Partyflock

Forumonderwerp · 879579
32 volgers · 128423x bekeken
Waarschuw beheerder
+3-1
donateur
hier is nog volgens mij nog geen topic over!
drop hier alles over early hardstyle :)

het gaat hier over de periode 1998 -2002
laatste aanpassing door een beheerder

Waarschuw beheerder
Voor de geïnteresseerden onder ons, een early hardstyle demo mixje van mij.

http://rapidshare.de/files/47013554/DJ_Sigma_-_Early_Hardstyle_Demo_1.mp3.html

Er zitten best veel platen van na 2003 in, maar die toch de stijl hebben die ik zoek... Hij geeft denk ik goed weer welke soort sound binnen deze stijl ik graag wil draaien.

Dit is de wat minder melodieuze kant die ik het liefste draai. Ik maak binnenkort nog een 2e demo die wat meer Hardtrance gericht is... Dat is toch voor een ander publiek en gericht op een ander soort feesten denk ik..
laatste aanpassing

Artiest Storage
Waarschuw beheerder
donateur
treklijstjes willen we zien :honger:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 2 mei 2009 om 14:58:
10.Luna – In Control
11.Kaylab – Pray No Pop (Original Mix)
12.GO-KKO – Don’t Pacific (Hard Mix)

(L)

Vooral Pray No Pop blijft vet! Hoor je ook niet zo vaak trouwens!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
idd, leuk belletje zit erin :D

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 4 mei 2009 om 02:56:
Voor de geïnteresseerden onder ons, een early hardstyle demo mixje van mij.

http://rapidshare.de/files/47013554/DJ_Sigma_-_Early_Hardstyle_Demo_1.mp3.html

tracklist O:)

luister m nu
1.ID
2.Kai Tracid - Trance & Acid
3.Jendrik De Ruvo - Drumcode X (zag dat je die laatst had gekocht, wat kostte ie je? leuk plaatje namelijk (Y) )
4.ID (ik zeg "owja" denk ik als ik de titel zie :P melodie lijkt op een trancenummer dacht ik....)
5.ID (en ik hoor Shithead erdoorheen.....en vocals "Fucking Society, Trance & Acid, Mo-Dem - Connect (We Gotta Connect)etc) mashupje?
6.ID (remix van Can U Dig It?)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 6 mei 2009 om 18:04:
ID _uit set DJ Vortex _ Leo De Gas _ Cyborg 2001_.mp3 - 2.66MB

2de komt me ook erg bekend voor, maar is geen Hardstyle plaatje.
Niet dat dat uitmaakt natuurlijk, maar klinkt als een Promo plaatje ofzo.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
ik ben gestopt met ID plaatsen want ik kon dr zoveel niet :P :lol:
wel:
Derb - Derb (Arome remix) draai ik zelf ook graag :D (Y)
Kai Tracid - Destiny's Path (Warmduscher Remix)
Sa.Vee.Oh - Loop Hole
:o :o :o :o High Voltage - Bombs Away! (die had ik dus nooit verwacht! :respect: )
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Edutainment op woensdag 6 mei 2009 om 19:39:
ID _uit set DJ Vortex _ Leo De Gas _ Cyborg 2001_.mp3 - 2.66MB

2de komt me ook erg bekend voor, maar is geen Hardstyle plaatje.
Niet dat dat uitmaakt natuurlijk, maar klinkt als een Promo plaatje ofzo.

idd, Hardcoreplaatje :jaja: beetje typische Outblast/Enzyme plaat.....

Waarschuw beheerder
donateur
Promo - What U Want

ff alle Promo tracks afgegaan :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 6 mei 2009 om 20:53:
ff alle Promo tracks afgegaan

heb je tijd overgehad ofzo als je dat hebt gedaan :P
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 182, 681, 1669}
Artiest Dynamike
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 6 mei 2009 om 20:40:
beetje typische Outblast/Enzyme plaat.....

wat een vergelijking :roflol: beide namen die je noemt staan immers lijnrecht tegenover elkaar :p
but never mind ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 6 mei 2009 om 20:53:
Promo - What U Want

Hee, dank je. Ja juist ik kende hem wel. De rest van de set is gewoon Italiaanse Hardstyle, wel apart dus. Er is ook in geknipt en overgangen schuif omhoog / schuif omlaag.

Maar iig 1 van de betere tracks van Promo dit, uit de File periode is het niet? Heb de plaat ooit bijna gekocht weet ik nog.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 6 mei 2009 om 19:36:
5.ID (en ik hoor Shithead erdoorheen.....en vocals "Fucking Society, Trance & Acid, Mo-Dem - Connect (We Gotta Connect)etc) mashupje?

Dat is de 1e dj sigma edit ooit gemaakt haha. Had ik voor Return 2 Forever gemaakt, maar toen deed de CD speler het niet.. Daarom maar hier in gedaan komt hij toch nog van pas ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 6 mei 2009 om 20:13:
High Voltage - Bombs Away! (die had ik dus nooit verwacht! )

moest een rammer als afsluiter hebben haha
Werkzaam bij Theracords
Artiest {SHOWLIST artist 27401, 141762, 66294, 127628}
Waarschuw beheerder
Zo! Deze week een nieuw plaatje gemaakt en missch is het ook wel iets voor de early liefhebber :P :P

www.myspace.com/djthera de track In Between :-D Ben benieuwd wat jullie dr van vinden :D
Waarschuw beheerder
donateur
hmz .. of misschien toch niet :p
techno invloeden ? schijnt dat Luna daar ook mee bezig is
heb de rest wat eronder staat ook eens geluisterd en daar zit goed spul tussen!
iig niet die irritante van toonhoogte veranderende kick en zelfs hier en daar een reverse bass :lief:
good bezig Pieter ;)
Waarschuw beheerder
:D dank je wel :D

Meer diversiteit vind ik dan ook errrrug belangrijk en das ook een beetje wat ik mis in de hedendaagse hardstyle. Zit dan maar 1 ding op he, zelf produceren en releasen ;-)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Dynamike op woensdag 6 mei 2009 om 22:45:
wat een vergelijking beide namen die je noemt staan immers lijnrecht tegenover elkaar
but never mind

8) :lol: tja, verkeerde woordkeuze misschien, iig mainstream rietietieuw :P

Uitspraak van Distrexx op woensdag 6 mei 2009 om 21:47:
heb je tijd overgehad ofzo als je dat hebt gedaan

ff snel skippen :9

Uitspraak van Dynamike op donderdag 7 mei 2009 om 12:20:
iig niet die irritante van toonhoogte veranderende kick

dat is juist de mode B) :lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van PieterH op donderdag 7 mei 2009 om 14:39:
Meer diversiteit vind ik dan ook errrrug belangrijk en das ook een beetje wat ik mis in de hedendaagse hardstyle. Zit dan maar 1 ding op he, zelf produceren en releasen

Ben sowieso best wel te spreken over de releases op Theracords! De meeste tracks zijn net iets TE Techno gericht voor mij of net iets TE wazig, maar 1 van de interessantere labels voor mij iig, samen met StraightOn Black en nog wat wazige engelse labels waar ook nog wel eens leuke tracks op uit komen.

Minus is More kan ook een interessant label worden misschien, de nieuwe Luna-Unlocked vind ik een best goede plaat. Eindelijk eens een keer een rap sample die ik wel kan waarderen, en bovendien enorm hard! ;)

En ja voor de rest moeten we het toch met oud werk doen haha! Maar daarin is ook nog genoeg nieuws te ontdekken heb ik wel gemerkt.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Warmduscher vs Tom-X - Cocaine 2009 op het denk ik ook beginnend Smog Music is ook wel aardig. Ik struin internet shop TrackItDown de laatste tijd veel af voor Hardtrance en Hardstyle die te combineren is met oude Hardstyle en ik zie dat er af en toe toch nog wel iets aardigs uit komt. Ik verwacht wel dat dat (natuurlijk) uit Duitsland gaat komen en in mindere mate uit Nederland.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 7 mei 2009 om 18:22:
Minus is More kan ook een interessant label worden misschien, de nieuwe Luna-Unlocked vind ik een best goede plaat. Eindelijk eens een keer een rap sample die ik wel kan waarderen, en bovendien enorm hard!

Kold Konexion doet ook op elke release een zijstapje ;)
weet ff de titels niet, maar zitten ook leuke tussen ;)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 7 mei 2009 om 18:25:
Ik verwacht wel dat dat (natuurlijk) uit Duitsland gaat komen en in mindere mate uit Nederland.

NL is altijd beziggeweest met Hardstyle, terwijl de Duitsers nog gewoon ouderwets Hardtrance maakte wat wij Nederlanders meepakte als Hardstyle ;)
Geef mij ook maar Duitse producties

imo het land met de vetste releases toendertijd :jaja:
en kwa releases vind ik dat in 2002 het meeste uit is gekomen wat ik vet vind :D
Artiest {SHOWLIST artist 54244, 48876}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 7 mei 2009 om 19:52:
Kold Konexion doet ook op elke release een zijstapje ;)
weet ff de titels niet, maar zitten ook leuke tussen ;)

Dat is de eerste MIM, daar is het uitstapje I Scream like ice cream, best een vet nummer vind ik meer richting de hardtrance.
Daarna had je de Luna - Who we are, met Unlocked als "uitstapje" en Who we are en Choises (ft crypsis) die "reguliere" hardstyle zijn.
Daarna 2 crypsisstatements, redelijk harde hardstyle in de richting van hardcore zelfs (Crypsis = Crucifier) waar iets minder duidelijke uitstapjes in zijn, maar Crypsis ft Kold Konexxion - Sonic Sabotage is wel erg vet (en anders dan de andere 3 op die plaat) en op de 2e statement is denkik Oppose the majors het meest experimenteel, wel erg hard maar ook origineel hoe hij die vocals er in heeft gezet, zon heel zangstuk.

Maar vooral op MIM 1 en MIM 2 kon je een uitstapje zien, bij de statements iets minder. Hopelijk komen er nog wat vette platen na de statements (dat zijn er wass 3 of 4, gevolgd door een album)

Het was in het begin wel de insteek om "verschillende stijlen" uit te brengen op 1 vinyl bij MIM geloof ik
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 7 mei 2009 om 18:25:
Warmduscher vs Tom-X - Cocaine 2009

Die wavetraxx remix vind ik erg vet!

Waarschuw beheerder
Die klinkt iig het 'oudst' ja.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van WesselW op donderdag 7 mei 2009 om 20:00:
(Crypsis = Crucifier)

=Angerfist = Menace II Society ;)

Uitspraak van WesselW op donderdag 7 mei 2009 om 20:00:
Crypsis ft Kold Konexxion - Sonic Sabotage is wel erg vet

knalt lekker ja (y)
Waarschuw beheerder
Crypsis maakt wel leuke tracks, maar verpest het toch met zijn kicks. :x
Beter released KK nog wat. (y)

Uitspraak van PieterH op donderdag 7 mei 2009 om 09:15:
een nieuw plaatje gemaakt

Leuk plaatje weer. :D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 8 mei 2009 om 20:03:
=Angerfist = Menace II Society ;)

Dat is dan weer niet zo, word vaak gesuggereerd maar Crucifier is inderdaad onderdeel van de liveact van angerfist, maar niet een van de producers. Crypsis heeft deze tracks zelf geproduceerd (het staat in ieder geval op zijn naam, de waarheid weetje nooit)
Uitspraak van TimothyK op zaterdag 9 mei 2009 om 11:12:
Beter released KK nog wat. (y)

Idd, hoop op een EP van hem na de statements, die vorige was vet van hem en al weer een tijdje geleden
Waarschuw beheerder
Uitspraak van WesselW op zaterdag 9 mei 2009 om 12:00:
Dat is dan weer niet zo, word vaak gesuggereerd maar Crucifier is inderdaad onderdeel van de liveact van angerfist, maar niet een van de producers. Crypsis heeft deze tracks zelf geproduceerd (het staat in ieder geval op zijn naam, de waarheid weetje nooit)

Daarom dat ze eerst Get Hit & Tuatara onder Floorcrushers (alias van Angerfist) gingen releasen. :D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Get Hit staat bij Sasha F. (ook onderdeel van floorcrushers) en Tuatara was eerst knuckleheadz waar angerfist dan wellicht aan meegewerkt heeft, maar zeggen Crypsis = Angerfist is onzin, omdat die gene die draait als angerfist en produceert als angerfist een ander iemand is die produceert als crypsis en draait als crypsis. Floorcrushers was wellicht een samenwerking ja..

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van WesselW op zaterdag 9 mei 2009 om 12:00:
=Angerfist = Menace II Society

voor zover ik wist is Crypsis Danny Masseling, maar op Discogs staat:
Real Name: Grzegorz Luzynski
Profile: Born in Zielona Gora, Poland.
Now living in Denekamp, Netherlands.

en 1 alias van Danny is Denekamps Gespuis.....
heel raar

lijkt op zoiets als Sebastian Hoff aka Promo doet met Brian Acardy
en X-Ess doet als producer voor Korsakoff (als Jeroen Kanon)
Jeroen Kanon is an alias used by Bart Kok (aka Catscan) to produce the Korsakoff records. He created this false identity to work on the Korsakoff project undisturbed. This also clears up why never the name 'Catscan' is printed on any Korsakoff record as (co-)producer, but always J. Kanon.

In the end, Catscan produces the Korsakoff records, but using an other alias. Lindsay van der Eng is still the female-DJ spinning the records.
Waarschuw beheerder
Real Name: Grzegorz Luzynski dat is gewoon crypsis :P Danny masseling heeft er weinig mee te maken (paar tracks miss geholpen)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 7 mei 2009 om 02:18:
Maar iig 1 van de betere tracks van Promo dit, uit de File periode is het niet? Heb de plaat ooit bijna gekocht weet ik nog.

jep heb ze alle tien, platen zijn stuk voor stuk juweeltjes, op de eerste Promo in de HMH kwamen er heel veel files voorbij was daarom ook echt een kippenvel feest:D

Waarschuw beheerder
Ik vind Midnight Impact 1 van de betere tracks, die kun je bijna in een Hardstyle setje uit die tijd stoppen omdat hij vrij langzaam is. Of Counter attack '...that they tell you that it's wrong, how could it be wrong?' vette sample is dat. Ik heb alleen de plaat met die 2 er op. Iig en hele sterke reeks platen was dat, en gezichtsbepalend voor de tweede generatie Hardcore zoals ik het maar even noem...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
en ik maar denken dat ik nog laat een bericht neer had gezet.. ;)
Waarschuw beheerder
donateur
of vroeg :Devil:
Waarschuw beheerder
Het was voor mij een tijdje geleden dat ik early hardstyle live op een feest had gehoord, maar gisteren bij Pussy Lounge was het echt genieten met Ruthless en Luna.. Hoewel grotendeels hitjes, krijg ik toch altijd een heimweegevoel van platen als Kriminal Flash, Logico en De Bom 2001.. Ik hoop dat er op festivals toch wat meer aandacht komt voor early en "oude" hardstyle...:flower:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rand Altor op zondag 10 mei 2009 om 22:44:
Ik hoop dat er op festivals toch wat meer aandacht komt voor early en "oude" hardstyle...

een early hardstyle tent op defqon zou hemels zijn :yes:
Waarschuw beheerder
Dat lijkt me ook een goede zet! Vorig jaar was die white ook leuk, maar die is wegbezuinigd..;)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Rand Altor op zondag 10 mei 2009 om 22:51:
Dat lijkt me ook een goede zet! Vorig jaar was die white ook leuk, maar die is wegbezuinigd..

White 2008 was top ja, aan t eind vd dag daar heengegaan, top (Y)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 11 mei 2009 om 07:39:
oude hardtrance/hardstyle te koop:

leuk lijstje (Y)
ga je wel kwijtraken

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 11 mei 2009 om 16:42:
leuk lijstje
ga je wel kwijtraken

denk dat het wel meevalt;)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 12 mei 2009 om 13:41:
denk dat het wel meevalt

startprijs is in de meeste gevallen laag ;)
dat bedoel ik

Waarschuw beheerder
Wel slim dat je 2 euro inzet ja, want het is wel echt balen als je platen voor 50 cent moet gaan verkopen of zo. Daarom werk ik nooit met e-bay ik vind het klote als je ergens aan vast zit. Verkoop mijn platen liever niet als voor 50 cent haha. Dan kun je ze net zo goed in een pakket stoppen en in 1 keer verkopen. eigenlijk werkt dat het beste. Vang je er gemiddeld een euro per stuk voor, wat voor zooi genoeg is, en anders kom je nooit van alles af. en dan alleen de gezochte platen apart verkopen.

Waarschuw beheerder
ja ik moet erook vanaf, wat ik overhou kan weg in 1 pakket iemand bood al 75 euro, zei ik 100 vond die te weinig, een euri pp lol.

Waarschuw beheerder
Iemand enig idee of er nog soortgelijke feestje zijn of komen alla F1rst Match afgelopen november?

Ben beetje klaar met de hardstyle van tegenwoordig, wil weer los gaan op de early hardstyle.. '00 t/m '03
Waarschuw beheerder
aanstaande zaterdag op Impact Outdoor wordt de eerste set een dikke early hardstyle set :9
Waarschuw beheerder
donateur
misschien dat er deze zomer op een outdoor festival nog ergens een early area wordt weggeduwd in een hoek .. meer zal het niet zijn :(