Ik ben ook druk bezig met het maken van iets wat in een Early Hardstyle set zou kunnen passen. Beetje met van die acid sounds kloten. Geen echhte Hardstyle, maar de oude Tracid sound, of oude Essential DJ Team producties. Geen Hardtrance, maar ook geen Hardstyle. Verwacht over een dikke week of zo mijn 1e track daarin voor een groot deel af te hebben, dan upload ik hem meteen natuurlijk..
Dat zo iets niet echt aanslaat is toch wel zeker, dat was met die Danamite platen ook. De eerste releases waren vrij anders dan de rest, en daarna hebben ze denk ik noodgedwongen toch zeker 1 van de 2 tracks per keer in de huidige stijl moeten maken. Of het label nu nog released weet ik eigenlijk niet, maar met een Dana feest in het vooruitzicht denk ik wel..
Die Oh my god van Technoboy past ook totaal niet in de stijl van tegenwoordig trouwens, maar men draait hem wel. Ja, ook alleen maar omdat zijn naam er aan vast zit natuurlijk, maar goed.. Misschien het begin van een klein lichtpuntje in de duisternis, dat het weer minder blij wordt en weer rauw en een eigen sound. Ik vind die Oh my god echt bagger, maar toch, het heeft best wel de ouwe sound.. Als 1 van de grootste namen zo iets doet, kan dat wel voor volgelingen zorgen!
Ik denk dat de belangrijkste reden zal zijn dat er toch op bepaalde termijn verandering in de Hardstyle zal komen, dat de belangrijkste namen/labels uit de scene het zo beu worden dat hun platen tot in den treure nagemaakt worden door de nieuwere generaties en door profiteurs van de hype. Ik kan me haast niet voorstellen dat er bij de profs niet net zo goed met argusogen naar de scene gekeken wordt, omdat alles steeds meer op elkaar (en op hardcore) gaat lijken, en met al die slappe aftreksels van oude nummers e.d. alleen nog maar een hit kunnen scoren. Mensen die er echt hun brood mee moeten verdienen zullen toch altijd kijken naar nieuwe sounds lijkt me. Heel veel mensen verklaarden de Hardstyle in 2004 al dood, maar ja dat zal toch niet gaan gebeuren. Maar dat er vooruitgang moet komen, dat is volgens mij echt wel bekend in de scene zou het niet?