Partyflock

Forumonderwerp · 878620

Jawohl, Deutschland ist ganz toll! Duitsland is weer cool. Dat blijkt uit een onderzoek dat onder 800 hoog opgeleide Nederlanders is gehouden. Zo vindt maar liefst tachtig procent van de ondervraagden dat de Duitsers redelijk tot zeer sympathiek en hoog ontwikkeld zijn. Verder vinden we Duitsers vredelievender dan de Fransen en Britten. En als we buitenlandse buren zouden krijgen, zou meer dan de helft voor Duitsers kiezen.

Dat is wel eens anders geweest zou je denken, en dat klopt. Een onderzoek uit 1997 wees uit dat er onder jongeren een grote hekel was jegens Duitsers. Tien jaar later lijken we de bezetting door Duitsland te zijn vergeten. Wereldwijd zijn wij zelfs het meest positief over de Duitsers.

Ondanks dat we steeds positiever denken over onze oosterburen, blijven we het eens over 1 heikel punt: Duitsers hebben géén gevoel voor humor.

Opvallend is verder hoe negatief we denken over Frankrijk en Engeland. Ze zijn conservatief, oorlogszuchtig, intolerant, arrogant en trots. Het volledige onderzoek is hier te vinden.

bron: fok.nl
---------------------

Ik heb ook niets tegen Duitsers eigenlijk :no: Alléén als het om voetbal gaat dan, dan zijn het toch onze grote rivalen :P
laatste aanpassing
thank u

zo'n volk ....ik weet het niet .

er zullen best aardige lui bij zitten maar , nee :nee:

niks voor mij

Uitspraak van Dries === op vrijdag 9 juni 2006 om 07:43:
ik kan gewoon egt niet vergeten wat ze ons in de oorlog hebben aan gedaan..sorry hoor..

dat vind ik nu ook !! :jaja:

Hoezo kortzichtig :/

Mensen zoals jullie zijn pas (N) :no:
ik heb weinig met duitsers. Maarja als ik moet kiezen tussen een half miljoen moslims in dit land of een half miljoen duitsers, kies ik tog voor et laatste :)

ich liebe deine swans

Ik heb totaal geen problemen met Duitsers!

duitsers zijn gewoon kut
liever een duitser dan een fransman. wat een teringvolk is dat mang
die moffen lopen altijd zo te schreeuwen in die oerlelijke taal van ze en als ze hier op vakantie zijn denken ze dat ze hier alles kunnen maken en dat alles van hun is of in hun dienst staat.

tuurijk zijn er vast ook aardige duitsers maar over het algemeen vind ik t maar een naar volkje met nare trekjes maar misschien komt dat ook wel door een aantal duitsers die een nogal slechte indruk bij me hebben achtergelaten (mattheus,völler,sammer en nog wat van die halve ssers).
Ben ook Duits.. en geen Nederlands!
Dus... de oorlog is al lang geleden!
En sommige mensen doen zo alsof ze er zelf bij geweest zijn..
volgens mij is die "voetbal" oorlog ook een punt!;-)
Maar ja Duitse touristen zijn dus geen goed voorbeeld..:-) Maar Nederlandse touristen herken je ook direct als je ergens op vakantie bent. Eerlijk:-) En Nederlanders rijden egt vaak en heel langzaam op de Duitse autosnelwegen met de caravan (klopt ook, heb ik zelf al vaak gezien).
Nederlanders zijn grappige mensen die van feesten houden en meestal aardig zijn en er zijn ook Nederlanders die absoluut irritant zijn en een erg grote bek hebben... Het ligt gewoon eraan welke ervaring je gemaakt hebt.Zo is het ook met Duitsers..
En de meeste Duitsers kunnen geen Nederlands omdat het hier op school gewoon niet wordt aangeboden, alleen in het grensgebied, en dan nog als keuzevak. Snap ik ook wel, want anders moesten we ook nog Deens, Pools, Tschechisch...enzovoort leren. Jullie hebben maar één egt buurland met een ander taal behalve engeland.

Ik heb bijvoorbeeld in een Discotheek in het grensgebied gewerkt.. Daar kan ook bijna iedereen Nederlands en er werken ook veel Nederlanders. En bij mij in de buurt zijn hele wijken waar bijna alleen Nederlanders wonen. (goedkope huizen)

Vindt de ruzie tussen Nederland en Duitsland zwaar irritant... (behalve wat betreft voetbal - die ruzie is lachuh):-D
duiters en fransen!! :nocheer: 1 pot nat vind ik het

Uitspraak van GetReal! op woensdag 7 juni 2006 om 07:29:
De meeste Duitsers zijn inderdaad hele gastvrije mensen.

Alleen met voetbal is het oorlog.

:yes: