Iedereen kan wel schijnheilig doen maar er is niemand hier die kan beweren dat ie nooit scheld en nog nooit met 1 of andere ziekte heeft gescholden, welke doet er niet toe...
Maar dat jij zegt dat het beter klinkt als er kut of kanker voor staat dat gaat er bij mij echt niet in.
Ik bedoel dat in de zin dat een woord dan harder klinkt, als ik bijvoorbeeld mijn teen stoot vind ik het lekkerder om kanker of kut te zeggen dan potverdriedubbeltjes
Kut kan ik me nog iets bij voorstellen, dat zeg ik zelf ook wel regelmatig. Maar kanker zul je mij nooit horen zeggen. Heb een tijd geleden een collega eraan verloren en heb diverse mensen in mijn omgeving die ermee worstelen.
ik vind stommerd een dom woord
Heb het zelf ook meegemaakt in mijn naaste omgeving maar nogmaals ik weet wat een slopende kutziekte het is maar het schelden ermee staat daar los van!! Mensen die schelden met bijvoorbeeld tyfus bedoelen het enkel als woord en wensen niet iemand de ziekte toe
Ik kan dat niet los van elkaar zien. Maar goed, misschien ben ik daar wel een zeikerd in
Schelden met kanker heeft niks te maken met iemand kanker toewensen.
Het is al helemaal ingeburgerd, zeker in deze regio (Den Haag) is het niet meer dan normaal...dus ik weet niet waar iedereen zich druk om maakt.
Mijn zusje zei toen ze wat jonger was altijd ; vieze pooier
Mensen moeten het niet altijd maar hebben over scheld toch niet met kanker.. vervolgens hebben ze het vaak zelf wel over pest, tiefus, tering.. of kolere (komt van cholera) heb ik me laten vertellen.
Dat zijn ook erge ziektes geweest,
poepchinees