Partyflock

Forumonderwerp · 879579
32 volgers · 132452x bekeken
Waarschuw beheerder
+3-1
donateur
hier is nog volgens mij nog geen topic over!
drop hier alles over early hardstyle :)

het gaat hier over de periode 1998 -2002
laatste aanpassing door een beheerder
Waarschuw beheerder
Uitspraak van VageJetje op woensdag 12 september 2007 om 14:07:
omdat er in die tijd geen hardstyle was

Volg deze link eens voor de grap, en lees eens wat er op de onderaan de 5de foto staat.
Je kunt helaas geen foto's doorlinken van Discogs, dus moet maar ff zo.
http://www.discogs.com/viewimages?what=R&obid=192207

Of bekijk de site van een van de 1e Qlimax feestjes:
http://events.q-dance.nl/2001-06_02-juni_qlimax/
"Europe's best Hardstyle dj's at 110 DB."

Of bekijk eens de site van een oude Qlubtempo uit 2001:
http://events.q-dance.nl/2001-07_28-juli_qlubtempo/
Wat staat daar nou bij het Qlubtempo logo? Staat daar nou Hardstyle?

En durf dan nog eens te beweren dat Hardstyle pas in 2003 bestond.

dus kan het alleen maar hardcore zijn ...

Je vergeet voor de gemakkelijkheid: Hardtrance, Techno, Jump, Trance, Hardhouse, etc.?

Sorry je praat echt onzin, dat kan ik als "broekie" zo langzamerhand wel concluderen.
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 45388, 24849}
Waarschuw beheerder
En zulke schapen gaan dan naar qlubtempo...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dr. Spana op woensdag 12 september 2007 om 14:10:
Early hardstyle zou hardcore zijn

zoals jullie die jaartallen hier neer zetten :) ...

ja .. blijf ik bij ... kan de persoon dapper doen en zeggen toen was het stil ... maar zo werkt dat niet ;) ...

Uitspraak van Edutainment op woensdag 12 september 2007 om 14:13:
En durf dan nog eens te beweren dat Hardstyle pas in 2003 bestond.

ik heb het over de NAAM :) .. niet de muziek stroming :) ... de naa hardstyle .. aan een style geven wat in die tijd gewoon simpel hardcore was :) ...

Uitspraak van Edutainment op woensdag 12 september 2007 om 14:13:
Hardtrance, Techno, Jump, Trance, Hardhouse

afgezien van techno .. wat eerst mellow was ... zijn al die namen achteraf namen :) ...

wat alsnog betekend :) ... topic slaat wal nog kant :) ...

Uitspraak van AjJay op woensdag 12 september 2007 om 14:57:
En zulke schapen gaan dan naar qlubtempo...

zegt een waterhoofd :/ ... of zeg wat .. met losse kreten heeft nog niemand een oorlog gewonnen

Waarschuw beheerder
denk je dat het topic dood is, komt er weer iemand die de hele historie op haar kop denkt te gooien.

ik heb het over de NAAM .. niet de muziek stroming ... de naa hardstyle .. aan een style geven wat in die tijd gewoon simpel hardcore was ...

Scot Project is een hardcore pionier inderdaad, dat we daar met ons allen nog niet opgekomen zijn, ik zou zeker me Aussi uit de kast halen voor QT als ik jou was.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van VageJetje op woensdag 12 september 2007 om 13:30:
ik heb het over ouwe hardcore ... die jullie broekies early hardstyle noemen

Domme Kut
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 182, 681, 1669}
Artiest Dynamike
Waarschuw beheerder
donateur
:D :roflol: :D :roflol: :D

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahoor daar zijn we weer met iemand die t ons s f haarfijn zal uitleggen .. ik kom écht niemeer bij :rot:

ahum :/
Waarschuw beheerder
donateur
in Thunder In Paradise zit idd n stukje waar je op kunt hakkuh :p :p
Waarschuw beheerder
Uitspraak van VageJetje op woensdag 12 september 2007 om 16:12:
ik heb het over de NAAM .. niet de muziek stroming ... de naa hardstyle .. aan een style geven wat in die tijd gewoon simpel hardcore was ...

omdat er in die tijd geen hardstyle was ... dus kan het alleen maar hardcore zijn ...

achterlijke mensen zoals jij gaat onze maatschappij aan kapot, hebben we er al veel te veel van..lekker kortzichtig en weinig objectief, en vooral dan nog eens heel erg dom, dus tief alsjeblieft op naar een ander topic
Waarschuw beheerder
aan een style geven wat in die tijd gewoon simpel hardcore was ...

Dus eigenlijk wil je beweren dat de platen die op de 1e Qlimax cd's staan, zo'n beetje de 1e Hardstyle verzamelaar, eigenlijk Hardcore cd's zijn? De platen uit de periode 1998-2002 waar wij het over hebben en die op zulke cd's staan, hebben niks en dan ook helemaal niks met Hardcore te maken, het lijkt er in de verste verte niet op.

zijn al die namen achteraf namen

Alle namen zijn altijd achteraf, zo gaat dat nou eenmaal.

afgezien van techno .. wat eerst mellow was ...

Techno is juist de Hardcore kant, de term Hardcore Techno werd niet voor niks gebruikt in die tijd. Mellow slaat juist of de House/Club plaatjes die begin jaren '90 zijn intrede deden.

Maar goed ik geef het op, ik vind het echt verbazingwekkend wat voor een totale onzin er uit je mond komt.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
afgezien van techno .. wat eerst mellow was ... zijn al die namen achteraf namen ...

Techno in zn allereerste vorm bestond al in 1980. Kraftwerk. Techno was oorspronkelijk electro zonder breakbeat.

In 1991 was de plaat We Have Arrived van Mescalinum United de eerste echte hardcore plaat. Dat was dus ook een achteraf naam, want in die tijd noemde men het techno.

Mellow was in Nederland de benaming voor club, house en sommige soorten techno.

Los van dit allemaal heb je trance, dat weliswaar beinvloed is door techno, maar al in 1990 bestond in de vorm van goa trance, en heel voorzichtigjes aan ook andere, door electro beinvloede platen zoals de muziek van The KLF, en de originele versie van The Age Of Love.

Hardtrance is ongeveer tegelijk met trance ontstaan, in de vorm van platen zoals de ouwere dingen van Komakino (begon met live spelen van melodische techno, trance dus, in 1989) O.M.A. - Ugly Bitch (1991) en de jaren erna verder ontwikkeld werd door o.a. Sunbeam (niet toevallig werd de Outside World EP geproduceerd door Ralph Fridge en Detlef Hastik aka Komakino)

Feit is, dat trance en hardtrance, tegelijkertijd, mogelijkerwijs zelfs eerder, ontstaan zijn dan hardcore. Techno al helemaal, dat bestaat al echt sinds begin jaren 80.
Waarschuw beheerder
jonge jonge wat een moeite voor een simpelwel kortzichtige, eigenwijze doos die waarschijnlijk nog nooit in haar leven een Early Hardstyle plaat heeft gehoord, anders kwam er niet zo'n ongelofelijke poep uit haar typvingers
Waarschuw beheerder
donateur
doe toch geen moeite om t duidelijk te maken .. t kwartje zal toch nie vallen :roflol:

Waarschuw beheerder
Dat is het nu juist. Dat mens had eerst onder dezelfde naam een profiel hier met allemaal early HS feesten in dr lijst van bezochte feesten. En hardtrance in dr favoriete stijlen lijst.
Waarschuw beheerder
donateur
Jehova probeert ook al tig jaren mensen te bekeren .. zonder al te veel suc6 .. so rest your case ;)

Artiest Storage
Waarschuw beheerder
donateur
môge :bye:

wtf, wat een gezelligheid hiero...... 8)
Waarschuw beheerder
zit nu JamX & DeLeon !Hold It! (Eysheyn Mix) te luisteren, zo'n vette opbouw heeft die plaat, jammer van het gebrek van een goede climax

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Edutainment op woensdag 12 september 2007 om 17:00:
Dus eigenlijk wil je beweren dat de platen die op de 1e Qlimax cd's staan, zo'n beetje de 1e Hardstyle verzamelaar, eigenlijk Hardcore cd's zijn? De platen uit de periode 1998-2002 waar wij het over hebben en die op zulke cd's staan, hebben niks en dan ook helemaal niks met Hardcore te maken, het lijkt er in de verste verte niet op

De reden waarom wij hier juist zo van houden, is omdat het ANDERS is als Hardcore! :)
Wat dus tegenwoordig niet meer gezegd kan worden..

bovendien lag de Hardcore van 98 behoorlijk op zijn gat, waardoor er dus ruimte kwam voor een nieuwe stijlen/stijlen om bekender te worden.. (y)
Waarschuw beheerder
Ik kan me van bijv. een plaat als Warmduscher - Auf Die Fresse (1999) mss nog net voorstellen dat het onder Hardcore wordt geplaatst, plaat is zo ontiegelijk rauw en de kicks neigen mss ook nog enigzins naar Hardcore. Dus als dat je beeld is van Hardstyle van die tijd valt er nog wat voor te zeggen. Maar dan heb je een te beperkt beeld van Hardstyle, vooral omdat Auf Die Fresse juist een uitschieter is, die plaat was eigenlijk veel te hard voor zijn tijd. Maar als je bijv. DJ JamX Joins B.I.A. - Das Licht (ook 1999) checkt, dan moge toch duidelijk zijn dat die sound mijlen maar dan ook mijlen ver van Hardcore afligt.

Snap deze discussie dan eerlijk gezegd ook echt niet, geen idee waar ze het vandaan haalt.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
zegt een waterhoofd ... of zeg wat .. met losse kreten heeft nog niemand een oorlog gewonnen

Beter een waterhoofd dan een poephoofd dat zo vol zit dat het er gewoon aan de voorkant uitloopt.

Ik heb dit gewoon al zovaak duidelijk proberen te maken aan kortzichtige mensen zoals jij dat ik er een beetje moe van geworden ben.

Wij noemen ouwe hardcore helemaal geen early hardstyle. Wij hebben het gewoon over oude hardstyle plaatjes die niets met early hardcore te maken hebben.

Download gewoon even wat nummers die in dit topic genoemd worden. Dan zul je horen dat dit met hardcore niets te maken heeft.

Niet alle muziek die tussen 1998 t/m 2002 gemaakt is is early hardcore toch of wel?

Waaruit maak jij in vredesnaam op dat wij het over hardcore hebben???

Maar als je het gewoon niet wilt snappen allemaal... Ga lekker dom zijn in een ander topic.
Waarschuw beheerder
ja ik snap et ook nie, je gaat toch ook niet eerst een naam van een muziekstroming verzinnen, en dan pas de muziek..of zie ik dat verkeerd? :s
Waarschuw beheerder
Waar maakt iedereen zich druk om? Een of andere domme koe met het IQ van een schemerlamp roept wat en iedereen is overstuur.
Zulke mensen hoef je niets uit te leggen want ze zijn te dom en eigenwijs om dat te snappen. Gewoon doodzwijgen, die lui.

Ontopic: Ik heb gisteren 14 hele lekkere oude "hardcore"-platen besteld ;) Oa Shithead, Uns Misfallt Es, Panic Machine - Beat + Freee & Ultimo Respiro :D
Waarschuw beheerder
donateur
panic machine .. zeer strakke plaatjes .. lekkere drive ook :yes:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Earase op woensdag 12 september 2007 om 19:34:
Ik heb gisteren 14 hele lekkere oude "hardcore"-platen besteld Oa Shithead, Uns Misfallt Es, Panic Machine - Beat + Freee & Ultimo Respiro

(y) goedbezig geweest :D

ik heb soulseek afgelopen week ontdekt :D
dus nu nog ff een cdj kopen ;p
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 september 2007 om 16:29:
Domme Kut

Uitspraak van C-style op woensdag 12 september 2007 om 16:57:
achterlijke mensen zoals jij gaat onze maatschappij aan kapot,

kom maar terug zodra je een discussie kan voeren zonder jezelf ergens boven te zetten waar je totaal geen kaas van gegeten hebt

dat de platen die op de 1e Qlimax cd's staan, zo'n beetje de 1e Hardstyle verzamelaar, eigenlijk Hardcore cd's zijn? De platen uit de periode 1998-2002

zonder deze uitleg ... ja wilde ik dat wel beweren :)

Techno is juist de Hardcore kant,

techno is zelfde soort als de mellow van 93... de oorsprong denk ik toch wel ..dat er van alles uitvoor muteerd kan ik mij zeker indenken ... net als de namen achteraf :yes: ... maar onder welk genre viel die "early hardstyle" dan voor dat het hardstyle heete ???

Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 september 2007 om 17:12:
Techno in zn allereerste vorm bestond al in 1980. Kraftwerk. Techno was oorspronkelijk electro zonder breakbeat.

In 1991 was de plaat We Have Arrived van Mescalinum United de eerste echte hardcore plaat. Dat was dus ook een achteraf naam, want in die tijd noemde men het techno.

Mellow was in Nederland de benaming voor club, house en sommige soorten techno.

Los van dit allemaal heb je trance, dat weliswaar beinvloed is door techno, maar al in 1990 bestond in de vorm van goa trance, en heel voorzichtigjes aan ook andere, door electro beinvloede platen zoals de muziek van The KLF, en de originele versie van The Age Of Love.

Hardtrance is ongeveer tegelijk met trance ontstaan, in de vorm van platen zoals de ouwere dingen van Komakino (begon met live spelen van melodische techno, trance dus, in 1989) O.M.A. - Ugly Bitch (1991) en de jaren erna verder ontwikkeld werd door o.a. Sunbeam (niet toevallig werd de Outside World EP geproduceerd door Ralph Fridge en Detlef Hastik aka Komakino)

Feit is, dat trance en hardtrance, tegelijkertijd, mogelijkerwijs zelfs eerder, ontstaan zijn dan hardcore. Techno al helemaal, dat bestaat al echt sinds begin jaren 80.

:) kijk :) de normaal een discussie kan voeren ... ipv neerbuigend en eigenlijk met niets meer dan bull shit kan lopen gooien :) ...

Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 september 2007 om 17:21:
Dat is het nu juist. Dat mens had eerst onder dezelfde naam een profiel hier met allemaal early HS feesten in dr lijst van bezochte feesten. En hardtrance in dr favoriete stijlen lijst

huh :/ ...

Uitspraak van AjJay op woensdag 12 september 2007 om 19:00:
Ik heb dit gewoon al zovaak duidelijk proberen te maken aan kortzichtige mensen zoals jij dat ik er een beetje moe van geworden ben

beter ga je dan niet op een forum komen :) ... vaak toch een plek om discussie te voeren :) ... en al helemaal als mensen er een andere kijk op hebben dan jij zelf :) ... bedenk nu dan nog eens wie er kortzichtig is :)

Waarschuw beheerder
donateur
als ik zeg dat een brandweer auto rood is, dan ga jij toch niet discusiëren over dat ie wit is?

Dit topic is voor Hardstyle van de periode 1998-2002

andere muziekstijlen hebben hier niks mee te maken......

wat een gebrabbel over lucht hiero.... :gaap:
Waarschuw beheerder
Waar maakt iedereen zich druk om? Een of andere domme koe met het IQ van een schemerlamp roept wat en iedereen is overstuur.
Zulke mensen hoef je niets uit te leggen want ze zijn te dom en eigenwijs om dat te snappen. Gewoon doodzwijgen, die lui.

and on that note...let's get back 2 da program

Waarschuw beheerder
Uitspraak van VageJetje op woensdag 12 september 2007 om 20:18:
kom maar terug zodra je een discussie kan voeren zonder jezelf ergens boven te zetten waar je totaal geen kaas van gegeten hebt

discussie met iemand voeren die denkt dat ze alles beter weet? Je hebt totaal geen verstand van early hs en je denkt hier ons even de les te lezen? Leer jij maar eens een discussie voeren ipv beterwetertje te spelen dit kun je niet, dan ben je idd een domme kut. leer jij maar eens eerst normaal reageren op een forum.
Waarschuw beheerder
donateur
zullen we s iemand van jetje geven :devil:

Waarschuw beheerder
huh ...

Ik weet HEEL erg zeker dat ik jouw profiel eens voorbij heb zien komen toen k zelf net was aangemeld. In begin 2004 ofzo. Vond het al gek om bij je aanmeldingsdatum 2005 te zien staan maar je zou de eerste nie zijn die zn profiel verwijdert en daarna nieuwe aan maakt he ;)

Waarschuw beheerder
maar onder welk genre viel die "early hardstyle" dan voor dat het hardstyle heete ???

Ik zal even zeggen wat mijn visie hier op is. Zo heb ik het ervaren in die jaren:

Hardstyle is ontstaan uit (vooral Duitse) Hardtrance, Engelse Hardhouse, Italiaanse harde techno (zoals zij het noemen) van bijvoorbeeld het STIK, Red Alert en Dance Pollution label, Belgische Jump (wat men nu jumpstyle noemt) en de substroming van de Hardcore die men toen 'newstyle' noemde waar bijv de Tekno Warriors toen bekende namen in waren. En Mark V & Poogie Bear, maar die maakten zulk soort muziek al langer..

Hardcore is dus een klein beetje een inspiratie geweest voor wat later Hardstyle werd, maar om al die platen nu Hardcore te gaan noemen? Download bijvoorbeeld eens wat platen van Kai Tracid, Scot Project, maar ook de net wat rustigere platen van bijv. Talla 2XLC en dan zul je zelf ook inzien dat dit bij lange na geen Hardcore is. Zoals al eerder opgemerkt waren er ook platen, zoals bijvoorbeel die van ASYS, die wat meer invloeden vanuit de Hardcore hadden. Het zou me dan ook niks verbazen dat deze aan het begin van een Hardcore feest ook gedraaid werden in 98/99. Toen was dus die 'Newstyle' rage in de Hardcore net op zijn hoogtepunt; alles moest langzamer. Dit kwam na het Happy Hardcore rage en de 'sneller dan snel-hardcore van 200 bpm plus'

Concluderend dat Hardstyle dus een mengeling is van een groot deel van de toen populaire stijlen, wat samengevloeid is tot een eigen ding. en dat is best wel uniek denk ik. ;)(y)

Genoeg hierover gediscussieerd wat mij beteft!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
t is wat :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dynamike op woensdag 12 september 2007 om 23:03:
t is wat

Maar dan hedde ook wat!

Heb zonet via Discogs nog even een leuke deal gemaakt wat betreft early hardstyle/ouwe hardtrance plaatjes :)
Scooter - I Shot The DJ / Devil Drums (12") € 1.95
Bossdrum - Beat Is Pumpin (12") € 1.90
Riddler & Headcrusher - Plasma-Fire / H-Globin (12") € 3.00
Michael MB - The Power Of Trance Base (12") € 2.00
Yoda - Definitely (12") (op netrecord-z!!:)) € 5.00

De a kant van die Scooter is natuurlijk bagger, maar de b-kant is een lekkere Hardtrancert! (y)

-----

En om het nog maar wat gekker te maken heb ik deze ook nog besteld :)

AMbassador - One of these days € 2,67
Dj shah - Tides of time (remixes) € 1,95
Molella - Love lasts forever € 2,08
Marc la Cruz - Future prison (the mixes) € 3,00
Mezziah - 2001 € 1,95
Disco Macabre - The deejays € 1,95
Godfathers dome - Raise your hands € 5,25
Luna Park - Space melody € 5,50
No Sukkaz - 1234 all the ladies on the floor € 1,95
Plug n' Play - Warp '99 / Parade 2000 € 4,04
Hypetraxx - The darkside € 5,00
Silvio Ecomo - No dip € 2,66
SKR 309 - Virus X € 1,95
Nature One Inc - Summer sound system € 3,00
Longy - Spiegelsaal (Acid/Progressive Mixes, 2001, #tech001) € 3,16

Niet allemaal echt Early Hardstyle te noemen maar de meesten vullen mijn collectie toch mooi aan! :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
lijken wel Funrecords prijzen B)
Waarschuw beheerder
Ultimo Respiro

Dikke intro in die plaat :lief:

Laatste stuk gaat ook goed los trouwens :D
Waarschuw beheerder
zonder deze uitleg ... ja wilde ik dat wel beweren

Ik zou zeggen luister ze eens, en dan kom je vanzelf tot de conclusie dat het geen Hardcore is.

Check die links eens naar de site's van QT & Qlimax die ik gepost heb.
Die muziek die je op de site's hoort is de(zelfde) muziek die wij bedoelen.
Je hoort dan toch zelf ook wel dat het geen Hardcore is?

maar onder welk genre viel die "early hardstyle" dan voor dat het hardstyle heete ???

Voornamelijk Hardtrance, zie verder de uitleg van DJ Sigma.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van d'un tableau historique op donderdag 13 september 2007 om 09:44:
Dikke intro in die plaat

met dat gehijg Star Wars

draai vaak enkel dat begin....
als intro ideaal :D

lekkere binnenkomer met die zaagbass :D
Waarschuw beheerder
IS het geluid van de plaat bij jullie ook zo dof?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van AjJay op donderdag 13 september 2007 om 18:20:
IS het geluid van de plaat bij jullie ook zo dof?

merk niet echt een hoorbaar verschil op met andere platen.....

en ik draai enkel het begin ;p tot de break :9

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Dr. Spana op donderdag 13 september 2007 om 20:05:
zonde

nee, niet echt tis mij daarna net ff te vrolijk :D

ieder zn ding ;p

Waarschuw beheerder
Heeft iemand een idee waar ik een soundsample van Etienne Picard - Get Up! (Gary D. & DJ High-KO Remix) kan vinden op internet? Of die em kan uploaden misschien ;)

Het origineel heeft een erg vette sfeer maar de beat vind ik net wat te happy hardcore achtig of zo haha.. Wellicht dat deze remix mij beter bevalt!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Pavo draaide hem toen nog op QT volgens mij. Weet niet of daar setjes van zijn?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 17 september 2007 om 01:17:
Heeft iemand een idee waar ik een soundsample van Etienne Picard - Get Up! (Gary D. & DJ High-KO Remix) kan vinden op internet? Of die em kan uploaden misschien

Het origineel heeft een erg vette sfeer maar de beat vind ik net wat te happy hardcore achtig of zo haha.. Wellicht dat deze remix mij beter bevalt!laatste aanpassing 17 september 2007 01:19

het org heeft niks met hardstyle te maken eigenlijk ook:D
Pavo draaide die idd.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
http://www.discogs.com/release/215513
Iemand deze op mp3? Of iig de B2 dan?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
ff soulseek checken ;p

wieweet zie ik m ;)

(f)

Waarschuw beheerder
donateur
krijg ook geen juiste resultaten op soulseek.....

t zegt me ook helemaal niks ;)
Waarschuw beheerder
hmmm, voor die 5 euri dat ie 3x te koop aan geboden wordt op discogs kan je weinig gebeure, baced kennende..