Partyflock

Forumonderwerp · 879579
32 volgers · 127205x bekeken
Waarschuw beheerder
+3-1
donateur
hier is nog volgens mij nog geen topic over!
drop hier alles over early hardstyle :)

het gaat hier over de periode 1998 -2002
laatste aanpassing door een beheerder
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 182, 681, 1669}
Artiest Dynamike
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 25 augustus 2008 om 10:28:
Zo'n geile Duitser er in, dat mag ik altijd wel! ;)

dan zal dat telefoongesprek in Moinsen (Langenhagen) je ook wel bevallen :p maar dat is dan ook weer gewoon humor (y) of die sample uit Schluck Du Luder :p

Uitspraak van verwijderd op zondag 24 augustus 2008 om 19:27:
[Sigma 048] Shock! - Project Sweep

hoorde ik voor het eerst door Wag gedraaid worden op Schockers 2002 .. strakke plaat .. General Sound Master mag er ook wel wezen .. met die Das Boot sample B) .. eik gewoon een harde variant op de Arne LII sound .. simpel maar effectief (y)

* kritische mode aan *
heb vorige week voor de aardigheid weer eens wat nieuwe hardstyle geluisterd toen ik een bestelling aan het plaatsen was voor een andere stijl .. maar ben niet ver gekomen :lol: het is gewoon écht niks :/ een kick die van toonhoogte verandert (komt de reverse ooit nog wel terug?) .. een blij melodietje met wat blije vocals .. voor de rest zo " kaal " als wat .. vraag me af waar het is misgegaan .. dat er nog steeds zo'n extreem grote markt voor is :x maargoed ..
* uit *
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dynamike op maandag 25 augustus 2008 om 14:14:
(komt de reverse ooit nog wel terug?)

Hoor je tegenwoordig steeds meer terugkomen. Check maar eens releases van Wildstyles, Headhunterz, D-Block & S-te-Fan en Technoboy producties ;)

Waarschuw beheerder
daar zit die reverse toch vaak neit in? hoor heel vaak die basslijntjes van toonhoogte veranderen...

ik moest op feest draaien waar dblock en stfan ook stonden....

16 jarige kids pogoen op die muziek, zag eruit:P
Waarschuw beheerder
jawel man, zit zeker wel een reverse in. Meestal in intro/midintro en outro. Rest is idd veel met in toonhoogte veranderende kicks.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Dr. Spana op maandag 25 augustus 2008 om 14:39:
S-te-Fan

daar luister ik op voorhand al niks van O:) :devil:

er zullen best plaatjes zijn waar het wél wordt toegepast maar je hoort toch voornamelijk die andere variant .. was Zany daar niet als 1e mee ? een plaat van Donkey Rollers volgens mij ..

hoe is het trouwens nog met het talent van de hardstyle ? DJ Michael 4 president :roflol:
Waarschuw beheerder
Genoeg nieuwe talent dat rondloopt, meeste bij Scantraxx aangesloten. Stuk voor stuk jonge gasten. Het is tegenwoordig wel dat je per sé moet produceren om door te breken.
Artiest {SHOWLIST artist 45388, 24849}
Waarschuw beheerder
Reversed bass wordt vooral weer gebruikt in intro en outro. Volgens mij is technoboy daar weer mee begonnen (KGB's - Infinity had hem ook al bijvoorbeeld). Ik vind het persoonlijk mooier. Het loopt veel lekkerder, klinkt veel energieker.

Maar climaxen blijven hetzelfde... bekende vocals met tringeltjes en plingeltjes uitlopend in een melodietje met wat hardcorekicks die van toonhoogte veranderen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van AjJay op maandag 25 augustus 2008 om 17:02:
Maar climaxen blijven hetzelfde... bekende vocals met tringeltjes en plingeltjes uitlopend in een melodietje met wat hardcorekicks die van toonhoogte veranderen.

Zal ook wel niet al te veel veranderen. En als komt de reversed bass terug, maakt dat een track nog niet kwalitatief in orde.
Uitspraak van Dr. Spana op maandag 25 augustus 2008 om 14:39:
Check maar eens releases van Wildstyles, Headhunterz, D-Block & S-te-Fan en Technoboy producties

Dit is dus kwalitatief uitermate teleurstellend en nog een evenhoog (ik noem het maar) breezergehalte. Simpele vrolijke deuntjes zodat de meute los kan gaan. En de meute wil ook niet anders. En de labeleigenaren, grote feestorganisatoren willen ook niets anders dat groot publiek dus groot geld opbrengt. Ik denk niet dat dat heel veel zal veranderen de komende tijd. Zonde is alleen dat die vette sound bijna helemaal verdwenen is, en niet eens in de ''underground'' is gekomen. Heeft het gewoon niet overleefd.

Artiest Storage
Waarschuw beheerder
donateur
dan zal dat telefoongesprek in Moinsen (Langenhagen) je ook wel bevallen maar dat is dan ook weer gewoon humor

Langenhagen - Moinsen (Sonntag Morgen Shogga Mix) :respecT: die beukt m ook nog eens als een malle, en dat telefoongesprek is gewoon hilarisch :D
* kritische mode aan *
heb vorige week voor de aardigheid weer eens wat nieuwe hardstyle geluisterd toen ik een bestelling aan het plaatsen was voor een andere stijl .. maar ben niet ver gekomen het is gewoon écht niks een kick die van toonhoogte verandert (komt de reverse ooit nog wel terug?) .. een blij melodietje met wat blije vocals .. voor de rest zo " kaal " als wat .. vraag me af waar het is misgegaan .. dat er nog steeds zo'n extreem grote markt voor is maargoed ..
* uit *

Hyperdrive - The Punishment, zelf vind ik het midden van die plaat wel vet, het is namelijk net ff een andere soort melodie als wat voorderest momenteel uitkomt ;)
{argument 'id' ontbreekt}

een blij melodietje met wat blije vocals .. voor de rest zo " kaal " als wat

dat vind ik ook.

Om de huidige hardstyle te mixen is ook niks meer aan....
Met de oude hardstyle kon je je volgende plaat alvast ff laten meelopen in de andere plaat, zo hoorde je 2 melodietjes doorelkaar zegmaar :D alvorens je m echt ging inmixen, ikzelf vind het vet om door te mixen, dus niet inloop en dan break, maar gewoon doorgaan, gewoon een mix van 1 a 2 minuten lang :d dat is nou leuk :9
Maar dat kan nu niet meer, nu is het simpelweg wachten tot het einde, in de uitloop de inloop vd nieuwe plaat inmixen en klaar.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 25 augustus 2008 om 18:54:
het is namelijk net ff een andere soort melodie als wat voorderest momenteel uitkomt

Zonde van de melodie om het in die verdere verpakking te stoppen, erg zonde. de rest is namelijk zo bagger als het maar kan

Waarschuw beheerder
donateur
klopt

maar die melodie vind ik wel vet :D
Artiest {SHOWLIST artist 131260, 81871}
Waarschuw beheerder
Die nieuwe ouwe hardstyle is geschikt gemaakte muziek voor jumpertjes en die smullen ervan!
Waarschuw beheerder
Maar dat kan nu niet meer, nu is het simpelweg wachten tot het einde, in de uitloop de inloop vd nieuwe plaat inmixen en klaar

Onzin, zat mogelijkheden nog om actief te mixen :yes:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Dr. Spana op maandag 25 augustus 2008 om 20:54:
Onzin, zat mogelijkheden nog om actief te mixen

nah, vind ik niet echt ;)
zitten voor mij weinig leuke sounds/vocals in inloopjes....
draai heel af en toe een nieuw plaatje via mn ene cdj :P :lol:
Waarschuw beheerder
daarom ook met mids inmixen B)
Waarschuw beheerder
donateur
Hyperdrive - The Punishment

Uitspraak van d'un tableau historique op maandag 25 augustus 2008 om 20:28:
zo bagger als het maar kan

B)

toch vraag ik me even iets af (want alleen maar pessimistisch zijn is ook weer zoiets) .. hoe zou je in de huidige hardstyle iets kunnen maken waarmee je de early freaks ook tevreden stelt :o is dat eik wel mogelijk O:) want de kloof tussen bv hardtrance en hardstyle is groter dan ooit ..
Waarschuw beheerder
Ja haast niet want dan moet je een nummer maken zonder die verneukeratieve kicks... en dat trekt de meute weer niet. Het wordt in ieder geval geen hit. Je kunt wel proberen om de plaat heel energiek te maken, dan klinkt het alweer een stuk harder. Maar goed... ik ben geen producer O:)
Waarschuw beheerder
donateur
ik zie er wel een uitdaging in al krijgt een andere stijl nu nog f de voorkeur B)

maar ik vrees idd ook dat het not done is .. dan wordt het denk ik eerder een stevigere vorm van hardtrance .. maar wie luistert dat nog tegenwoordig O:)

Waarschuw beheerder
Ik ben ook druk bezig met het maken van iets wat in een Early Hardstyle set zou kunnen passen. Beetje met van die acid sounds kloten. Geen echhte Hardstyle, maar de oude Tracid sound, of oude Essential DJ Team producties. Geen Hardtrance, maar ook geen Hardstyle. Verwacht over een dikke week of zo mijn 1e track daarin voor een groot deel af te hebben, dan upload ik hem meteen natuurlijk..
Dat zo iets niet echt aanslaat is toch wel zeker, dat was met die Danamite platen ook. De eerste releases waren vrij anders dan de rest, en daarna hebben ze denk ik noodgedwongen toch zeker 1 van de 2 tracks per keer in de huidige stijl moeten maken. Of het label nu nog released weet ik eigenlijk niet, maar met een Dana feest in het vooruitzicht denk ik wel..

Die Oh my god van Technoboy past ook totaal niet in de stijl van tegenwoordig trouwens, maar men draait hem wel. Ja, ook alleen maar omdat zijn naam er aan vast zit natuurlijk, maar goed.. Misschien het begin van een klein lichtpuntje in de duisternis, dat het weer minder blij wordt en weer rauw en een eigen sound. Ik vind die Oh my god echt bagger, maar toch, het heeft best wel de ouwe sound.. Als 1 van de grootste namen zo iets doet, kan dat wel voor volgelingen zorgen! (y)

Ik denk dat de belangrijkste reden zal zijn dat er toch op bepaalde termijn verandering in de Hardstyle zal komen, dat de belangrijkste namen/labels uit de scene het zo beu worden dat hun platen tot in den treure nagemaakt worden door de nieuwere generaties en door profiteurs van de hype. Ik kan me haast niet voorstellen dat er bij de profs niet net zo goed met argusogen naar de scene gekeken wordt, omdat alles steeds meer op elkaar (en op hardcore) gaat lijken, en met al die slappe aftreksels van oude nummers e.d. alleen nog maar een hit kunnen scoren. Mensen die er echt hun brood mee moeten verdienen zullen toch altijd kijken naar nieuwe sounds lijkt me. Heel veel mensen verklaarden de Hardstyle in 2004 al dood, maar ja dat zal toch niet gaan gebeuren. Maar dat er vooruitgang moet komen, dat is volgens mij echt wel bekend in de scene zou het niet?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ramirez - el ritmo barbaro :kwijl:
Artiest {SHOWLIST artist 54244, 48876}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 augustus 2008 om 16:51:
Die Oh my god van Technoboy past ook totaal niet in de stijl van tegenwoordig trouwens, maar men draait hem wel. Ja, ook alleen maar omdat zijn naam er aan vast zit natuurlijk, maar goed.. Misschien het begin van een klein lichtpuntje in de duisternis, dat het weer minder blij wordt en weer rauw en een eigen sound. Ik vind die Oh my god echt bagger, maar toch, het heeft best wel de ouwe sound.. Als 1 van de grootste namen zo iets doet, kan dat wel voor volgelingen zorgen!

Hij word inderdaad wel aardig gedraait, het is een leuke track die weer eens wat anders doet dan de andere saifam releases, bij saifam hebben ze trouwens bijna altijd wel wat afwijkende releases. Je zal DJ Gius - Nerve eens moeten luisteren (en dan niet de tarocco mix) daar zit ook een lekker reversed bassje in.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Dr. Spana op maandag 25 augustus 2008 om 22:08:
daarom ook met mids inmixen

dat is wel weer vet ja :D

neem nu Zanzalabs - Control The Mind, daar ken t ideaal mee :D

Uitspraak van inactief op dinsdag 26 augustus 2008 om 17:08:
Ramirez - el ritmo barbaro

Moratto Remix B)

Uitspraak van Dynamike op maandag 25 augustus 2008 om 22:41:
hoe zou je in de huidige hardstyle iets kunnen maken waarmee je de early freaks ook tevreden stelt

tracks maken met dezelfde opbouw als vroeger, dus na de inloop gelijk doorrammen (maar de gemiddelde nu-style dj kan niet mixen, dus dat wordt voor hun zeer moeilijk (6) ) en dan na de climax enzo ook gewoon doorrammen :D geen mini breakjes e.d. dat haalt ook het tempo uit je setje

Als 1 van de grootste namen zo iets doet, kan dat wel voor volgelingen zorgen!

zo wordt t denk ik niet gezien door de huidige producers ;)

Heel veel mensen verklaarden de Hardstyle in 2004 al dood, maar ja dat zal toch niet gaan gebeuren

toen heb ik dat gekregen ja, alles leek op elkaar, weinig leuks kwam meer uit....

Uitspraak van WesselW op dinsdag 26 augustus 2008 om 17:09:
Hij word inderdaad wel aardig gedraait, het is een leuke track die weer eens wat anders doet dan de andere saifam releases

zouden de vocals daar ook niet een groot aandeel in hebben? dat ie wordt gedraaid? tis namelijk een echte partytrack ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 augustus 2008 om 19:13:
Uitspraak van WesselW op dinsdag 26 augustus 2008 om 17:09:
Hij word inderdaad wel aardig gedraait, het is een leuke track die weer eens wat anders doet dan de andere saifam releases

zouden de vocals daar ook niet een groot aandeel in hebben? dat ie wordt gedraaid? tis namelijk een echte partytrack ;)

Zeker wel, eigenlijk vind ik dat het leukste deel van het nummer, je kan hardstyle wel de oude sound geven, maar ik krijg er niet het gevoel bij wat ik van een oude hardstyle plaat wel kan krijgen.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van WesselW op dinsdag 26 augustus 2008 om 19:42:
Zeker wel, eigenlijk vind ik dat het leukste deel van het nummer

ik vind het kwalitatief gezien gewoon fout ;p maaja het is wel lekker catchy, iedereen pakt t gauw op :jaja: ;)
Uitspraak van WesselW op dinsdag 26 augustus 2008 om 19:42:
maar ik krijg er niet het gevoel bij wat ik van een oude hardstyle plaat wel kan krijgen.

klopt, tis wel t sigma-kickje zegmaar..... maar verder is t te nieuw
Waarschuw beheerder
neem nu Zanzalabs - Control The Mind, daar ken t ideaal mee

jij snapt hem :D
Waarschuw beheerder
jah is gewoon hetzelfde als in bow c bow volgens mij en nog wat andere plaatjes, alleen wat harder geloof ik.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van AjJay op dinsdag 26 augustus 2008 om 20:01:
jah is gewoon hetzelfde als in bow c bow volgens mij en nog wat andere plaatjes, alleen wat harder geloof ik.

jep :jaja:

Uitspraak van Dr. Spana op dinsdag 26 augustus 2008 om 20:00:
jij snapt hem

luisterde net ff HH - Rock Civilization, die heeft ook nog de oude opbouw :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sigma op dinsdag 26 augustus 2008 om 16:51:
Als 1 van de grootste namen zo iets doet, kan dat wel voor volgelingen zorgen!

zo wordt t denk ik niet gezien door de huidige producers

Ik denk dat het grootste deel van de aankomende producers juist enorm op kijkt tegen Technoboy. En ddat het daarom juist wel is. Denk dat de beste man niet veel fout kan doen in 'de scene'

Daarom komt hij weg met zó'n andere track als wat er gemiddeld uit komt..
Waarschuw beheerder
Danielle Mondello - Commander :D

Ook zo'n vet nummer, lekkere kicks, reversed bass en gruwelijke screeches _0_

Waarschuw beheerder
Uitspraak van CJ* op woensdag 27 augustus 2008 om 09:17:
screeches

Toen dat er in kwam ging de lol er voor mij ook snel van af. Echt al 3 kwart van alle producties sinds het 'echt' Hardstyle geworden is heeft dat ook. Als in- en outro van die saaie a-muzikale 'íii' 'iii' 'uuu' 'uuu' 'aaa' 'aaa'
Al die jaren niks veranderd. En ook nog precies dezelfde opbouw van de tracks. Saai saai saai
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 27 augustus 2008 om 09:04:
Denk dat de beste man niet veel fout kan doen in 'de scene'

nee dat niet, hij kan het maken om zo'n track te releasen, maar ik denk niet dat andere beginnende producers iets gaan maken in die trant... (stel je voor, dan krijg je nu het "sigma-kick-tijdperk :x :roflol: )
Af en toe komt er dus wat uit wat niet een "10 uit een dozijn" track is.
Maar het zal geen nieuwe wending geven aan de gehele hardstyle-sound imo
Uitspraak van verwijderd op woensdag 27 augustus 2008 om 15:23:
Echt al 3 kwart van alle producties sinds het 'echt' Hardstyle geworden is heeft dat ook. Als in- en outro van die saaie a-muzikale 'íii' 'iii' 'uuu' 'uuu' 'aaa' 'aaa'

"Isaac-style" B) :lol:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 27 augustus 2008 om 19:10:
"Isaac-style" B) :lol:

die platen / remixen van hem kon ik toentertijd nog wel waarderen (als " nieuwe " hardstyle zijnde) .. denk aan On The Edge of Thriller bv .. maar dat hielp hij vervolgens met z'n eigen label weer grandioos om zeep (die plaat met die Eminem samples inbegrepen) ..

dat was de tijd van " hey dj wil je Loving You van Dana eens draaien ? " O:)

daarbij werd het ook vrij eentonig op een gegeven moment .. dus doe toch maar de hardcore Isaac @ Babyboom :devil:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Dynamike op woensdag 27 augustus 2008 om 20:25:
dat was de tijd van " hey dj wil je Loving You van Dana eens draaien ?

8) hehe, ja die ID&T presents Dana was een geweldige cd! :roflol:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Dynamike op woensdag 27 augustus 2008 om 20:25:
platen / remixen van hem kon ik toentertijd nog wel waarderen

On The Edge & Thriller vind ik zijn vetste plaatjes :jaja:
Nobody Listens To Techno doet t gewoon goed op de dansvloer, Waiting For (uit 2007) heeft ook die (Moby) "Go" sample....
Waarschuw beheerder
donateur
zegt genoeg over z'n creativiteit als hij in dezelfde stijl 2x dezelfde classic sample moet gebruiken :p maargoed .. alles voor de luistercijfers hè .. z'n credits had hij immers al verdiend (y)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Dynamike op woensdag 27 augustus 2008 om 20:35:
zegt genoeg over z'n creativiteit

:jaja:

idem dito met het gebruik van "top40 nummers"..... ;p
Waarschuw beheerder
donateur
de klappuuuuuuuuuuuuuuuurrrrrrrr v.d. week :cheer:
Waarschuw beheerder
Ik vind the truth remix en loving you zijn beste plaatjes. Kwalitatief dan...
Waarschuw beheerder
Misschien dat het iemand hier iets zegt!

Uitspraak van Dé Daaan!!! a.k.a. The Fairy Wicked.... op woensdag 27 augustus 2008 om 13:26:
iemand hier die deze track kent? Zoek m al een tijdje:

Ok, ik heb er ook 1 Deze track heb ik ongeveer ergens in 2003 ofzo uit een set geplukt. Welke set? Geen flauw idee.
Ik heb hem op een cd staan, maar weet er verder niets van.
Het is vrij duistere melodieuze hardhouse, maar heeft ook wel weer een beetje weg van hardcore, wordt later ook cannibal van angerfist doorheen gemixt. Ik ben benieuwd of iemand het weet

http://rapidshare.com/files/139965781/03_Nummer_3.mp3.html

In t hoe heet dit nummer topic krijg ik geen antwoord :(

Waarschuw beheerder
Uitspraak van AjJay op donderdag 28 augustus 2008 om 00:02:
Ik vind the truth remix en loving you zijn beste plaatjes. Kwalitatief dan

neeeeen, beat the silence! on the edge, en focus kon ik ook nog wel waarderen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van AjJay op donderdag 28 augustus 2008 om 00:02:
Ik vind the truth remix en loving you zijn beste plaatjes. Kwalitatief dan...

Idd, lekkere platen :) Nu ook wel benieuwd naar de Loving You 2008 rmx. Al zal dat hoogst waarschijnlijk richting de nustyle gaan :(

Waarschuw beheerder
Dr is maar 1 vette remix van Loving You uit gekomen na 2002 en dat is die van Yakooza.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Flexy op donderdag 28 augustus 2008 om 08:40:
Het is vrij duistere melodieuze hardhouse

dit heeft volgens mij helemaal niks met hardhouse te maken, wat een schijtplaat!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 augustus 2008 om 13:10:
Dr is maar 1 vette remix van Loving You uit gekomen na 2002 en dat is die van Yakooza.

die remix daarvan is erg dik, ben even de naam kwijt.
Waarschuw beheerder
http://www.discogs.com/release/353939

zal die wel zijn

Waarschuw beheerder
die reuter rmx idd denk ik, dikke plaat..
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 augustus 2008 om 13:10:
Zo ik ben weer terug van m'n " schorsing " dus eens kijken hoe snel ik nu weer gebanned wordt .. provoceren alaaf!

;p

Waarschuw beheerder
Ik vind de enigste redelijk vette track van Isaac zijn remix van All the people in the world. De rest is allemaal skihut muziek (geworden) Hij heeft een nr met een vette í'll be your bitch sample er in, die vond ik ook wel leuk toen, maar valt buiten mijn draaistijl.

On the edge was geweldig toen, maar werd al snel het boedbeeld van de skihut hardstyle met Loving you die daar nog eens overheen klapte.. Als je zo iets draait in een early hardstyle setje is het meer uit armoede omdat je niks beter in je collectie hebt of zo vind ik. Evenals die veels te vaak gedraaide Derb remix van Follow me. Dan loop ik eerder weg als dat ik blijf.. Er zijn weinig platen die nog leuk zijn na hem echt te vaak op een feest gehoord te hebben..

Ik vind de Marco V remix en en Bodyshock remix en de Ratty remix van Loving you wel redelijk vet. Die laatste werd vaak o pfeesten als Shockers gedraaid, en klapt er ook lekker in zonder hard te zijn. Die nieuwere remixen ken ik niet, maar ik ben die stemsample sowieso al goed beu, dus ook geen behoefte aan.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Early Hardstyle op Q-dance presents Scantraxx, opvallend!
Arne L II. Ben benieuwd, maar zal er nog dood niet gevonden willen worden.