Uitspraak van verwijderd op dinsdag 30 mei 2006 om 13:48:
Ik heb zelf nog geen kinderen maar al zou ik ze wel hebben, zou ik er absoluut niet aan moeten denken dat er iemand tegen me over zit en mijn dochter of zoon....in zn hoofd al helemaal uitgekleed heeft....gatver....
Niet te controleren helaas...maar met dit soort gevoelens naar buiten treden gaat wel erg ver hoor!!!
Daar heb je geen invloed op.
Zijzelf waarschijnlijk ook niet echt.
Zoals ik al eerder zei; mensen hebben wel vaker foute gedachtes.
Maar die gedachtes hebben alleen is niet schadelijk, voor niemand niet, handelen daarnaar daarintegen wel
Hoe kom je tot het feit dat kinderen er niet van kunnen genieten en welke leeftijd is in dit geval kinderen? Volgens mij is dit namelijk wel mogelijk. De gevoelige plekken van het lichaam werken al van voor de geboorte. Dit betekend dat sexuele strelingen wel degelijk als plezierig kan worden ervaren. Het kind zou er technisch gezien van kunnen genieten.
Het zal best lekker voelen ja.
Maar toch blijf ik van mening dat het gevoelens zijn die een kind nog niet hoeft te ervaren.
En het grote punt voormij is dat degenen die daadwerkelijk vinden dat het kan en het doebnn op dat moment alleen maar aan zichzelf denken. En niet wat een dergelijke ervaring met een kind kan doen. Geloof me, dat kan iemand behoorlijk verknippen...
Als het vrijwillig gebeurt, zeker waarbij het initiatief bij het kind ligt dan denkt ik dat het trauma wel mee zal vallen of niet eens aanwezig zal zijn. Op zo'n hoogst dat dit weer door reacties komt van derden.
Omdat dan van tevoren verteld is dat het wel goed is.
Zo'n kind word eerst op zn gemak gesteld door degene die de handelingen wil verrichten. En kinderen zijn nou eenmaal erg beinvloedbaar en nieuwsgierig van nature.
Trouwens, het is niet altijd onder dwang. Vaak 'gebeurt het gewoon'. Er worden handelingen verricht bij een kind en die weet op dat moment niet wat te doen. Durft geen nee te zeggen wat ze vind die persoon wel heel eerg lief. Heeft op dat geen besef van hoe of wat.
Nee dat is lekker... nou écht niet