Partyflock
 
Forumonderwerp · 884221
Voor de crossers onder ons.. Wat rijden jullie en waarom??

Zelf rij ik 2takt en ben ook nog lang niet van plan over te stappen op een 4takt.

Wat doen jullie??
 
Uitspraak van MX_STYLE op vrijdag 30 juni 2006 om 09:38:
Wat doen jullie??


lessen voor me motor rijbewijs
2 tak als je kan rijden en een 4 tak als je net begint (Y)
 
mijn vriend heeft t allebei :D
ligt eraan welke baan hij gaat rijden welke hij dan pakt.
2takt heeft meer power vind ik dan 4 takt..
 
IDD 2-takt :respect:
 
rij zelf nog 125cc 2-takt, maar ben van plan volgend seizoen op een 250cc 4-takt te stappen. dit omdat ik denk dat hier veel meer bruikbaar vermogen te halen is (dus ook vermogen van onderuit).
Ik vind dat de regeltjes aan gescherpt moeten worden..
150cc 2takt bijvoorbeeld in de mx2 klasse..
Bij de open klasse kom je met een 2502takt echt niet te kort denk ik zo.. Je moet dan wel natuurlijk een KTM hebben haha..
 
vind de kleurstelling van husqvarna super:D blauw geel..

zweedse motor toch?

laatste aanpassing
ik rij zelf 250cc 2 takt lekker fel. maar 450 of 650 4 takt lopen beter...
tja pik, een 250cc met een 450 of 650 vergelijken is ongeveer t zelfde als een 1.6 motor vergelijken met een 3liter :S
Uitspraak van Rexel op zaterdag 1 juli 2006 om 11:17:
250cc met een 450 of 650 vergelijken is ongeveer t zelfde als een 1.6 motor vergelijken met een 3liter


Dat is niet waar. Een 2takt heeft 2 keer zoveel verbrandingsstappen per aantal rotaties als een 4takt. Dus zit er meer kracht achter...
 
Uitspraak van 42 op zaterdag 1 juli 2006 om 11:40:
Dat is niet waar. Een 2takt heeft 2 keer zoveel verbrandingsstappen per aantal rotaties als een 4takt. Dus zit er meer kracht achter...


mee eens wel eens op een honda cr 500 uit bijv.2000 rondgeprutteld dat is een flink stukkie feller als een honda crf 450 :jaja:
 
Als je echt de baan op wil gaan , kun je beter toch 4 takt nemen.
Tevens is het ook veel leuker in onderhoud, ipv van zo'n over de zeik getrapte zuiger van een 2 takt.
 
Maar 2 takt heeft wel wat, iets wat 4 niet aan kan tippe
ik heb een ktm 620 supermotard, 4 takt dus...
omdat ik ook op de weg rij vind ik 4 takt fijner, rijd wat relaxter.
heb een yamaha 500cc 2-takt uit 79(lucht gekoeld).
2-tackt boven alles, heeft altijd 2x het vermogen als van een 4-takt omdat hij met 2 slagen al zijn dosis brandstof krijgt en een 4-takt er 4 slagen over moet doen voor de zelfde brandstof....
zekerweten 2 takt vind het maar nix die 4 takten

4 takt is gewoon dom zitten en in 2 versnellingen rijden:S;) (zo lijkt het vaak) is natuurlijk niet zo , maar 2 takt ziet er gewoon ook veel geweldadiger over, en een veel mooier geluid
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 30 juni 2006 om 14:31:
vind de kleurstelling van husqvarna super blauw geel..

zweedse motor toch?


eey kneus je koopt toch geen husky vind ik maar NIX :S;)
alles goed trouwens?
4takt vind ik veel leuker dan zon 2takt.. Zeker als je ook nog op de weg wilt.
Artiest DanM
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 30 juni 2006 om 14:31:
husqvarna


mijn motormaaier is van dat merk....6.0 6driekwart en een beetje tact, dubbele messenset, met ingebouwd koksmes..(Y) snijdt perfect de bochten....:D al gebruik ik liever een lepel...:yes:
2 takt
 
Uitspraak van >>DE PARK MEESTER!!!<< op zaterdag 8 juli 2006 om 14:22:
heb een yamaha 500cc 2-takt uit 79(lucht gekoeld).
2-tackt boven alles, heeft altijd 2x het vermogen als van een 4-takt omdat hij met 2 slagen al zijn dosis brandstof krijgt en een 4-takt er 4 slagen over moet doen voor de zelfde brandstof....


broodje aap verhaal:yes:
Uitspraak van verwijderd op woensdag 5 juli 2006 om 16:59:
Maar 2 takt heeft wel wat, iets wat 4 niet aan kan tippe


Mee eens
 
het geluid;)
Uitspraak van DanM op zondag 9 juli 2006 om 20:36:
mijn motormaaier is van dat merk....6.0 6driekwart en een beetje tact, dubbele messenset, met ingebouwd koksmes.. snijdt perfect de bochten.... al gebruik ik liever een lepel...


haha je juist dat volk moet maaiers maken en geen crossmotoren;)
laatste aanpassing
 
Uitspraak van BRAMBO @ *H*A*R*D*C*O*R*E* 4 LIFE op zondag 9 juli 2006 om 12:44:
eey kneus je koopt toch geen husky vind ik maar NIX:S;)
alles goed trouwens?


cker alles goed, tuurlijk koop ik geen husqvarna, zeg alleen dat ik de kleuren mooi vind.. heb nix gezegd over de kwaliteit ofzo,, daar heb ik nog geen verstand van:P dat moet brambo me nog ff bijleren ghehe 8) als ik ooit al een crosser koop;) eerst m'n motorrijbewijs en een gewone motor halen:D en mijn grasmaaier moet van Gardena zijn B) dat zijn pas maaiers:D:D
Uitspraak van DanM op zondag 9 juli 2006 om 20:36:
mijn motormaaier is van dat merk....6.0 6driekwart en een beetje tact, dubbele messenset, met ingebouwd koksmes.. snijdt perfect de bochten.... al gebruik ik liever een lepel...


Oke....volgende probleem kwam ik tegen....:

Mijn messen zijn versleten...:( nu kan ik geen bochten meer snijden....:( weet er iemand een goede messensliep?? zodat ik weer fijntjes bochten kan snijden...:9 btw...ik heb mijn 6.0 6driekwart en een beetje tact laten upgraden met een driedubbele ecu-booster...:yes: die genereerd nu net dat extra beetje tact waardoor ik meer outputpower heb en nu mijn gras netjes opgevangen wordt in een speciale gras-opvangbak!! hulde aan leipe loetje :yes:...:flower:
2 takt rules:P

Heb altijd 2 takt gereden.Vond ik het mooiste.die kracht wat in de motor zat als je em open trekte was vet:P

4 takt is wel geinig om te rijden (geluid vind ik wel minder)Maar heb daar te weinig mee gereden om er fijn mee te rijden.
1 cilinder 4takt mooiste geluid wat er is!!
2takt voor de gein
4 takt knetttert mooi en is sterk in elk toerental
maaaruuhhh geef mij maar een 2 takt die je flink open kent trekke... dat geluid heerlijk !!
oja rij een honda cr 250cc
 
Uitspraak van Nexus.. op vrijdag 30 juni 2006 om 09:50:
2 tak als je kan rijden en een 4 tak als je net begint


Denk eerder andersom...


Uitspraak van BeTa op vrijdag 30 juni 2006 om 10:56:
2takt heeft meer power vind ik dan 4 takt..


Niet waar... 4 takt heeft sowieso meer koppel.


Uitspraak van MX_STYLE op vrijdag 30 juni 2006 om 14:27:
Ik vind dat de regeltjes aan gescherpt moeten worden..
150cc 2takt bijvoorbeeld in de mx2 klasse..


Dit zit er inderdaad aan te komen. Waarschijnlijk volgend jaar in het WK al!


Uitspraak van MX_STYLE op vrijdag 30 juni 2006 om 14:27:
Bij de open klasse kom je met een 2502takt echt niet te kort denk ik zo..


Absoluut wel.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 30 juni 2006 om 14:31:
zweedse motor toch?


Origineel wel. Is nu een Italiaans merk.


Uitspraak van tinus22 op zaterdag 1 juli 2006 om 11:13:
650 4 takt


Waar kan je die kopen? Worden niet gemaakt, in de motocross in iedergeval niet. Misschien 15 jaar geleden...

Uitspraak van 42 op zaterdag 1 juli 2006 om 11:40:
Dat is niet waar. Een 2takt heeft 2 keer zoveel verbrandingsstappen per aantal rotaties als een 4takt. Dus zit er meer kracht achter...


Het begin van je zin klopt. Daarna niet meer. Een 4takt heeft altijd meer koppel dan een 2 takt.


Uitspraak van >>DE PARK MEESTER!!!<< op zaterdag 8 juli 2006 om 14:22:
heeft altijd 2x het vermogen als van een 4-takt omdat hij met 2 slagen al zijn dosis brandstof krijgt en een 4-takt er 4 slagen over moet doen voor de zelfde brandstof....


Blijf jij maar mooi in het park...
 
ha jongens..k ben KTM over gestapt op honda crf 205cc van bj 2006. personlijk vind k dit een goede motorfiets rijd perfecten bliksems vel..je loopt gauw uit op andere motoren..nog meer 4takt lief hebbers
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 juli 2006 om 21:19:
Uitspraak van MX_STYLE op vrijdag 30 juni 2006 om 14:27:
Bij de open klasse kom je met een 2502takt echt niet te kort denk ik zo..

Absoluut wel.


En met de mxdn in Lierop toen dan Marc?? Je reed toch zeer hard met die 250cc tweetakt toen!
 
Uitspraak van MX_STYLE op woensdag 26 juli 2006 om 11:03:
En met de mxdn in Lierop toen dan Marc?? Je reed toch zeer hard met die 250cc tweetakt toen!


Dat is een ander verhaal. Werd die wedstrijd in bijvoorbeeld Frankrijk gereden op een harde baan, had ik geen schijn van kans gehad. Zand blijft toch iets aparts voor de Nederlanders...
Uitspraak van verwijderd op woensdag 26 juli 2006 om 14:22:
Dat is een ander verhaal. Werd die wedstrijd in bijvoorbeeld Frankrijk gereden op een harde baan, had ik geen schijn van kans gehad. Zand blijft toch iets aparts voor de Nederlanders...


Ja dat is zeker zo.. Op de harde banen heb je zeker voordeel met zo'n viertakt, maar hoe veel hebben we die hier in Nederland?? Een paar maar helaas.. Net als in Lierop toen was het echt zwaar en dan heb je met een tweetakt denk ik toch voordeel, niet dan?
Succes in Loket!
 
4 takt motroisch minder onderhoud dan 2 takt
laatste aanpassing
Heb een Honda CR 500 2 takt uit 86 gehad.. enorm veel vermogen.. maar rijd enorm bokkerig.. Als ik nu een crosser zou kopen kocht ik een 4 takt ivm de onderhoudskosten..
 
6 takt
 
jij wel;)
 
honda cr 250 2 takt
lekker bij ons achter op de plak ronddoen is i goed zat voor