Partyflock

Forumonderwerp · 878502
Waarschuw beheerder
Ik was benieuwd hoe jullie dit aangepakt hebben. Ik gebruik momenteel de volgende software voor het produceren van tracks, voornamelijk hardcore.

Fruityloops 6 + VSTi (z3ta+/V-station/Vanguard/pro-53)
Cool edit Pro 2000

Nu wil ik een synthesizer gaan aanschaffen en zoek wat hints/tips voordat ik een winkel induik.

Ik wil er niet al te belachelijk veel geld in gaan steken omdat het momenteel nog steeds een hobbie is.

Ik hoorde dat de KORG MS2000 het vrij goed doet voor beginners ?

Ik zag bv net dit op internet:

http://www.peterverspuy.nl/cgi-bin/x/1312.html

Ik ben benieuwd wat jullie me verder kunnen vertellen en waar ik eventueel goed kan winkelen voor dit soort artikelen. Budget zit dus rond de 500 a 600 euro.

Groetjes,

Jeroen Verheijde
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 61113, 54585}
Waarschuw beheerder
Misschien dat je eerst eens moet kijken of het wel echt aan jou besteed is. Waarom probeer je niet eerst softsynths ? Of maak je daar al gebruik van ?
Waarschuw beheerder
ik bedoel : niet gelijk allemaal prijzige aankopen doen, terwijl je nog maar weinig weet
Artiest {SHOWLIST artist 3627, 73598}
Waarschuw beheerder
donateur
Korg MS-2000 is idd een leuke aankoop, volgens mij heeftie ook een sequencer. Ook tweedehands worden ze momenteel vrij veel aangeboden. Maar Fruitcake heeft een punt; ga eerst rustig een winkel in en ga een middagje synth's proberen enzo, dan kom je er vrij vlug achter of het je ding is :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van nano.strike op maandag 5 juni 2006 om 20:14:
ga eerst rustig een winkel in en ga een middagje synth's proberen enzo, dan kom je er vrij vlug achter of het je ding is

idd ,had ik ook gedaan.Dat is wel de beste manier om er achter te komen of het wat voor je is.

Waarschuw beheerder
[img width=320 height=292 cacheid=000c74d00023dc8b57a1d85f1a016fda77]http://arts.ucsc.edu/ems/music/equipment/synthesizers/analog/moog/moog.jpg[/img]

hij is wel anaal oog 8)
Waarschuw beheerder
donateur
Een modulair systeem voor een starter is geen verstandige optie, knaap o:)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van nano.strike op maandag 5 juni 2006 om 23:54:
Een modulair systeem voor een starter is geen verstandige optie, knaap

hij leert het van zelf wel :P
Artiest {SHOWLIST artist 37318, 39045}
Waarschuw beheerder
ik als starter heb me een korg electibe gekocht
dus ook sequencer synth en wat drumsounds
werkt erg fijn voor mij

ma ja ieder zijn ding he !

probeer gewoon us wat verschillende dingen.

naar koln gaan !

musicstore, echt vet om wat rond te loere en wat te ramme op knopjes

Werkzaam bij KraakPiep
Waarschuw beheerder
donateur
Ja. Ga de winkel in en ga kijken wat jouw sound is. Kunnen wij niet voor je bepalen.
En anders zoek MP3's met synth voorbeelden .. zijn er zat.

www.vintagesynth.com

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tim!!! op maandag 5 juni 2006 om 19:53:
alpha juno 2?

En als er iets mee is zijn er geen onderdelen meer voor te verkrijgen.

Ze zouden hem weer in productie moeten nemen :yes:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 6 juni 2006 om 00:02:
www.vintagesynth.com

Een leerzame, maar af en toe ook vage site.. Machines als de MC's van Roland en de Oberheim OB-12 worden de hemel in geprezen alsof het de dikste apparaten ooit zijn.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 6 juni 2006 om 00:03:
En als er iets mee is zijn er geen onderdelen meer voor te verkrijgen.

Dan kan je nooit meer iets ouds kopen. Ik heb hier een Korg MS10 en zijn nog zat dingen voor te krijgen voor een bak van 30 jaar oud oid.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fruitcake op maandag 5 juni 2006 om 20:08:
Misschien dat je eerst eens moet kijken of het wel echt aan jou besteed is. Waarom probeer je niet eerst softsynths ? Of maak je daar al gebruik van ?

Ik maak idd al gebruik van VSTi in fruity. Gebruik vooral de volgende:

Z3TA+
V-Station
Vanguard
Pro-53

Ik wil dus wel een apparaat gaan kopen waar wel onderdelen van te krijgen zijn, indien het stuk zou gaan.

Maar de KORG MS2000 lijkt mij dus een prima instap als ik het zo begrijp ?

Musicstore gaan we zoiezo dus even bezoeken!

Zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten ?

En om ff erbij te vermelden, producen is echt mijn ding. Ben er wel dagelijks mee bezig en heb het geld ervoor over en binnenkort over een maand de benodigde tijd om het te beoefenen.

Alvast bedankt

Groetjes,

Jeroen Verheijde
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
De MS2000 is wel een lekkere synth om mee te beginnen je hebt namelijk alle knoppen om je sounds te editen op je desk!

Ik zal als ik jou was even wachten... Deze maand komt namelijk de SH 201 van Roland in de winkels... schijnt ook wel een lekkere synth te zijn! En ook hier zitten alle knoppen om te editen op de desk en... Wat ik dus begijp uit hun Namm 2006 filmpjes zijn er geen vage verborgen menutjes... Dat is altijd prettig als beginner!

Hoop dat je er wat aan hebt(Y);)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van nano.strike op maandag 5 juni 2006 om 20:14:
Korg MS-2000 is idd een leuke aankoop, volgens mij heeftie ook een sequencer

nee een arpegiator ;)

OT: als ik een synth zou mogen kiezen dan was het een virus TI

is alleen wat duur :[
Waarschuw beheerder
ms2000 heeft wel een sequencer. 3 sporen zelfs als k me niet vergis. Ding heeft niet ongelovelijk veel mogelijkheden ofzo, maar wel een typische sound. Je kunt er erg goed techno mee maken. Daarom wil ik hem ook nog eens gaan hale :)

Waarschuw beheerder
koop een Roland JP8000, een Sherman Filterbank en een distortion pedaal voor een electrische gitaar.

Dan kan je wel gefreakte synths maken.
Waarschuw beheerder
Ik vind de Nova en Supernova wel geschikte bakken om mee te beginnen. Duidelijke interface en een goede sound!
Waarschuw beheerder
MS2000 is goed maar ligt er ook aan wat voor sound je wil hebben.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 juni 2006 om 14:29:
koop een Roland JP8000, een Sherman Filterbank en een distortion pedaal

niet echt goedkoop..... wel vet!! :) of ja alleen de sherman dan :P en distortion pedaal is altijd goed voor iets :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Kzou meteen een goeie synth kopen. 1 met min 2 ocillatoren
een Virus ofzo.

Waarschuw beheerder
donateur
Een Juno 106 is ook goed. T is maar wat je wil.
Waarschuw beheerder
[img width=640 height=480 cacheid=000c783b0023e6e1e7b4be491a0171519a]http://www.sequencer.de/pix/ems/synthi100.jpg[/img]

subtiele sound , makkelijk te bedienen :D

je hebt alleen een loods nodig ..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
das alleen een vocoder? Wel veel knoppe voor zo'n ding!
Waarschuw beheerder
donateur
Lijkt me niet..Alleen de module rechts is een vocoder. Dergelijke synth's zijn nml. opgebouwd uit losse componenten. Wel een interessant apparaat btw.. Mr. Spock zou er niet bij misstaan ;)
Waarschuw beheerder
voor modulair zie ik anders vrij weinig patchmogelijkheden
Waarschuw beheerder
donateur
*volgens mij* zitten die ingangen op dat paneel waar nu al die papiertroep op ligt. Dat heb ik al eens gezien bij een andere dergelijke synth..
Waarschuw beheerder
donateur
En hebbes! De synthi 100..

[img width=500 height=376 cacheid=0013ce5f0023e94d4cd4c9321a01719141]http://i15.ebayimg.com/01/i/06/9a/a3/ec_12.JPG[/img]

The Synthi 100 is fitted with two patch panels with two 60x60 matrix boards, one for the signals and one for the voltages.
This is a list with the modules:

12 x Voltage Controlled Oscillator.
x Noise Generator.
3 x Ring Modulator.
4 x Voltage Controlled Low Pass Filter.
4 x Voltage Controlled High Pass Filter.
3 x Trapezoid Envelope Generator.
2 x Voltage Controlled Reverberation.
Octave Filter Bank
Slew limiter.
Envelope Follower.
Pitch to Voltage Converter.
8 x Input Amplifier.
9 x Stereo Output Amplifier.
2 x Joysticks.
2 x5 Octave Dynamic Keyboards.
3 256 Step Digital Sequencer.
Oscilloscope (not on the picture).
Frequency meter counter.

Als je 60.000 us dollar over hebt, mag je hem meenemen :p
Waarschuw beheerder
klopt, stond op e-bay ... is door o.a de BBC gebruikt enzo ..zeer aso!! mr spock je zou vanuit elk sterrenstelsel op komen zoeken als je dit in je toko neerzet!! :d
Waarschuw beheerder
donateur
Trusters at impulse speed.. activate shields..
Waarschuw beheerder
mr spock our ship is about to blow ... point them phazers on the crystals that should generate enough to activate impulse power..!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Counterfeit op dinsdag 6 juni 2006 om 09:43:
Deze maand komt namelijk de SH 201 van Roland in de winkels

Interessant :9

Thanx
Waarschuw beheerder
geen sh201 ..

liever deze

[img width=745 height=392 cacheid=000c7dcb0023f622b1e34a571a017313cd]http://img50.imageshack.us/img50/5272/jd80010hp.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
achja iedereen heeft zn eigen mening koop dit koop dat koop zus koop dat naja etc. Zo moet je dat zelf ook hebben. Iedereen prefereert een bepaalde synth en bepaalde manier van werken. Gewoon proberen in de winkel, en uiteraard ervaring met verschillende soorten. Over het algemeen zijn de "betere"(populaire iig):

JP8000 (toch vooral trancy sounds, afhankelijk wat je met een synth kan)

Access virus B of C

Als je een budget heb van 2300 euro koop dan ajb een Access TI desktop. Op dit moment nieuw de beste synth voor dit soort muziek. (In love knp :p)

hf

(zou geen JD800 nemen, neem dan een jp8000)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
je vergeet in elk geval al de helft ..
maar een jp8000 is niet zo duur meer ... de sh201 heeft een gestripte engine van de jp8000. en ja..iedereen moet een virus ..
pfff.. een budget van 2300 .. koop dan meteen een moog voyager of een andromeda..

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Devon-Miles op vrijdag 9 juni 2006 om 20:13:
subtiele sound , makkelijk te bedienen :D

je hebt alleen een loods nodig ..

ROFL! 8)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Devon-Miles op woensdag 14 juni 2006 om 23:11:
geen sh201 ..

liever deze

Werkt zo'n SH201 voor een beginner niet wat makkelijker?

En dit lijkt me ook wel een leuke functie

De klanken van de SH-201 vanop zijn keyboard aansturen is slechts het halve verhaal. Wanneer je een andere geluidsbron op de externe audio-ingang aansluit (bijvoorbeeld een CD- of MP3-speler of sampler), kan je ook dat externe geluid met de schuivers en draaiknoppen volledig naar jouw hand zetten

Waarschuw beheerder
donateur
SH101 is ook erg wreed!!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 juni 2006 om 13:20:
En dit lijkt me ook wel een leuke functie

hmm , op je geluidskaart of ander apparaat zit ook wel een audio input, dus zo vernieuwend is dat ook weer niet. veel synths hebben tegenwoordig een input en met samplers kun je geluid al super vernaggelen.. trouwens wie dat wil kan beter een sherman ophalen..
Waarschuw beheerder
donateur
SH101 is ook erg wreed!!!

Die heb/had jij toch? Heeft'ie nou ook een sequencer, of moet je daarvoor de MC-202 hebben?

Waarschuw beheerder
donateur
Had ik idd. En heeft een simpele 1234 sequencer. Dus alleen maar op 1 maat op de snelheid van de LFO .. maar alsnog erg wrede bak. Binnenkort komt een track van me uit op Dark Descent, Melody Remedy. Die melo is gemaakt met de SH101.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Devon-Miles op donderdag 15 juni 2006 om 18:19:
trouwens wie dat wil kan beter een sherman ophalen

Niet iedereen heeft Sherman geld! En denk als je net begint met produceren al helemaal niet! Dus is die SH201 nog zo gek niet (denk ik).

Ik weet alleen niet wat voor mogelijkheden op die SH201 zitten! Dat is nog maar de vraag of dat bruikbaar is! Qua effecten dan, de sounds zijn wel best te pruimen(Y)
Tenminste het klinkt veel belovend wat ze showen op die NAMM 2006 filmpjes!

Maar goed..... Die Sherman blijft koel!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Counterfeit op vrijdag 16 juni 2006 om 09:51:
Niet iedereen heeft Sherman geld! En denk als je net begint met produceren al helemaal niet! Dus is die SH201 nog zo gek niet (denk ik).

inderdaad een punt hoor bedenkend dat ik 10 jaar terug met mijn fasttracker zat te klooien en ooit een toen dure mc303 kocht haha.. elk apparaat heeft zijn eigen factor. roland maakt opzich wel goede spullen hoor alleen wel voorbordurend op oude successen die niet meer te overtreffen zijn .. ik bedoel..lazer op met je juno D, mc909, mc808 en sh201 naampjes roland en bedenk wat nieuws denk ik dan.. het klinkt ook allemaal erg corny en vies glad. dan ben ik meer een yamaha of korg man.
Waarschuw beheerder
Klopt de nieuwe apparaten van Roland vind ik ook niet zo best! Vooral die nieuwe digitale synths...... (zowiezo ben ik geen liefhebber van digitale synths).. Met die MC serie hou ik me al helemaal niet meer bezig. Heb zelf ook de 303 gehad, leuk als je niks anders hebt en nog niet met midi werkt.. Maar zodra je dit gaat doen... :no:

Maar aangezien die SH201 een VA synth is hij denk ik wel aantrekkelijk! Maar goed, ik ben toch wel heel erg benieuwd naar die SH201! Hij heeft namelijk de Supersaw waveform van de JP 8000 en de JP 8080. Heerlijke waveform is dat!:d

Yamaha vind ik meestal ook niet zulke beste geluiden hebben! Klinken af en toe TE lief... Sommigen sounds zijn wel lekker duister en sfeervol! (daarom heb ik hier ook de cs1x staan!)

En Korg blijft lekker klinken! :d (Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Counterfeit op vrijdag 16 juni 2006 om 13:58:
Yamaha vind ik meestal ook niet zulke beste geluiden hebben! Klinken af en toe TE lief... Sommigen sounds zijn wel lekker duister en sfeervol! (daarom heb ik hier ook de cs1x staan!)

En Korg blijft lekker klinken!

ik heb een rs7000 en su700 .. te gekke apparaten man..dat mis ik bij roland. en de sounds uit de rs7000 zijn met redelijk wat schaven zeker te doen. als mensen me vragen waar ik die obscure sounds vandaan haal dan zeg ik gewoon rs7000 .. korg ms2000 vind ik een zeer brute synth, die heb ik ook .. nova is ook lekkere va ..1 van de betere va's in mogelijkheden en envelopes.
die motifs van yamaha zijn zeer goed en krachtig en de fx zijn altijd super!
Waarschuw beheerder
De enige Yamaha die een beetje goed klinkt is de AN200.. Klinkt lekker rauw!

Wou de ms2000 ook aanschaffen maar had toen der tijd te weinig geld dus dacht dan maar een microkorg!:d hehe en ik heb er (nog) geen spijt ervan!...

Misschien als ik is met die MS2000 speel dat ik wel spijt van krijg... Maar tot nu toe :no: De ms2000 komt ooit nog wel is in een rack te hangen hier.... Maar voorlopig nog even niet!
Waarschuw beheerder
voor rond de 350 moet je hem kunnen kopen de rackversie . op synthforum zag ik er 1 ..
Waarschuw beheerder
Dat komt wel! Ik ga eerst meer tracks maken met die Microkorg en daarna stap ik wel over!:d
Waarschuw beheerder
donateur
Binnenkort komt een track van me uit op Dark Descent, Melody Remedy. Die melo is gemaakt met de SH101.

Cool, leuk bezig! Die track heb ik al eens gehoord trouwens. Klinkt prima :)

En die nieuwe Roland zooi is idd niet zo best qua klank. Ik heb 10 jaar geleden een MC-303 gekocht, die vond ik toen werelds. Als ik hem ga vergelijken met de Korg ESX en de oudere Roland bakken die ik nu heb, is het echt speelgoed. Ik gebruik hem enkel nog voor achtergrond dingen en om andere synths te sequencen.