Partyflock

Forumonderwerp · 879579
32 volgers · 131244x bekeken
Waarschuw beheerder
+3-1
donateur
hier is nog volgens mij nog geen topic over!
drop hier alles over early hardstyle :)

het gaat hier over de periode 1998 -2002
laatste aanpassing door een beheerder
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thom-ass [Neetjur Wan 2002 - 2010] op donderdag 7 januari 2010 om 14:36:
Met name doordat Q-dens het zo prachtig in stand houdt en zorgt dat er vooral veel nieuwe aanwas blijft komen vanaf de onderkant.

Je bedoeld die paar talents die af en toe in één of ander aftands zaaltje mogen staan?
Kom op zeg, vrijwel elk Q-Dance feest heeft een nagenoeg dezelfde line up.

Uitspraak van Thom-ass [Neetjur Wan 2002 - 2010] op donderdag 7 januari 2010 om 14:36:
De liefhebber was weer terug bij hardstyle en marktleidert Q hield dat weer prachtig in de markt.

Van de liefhebbers van het 1e uur (1998-2002) is 99,99% absoluut van de Hardstyle af.

Artiest Storage
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Edutainment op donderdag 7 januari 2010 om 19:25:
Van de liefhebbers van het 1e uur (1998-2002) is 99,99% absoluut van de Hardstyle af.

het zijn nu 2 totaal verschillende muziekstijlen

denk trouwens dat op 10 Years of Q-Dance ook maar hooguit 1 uurtje gedacht wordt aan de beginperiode want dat is voor de gemiddelde Q-Dance-ganger "te zacht"

Ik heb er vrede mee dat de muziekstijl verder is ontwikkeld, je kan namelijk niet stilblijven zitten in 1 sound, op een gegeven moment heb je alles wel gehoord en klinkt alles hetzelfde....
Waarschuw beheerder
Ik heb er inmiddels ook wel vrede mee, maar het is wel zoals het is.

Waarschuw beheerder
Techno en UK hardhouse wordt ook vaak vernoemd als voorloper van de hardstyle, maar is mijn inziens slechts een kleine beinvloeding geweest. Terwijl hardcore en hardtrance uit die periode er veel belangrijker voor was.

klopt, hardtrance die experimenteler steeds wat rauwer en harder werd, vooral uit Duitsland dan, is toch wel de hoofdpijler. Toch waren er redelijk wat UK Hardhouse DJ's die op vroegere feesten stonden, die je dan met terugwerkende kracht als hardstyle of voorloper van de hardstyle feesten zou kunnen benoemen. Hardhouse was op dat moment ook op zijn top denk ik, dus toch sowieso een invloed. Techno lijkt in mindere mate ja, veel echt harde Techno had je toen nog niet, maar onderschat het BXR label niet. In die tijd was dat Techno; geen pure misschien maar toch, echt met een eigen sound. Maar volgens mij zijn daar stiekum de eerste reverse basslines ooit op gereleased, in '98 al. Dat label is in vele opzichten echt baanbrekend geweest, al vanaf begin jaren '90 in de Eurodance, en later in de melodieuze Techno, Hardtrance en Techtrance. Dat was toch de minder melodieuze kant en de tegenhanger van de Duitse Hardtrance, die er later voor gezorgd hebben dat de Hardstyle ergens daar tussen kwam qua sound.
Maar dat alles is imo ook juist DE reden dat Hardstyle in Nederland ontstaan is; dat het in het midden van dit alles ligt, en vanaf het begin een grote vraag naar hardere electronische muziek heeft gehad. Het ligt tussen Engeland, Belgie, Duitsland en indirect Italie in, en dat zijn precies de landen waar de grootste invloeden vandaan gekomen zijn.

Maar hetzelfde als wat je toen met de Hardcore zag, zie je nu met de Hardstyle. 3 kampen. 1 kamp wat steeds commercieler gaat, met top40 vocaaltjes, merchandise, iedereen die elkaar namaakt, etc. 1 kamp wat steeds harder wil; er zijn veel platen die bestempeld kunnen worden als langzame Hardcore van 5 jaar geleden (technisch loopt het vaak wel achter dus) en dan het derde kamp; vooral de oudere garde die verlangt naar vroeger; naar het wat langzamere werk, wat technisch misschien soms minder superieur is, maar waar wel de varieteit en 'het gevoel' nog in zit. Dat zie je mense die van Oldskool en echte oude Hardcore houden ook altijd zeggen; ik mis het gevoel en de liefde in de nieuwe muziek. Zo zie ik het ook met de Hardstyle / Hardtrance iig. Het is verder geevolueerd maar dat maakt het wel dat het allemaal te veel van hetzelfde wordt en het meer een echte zakenmarkt wordt waar de muziek niet meer op de 1e plaats komt. Waar het draaien en produceren in de beginfase nog meer een hobby was voor de meesten, is het nu keiharde business waar gescoord moet worden, omdat de pensioensopbouw helaas niet in het pakket zit. Dat is onvermijdelijk en zal op den duur met elke stijl gebeuren die aanslaat bij het grote publiek, maar voor sommige mensen wel jammer.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Techno en UK hardhouse wordt ook vaak vernoemd als voorloper van de hardstyle, maar is mijn inziens slechts een kleine beinvloeding geweest. Terwijl hardcore en hardtrance uit die periode er veel belangrijker voor was.

Techno is de basis geweest voor de gehele italiaanse hardstyle :lol:

Waarschuw beheerder
Ze noemden het ook jaren nadat het hier al Hardstyle heette in Italie ook nog Techno, dat wel. Alleen de SAIFAM heren pikten de naam meteen op, maar volgens mij is de naam puur Nederlands.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 8 januari 2010 om 12:38:
Ze noemden het ook jaren nadat het hier al Hardstyle heette in Italie ook nog Techno, dat wel. Alleen de SAIFAM heren pikten de naam meteen op, maar volgens mij is de naam puur Nederlands.

Jep is echt een Nederlandse naam. Als je kijkt naar de scene releases die uitkomen van de vinyls. Dan staat ook overal Techno als genre :)
Werkzaam bij JP dance events
Artiest {SHOWLIST artist 40343, 66932}
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Edutainment op donderdag 7 januari 2010 om 19:25:
Je bedoeld die paar talents die af en toe in één of ander aftands zaaltje mogen staan?
Kom op zeg, vrijwel elk Q-Dance feest heeft een nagenoeg dezelfde line up.

Nee, dat gaat toch wel verder. Wat zij vooral goed doen is het maken van artiesten en zo de vernieuwing te controleren. Alles wat daar buiten valt proberen ze zo min mogelijk voet aan de grond te geven, zodat zijn maximaal de markt kunnen beheersen. Showtek zul je bijvoorbeeld niet snel meer op een Q/ID&T/B2S feestje aantreffen, terwijl die nog de nodige fans hebben. Naar mijn idee gaat een Zany binnenkort ook lopen bij Platinum(zie feest concurrent Art of dance). Waarna het ook over zal zijn met hem op feesten als Decibel, Defqon, Qlimax of Hardbass. Aan de andere kant zag je bv. een artiest als Tatanka nergens! Totdat ie werd ingelijfd door Platinum en 'ineens' stond ie op Q-base, Defqon, Mystery land, etc. Toevallig.

Onder dat maken van artiesten vallen niet alleen de talents, maar ook de redelijk gevestigde namen die net zijn 'aangekocht'. Strategisch cd's uitbrengen, merchandising, anthems van grote feesten laten maken, area hosting op een Trilogy of zelfs een XQ. Daar kun je redelijk doorheen kijken en dan zie je maar 1 reden: winstmaximalisatie. Een ander verhaaltje van achter de schermen is, dat Platinum artiesten slechts een kleine vergoeding krijgen als zij op de Q/ID&T/B2S feestje staan. Zo wordt hun naam gemaakt. Voor optredens elders wordt dan weer de volle mep gevraagd, waarvan Platinum weer een aanzienlijk deel opstrijkt. Wederom: maximale winst. Dus inderdaad Niels, een keiharde business :jaja:

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 8 januari 2010 om 12:07:
Techno is de basis geweest voor de gehele italiaanse hardstyle

Goed onderbouwde opmerking ;) Zou je dat toe kunnen lichten, want een stukje muzikale ontwikkeling vind ik altijd interessant om te lezen. Noem gerust jaartallen en voorbeeld. Mijn inziens gaf Sigma daar al een goede beïnvloeding van aan: BXR records.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 7 januari 2010 om 21:24:
Hardhouse DJ's

Dan bedoel je bv. het kamp Tom Harding, Tinrib, Lab4 en cornuiten? De hardere house uit de UK of echte UK hardhouse(de opgefokte hardtrance zeg maar) of weer de verbastering uit NL waar ze alles onder schoven eind jaren '90 wat geen hardcore of trance was? Heerlijke term, die al te vaak is verkracht ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 7 januari 2010 om 19:45:
denk trouwens dat op 10 Years of Q-Dance ook maar hooguit 1 uurtje gedacht wordt aan de beginperiode want dat is voor de gemiddelde Q-Dance-ganger "te zacht"

Als er uberhaupt al aandacht aan wordt besteed aan de echte beginperiode.
Vermoed dat het snel overgaat naar de hitjes vanaf 2003 ofzo, helaas.

Ik heb er vrede mee dat de muziekstijl verder is ontwikkeld, je kan namelijk niet stilblijven zitten in 1 sound, op een gegeven moment heb je alles wel gehoord en klinkt alles hetzelfde....

Dat is ook zo, en 99% van het HS publiek waardeert het oude niet, dus wordt er ook geen aandacht aan besteed.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thom-ass [Neetjur Wan 2002 - 2010] op vrijdag 8 januari 2010 om 13:11:
Goed onderbouwde opmerking Zou je dat toe kunnen lichten, want een stukje muzikale ontwikkeling vind ik altijd interessant om te lezen. Noem gerust jaartallen en voorbeeld. Mijn inziens gaf Sigma daar al een goede beïnvloeding van aan: BXR records.

pak alle toonaangevende hardstyle labels uit italie en luister dan naar de begin releases, dan hoor je duidelijk techno invloeden. Deze zijn gewoon verder ontwikkeld in wat toendertijd hardstyle werd. Als die term niet uit NL was komen aanwaaien had het misschien nog wel gewoon techno geheten.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thom-ass [Neetjur Wan 2002 - 2010] op vrijdag 8 januari 2010 om 13:11:
Nee, dat gaat toch wel verder. Wat zij vooral goed doen is het maken van artiesten en zo de vernieuwing te controleren. Alles wat daar buiten valt proberen ze zo min mogelijk voet aan de grond te geven, zodat zijn maximaal de markt kunnen beheersen. Showtek zul je bijvoorbeeld niet snel meer op een Q/ID&T/B2S feestje aantreffen, terwijl die nog de nodige fans hebben. Naar mijn idee gaat een Zany binnenkort ook lopen bij Platinum(zie feest concurrent Art of dance). Waarna het ook over zal zijn met hem op feesten als Decibel, Defqon, Qlimax of Hardbass. Aan de andere kant zag je bv. een artiest als Tatanka nergens! Totdat ie werd ingelijfd door Platinum en 'ineens' stond ie op Q-base, Defqon, Mystery land, etc. Toevallig.

Onder dat maken van artiesten vallen niet alleen de talents, maar ook de redelijk gevestigde namen die net zijn 'aangekocht'. Strategisch cd's uitbrengen, merchandising, anthems van grote feesten laten maken, area hosting op een Trilogy of zelfs een XQ. Daar kun je redelijk doorheen kijken en dan zie je maar 1 reden: winstmaximalisatie. Een ander verhaaltje van achter de schermen is, dat Platinum artiesten slechts een kleine vergoeding krijgen als zij op de Q/ID&T/B2S feestje staan. Zo wordt hun naam gemaakt. Voor optredens elders wordt dan weer de volle mep gevraagd, waarvan Platinum weer een aanzienlijk deel opstrijkt. Wederom: maximale winst. Dus inderdaad Niels, een keiharde business

eigenlijk passen ze concurrentievervalsing toe, iets voor Kroes om tegenop te treden misschien:p Maargoed dit kan niet oneindig door blijven gaan denk ik. Steeds meer djs en mensen gaan zich afzetten tegen het monopolie.

Maargoed hoe leg je het verhaal gostosa uit? Die zullen ze onderhand na alle kritiek toch langzaam moeten gaan schrappen, komt totaal ongeloofwaardig over, op Qountdown draaide ze 3 platen zo slecht dat het meer drum en bass leek waardoor Dov het mixen steeds over moest nemen, deze liveset is dan ook niet door q-dance uitgezonden omdat het zo reteslecht was, maar toch staat ze weer op XQ HHZ, zelfs de simpele beuqie beuqie die hard hs fan vind dit teveel van het goede en niet kunnen.
laatste aanpassing
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 182, 681, 1669}
Artiest Dynamike
Waarschuw beheerder
donateur
er wordt weer gezond gediscussieerd :p

hmz .. ik had gewoon 72 dagen niet meer gereageerd in deze topic .. hoe slecht is dat :|
Artiest {SHOWLIST artist 54244, 48876}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Djazper op vrijdag 8 januari 2010 om 13:28:
Als er uberhaupt al aandacht aan wordt besteed aan de echte beginperiode.
Vermoed dat het snel overgaat naar de hitjes vanaf 2003 ofzo, helaas.

Ik hoop dat ze echt aandacht gaan geven aan de verschillende periodes, maar ben bang dat het een qlimax ^2 word... :(
Artiest {SHOWLIST artist 59448, 60688, 114861, 26509}
Waarschuw beheerder

ik verwacht een line up waarmee ze alle jaren (2000 - 2010) gaan benaderen. Althans.... dat hoop ik :)

dus dan zal er idd maar enkele uurtje worden besteed aan de begin periode

Zo'n 10 jarig bestaan moet je wel waardig vieren en dat doen ze hopelijk niet met de allernieuwste promosetjes, maar met waardige platen die de stijl hebben gemaakt in afgelopen 10 jaar.

Ik verwacht wel een Dana, Pavo, Luna, Isaac die de oude klappers gaan draaien. Verwacht echter geen bijzondere sets, het zal veeluit hits bestaan uit de vroegere jaren, maar ach.... daar ben ik wel tevreden mee :)

ze moeten wel een arena vol zien te krijgen met een line up, dus ergens denk ik wel dat Q weer op save gaat spelen qua artiesten
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van de JVR // Symbiotic op vrijdag 8 januari 2010 om 15:42:
ik verwacht een line up waarmee ze alle jaren (2000 - 2010) gaan benaderen. Althans.... dat hoop ik

dus dan zal er idd maar enkele uurtje worden besteed aan de begin periode

Ben bang van wel ja, al kan het wel een leuk feestje worden ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 7 januari 2010 om 21:24:
Maar hetzelfde als wat je toen met de Hardcore zag, zie je nu met de Hardstyle. 3 kampen. 1 kamp wat steeds commercieler gaat, met top40 vocaaltjes, merchandise, iedereen die elkaar namaakt, etc. 1 kamp wat steeds harder wil; er zijn veel platen die bestempeld kunnen worden als langzame Hardcore van 5 jaar geleden (technisch loopt het vaak wel achter dus) en dan het derde kamp; vooral de oudere garde die verlangt naar vroeger; naar het wat langzamere werk, wat technisch misschien soms minder superieur is, maar waar wel de varieteit en 'het gevoel' nog in zit. Dat zie je mense die van Oldskool en echte oude Hardcore houden ook altijd zeggen; ik mis het gevoel en de liefde in de nieuwe muziek.

volledig eens (Y)
ze moeten wel een arena vol zien te krijgen met een line up, dus ergens denk ik wel dat Q weer op save gaat spelen qua artiesten

ze hadden de HMH moeten kiezen met in de Postbanklounge Classics O:) :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 8 januari 2010 om 16:47:
ze hadden de HMH moeten kiezen met in de Postbanklounge Classics

Wie weet weer een feestje in de HMH in oktober
Waarschuw beheerder

Ik denk dat iedereen er draait die succesvol is geweest bij Q.

Dus alle namen ongeveer die je kunt bedenken binnen de HS. Allemaal een enkel plaatje wat ze denk ik niet eens zelf mogen uitkiezen. Heel de avond volgens een draaiboek, waardoor de show ook geprogrammeerd kan worden. Hierdoor creeer je een optimale beleving, en dat is wat ze heel goed kunnen en ook telkens doen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Q-Dance is op een punt dat het geen kut meer uitmaakt wie of wat er staat.
De mensen komen om de naam Q-Dance, de rest zal ze een rotzorg zijn.

Alles wat daar buiten valt proberen ze zo min mogelijk voet aan de grond te geven

Juist, en dat is toch belachelijk? Je mag best geld verdienen, maar dat moet toch ook lukken zonder de (rest van de) scene kapot te maken?
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 8 januari 2010 om 14:16:
Maargoed hoe leg je het verhaal gostosa uit? Die zullen ze onderhand na alle kritiek toch langzaam moeten gaan schrappen, komt totaal ongeloofwaardig over

Volgens mij is op dezelfde manier het project Korsakoff ooit ontstaan ;) Die leerde wel bij en wordt nu als volwaardig artiest gezien. Dus waarom niet nog eens proberen in de hardstyle? Het gaat gewoon om de knaken..

Uitspraak van Edutainment op vrijdag 8 januari 2010 om 19:55:
Juist, en dat is toch belachelijk? Je mag best geld verdienen, maar dat moet toch ook lukken zonder de (rest van de) scene kapot te maken?

Marktpositie verdedigen.. welk _bedrijf_ zou dat niet doen als ze de mogelijkheden hebben. Wederom: het gaat om de knaken!

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 8 januari 2010 om 14:11:
had het misschien nog wel gewoon techno geheten

Tja.. techno, nog zo'n term die veel misbruikt is. Ga in Amerika vragen wat techno is en ze komen met een slap eurohouse nummer aanzetten. Op een belangrijke site als discogs.com is daar ook nog niet zo lang verandering in gekomen, zo'n beetje alle house werd techno genoemd. Zoals Sigma aangaf werd in die tijd spul van BXR of Tracid Traxx ook techno genoemd. Meer omdat die stijl nog niet echt een naampje had. NIET omdat het echt een raakvlak had met échte techno. Buiten de veelvuldige gebruikte acid elementen om.
Maar goed.. ik kan er langs zitten. Geef gerust jouw mening. Daar is het ook een discussieforum voor.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thom-ass [Neetjur Wan 2002 - 2010] op vrijdag 8 januari 2010 om 21:44:
Tja.. techno, nog zo'n term die veel misbruikt is. Ga in Amerika vragen wat techno is en ze komen met een slap eurohouse nummer aanzetten. Op een belangrijke site als discogs.com is daar ook nog niet zo lang verandering in gekomen, zo'n beetje alle house werd techno genoemd. Zoals Sigma aangaf werd in die tijd spul van BXR of Tracid Traxx ook techno genoemd. Meer omdat die stijl nog niet echt een naampje had. NIET omdat het echt een raakvlak had met échte techno. Buiten de veelvuldige gebruikte acid elementen om.
Maar goed.. ik kan er langs zitten. Geef gerust jouw mening. Daar is het ook een discussieforum voor.

hoezo niet BXR is toch ook gewoon echte techno? Mauro Picotto is een bekende techno producer. luister gewoon eens oude italiaanse stiks bxr's sigmas etc en dan de techno van die tijd, hoor je de overeenkomsten. bv de eentonigheid van een nummer.

BXR:

and it become in a short time the italian leader of techno and trance.

ricky le roy bismark RAF picotto etc vrij techno achtig. Vind BXR trouwens qua sound absoluut niet te vergelijken met Tracid traxx, denk ook niet dat zedat vroeger onder techno plaatsten, meer gewoon onder acid hardtrance.
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 45388, 24849}
Waarschuw beheerder
BXR (L)

Waarschuw beheerder
Toch zagen de meeste Techno puristen BXR meer als een Trance label, en geen Techno. Zat er maar een beetje melodie in dan was het meteen Trance voor de die hard Techno dudes. Maar voor het gemiddelde oor waren veel releases het toch wel, zeker tracks van Athos, Gabry Fasano, etc.. Nooit echt een heel bekend label geweest in Nederland bij het grote publiek, maar Picotto & Friends zaten vroeger bijv. al achter Capella, 1 van de betere Eurodance acts. En dan hebben ze in de Techno en Hardtrance ook een grote rol gespeeld. En dan kun je meteen Lorenzo Carpella (alias De Preti) ook een eervolle vermeldng geven. Dat is ook een naam met een muzikaal verleden waar je 'U' tegen zegt, die ook vanaf de Capella tijd tot aan nu een grote invloed vanuit Italie heeft gehad. Onder zijn tig aliassen ook veel Hardtrance uitgekomen met veel Hardstyle invloeden. Dat was toch ook weer totaal andere Hardtrance dan wat er uit Duitsland kwam.

In plaats van BXR zou je misschien het beste Media Records kunnen zeggen, dan vallen alle sublabels er ook onder. Neem dan bijv. een track als deze: http://www.discogs.com/Trasponder-Trasponder/release/125988 die uit begin 2001 komt en gewoon de hele standaard heeft gezet voor de Techtrance sounds van 2003 - heden.. Met die karakteristieke snare, synth en de manier waarop de synth gebruikt wordt. Ken hem ook nog niet zo lang, maar GVD wat liepen de mensen al ver voor altijd.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van BassmaniaQ op vrijdag 8 januari 2010 om 15:47:
Ben bang van wel ja, al kan het wel een leuk feestje worden

vanavond in de Matrixx de ManiaQ uithangen, of niet? Ik denk dat ik toch ff ga kjken... :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van de JVR // Symbiotic op vrijdag 8 januari 2010 om 17:04:
Wie weet weer een feestje in de HMH in oktober

van mij mag ie :D

Waarschuw beheerder
donateur
verwijderd gefeliciteerd :D
Waarschuw beheerder
Congrats kerel!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 9 januari 2010 om 13:15:
vanavond in de Matrixx de ManiaQ uithangen, of niet? Ik denk dat ik toch ff ga kjken...

Nee niet meer geweest, had een verjaardag ;)

Waarschuw beheerder
Was topavondje in de XX! Woods en Scot draaiden goed en OK. Jochen Miller draaide een door het publiek samengestelde top10, met enkele toppers. Voor de rest alleen maar recentere klote platen. Al met al toch zeker een stuk of 30 platen gehoord die ik graag wilde horen, dus dat is flink. Mooie start van het jaar! (y)

Waarschuw beheerder
scot project al zijn oude klappers?

Waarschuw beheerder
Nee hij begon juist meer house classics te draaien, beetje net zoals op Trance energy vorig jaar aan het begin van zijn set. En dan opbouwend naar wat hardtrance klappertjes. Geen uur eigen werk iig. Maar toch geen onaardige set hoor. Can u dig it draaide hij bijvoorbeeld.
Artiest {SHOWLIST artist 60684, 45958, 58191, 102323}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 12 januari 2010 om 12:49:
Was topavondje in de XX

K wilde eigk ook gaan maar had zelf n feesje georganiseerd :(
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 8 januari 2010 om 22:36:
oezo niet BXR is toch ook gewoon echte techno? Mauro Picotto is een bekende techno producer. luister gewoon eens oude italiaanse stiks bxr's sigmas etc en dan de techno van die tijd, hoor je de overeenkomsten. bv de eentonigheid van een nummer

Dan vraag ik me af wat jouw perceptie is van techno? Oke, er zitten zeker invloeden in. Maar échte techno is het niet te noemen. Dat een Picotto destijds techno werd genoemd, had meer met de scene in Italië te maken. In Duitsland zouden ze dat destijds onder hardtrance geschoven hebben, omdat daar wel een serieuze technoscene was.
En eentonigheid als peiler voor techno? %) Sorry, maar dan heb je er echt geen kaas van gegeten.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thom-ass [Neetjur Wan 2002 - 2010] op woensdag 13 januari 2010 om 11:01:
Dat een Picotto destijds techno werd genoemd

Dat vind ik juist vet aan de stijl van picotto. Hardtrance met techno invloeden.

Uitspraak van Thom-ass [Neetjur Wan 2002 - 2010] op woensdag 13 januari 2010 om 11:01:
En eentonigheid als peiler voor techno?

Als je goed naar techno luisterd, valt die eentonigheid best mee. En ja tegenwoordig kun je overal wel eentonigheid uit halen. Welke stijl is nog varierend en orgineel?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ja maar Techno is op de (hypnotiserende) kracht van herhaling gebaseerd, terwijl bijv. een Trance dat minder is; dat richt zich meer op euforie. Denk dat ie dat bedoelde. Niet de stijl zelf of dat er eentonig geproduceerd wordt, maar gekeken naar een nummer op zich.

Maar kortom; BXR had van alles een beetje, waardoor het zo'n sterk label was! Tegenwoordig doen ze qua Techno en Minimal ook nog wel leuke dingen. Qua Hardtrance helemaal niets meer denk ik he? Het heet ook voor Meganite Records volgens mij?

Waarschuw beheerder
Dan vraag ik me af wat jouw perceptie is van techno? Oke, er zitten zeker invloeden in. Maar échte techno is het niet te noemen. Dat een Picotto destijds techno werd genoemd, had meer met de scene in Italië te maken. In Duitsland zouden ze dat destijds onder hardtrance geschoven hebben, omdat daar wel een serieuze technoscene was.
En eentonigheid als peiler voor techno? Sorry, maar dan heb je er echt geen kaas van gegeten.

Vreemd dat Picotto dan ook altijd op techno feesten gedraaid heeft. Techno is ook veranderd in de tijd. Hij maakte ook hardtrance platen maar ook bv gewoon techno.

en tja dat techno niet eentonig is, luister gewoon hoe een plaat opgebouwd wordt, ik hoor steeds dat je techno moet begrijpen, dat is natuurlijk onzin, luister gewoon tien platen achter elkaar en je hoort de eentonigheid en herhaling, zelfde bij schranz. steeds hetzelfde pompende effect.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 13 januari 2010 om 13:48:
ik hoor steeds dat je techno moet begrijpen, dat is natuurlijk onzin, luister gewoon tien platen achter elkaar en je hoort de eentonigheid en herhaling,

blijven luisteren x-ception...blijven luisteren!! sommigen hebben wat meer tijd nodig om de veelzijdigheid v/d stijl te 'begrijpen'

;) ;)

Waarschuw beheerder
schranz gaat nog wel, maar minimal bv, echt verschrikkelijk.
donateur
Techno draait juist om de ritmes en subtiele veranderingen. Voor de leek komt dat over als minimale, eentonige muziek, zonder noemenswaardige veranderingen. Omdat er weinig vocals of breaks in zitten, waar diegene aangewend is. Het getrainde oor hoort dat wel. Net zo min als jij dat hoort, hoort een technohead ook weinig veranderingen in hardcore buiten de vocals en breaks om. ;)
Het mooie daaraan is dat je jezelf kunt verliezen in de muziek of dat je wordt meegenomen op zo'n muzikaal reisje. Dat je zonder het te merken 2 uur hebt gedanst. Xtc wil daar ook wel eens bij helpen, omdat extra te stimuleren ;) En beginnen met toegankelijkere techno wil ook wel eens helpen. Een Joris Voorn of Alexander Kowalski zijn wel geschikt. De wat diepere techno kan me ook niet altijd boeien....

Uitspraak van verwijderd op woensdag 13 januari 2010 om 13:48:
Vreemd dat Picotto dan ook altijd op techno feesten gedraaid heeft. Techno is ook veranderd in de tijd. Hij maakte ook hardtrance platen maar ook bv gewoon techno.

De titel en subgenres die eraan wordt gegeven misschien, maar de stijl is toch in de basis altijd hetzelfde gebleven als eind jaren '80.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Thom-ass [Neetjur Wan 2002 - 2010] op donderdag 14 januari 2010 om 10:39:
Xtc wil daar ook wel eens bij helpen, omdat extra te stimuleren

ik vind dat zo slap :/

netzoals dat de kroeg alleen leuk is als je drinkt, m.a.w. de kroeg is niet leuk als je nuchter bent.
conclusie: de kroeg is niet leuk!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 14 januari 2010 om 12:29:
netzoals dat de kroeg alleen leuk is als je drinkt, m.a.w. de kroeg is niet leuk als je nuchter bent.

Sommige kroegen toch echt niet nee :p
donateur
ik vind dat zo slap

Ik heb het niet nodig, maar kan wel begrijpen dat sommige het nodig zullen hebben om techno beter te begrijpen. Tenminste, ik heb het al vaak genoeg gehoord. ;)

Waarschuw beheerder
het is ook niet voor niks dat op technofeesten, iedereen ram vd kaart is, doen allemaal pogingen om de muziek beter "te begrijpen";)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 14 januari 2010 om 14:35:
het is ook niet voor niks dat op technofeesten, iedereen ram vd kaart is, doen allemaal pogingen om de muziek beter "te begrijpen"

Dat zal het zijn :)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 14 januari 2010 om 14:35:
doen allemaal pogingen om de muziek beter "te begrijpen"

:lol:

moet je de volgende dag aan ze vragen welke platen zijn gedraaid :roflol: "euh, dat weet ik niet, ik was van de kaart" :D

maargoed, maakt niet uit, ieder zn ding (F)
techno-plaatjes die ik kan waarderen zijn o.a.

Kaylab - Pray No Pop
Midi 4 - Miss You

beetje de Techno die op CD1 van Various - Shockers - Extreme Audio staat :D

zie nu net toevallig dat bovengenoemde tracks op CD2 staan :lol:
in ieder geval kan ik CD1 ook wel waarderen :D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik zie op discogs dat een aantal van jullie in het bezit zijn van de volgende plaat:
http://www.discogs.com/Various-Activa-EP-One/release/166916
Maar heeft iemand van jullie die ook als Clear Vinyl?
Ik heb hem namelijk zelf in het zwart, maar misschien is dat een repress ofzo.
Waarschuw beheerder
donateur

een skihut is leuk als je lam bent..maar als je er nuchter binnenstapt is het verschrikkelijk :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Edutainment op donderdag 14 januari 2010 om 18:07:
Ik zie op discogs dat een aantal van jullie in het bezit zijn van de volgende plaat:
http://www.discogs.com/Various-Activa-EP-One/release/166916
Maar heeft iemand van jullie die ook als Clear Vinyl?
Ik heb hem namelijk zelf in het zwart, maar misschien is dat een repress ofzo.

ik heb em in het groen of blauw dacht ik?
Waarschuw beheerder
Ik denk dat je Activa EP Two bedoeld, die heb ik ook in het groen.