Partyflock

Forumonderwerp · 882066
1735x bekeken
Waarschuw beheerder
donateur
HELP

Ik heb sinds een paar dagen een hond, ze is 11 maanden en zindelijk...
Maar zodra ik de deur uitloop piest ze in mijn huis.. Nu ben ik er al achter dat dat gewoon angst is, terwijl ze normaal goed alleen kan zijn.. Maar dat komt waarschijnlijk gewoon omdat ze moet wennen...

Nu is mijn vraag of er iemand een serieuze tip voor me heeft, zodat ze niet meer piest in huis...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 juni 2006 om 12:50:
met der kop door eigenplas heen halen helpt echt

Ja dat is echt de manier.......wat een onzin zeg!!!!
Die correctie geven honden onderling toch ook niet???

Inderdaad geduld en alleen corrigeren als je het ziet gebeuren.
Corrigeer niet te hard...ik weet niet welk ras je hond is maar als je teveel druk op haar zet kan het ook erger worden.
Niet boos worden als je thuis komt en ze heeft geplast.
Gewoon het plasje opruimen en vooral voor je uit gaat haar laten plassen.
Een koekje geven bij thuiskomst aai over de bol en rustig de deur uitgaan.
Dus niet zo van "ik ben zo terug hoor, goed op het huis passen etc. etc."
Snapt de hond niet en kan alleen maar voor extra stress zorgen.
Geef haar wat tijd.
Als je thuis komt en je begroet haar en ze doet een deemoedsplasje straf haar dan niet.
Volgende keer bij binnenkomst niet meteen begroeten, doe eerst je jas uit enz en roep haar dan bij je.
Blijft ze het doen ga dat evt. ff langs de dierenarts...misschien is het een medisch probleem.
Succes en veel plezier met je nieuwe huisgenoot:aai:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Nathalja(L) op woensdag 21 juni 2006 om 15:59:

Corrigeer niet te hard...ik weet niet welk ras je hond is maar als je teveel druk op haar zet kan het ook erger worden.
Geef haar wat tijd.
Als je thuis komt en je begroet haar en ze doet een deemoedsplasje straf haar dan niet.
Volgende keer bij binnenkomst niet meteen begroeten, doe eerst je jas uit enz en roep haar dan bij je.
Blijft ze het doen ga dat evt. ff langs de dierenarts...misschien is het een medisch probleem.
Succes en veel plezier met je nieuwe huisgenoot

kijkt dat lijkt me een beter idee .. ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Kimberly!! op woensdag 21 juni 2006 om 13:14:
Bij al onze honden heeft het super gewerkt dus onzin is het zowiezo niet..
Alleen haalden wij natuurlijk niet die koppies erdoor heen maar hielden het erboven zodat ze zagen wat ze verkeerd hadden gedaan!

Nooit straffen worden ze alleen maar banger van!

Hoe weet een hond dan wat ie fout heeft gedaan?

Als een hond met zijn kop boven een drol hangt weet hij echt niet wat je wil hoor!!!!
Een hond vermenselijken is het stomste wat je kan doen.
Helaas doen teveel mensen dat.....

Waarschuw beheerder
donateur
Er staan voldoende bruikbare tips tussen, en voor die randdebielen die hun hond door de zeik halen als ze binnen hebben geplast.... ga je dat ook later met je kind doen als het per ongeluk in de broek plast!!!!!!!!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Nathalja(L) op woensdag 21 juni 2006 om 15:59:

Geef haar wat tijd.
Succes en veel plezier met je nieuwe huisgenoot

Mooi verwoord :yes:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 21 juni 2006 om 16:17:
Mooi verwoord

mevr dat vind ik nou ook :P
ben je al een beetje over de schok heen ? :lol:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van .T. op woensdag 21 juni 2006 om 16:20:
mevr

:p mevr = mevrouw..?? zie ik dat nou goed? wordt ik herkent als mevrouw inplaats van jongen..? :lol:
mevr dat vind ik nou ook

:p
ben je al een beetje over de schok heen ?

haha :p ja nu wel weer een beetje.. :cry: nadat je mevrouw tegen me zei :p

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
:lol:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 21 juni 2006 om 16:26:
nadat je mevrouw tegen me zei

mooi !!! ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van .T. op woensdag 21 juni 2006 om 15:57:
je heb me gekwetst

Ik bedoelde jou niet! :nee:

Sorry dan :flower:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 juni 2006 om 16:34:
Ik bedoelde jou niet!

Sorry dan

gelukkig !!! :flower:
haha was een beetje slordig met lezen :lol:
dat krijg je als je alles door elkaar doet ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
okeej, nu heb ik t volgende probleem;
mijn hondje van 11 maanden is in principe zinlijk, dat wil zeggen; overdag in de bench geen probleem!niks geen poep of plas.

maar snachts is het altijd raak!!!
ik wandel om 23.15 vaak nog met dr, en hoe vroeg ik ook opsta, er ligt elke morgen poep in de bench.
het is niet dat ze het niet kan ophouden, immers, overdag lukt het ook!

hoe pak je dit aan?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van .T. op woensdag 21 juni 2006 om 16:28:
mooi !!!

haha :p :lol:
Uitspraak van spoutch op woensdag 21 juni 2006 om 16:43:
ik wandel om 23.15 vaak nog met dr, en hoe vroeg ik ook opsta, er ligt elke morgen poep in de bench.

hoe pak je dit aan?

huhm..dat kan liggen aan hoelaat ze nog eten krijgt..
Geef je haar bijvoorbeeld 2 keer op 1 dag/ligt het gewoon dag en nacht voor haar neus of geef je haar na een bepaalde tijd nog te eten..

Wij zelf geven onze honden 2 keer per dag te eten. (hond van 11 maand lieft nog 3x per dag) maar geef haar bijvoorbeeld dat voor 6 uur, zodat de spijsvertering rond is.. en ze dat alles er nog uit kan gooien om kwart over 11 :p
Waarschuw beheerder
ze eet voor het laatst voor 19uur. meestal rond 18uur..
en vaak poept ze om 23uur wel..
maar dan is het nog raak sochtends..

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
en vaak poept ze om 23uur wel..

Dat kan heel goed..dan poept ze om 11 uur er wat uit..maar omdat de spijsvertering niet helemaal rond is, doet ze de rest in haar bench...
Uitspraak van spoutch op woensdag 21 juni 2006 om 16:50:
ze eet voor het laatst voor 19uur. meestal rond 18uur..

Dan kan ze last hebben van een langzame spijsvertering (dus ook sneller vatbaar om dik te worden) je kan misschien je hondje wat eerder eten geven, proberen om half 6 werkt dat niet tegen 5 uur.. werkt dat niet tegen half 5..
Het maakt absoluut niet uit dat het zo vroeg gebeurt.. maar zorg er wel voor dat de maaltijden regelmatig blijven, zeker bij zo'n jong hondje.. (dus 2 a 3 keer per dag) maar na een bepaalde tijd niet meer..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik heb de oplossing!!!
breng gewoon een catheter in...
dan plast ie noooooit meer in huis....

Waarschuw beheerder
hoe pak je dit aan?

Wat je kunt doen is je bench nog kleiner van binnen maken. Meestal vindt een hond het niet prettig om in z´n eigen slaapplaats te poepen, dus als je hem kleiner maakt (gewoon een schotje ertussen doen ofzo) dan kan het zijn dat ie het misschien niet doet :D

Zo heb ik het toen te horen gekregen.
Waarschuw beheerder
donateur
okeej, nu heb ik t volgende probleem;
mijn hondje van 11 maanden is in principe zinlijk, dat wil zeggen; overdag in de bench geen probleem!niks geen poep of plas.

hoe pak je dit aan?

Wat voer je haar????
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Nathalja(L) op woensdag 21 juni 2006 om 17:14:
Wat voer je haar????laatste aanpassing 21 juni 2006 17:14

gewoon hondebrokjes van de c1000..

Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 juni 2006 om 17:11:
Wat je kunt doen is je bench nog kleiner van binnen maken. Meestal vindt een hond het niet prettig om in z´n eigen slaapplaats te poepen, dus als je hem kleiner maakt (gewoon een schotje ertussen doen ofzo) dan kan het zijn dat ie het misschien niet doet

Zo heb ik het toen te horen gekregen.

ja ik ook,maar mijn hondje vind het schijnbaar niet erg als ze in dr eigen poep ligt..want het blijft gebeuren, ook met schotje ertussen.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van spoutch op woensdag 21 juni 2006 om 17:32:

Om te beginnen zou ik daar dus verandering in brengen.
Dit voer verteerd waarschijnlijk niet voldoende waardoor je hond teveel ontlasting produceerd...

Waarschuw beheerder
Ik heb het zelfde probleem gehad.
Ze is warschijnlijk gewoon bang dat je weg gaat en niet terug komt.
Wat bij mij goed heeft gewerkt is dat als je even de kamer uit bent en je komt terug en ze heeft geplast 5 minuten haar negeren.
En ook al wil ze graag aandacht geen aandacht geven.
Je moet haar alleen niet straffen omdat je niet weet waneer het gebeurd is en zij het alweer vergeten is.

En kwa zinderlijk maken de kop door de plas en poep drukken :S
Hebben jullie ouders dat ook bij jullie gedaan?
Je kunt beter als de hond plast gelijk buiten zetten en super blij doen als ze buiten verder gaat.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 juni 2006 om 17:01:
Ik heb de oplossing!!!
breng gewoon een catheter in...
dan plast ie noooooit meer in huis....

wat grappig:gaap:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Nathalja(L) op woensdag 21 juni 2006 om 17:40:
Om te beginnen zou ik daar dus verandering in brengen.
Dit voer verteerd waarschijnlijk niet voldoende waardoor je hond teveel ontlasting produceerd...

welk voer dan wel te geven?

maakt dat zoveel verschil dan??

mijn schoonfamilie heeft 2 dezelfde honden en die hebben nergens last van..

Waarschuw beheerder
ok ik reageer te snel.
Ik had de rest van het topic nog niet gelezen :s

Waarschuw beheerder
Uitspraak van spoutch op woensdag 21 juni 2006 om 17:43:

maakt dat zoveel verschil dan??

mijn schoonfamilie heeft 2 dezelfde honden en die hebben nergens last van..

Voer kan een heel groot verschil zijn.
Van bepaalde voeren gaan veel honden veel meer poepen.
Je kunt beter naar de dierenspeciaalzaak gaan en vragen wat goed voer is voor je hond.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van spoutch op woensdag 21 juni 2006 om 17:43:

Ik werk zelf bij de Pet's Place..het voer wat bij ons het meest verkocht wordt is Best Choice.. maar je moet even kijken..want elke hond reageert verschillend op ander voer...( dus je moet even kijken wat het beste bij jouw'n hond past)

Zorg er wel voor dat er:

Natrium, Kalium, Calcium, Fosfor, Magnesium, Ijzer, Chloor, Zwavel (macro-elementen)

Vitamine A, Vitamine D, Vitamine E, Vitame K, Vitamine B & Vitamine C (vitaminen)

In het voer zit verwerkt...vooral bij zo'n jonge pup.

De punten waar je vooral op moet letten, om je hond gezond te houden, is op de conditie van de vacht, ogen, en de kleur van het tandvlees.
Daarnaast moet je ook letten op de uitwerpselen. Deze mogen niet te hard, niet te zacht, en niet te kort zijn, en vooral mag hij er geen moeite mee hebben, om te eruit te laten komen...

Je voert nu brokjes van de C100 zoals al gezegd..hiermee ophouden :yes: en ander voer geven.. wanneer je dit doet.. ga dan gelijk niet van de ene dag op de andere dag overspringen..maar bouw het langzaam op..(dus mixen)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 21 juni 2006 om 18:19:
Je voert nu brokjes van de C100 zoals al gezegd..hiermee ophouden en ander voer geven.. wanneer je dit doet.. ga dan gelijk niet van de ene dag op de andere dag overspringen..maar bouw het langzaam op..(dus mixen)laatste aanpassing 21 juni 2006 18:20

Inderdaad...niet van het ene op het andere moment overschakelen.
Je moet bij voeding ook rekening houden met zaken zoals de grootte van de hond en wat voor voer heeft de hond behoeft...
Is het een sporthond?showhond enz enz....
Voor de normale huis tuin en keuken hond is Noblesse van Purina een goede brok en nog betaalbaar ook!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Nathalja(L) op woensdag 21 juni 2006 om 19:07:
Voor de normale huis tuin en keuken hond is Noblesse van Purina een goede brok en nog betaalbaar ook!!

de mijne krijgt Royal Canin mini adult, daar doet ie het ook heel goed op en is ook betaalbaar (y)
Waarschuw beheerder
wat kost zoiets dan eigenlijk?
tis idd gewoon een huis, tuin, keuken herder..alleen dan een witte.
ze is vrij klein van stuk, maar eet en drinkt goed.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van spoutch op woensdag 21 juni 2006 om 17:32:

Op andere voeding overgaan, in die goedkope zooi zitten te weinig voedingsstoffen die ze opneemt, hoe meer ze poepen hoe minder ze binnen krijgen.
En zoals Dance or Die al zegt, kijken of er bepaalde stoffen inzitten die ze echt nodig hebben.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van spoutch op woensdag 21 juni 2006 om 19:31:
wat kost zoiets dan eigenlijk?

Mijn hond krijgt alleen lam en rijst brokken, ben voor 3 kg 13,35 kwijt dus valt mee.

Waarschuw beheerder
Wat ik wel goed voer vind voor een Herder is van Royal Canin die verpakking waar een herder op staat.
Die is volgens mij ook niet zo duur.
Maar bedenk wel je hebt een hond met een witte vacht en van veel goedkope supermarkt brokken worden witte honden geel op den duur.
Waarschuw beheerder
wist ik niet????
Waarschuw beheerder
donateur
Noblesse kost € 17,95 voor 15 kg.
Onze honden hebben er ruim een jaar op gestaan.
Ik loop shows met ze en de vacht blijft er mooi wit bij!!
Maar je kan je laten informeren bij de dierenspeciaalzaak.
Maar laat je niet meteen het allerduurtse voer aansmeren...
Waarschuw beheerder
Prins voer is ook goed... heb je verschillende soorten van.. je kan zelf even naar hun bellen voor welk voer het beste is voor je hondje...
wat ook goed is om een keer in de 2 weken een weekendje vers vlees te geven... goed voor de maag enzo

wij hebben voor Gentle nu speciale snacks voor huisproblemen van Hokamix... die hebben ook een soort olie wat je over de brokken kan spuiten die hebben Omega 3 en Omega 6 vetzuren die zorgen ervoor dat je hond gaat glanzen en het lichaam van binnen reinigd... is wel duur spul hoor maar wekt echt goed... ook tegen verharen

als alternatief daarvoor kan je ook bij de kruidvat visolie capsules gebruiken is wat goedkoper
Waarschuw beheerder
Over het plasverhaal....

Het door de stront en pies heentrekken van een hond is zoooo achterhaald.
Dat sommige honden het daardoor "prima" leerden is gewoon een bijkomstigheid...
Er zijn namelijk ook honden die niet meer durven te piesen of plassen waar de baas bij is...want de link is heel simpel * hond doet plas * baas trekt hem erdoorheen * hond denkt...dat doen we niet weer...ik wacht wel tot ie weg is*

Dus je kweekt juist een hond die niet meer piest waar je bij bent en gaat piesen als je er niet bent..heel logisch oorzaak-gevolg verhaaltje.

En dat sommgige honden het op deze manier hebben geleerd...tja...kinderen die geslagen worden thuis belanden ook niet altijd bij een psychiater omdat ze er geestelijk last van krijgen...maar dta maakt het niet minder erg.

Voeding verhaal..
Volgens mij ben ik de enige Vers en Barf profeet hier???
Rimpel zit al jaren op KVV (kant en klaar versvlees)
Het is diepvriesvoer dat compleet is.
Een hond is een vleeseter simpel zat...
Ik ga het op een forum als flock niet helemaal uit zitten kauwen maar brokken....hier komen ze er in ieder geval nooooit meer in. De eerste die mij uit kan leggen WAAROM brokken beter zouden zijn dan vers vlees, moet ik nog tegenkomen.
De dierenarts ziet hoe goed hij het op zijn voer doet...die heeft haar wenkbrauwen weleens gefronst...tja bij een DA moet je al helemaal niet aankomen met voedingsvragen want die hebben er gewoon geen kaas van gegeten en weten niet beter vanuit hun opleiding.
Maar ja...er is geen flikker tegenin te brengen als je met een goed uitziende hond binnenkomt...

Rimpel krijgt Carnibest...rollen van een kilo die dus in de diepvries zitten.
Je hebt ook KVV van Duck, Energique, etc.

Naast zijn KVV, Barft Rimpel ook.
BARF staat voor Biological and raw food.
Rauw dus en vlees met botten.
Denk aan vuile pens (nog lauw hahahahah...) inhoud van de boekmaag, lappen long, stukken hart, lappen kopvlees, nieren, etc.

Hier nooit weer anders...maar ik weet dat het nog steeds niet gangbaar is in dit land om buiten de menigte om wat anders te doen.
We vertrouwen nog steeds op fabricanten die wel niet zullen liegen...en die mooie reclame van die springende hond op Beneful...
Blije hondenkoppen op pedigree en Eukeneba...

Ik zou graag wat reclamefilmpjes van Barfende honden zien hahahahaha...

Maar goed...langzaam aan dringt het tot steeds meer mesnen door..
Ik heb heel wat honden zienderogen op zien knappen van epilepsie (die tot een minimum terug werd gedrongen door versvlees) en allerlei huidproblemen..
Ook voor mij de reden om van die brokken af te stappen.
Teveel granen, teveel toevoegingen, teveel van dat wat NIET goed is en te weinig van dat wat ie WEL nodig is.
Waarschuw beheerder
Eigenlijk wil ik in dit topic niet de voer discussie aangaan...er zitten hier mensen die net "beginnen" met een hond en dan is zo'n voer verhaal best veel..
Ik kreeg ook dansende letters in mijn scherm toen ik me erin ging verdiepen...hahahaha..

Maar Pet's place verkoper en anderen die het hebben over de "stoffen" die vooral in een brok moeten zitten...
Goed opletten dat dit en dit en dit erin zit...
Dit is jullie verteld door wie? Komt deze informatie van de fabrikanten die cursus middagen geven?
Hebben jullie zelf weleens gekeken naar het hele hondenvoeding verhaal of hebben jullie klakkeloos aangenomen wat jullie verteld is door de verkoper, de fabrikant of iemand anders?

Ik vraag me dat serieus af namelijk...
Ik kan me niet voorstellen dat je niet zelf op onderzoek uitgaat...dat je niet zelf kijkt hoe je hond in elkaar zit, etc. de oorsprong, etc.

Ik vier de dag dat ook eeeeindelijk de grotere winkelketens als Pet's Place en andere dierenwinkels zich eens zouden verdiepen in KVV en Barf...en DAT is eens gaan promoten in plaats van die zakken met blijde hondenkoppen aan te prijzen met verhalen die werkelijk op niks gebasseerd zijn.

Wat moet je hond in de vrede met granen????
Wat moet ie met al die toegevoegde vitamines in die samengeperste brok die verhit is..
Wat moet je hond met de toevoegingen waardoor die rommel houdbaar blijft?

Brokken zijn bedacht voor het gemak van de mens...niks meer niks minder. handige brokjes in een bakje.
Als ze DAT nou gewoon eerlijk vertellen.
Maar nee....we maken onze brokjes "beter" en promoten dat er vlees in zit...
waar is dat vlees? Vleesmeel bedoelen ze???
groenten???? ik zie ze niet hoor...die gedroogde pruttel die in de diner brokken zit? dat is toch geen groente?

Maar goed...ik draaf weer even door..
Ik kan er gewoon erg slecht over.
Ik nodig de brok fans dan ook eens uit op het barf forum...of op het voernatuurlijk forum...
Waarschuw beheerder
donateur
Heel erg bedankt voor jullie reacties, had er niet zoveel verwacht!!

Uitspraak van Suus B) op woensdag 21 juni 2006 om 12:49:
Voordat je weg gaat, eerst even met de hond naar buiten gaan zodat ze dan plast, misschien, en hopelijk, zal het dan niet meer gebeuren.
Maar je zegt het zelf al...

dat doe ik dus ook, ik ben tijdens mijn werk naar huis gegaan om haar nog een keer uit te laten, maar ze heeft het weer gedaan...

Uitspraak van Suus B) op woensdag 21 juni 2006 om 12:49:
Dus zal na een tijdje wel minder worden.

wat is een tijdje?

Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 juni 2006 om 12:50:
zoiezo in een bench die je kan verschonen als je weggaat

Het is idd een optie, maar ik vind het zielig om haar op de dagen dat ik moet werken, haar een hele dag in de bench te laten... Ze is niet iedere dag alleen, maar toch, als ze alleen moet zijn is het wel gelijk 7 tot 8 uur lang...

Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 juni 2006 om 13:05:
denk niet dat die hond al zindelijk is als die nog steeds in huis pist

Als je even goed leest en een beetje verstand van honden hebt, dan weet je dat het met verlatingsangst te maken heeft... Als ik gewoon thuis ben, doet ze de hele dag niets in huis, alleen zodra ze me niet meer ziet piest ze..

Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 juni 2006 om 13:08:
Jah ik wel, WTF is sireuze ??
Serieus, volgens mij ist geen NLs woord!!

Het is een toppic over honden en niet over andersmans spelfouten...
Volgens mij is "jah" ook geen abn-woord, "ist" ook niet en NLs moet volgens mij Nederlands zijn :/

Maar om verder te gaan, ik had haar vandaag eerst een uurtje alleen gelaten en dat ging goed, toen ik thuis kwam heb ik haar beloond, geknuffeld en gelijk naar buiten laten gaan... Later die middag ben ik gaan werken en tussendoor naar huis gekomen om te kijken hoe het was gegaan, en ze had alweer geplast...
De eerste nacht jankte ze ook, maar dat is nu wel over, ik hoop alleen dat dit probleem zich wel snel oplost... Ze is echt ontzettend lief en luisterd ook heel goed, dit is het enige probleem... Maar ik blijf hopen dat het over een paar dagen minder is, ze is hier tenslotte pas sinds maandag...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mercedes26 op woensdag 21 juni 2006 om 23:50:
Ik vier de dag dat ook eeeeindelijk de grotere winkelketens als Pet's Place en andere dierenwinkels zich eens zouden verdiepen in KVV en Barf...en DAT is eens gaan promoten in plaats van die zakken met blijde hondenkoppen aan te prijzen met verhalen die werkelijk op niks gebasseerd zijn.

weet je wat het met BARF is... je moet er echt zooooveel verstand van hebben om het goed te doen... dat is voor de meeste mensen geen beginnen aan!!!

het beste is om voer te hebben waar heel weinig eiwit in zit

Waarschuw beheerder
donateur
Mercedes26>>> kan me helemaal vinden in je voedingsverhaal, onze honden kregen vroeger thuis ook alleen vlees, maar helaas gaat dat voor mijn hond niet op die wordt echt doodziek als hij iets anders eet dan lam en rijst.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Mercedes26 op woensdag 21 juni 2006 om 23:39:
Voeding verhaal..
Volgens mij ben ik de enige Vers en Barf profeet hier???

Nee hoor!!
Mijn honden krijgen dagelijk 500 gram vleespens van AHV bij hun brokken.
Maar ik ga het natuurlijk niet nog ingewikkelder maken als dat het al is....8)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Angeline op donderdag 22 juni 2006 om 00:06:
ze is hier tenslotte pas sinds maandag...

Komt wel goed maar geef haar tijd.
Ook honden kunnen verdriet hebben en zich in de steek gelaten voelen.
Het is niet zo van..."ik heb een nieuwe baas en ben gelukkig".
Ze moet zich veilig gaan voelen en dat heeft tijd nodig!!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Nathalja(L) op donderdag 22 juni 2006 om 07:43:

Klopt, mijn bullemans is een 2e kanshond en had ook last van verlatingsangst de 1e tijd en plaste ook in huis.
Alleen 's nachts leerde hij het niet af, dus slaapt hij bij ons.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ik heb niet het hele verhaal goed gelezen, dus ik zal wel wat over het hoofd zien zoals gewoonlijk.

Maar Pet's place verkoper en anderen die het hebben over de "stoffen" die vooral in een brok moeten zitten...
Goed opletten dat dit en dit en dit erin zit...
Dit is jullie verteld door wie? Komt deze informatie van de fabrikanten die cursus middagen geven?

Aangezien ik de opleiding paraveterinair doe, heb ik uit mijn hoofd moeten leren, welke marco-elementen en voedingsstoffen er in bepaald voer moeten zitten.
Je hoort mij niet zeggen, welk voer ze moet nemen!
Ik zeg alleen dat ze zelf even op onderzoek uit moet gaan, om te kijken welk voer het beste bij haar hondje past.

En ik heb nooit gezegd dat ze dit voer bij de Pet's Place moet halen!(Het enigste wat ik verteld heb uit betrouwbare cijfers is dat Best Choice veel verkocht wordt).

Ik heb alleen gezegd dat deze macro-elementen en vitaminen in het voer verwerkt moeten worden!
Wat ik wel gezegd heb; is dat ze haar hondje na 5/6 uur niks meer te eten moet geven, want WAARSCHIJNLIJK heeft hij/zij een langzame spijsvertering, waardoor er om kawrt voor 11 nog wat uitkomt, en de rest in de bench doet!
Ook heb ik gezegd; wat een andere oorzaak kan zijn is dat er in het voer van de c100 te weinig van deze macro-elementen en vitaminen in zit, en daardoor de oorzaak van het probleem kan zitten!

Ik kan me niet voorstellen dat je niet zelf op onderzoek uitgaat...dat je niet zelf kijkt hoe je hond in elkaar zit, etc. de oorsprong, etc.

Als je even had gelezen had je geweten dat ik dit ook gezegd had:
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 21 juni 2006 om 18:19:
De punten waar je vooral op moet letten, om je hond gezond te houden, is op de conditie van de vacht, ogen, en de kleur van het tandvlees.
Daarnaast moet je ook letten op de uitwerpselen. Deze mogen niet te hard, niet te zacht, en niet te kort zijn, en vooral mag hij er geen moeite mee hebben, om te eruit te laten komen...

Brokken zijn bedacht voor het gemak van de mens...niks meer niks minder. handige brokjes in een bakje.

Dat klopt inderdaad ja, maar je moet er wel mee rekening houden, wanneer jij alleen vers vlees geeft.
Dat de tanden sneller achteruit gaan, dan wanneer jij brokken geeft!
Met brokken moeten ze kauwen, en dat zorgt ervoor dat er geen verschillende soorten tandproblemen kunnen ontstaan.
Er is niks mis mee om vers vlees te geven (wij geven onze 32 honden immers ook vers vlees) MAAR zorg er dan wel voor dat de hond op een andere manier zijn tanden kan reinigen door bijvoorveeld harde kauwstaven te geven!
Aangezien jij dit er niet bij verteld hebt!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Nathalja(L) op donderdag 22 juni 2006 om 07:43:

oke dan!! Ik ben al blij om te horen dat dit dus "normaal"is... Ik ga straks toch maar even voor een bench kijken, ik kan het op zijn minst proberen...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 22 juni 2006 om 09:23:
Dat klopt inderdaad ja, maar je moet er wel mee rekening houden, wanneer jij alleen vers vlees geeft.
Dat de tanden sneller achteruit gaan, dan wanneer jij brokken geeft!
Met brokken moeten ze kauwen, en dat zorgt ervoor dat er geen verschillende soorten tandproblemen kunnen ontstaan.
Er is niks mis mee om vers vlees te geven (wij geven onze 32 honden immers ook vers vlees) MAAR zorg er dan wel voor dat de hond op een andere manier zijn tanden kan reinigen door bijvoorveeld harde kauwstaven te geven!
Aangezien jij dit er niet bij verteld hebt!

Nou ik zou hier even antwoord op geven.
Als ik trouwens de kans had om aan alle soorten vlees en botten van Barf kon komen deet ik dat ook ze krijgen hier wel Kippenkarkassen en smuldier maar ook brokken.
Maar even over het tandprobleem.
Bij brokken worden alleen een deel van de kiezen schoongemaakt.
Maar bij Barf omdat ze vlees moeten scheuren en dus op botten moeten kauwen moeten ze dus hun hele gebit gebruiken waardoor het dus beter is voor de tanden.
Stel je neemt Pedigree ( even als voorbeelt ) daar worden de tanden echt niet beter op door al die toevoegingen die er in zitten en ook de geur kleur en smaakstoffen die er bij in zitten.
Ik gaf mijn honden eerst Caro Croc maar ze gaan nu over op Cavom en Biofood omdat ik dit 1 van de betere soorten voer vind.
Als ik hier in de buurt vuile pens kon krijgen zou ik helemaal blij zijn ( nou moet ik de doen met smuldier pens ).
Maar als je bijvoorbeeld een lap pens neemt daar moeten ze aan scheuren en trekken dus is dat veel beter voor de tanden en ook nog eens goed voor de darmen.
Ik hoop dat je mijn verhaaltje een beetje begrijpt.
Ojah even 2 filpjes van barfende honden ( met geluid geniet ik hier altijd van :D )

http://www.voernatuurlijk.nl/images/voernatuurlijk.wmv

http://www.voernatuurlijk.nl/images/barfwereld.wmv

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Angeline op donderdag 22 juni 2006 om 10:33:
oke dan!! Ik ben al blij om te horen dat dit dus "normaal"is... Ik ga straks toch maar even voor een bench kijken, ik kan het op zijn minst proberen...

Als ik weg ben zitten mijn honden in de bens.
Ik vind het zelf ook veiliger voor de hond vooral omdat je haar net hebt ze kan zich namelijk zo druk maken dat zij zich overal kan bezeren.
En een bens is eingelijk gewoon een eigen holletje die als je thuis bent ook het beste open kunt laten staan dat zij zich er in terug kan trekken.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 juni 2006 om 10:39:
Nou ik zou hier even antwoord op geven.
Als ik trouwens de kans had om aan alle soorten vlees en botten van Barf kon komen deet ik dat ook ze krijgen hier wel Kippenkarkassen en smuldier maar ook brokken.
Maar even over het tandprobleem.
Bij brokken worden alleen een deel van de kiezen schoongemaakt.
Maar bij Barf omdat ze vlees moeten scheuren en dus op botten moeten kauwen moeten ze dus hun hele gebit gebruiken waardoor het dus beter is voor de tanden.
Stel je neemt Pedigree ( even als voorbeelt ) daar worden de tanden echt niet beter op door al die toevoegingen die er in zitten en ook de geur kleur en smaakstoffen die er bij in zitten.
Ik gaf mijn honden eerst Caro Croc maar ze gaan nu over op Cavom en Biofood omdat ik dit 1 van de betere soorten voer vind.
Als ik hier in de buurt vuile pens kon krijgen zou ik helemaal blij zijn ( nou moet ik de doen met smuldier pens ).
Maar als je bijvoorbeeld een lap pens neemt daar moeten ze aan scheuren en trekken dus is dat veel beter voor de tanden en ook nog eens goed voor de darmen.
Ik hoop dat je mijn verhaaltje een beetje begrijpt.

Ik snap je verhaaltje heel goed..en je hebt ook gelijk :yes:
maar stel dat je hond nou wat ouder wordt.. dan wordt schuren aan het vlees moeilijker (weet ik uit ervaring) en dan is brokken toch echt handig. Ik ben zelf ook niet zo'n voorstanden voor brokken, maar aangezien wij teveel honden hebben, om alle dagen met vers vlees te gaan klooien, krijgen ze extra toevoeging bij de brokken, vuil pens.
En wat jij zegt, brokken reinigt alleen de kiezen klopt ook, daarom moet je ook hond ook het liefst harde kauwstafen geven! zoals ik al zei
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 juni 2006 om 10:40:
Als ik weg ben zitten mijn honden in de bens.
Ik vind het zelf ook veiliger voor de hond vooral omdat je haar net hebt ze kan zich namelijk zo druk maken dat zij zich overal kan bezeren.
En een bens is eingelijk gewoon een eigen holletje die als je thuis bent ook het beste open kunt laten staan dat zij zich er in terug kan trekken.

:yes: Je moet zeker in de beginfase NIET vergeten, om je hond niet alleen in de bench te stoppen als jij weg gaaat.. want dan wordt de bench een negatieve beeld! Stop in de beginfase de hond ook in de bench als jij gewoon thuis bent..en de hond bijvoorbeeld wat lekkers krijgt waar hij op kan knabbelen...zodat het een psositief aanbeeld wordt