Met name doordat Q-dens het zo prachtig in stand houdt en zorgt dat er vooral veel nieuwe aanwas blijft komen vanaf de onderkant.
De liefhebber was weer terug bij hardstyle en marktleidert Q hield dat weer prachtig in de markt.
Van de liefhebbers van het 1e uur (1998-2002) is 99,99% absoluut van de Hardstyle af.
Techno en UK hardhouse wordt ook vaak vernoemd als voorloper van de hardstyle, maar is mijn inziens slechts een kleine beinvloeding geweest. Terwijl hardcore en hardtrance uit die periode er veel belangrijker voor was.
Techno en UK hardhouse wordt ook vaak vernoemd als voorloper van de hardstyle, maar is mijn inziens slechts een kleine beinvloeding geweest. Terwijl hardcore en hardtrance uit die periode er veel belangrijker voor was.
Ze noemden het ook jaren nadat het hier al Hardstyle heette in Italie ook nog Techno, dat wel. Alleen de SAIFAM heren pikten de naam meteen op, maar volgens mij is de naam puur Nederlands.
Je bedoeld die paar talents die af en toe in één of ander aftands zaaltje mogen staan?
Kom op zeg, vrijwel elk Q-Dance feest heeft een nagenoeg dezelfde line up.
Techno is de basis geweest voor de gehele italiaanse hardstyle
Hardhouse DJ's
denk trouwens dat op 10 Years of Q-Dance ook maar hooguit 1 uurtje gedacht wordt aan de beginperiode want dat is voor de gemiddelde Q-Dance-ganger "te zacht"
Ik heb er vrede mee dat de muziekstijl verder is ontwikkeld, je kan namelijk niet stilblijven zitten in 1 sound, op een gegeven moment heb je alles wel gehoord en klinkt alles hetzelfde....
Goed onderbouwde opmerking Zou je dat toe kunnen lichten, want een stukje muzikale ontwikkeling vind ik altijd interessant om te lezen. Noem gerust jaartallen en voorbeeld. Mijn inziens gaf Sigma daar al een goede beïnvloeding van aan: BXR records.
Nee, dat gaat toch wel verder. Wat zij vooral goed doen is het maken van artiesten en zo de vernieuwing te controleren. Alles wat daar buiten valt proberen ze zo min mogelijk voet aan de grond te geven, zodat zijn maximaal de markt kunnen beheersen. Showtek zul je bijvoorbeeld niet snel meer op een Q/ID&T/B2S feestje aantreffen, terwijl die nog de nodige fans hebben. Naar mijn idee gaat een Zany binnenkort ook lopen bij Platinum(zie feest concurrent Art of dance). Waarna het ook over zal zijn met hem op feesten als Decibel, Defqon, Qlimax of Hardbass. Aan de andere kant zag je bv. een artiest als Tatanka nergens! Totdat ie werd ingelijfd door Platinum en 'ineens' stond ie op Q-base, Defqon, Mystery land, etc. Toevallig.
Onder dat maken van artiesten vallen niet alleen de talents, maar ook de redelijk gevestigde namen die net zijn 'aangekocht'. Strategisch cd's uitbrengen, merchandising, anthems van grote feesten laten maken, area hosting op een Trilogy of zelfs een XQ. Daar kun je redelijk doorheen kijken en dan zie je maar 1 reden: winstmaximalisatie. Een ander verhaaltje van achter de schermen is, dat Platinum artiesten slechts een kleine vergoeding krijgen als zij op de Q/ID&T/B2S feestje staan. Zo wordt hun naam gemaakt. Voor optredens elders wordt dan weer de volle mep gevraagd, waarvan Platinum weer een aanzienlijk deel opstrijkt. Wederom: maximale winst. Dus inderdaad Niels, een keiharde business
Als er uberhaupt al aandacht aan wordt besteed aan de echte beginperiode.
Vermoed dat het snel overgaat naar de hitjes vanaf 2003 ofzo, helaas.
denk trouwens dat op 10 Years of Q-Dance ook maar hooguit 1 uurtje gedacht wordt aan de beginperiode want dat is voor de gemiddelde Q-Dance-ganger "te zacht"
ik verwacht een line up waarmee ze alle jaren (2000 - 2010) gaan benaderen. Althans.... dat hoop ik
dus dan zal er idd maar enkele uurtje worden besteed aan de begin periode
Maar hetzelfde als wat je toen met de Hardcore zag, zie je nu met de Hardstyle. 3 kampen. 1 kamp wat steeds commercieler gaat, met top40 vocaaltjes, merchandise, iedereen die elkaar namaakt, etc. 1 kamp wat steeds harder wil; er zijn veel platen die bestempeld kunnen worden als langzame Hardcore van 5 jaar geleden (technisch loopt het vaak wel achter dus) en dan het derde kamp; vooral de oudere garde die verlangt naar vroeger; naar het wat langzamere werk, wat technisch misschien soms minder superieur is, maar waar wel de varieteit en 'het gevoel' nog in zit. Dat zie je mense die van Oldskool en echte oude Hardcore houden ook altijd zeggen; ik mis het gevoel en de liefde in de nieuwe muziek.
ze moeten wel een arena vol zien te krijgen met een line up, dus ergens denk ik wel dat Q weer op save gaat spelen qua artiesten
ze moeten wel een arena vol zien te krijgen met een line up, dus ergens denk ik wel dat Q weer op save gaat spelen qua artiesten
Alles wat daar buiten valt proberen ze zo min mogelijk voet aan de grond te geven
Maargoed hoe leg je het verhaal gostosa uit? Die zullen ze onderhand na alle kritiek toch langzaam moeten gaan schrappen, komt totaal ongeloofwaardig over
Juist, en dat is toch belachelijk? Je mag best geld verdienen, maar dat moet toch ook lukken zonder de (rest van de) scene kapot te maken?
had het misschien nog wel gewoon techno geheten
Tja.. techno, nog zo'n term die veel misbruikt is. Ga in Amerika vragen wat techno is en ze komen met een slap eurohouse nummer aanzetten. Op een belangrijke site als discogs.com is daar ook nog niet zo lang verandering in gekomen, zo'n beetje alle house werd techno genoemd. Zoals Sigma aangaf werd in die tijd spul van BXR of Tracid Traxx ook techno genoemd. Meer omdat die stijl nog niet echt een naampje had. NIET omdat het echt een raakvlak had met échte techno. Buiten de veelvuldige gebruikte acid elementen om.
Maar goed.. ik kan er langs zitten. Geef gerust jouw mening. Daar is het ook een discussieforum voor.
Ben bang van wel ja, al kan het wel een leuk feestje worden
Wie weet weer een feestje in de HMH in oktober
oezo niet BXR is toch ook gewoon echte techno? Mauro Picotto is een bekende techno producer. luister gewoon eens oude italiaanse stiks bxr's sigmas etc en dan de techno van die tijd, hoor je de overeenkomsten. bv de eentonigheid van een nummer
Dat een Picotto destijds techno werd genoemd
En eentonigheid als peiler voor techno?
Dan vraag ik me af wat jouw perceptie is van techno? Oke, er zitten zeker invloeden in. Maar échte techno is het niet te noemen. Dat een Picotto destijds techno werd genoemd, had meer met de scene in Italië te maken. In Duitsland zouden ze dat destijds onder hardtrance geschoven hebben, omdat daar wel een serieuze technoscene was.
En eentonigheid als peiler voor techno? Sorry, maar dan heb je er echt geen kaas van gegeten.
ik hoor steeds dat je techno moet begrijpen, dat is natuurlijk onzin, luister gewoon tien platen achter elkaar en je hoort de eentonigheid en herhaling,
Vreemd dat Picotto dan ook altijd op techno feesten gedraaid heeft. Techno is ook veranderd in de tijd. Hij maakte ook hardtrance platen maar ook bv gewoon techno.
Xtc wil daar ook wel eens bij helpen, omdat extra te stimuleren
doen allemaal pogingen om de muziek beter "te begrijpen"
Techno draait juist om de ritmes en subtiele veranderingen.
Ik zie op discogs dat een aantal van jullie in het bezit zijn van de volgende plaat:
http://www.discogs.com/Various-Activa-EP-One/release/166916
Maar heeft iemand van jullie die ook als Clear Vinyl?
Ik heb hem namelijk zelf in het zwart, maar misschien is dat een repress ofzo.