Partyflock

Forumonderwerp · 890294
Artiest {SHOWLIST artist 124130, 84489}
Hallo Flockers..

ik heb een probleemp met mijn pc.

Mijn pc is sinds 2 maanden zo sloom geworden, alles wat ik doe lijkt met een vertraging. Gister GTA San Andreas geinstallleerd en dat duurde 3 uur :| verder hang hij soms 1 minuut om daarna weer vrolijk door te gaan..

wie weet wat dit probleem kan zijn?
Temperatuur kan het niet zijn die loopt netjes na het plaatsen van 2 zahlman fan's.
Heb verder al een complete format gedaan van de pc maar ook dat hielp niet, verder ook de nieuwste BIOS en graka drivers.

Specs Pc:

Moederbord: P4C800E-Deluxe
Processor: P4 3.0 GHZ
Geheugen: 1024 MB-ram Dual channel
Videokaart: Asus Geforce 6800LE 128 mbram

alvast bedankt
laatste aanpassing

Dit is echt je harde schijf, lijkt mij.

Ga eens naar DOS (Start -> uitvoeren -> cmd) en typ daar in: chkdsk /f

Ben heel benieuwd wat er gebeurd. (Y)
ok thnx :) zou het vanavond gelijk proberen..

wel vaaag dat er dan alweer een andere HD misschien in moet :s
ik zou even contact opnemen met maxtor, zoals ik eerder noemde er is een reeks 120 gb harddisk die bad sectors vertoond en andere problemen geven (zie dit topic ;))
bij mn vorige werkgever ruilde ze het zonder enige troubleshoot of wat dan ook om omdat ze ervan op de hoogte zijn.
computer onderhouden ooit van gehoord?
Uitspraak van 8-bit Kid™ op woensdag 9 augustus 2006 om 19:10:
computer onderhouden ooit van gehoord?

wat is dit dan voor een opmerking? maak hem bijna elke maand schoon met stofzuiger e.d onderhoud is nix mis mee dacht ik zo..
Uitspraak van R1ch4rd op woensdag 9 augustus 2006 om 15:43:
ik zou even contact opnemen met maxtor, zoals ik eerder noemde er is een reeks 120 gb harddisk die bad sectors vertoond en andere problemen geven (zie dit topic ;))
bij mn vorige werkgever ruilde ze het zonder enige troubleshoot of wat dan ook om omdat ze ervan op de hoogte zijn.

Die 120GB is er al uit en vervangen door een 200GB

Heeft checkdisk wat informatie opgeleverd?
Uitspraak van Twee Meter Peter op woensdag 9 augustus 2006 om 21:20:
Die 120GB is er al uit en vervangen door een 200GB

prima maar nu ben je een hdd kwijt als je het aangeeft bij maxtor krijg je waarschijnlijk een nieuwe terug, dan heb je 320, anders wil ik hem ook wel hebben hoor.... ;)

heb ik ook gehad bij mij was me hdd naar de klote...
Uitspraak van verwijderd op woensdag 9 augustus 2006 om 22:41:

ja waren wat fouten.. die heb ik nu gemaakt.. maar hij loopt nog steeds vast :(

andere hd geprobeerd maar die loopt met de windos install ook vast :(

geheugen gekeken 1 voor 1 uithalen e.d. toen liep die ook nog steeds vast...

moet nu haast wel het moederbord zijn (alweer) half jaar geleden was er ook al 1 stuk... maar krijg ik nu de garantie weer? omdat er 3 jaar op zon moederbord zit en die nieuwe is nog maar een half jaar oud...

Als de HD fouten geeft, dan is het vaak zo dat ie echt aan zijn einde is. Leen effe een schijfje van iemand en probeer die eens. Het zal mij echt niet verbazen als je pc dan weer probleemloos werkt. Defecte HD's kunnen echt vreemde problemen veroorzaken.

Toevallig ben ik op dit moment bezig met een Asus S-presso en een Dell-machine. Allebei de vreemdste meldingen en vastlopers. Alles al geprobeerd, maar na langdurig testen ben ik er eindelijk achter: Beide een defecte HD.

Ik neem aan dat je een Maxtor DiamondMax hebt? Download effe deze iso, fik 'm op een cd'tje en start je pc er mee op. Controleer de schijf effe (de geavanceerde check). Het zal mij niet verbazen als je schijf problemen geeft.

http://www.maxtor.com/portal/site/Maxtor/menuitem.3c67e325e0a6b1f6294198b091346068/?channelpath=%2Fen_us%2FSupport%2FSoftware+Downloads%2FView+By+Category%2FDesktop+Storage%2FDiamondMax+Family%2FDiagnostics&downloadID=113
thnx zou het ff testen maar denk dat het niet aan mijn HD ligt...

Hou er rekening mee dat die test een paar uur in beslag kan nemen... Ga er dus niet op zitten wachten. :)
Ok ok :) , denk dat ik de pc (even) naar de winkel terugbreng weet zelf niet meer wat ik er an kan doen... zou wel weer het moederbord zijn...

EDIT : computer naar de winkel gebracht. en nu maar wachten dan
laatste aanpassing
Ok computer weer enige tijd terug.. en hij blijft maar vaag doen.. zomaar ineens vastslaan weer.

Ook krijg ik wel eens met opstarten de melding NTLDR ontbreekt, of een Disk Boot Failure.. en hij is zon onstabiel als de pest.

De winkel waar ik heb heenbracht kon nix vinden en hebben hem toen maar teruggeveen... wie heeft nog een idee wat dat kan zijn ?

Heb je die diagnostische test al laten draaien?

Het lijkt er serieus op dat ofwel je controller of je harde schijf kapot is. En aangezien de schijf het makkelijkst te controleren is, zou ik dat even doen. Maar dat duurt wel een paar uur, dus doe het alleen als je er de tijd voor hebt, bijv. 's nachts.

Ik hoop voor je dat er geen kosten in rekening zijn gebracht voor de 'reparatie'. :)
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 12 september 2006 om 10:08:
Ik hoop voor je dat er geen kosten in rekening zijn gebracht voor de 'reparatie'.

nee gelukkig niet.. :P

Nee test nog niet laten draaien.. alleen heb ik er een nieuwe HD in .. dan hoeft die test toch niet?...

Heb ook geen zin om een nieuw moederbord te kopen en dat het dan nog niet werkt hehehe

Heb je een nieuwe HD? En je hebt nu nog steeds dezelfde problemen? Dan is het inderdaad niet echt nodig.

Uhm... Wat hebben ze bij die computerwinkel allemaal gedaan om te kijken waar het probleem zit? :)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 12 september 2006 om 13:25:

Burn in test en prime 95 uitslagen weet ik nu dus niet :P maar soms is het ook een hele maand gewoon goed en dan ineens weer vastlopers e.d.

Uitspraak van Twee Meter Peter op zaterdag 29 juli 2006 om 15:14:
Dit noem ik het welbekende 'error between keyboard and chair' issue :p

misschien had je HDD zijn beste tijd wel gehad, misschien verstandig om een een complete diagnostic check uit te voeren op je HDD

Zo kun je alles wel afschuiven op de gebruiker :P
Gister weer vaahgeid liep weer de hele tijd vast... daarna weer allemaal meldingen met rebooten e,.d

En toen ineens deed hij het weer goed :S

slaat toch nergens op ? ...