visagie
Kijk nog wel even

en babys en kinderen lijkt me ook geweldig om te doen
maar daar heb ik wel andere prijzen voor...

Tuurlijk is dat zo. Dit betekend alleen niet dat je als visagist zomaar alle TFP opdrachten aan hoeft te nemen.

Overigens kan ik daar nu nog niet over oordelen, daar ik nog bezig ben met mijn opleiding.

Ik een enkele keer, maar dat waren voor de belangrijke(re) fotoshoots waarin ik het niet aandurfte het zelf te doen.

En dan heb ik het er dubbel en dwars voor over om te betalen als ik weet dat het resultaat perfect is.

Maar vanuit de kant als visagiste is het de bedoeling dat je er je werk van maakt.
En wel betaald, anders kun je net zo goed gaan vakkenvullen en dit erbij doen als hobby.

Gisteren weer les gehad, zo leuk (l)
Alleen nu modellen donkere huid zoeken dus, uhh 8)

Ey Yvon! Wat heb je gehad?

Hey hey

Ik heb in het voorjaar (Januari/februari) een shoot staan met 2 fotografen en nog een model!
Het betreft een locatie shoot in belgie op een verlaten treinstation!
Het gaat om extreme make-up en hairstyling.. Wie lijkt het leuk om op tfp-basis hieraan mee te werken.. Vervoer en lunch wordt geregeld!!

Normaal regel ik mn visagisten via DH maar ik dacht laat ik het hier eens een keer proberen wie weet is er iemand die leuk vindt om een leuke dag te shooten en een mooi resultaat neer te zetten!
Voorbeelden kan ik doormailen van fotografen/model en wat precies de bedoeling is!!

Stuur maar een PBtje

Groetjes
Met welke fotografen? Wel belangrijk om te weten :)
Het lijkt mij super leuk, maar België is voor mij niet te doen... :(

De fotografen zijn Jan Vos.. Site: www.janvosfotografie.nl
Calos Diaz Gomez en van hem kan ik werk doorsturen...

Vervoer daar naar toe wordt geregeld...

Verdere informatie met voorbeelden kan ik doorsturen!!

Groetjes
laatste aanpassing
Vanaf waar reizen jullie?
Ik woon namelijk in groningen
En t lijkt me ook wel leuk om als model/fotograaf mee te doen als er tijd voor is

ik ga je een berichtje sturen is wat makkelijker praten!!

Uitspraak van verwijderd op maandag 12 november 2007 om 17:33:
Ey Yvon! Wat heb je gehad?

De 2e en 3e generatie, de man en de donkere huid.
Vanavond oefenen met de donkere huid techniek, heb in de friettent telefoonnummers staan hosselen dus hoop dat ze komt 8)
De man deze week al gedaan, ging op zich wel.

Jij moest toch ook laatst naar school of niet??
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 november 2007 om 16:45:
ik ga je een berichtje sturen is wat makkelijker praten!!

ok dankje

Ja vorige week, was heel erg lekker gegaan! Thema Cirque du Soleil:D