Partyflock

Forumonderwerp · 872016
1116x bekeken
Waarschuw beheerder
De blauwe Smartie gaat verdwijnen. Zeventien jaar nadat het blauwkleurige chocoladesnoepje werd geïntroduceerd, heeft fabrikant Nestlé besloten deze niet meer te maken en te vervangen door een wit exemplaar. Volgens het concern is er voor de blauwe variant een kunstmatige kleurstof nodig, en wil men voortaan enkel nog natuurlijke kleurstoffen gebruiken.

Uit verschillende wetenschappelijke onderzoeken blijken dat kinderen van kunstmatige kleurstoffen hyperactief worden. Voor de zeven andere Smartie-kleuren werden al 'natuurlijke' kleurstoffen gebruikt, de nieuwe witte Smartie sluit daar nu bij aan. Het nieuws zal ongetwijfeld goed worden ontvangen door rockband Aerosmith. Volgens de overleveringen eist de rockband in elke kleedkamer een schaal Smarties, waar de blauwe exemplaren uit moesten worden verwijderd.

De Smartie bestaat overigens al sinds 1937. Per dag worden 570.000 tubes geproduceerd door Nestlé.

:cry: :(

Wil hier graag een condoleance register van maken :)

Rip :@
[img width=120 height=150 cacheid=000c5285002377a948fa85e91a01654a68]http://images.fok.nl/upload/060510_519_Smarties.jpg[/img] :lief:
Waarschuw beheerder
:/

Waarschuw beheerder
nou.. gecondoleerd:S
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 12 mei 2006 om 16:45:
nou.. gecondoleerd

Dank jullie wel voor jullie steun betuigingen :lief:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
veel sterkte!

Waarschuw beheerder
nou wat is er mis met hyperactief lekker veel energie is handig!
Waarschuw beheerder
donateur
hou toch niet van smarties
Waarschuw beheerder
Net zoals negerzoenen gaan deze er ook al uit. Smurfen zijn erop tegen.:(
Waarschuw beheerder
ik wist niet eens dat smarties nog bestonden. ik dacht dat die allang verdwenen waren,
Waarschuw beheerder
de blauwe was me favoriet...
Waarschuw beheerder
Waarom moet die blauwe nou weg :(
Het was mijn favoriete lippen-kleur-smartie!!