Partyflock

Forumonderwerp · 869996
Waarschuw beheerder
Wie doen er ook mee in Genemuiden met de sprint?en in welke klasse:50cc klasse - 70cc klasse
- Automatenklasse - Pro Stock klasse
- Standaard Scooter klasse - Extreme Scooter klasse
- SuperSpecial klasse

Ik zelf rij mee in de super special.

http://www.brommersprint-genemuiden.nl/
http://www.brommersprint-jubbega.nl/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Pietertje Geluk op donderdag 7 september 2006 om 18:54:
Maar het is niet zomaar ff dichtgooien, aangezien je ook te maken hebt met "carterdruk"

Precies, dat leek mij ook. Maar wat is dat blauwe ding dan precies?
Waarschuw beheerder
welk blauwe ding?? ik zie er 2:) ik zie de stator! das dat ding waar je "normale onsteking" normaal komt. En ik zie een soort blauw blokie bij het originele inlaatraject! ik denk dat ze gekozen hebben voor een soort "ophoogblokkie" bij het normale inlaattraject waardoor je schijnbaar een hogere carterdruk creeert
Waarschuw beheerder
Dat blauwe ding is de cdi...

Je hebt bij een binnenrotor de rotor zelf...
en de stator dat blauwe rondje zeg maar...:P

Je moet iets van een cdi hebben... En daar aarde mee maken en hun hebben hem daar op het blok geplaatst blijkbaar...:yes:

Het overige verhaal over carterdruk klopt wel...(Y)
Je kan het niet zomaar dicht gooien maar als je van binnenuit de carter oplast (oftewel strak maakt)
Heeft die daar ook geen overige last van en vormt het 1 geheel omdat er anders als je alleen een blokje er bovenop plaats een soort van loos gat zou zijn waar benzine zich in op zou gaan slaan...
En het tegen zou gaan werken... omdat het de hele tijd langs een obstakel zou moeten...

Correct me if iam wrong...:D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van :Dbouman:D op vrijdag 8 september 2006 om 12:53:
Dat blauwe ding is de cdi...

Je hebt bij een binnenrotor de rotor zelf...
en de stator dat blauwe rondje zeg maar...

Je moet iets van een cdi hebben... En daar aarde mee maken en hun hebben hem daar op het blok geplaatst blijkbaar...

blauwe ding is zeker weten niet de CDI :) ik weet niet of jij ooit wel is zo'n grote CDI heb gezien?? het is gewoon een opvul blokje voor het inlaatsysteem..de CDI zie je op die foto niet :) die zit ws onder de kap aan "het frame" die zet je nl meestal tegen het frame aan, en niet op t blok.

Uitspraak van :Dbouman:D op vrijdag 8 september 2006 om 12:53:
bovenop plaats een soort van loos gat zou zijn waar benzine zich in op zou gaan slaan...
En het tegen zou gaan werken... omdat het de hele tijd langs een obstakel zou moeten...

d.m.v. de zuiger die op en neer gaat zuigt hij toch benzine aan! dus als er benzine zou zitten zou dat in een mum van tijd weer weg zijn :) das is namelijk het geheim achter 2-takt tunen:D zo snel mogelijk op een effectieve manier je mengel naar de cilinder krijgen

aangezien je benzine toevoer nu niet bij inlaatsysteem zit zal het daar dus hoogstwaarschijnlijk niet opgeslagen gaan worden
Waarschuw beheerder
Maar hoe zit dat opvulblokje er dan uit? Ik bedoel dan waar normaal de membraan zou zitten, en vanbinnen. Ivm de carterdruk.
Waarschuw beheerder
dat opvulblokkie kan eruit zien hoe jij dat wilt :) je kan hem ook dieper in het originele inlaattraject richten...

zal er wel ff een plaatje van zoeken

Waarschuw beheerder
ik heb al ik weet niet hoe vaak gezien dat inlaattrajecten verlegt werden, en ik zal je vertellen dat dat blauwe ding de CDI is en zeker geen opvulblokje... ori inlaattrajecten worden door de regel genomen gewoon gedicht met een metalen plaat en een pakking.

dat blauwe ding heeft geen hol te maken met carterdruk.
Waarschuw beheerder
Hmm, 2 verschillende meningen :/ Wie heeft er nou gelijk dan?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 8 september 2006 om 16:10:
ik heb al ik weet niet hoe vaak gezien dat inlaattrajecten verlegt werden, en ik zal je vertellen dat dat blauwe ding de CDI is en zeker geen opvulblokje... ori inlaattrajecten worden door de regel genomen gewoon gedicht met een metalen plaat en een pakking.

dat blauwe ding heeft geen hol te maken met carterdruk

originele inlaattrajecten worden zo niet gedicht hoor :) die worden gevuld met een membraam waarvan de kleppen gebogen zijn zodat ze nie meer open kunnen gaan!! en dan zo'n blokje erop!! en weet je waarom ze dat membraam erop zetten??? voor de carterdruk jah

dat blauwe ding is bij nader inzien misschien toch de cdi :) sorry mijn fout, zat ff snel te kijke maar zie nu een kabel lopen vanaf dat ding!! maar in ieder geval, op de manier waar ik het hierboven beschreven hebt worden inlaattracjeten gedicht
Waarschuw beheerder
Als je een gesloten membraan als afdichting gebruikt, verander je het volume niet, en dus zal de druk ook niet veranderen lijkt mij.

Als dat ding wel de cdi is, dan zit ie in ieder geval niet op een logische plek. Maarja, dat zat de carb ook al niet meer he ;p
Waarschuw beheerder
Uitspraak van [BJ] scully op vrijdag 8 september 2006 om 18:17:
Als je een gesloten membraan als afdichting gebruikt, verander je het volume niet, en dus zal de druk ook niet veranderen lijkt mij

wat verander je er dan mee?? een gesloten membraam in een lege holte... daarmee verander je toch de oppervlakte van de binnenkant van het carter, wat dus tot een hogere/lagere carterdruk :) waarom denk je dat sommige "sprinters" hun membraam ophogen d.m.v. een ophoogplaat

carterdruk heeft te maken met de oppervlakte van de binnenkant van het carter:) uiteraard ook met meerdere factoren maar dit is er 1 van!
zal zometeen ff opzoek gaan naar een sprintscooter uit nederland die ook een roterendinlaatsysteem gebruikt:) die jongen heeft ook gekozen voor een gesloten membraam vanwege de hogere carterdruk die hij daardoor creeert! dit heeft hij in overleg met een "2-takt" tuner gedaan.. dus denk dat het wel degelijk nut zal hebben
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Pietertje Geluk op vrijdag 8 september 2006 om 19:17:
een gesloten membraam in een lege holte... daarmee verander je toch de oppervlakte van de binnenkant van het carter

Die membraan zit er normaal ook al, dus de inhoud zal niet veranderen ten opzichte van origineel

carterdruk heeft te maken met de oppervlakte van de binnenkant van het carter

Bedoel je niet de inhoud? Oppervlakte is wel gerelateerd aan de inhoud natuurlijk.

Waarschuw beheerder
waarom denk je dat sommige "sprinters" hun membraam ophogen d.m.v. een ophoogplaat

dat spoort niet, als ze het membraan verhogen, dan zit er minder membraan in de carter, dus minder carterdruk...

je hebt het hoop ik toch niet over een wig hoop ik?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van [BJ] scully op vrijdag 8 september 2006 om 20:01:
Die membraan zit er normaal ook al, dus de inhoud zal niet veranderen ten opzichte van origineel

klopt, alleen normaal zitten er kleppen op die het mengsel sturen :) aangezien die kleppen nu dicht zijn krijg je toch zeer zeker een andere inhoud..

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 8 september 2006 om 22:45:
je hebt het hoop ik toch niet over een wig hoop ik?

nope geen wigje

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Pietertje Geluk op zaterdag 9 september 2006 om 19:18:
klopt, alleen normaal zitten er kleppen op die het mengsel sturen aangezien die kleppen nu dicht zijn krijg je toch zeer zeker een andere inhoud..

die kleppen zijn normaal ook dicht. en gaan alleen maar open als ze open gezogen worden, er wordt dus geen druk verloren in de tijd dat ze open staan...
dus nee, ik blijf je verhaal onzin vinden, carterdruk heeft er geen hol mee te maken...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 10 september 2006 om 22:01:
die kleppen zijn normaal ook dicht. en gaan alleen maar open als ze open gezogen worden, er wordt dus geen druk verloren in de tijd dat ze open staan...
dus nee, ik blijf je verhaal onzin vinden, carterdruk heeft er geen hol mee te maken...

[img width=533 height=400 cacheid=00000023002510d4c20df8271a01911d3f]http://pic20.picturetrail.com/VOL1246/4370559/9256328/129744295.jpg[/img]

dit haal ik rechstreeks via scooterforum.net
hier de bijbehorende tekst:

hier is goed te zien hoe het gat van het membraam is dicht gemaakt, onder dit afdichtplaatje zit een membraam waarvan de platen zijn dicht gebogen zodat het niet meer open kan hier door is er meer carterdruk in tegenstelling tot alleen een afdichtplaatje
Waarschuw beheerder
Het carter houdt dus gewoon zn originele inhoud.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Pietertje Geluk op maandag 11 september 2006 om 11:31:
membraam waarvan de platen zijn dicht gebogen zodat het niet meer open kan hier door is er meer carterdruk in tegenstelling tot alleen een afdichtplaatje

niet dus

Waarschuw beheerder
je hoeft je membraan toch niet te bewerken, als je het inlaatgat dicht maakt, is er niets om aan te zuigen en zullen de membraanplaatjes dus ook niet open gaan...