Partyflock

Forumonderwerp · 866357

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
roken en drinken tijdens zwangerschap daar krijg je halve garen van
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 5976, 4173}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 16 april 2006 om 16:15:
roken en drinken tijdens zwangerschap daar krijg je halve garen van

van zwanger raken van je broer, terwijl je zonder condoom je kontje verkoopt in ruil voor blokjes crack, tsja daar krijg je mongolen van:vaag:
Waarschuw beheerder
en roken en drinken?
wat kan het jou schelen of je kindje met een reeds uitgezaaide longtumor ter wereld komt?!

kuttopic...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 april 2006 om 13:15:
mmm en dat bepaal jij??

Dat bepaal ik niet dat is gewoon zo, dat kind kiest er niet voor om 'mee te roken' dat bepaal jij.
Dat kind heeft daardoor de kans om geboren te worden met allerlei afwijkingen en symptomen die van roken afkomstig zijn.
Dat heeft dat kind dan geheel aan zijn moeder te danken die tijdens de zwangerschap de sigaret even te belangrijk vond dan de gezondheid van haar kindje!

p.s dan kan je als moeder zijnde je eigen wel voor je kop slaan en je diep schamen dat jij dat heb veroorzaakt.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 april 2006 om 13:32:
dan kan je als moeder zijnde je eigen wel voor je kop slaan en je diep schamen dat jij dat heb veroorzaakt.laatste aanpassing 21 april 2006 13:33

vandaar ook kut-topic!
ajje een beetje normaal nadenkt:vaag:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Luca HM6 op vrijdag 21 april 2006 om 13:35:
vandaar ook kut-topic!
ajje een beetje normaal nadenkt

Ja zo zie je maar je hebt van die vrouwen die hebben daar volledig maling aan, denken verre van gezond/normaal en alleen aan zichzelf en haar eigen pleziertjes.

Waarschuw beheerder
Dat bepaal ik niet dat is gewoon zo, dat kind kiest er niet voor om 'mee te roken' dat bepaal jij.
Dat kind heeft daardoor de kans om geboren te worden met allerlei afwijkingen en symptomen die van roken afkomstig zijn.
Dat heeft dat kind dan geheel aan zijn moeder te danken die tijdens de zwangerschap de sigaret even te belangrijk vond dan de gezondheid van haar kindje!

Meeroken is heel slecht ja.. dus dan moet een zwangere vrouw niet meer in de buurt komen van rokers.. dat is toch bijna onmogelijk.. in mijn familie en vriendenkring roken er zoveel.. ik zou zoiezo de hele dag thuis al mee roken omdat mijn vriend rookt..
ik begrijp dat er mensen zijn die er tegen zijn, maar je krijgt er echt geen mongolen van ofzo hoor..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 april 2006 om 13:45:
dus dan moet een zwangere vrouw niet meer in de buurt komen van rokers

das wat anders als ZELF roken en drinken toch?
niet lafjes schuld afschuiven he?!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 april 2006 om 13:45:
Meeroken is heel slecht ja.. dus dan moet een zwangere vrouw niet meer in de buurt komen van rokers

Als je mijn stukje nou is goed had gelezen zei ik : dat het kind 'mee zit te roken' met andere woorden het krijgt ál het spul binnen wat jij naar binnenwerkt!
Beetje kortzichtig antwoord.

Maargoed je krijgt er geen mongolen van, uiterlijk kan misschien goed zijn wil niet zeggen dat het gezond is vanalles kan mankeren en het een en ander mist of volledig aangetast is door dat de moeder de sigaret weer lekker belangrijker vond dan de gezondheid van het kind wat ze krijgt!

En dát noem ik egoistisch!

p.s Steek er nog een op he, naar aanleiding van deze discussie kan ik wel degelijk opmaken dat je je sigaret boven de gezondheid van het kind plaatst, anders zou je die discussie niet eens met me aangaan.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
ik kwam er pas heel laat achter dat ik
zwanger was, en ben toen wel gestopt.

ik vind dat iedereen dat zelf moet weten.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 april 2006 om 14:21:
ik vind dat iedereen dat zelf moet weten

Ik vind dat je jezelf wel voor je kop kan slaan als je béwust gaat zitten roken als je zwanger bent en het je daarmee de gezondheid van een weerloze baby zit te verpesten.

Waarschuw beheerder
Ik vind dat je die negen maanden toch wel even kunt stoppen met alles wat slecht is(roken, drinken ,drugs).Het is maar negen maanden op je hele leven.En dan hoef je jezelf ook niet af te vragen of het door jou komt als er iets met de gezondheid van je kind is
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 april 2006 om 14:27:
Ik vind dat je jezelf wel voor je kop kan slaan als je béwust gaat zitten roken als je zwanger bent en het je daarmee de gezondheid van een weerloze baby zit te verpesten.

Daar ben ik het helemaal mee eens.

Toen ik erachter kwam dat ik zwanger was, ben ik direct gestopt. Mijn vriend mocht niet meer binnen roken. (en nu nog steeds niet)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 april 2006 om 14:27:

Ik zou het niet doen. Maar je hebt van
die mensen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 april 2006 om 14:34:
Ik vind dat je die negen maanden toch wel even kunt stoppen met alles wat slecht is(roken, drinken ,drugs).

Maar waarom alleen die 9 maanden?? Als je 9 maanden kan stoppen, dan kan je toch net zo goed (proberen) helemaal stoppen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sabkesam op vrijdag 21 april 2006 om 14:38:
Maar waarom alleen die 9 maanden?? Als je 9 maanden kan stoppen, dan kan je toch net zo goed (proberen) helemaal stoppen.

Ook mee eens, maarja valt niet te proberen bij mensen die niet eens willen stoppen als ze zwanger zijn en vrolijk door zitten te roken alsof het niks is.. echt zonde, zeker te weten enorm zielig voor de baby!

Waarschuw beheerder
Nou ik heb gewoon gerookt tijdens mijn zwangerschap en ik wil helemaal niet zeggen dat dat goed is!!

Ik rookte zo weinig mogelijk en mijn kind is kerngezond!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 april 2006 om 17:12:
Ik rookte zo weinig mogelijk en mijn kind is kerngezond!!

Gelukkig voor je, als dat niet zo was had je je echt wel voor je kop kunnen slaan..
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 april 2006 om 13:59:
Mijn moeder heeft bij mij gewoon door gerookt en ik mankeer ook niks. Dus in zo'n vaart zal het niet lopen.

idd mijn moeder ook..en ik heb niks (ergs) 8)
Waarschuw beheerder
donateur
dat kind kiest er niet voor om 'mee te roken' dat bepaal jij.

iedereen rookt mee en overal gebeurt dat..dus beetje overdreven hoor:/
Waarschuw beheerder
donateur
Not done !

Ben zelf zwanger geweest en rookte zowiezo niet...
Ookal had ik dat gedaan, was ik direct gestopt !

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sabjuh:woep: op vrijdag 21 april 2006 om 18:05:
iedereen rookt mee en overal gebeurt dat..dus beetje overdreven hoor

Beetje dom als je BEWUST gaat roken als je zwanger bent, vind ik dus egoistisch.

En als jou moeder rookte toen ze zwanger van je was, was ze ook egoistisch want dan heeft ze nog geen moment bij jouw gezondheid stilgestaan en aan de schade die ze haar baby aan kon richten.

Gelukkig voor jouw heb je niks gemankeerd ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 april 2006 om 18:21:
Beetje dom als je BEWUST gaat roken als je zwanger bent, vind ik dus egoistisch.

En als jou moeder rookte toen ze zwanger van je was, was ze ook egoistisch want dan heeft ze nog geen moment bij jouw gezondheid stilgestaan en aan de schade die ze haar baby aan kon richten.

Gelukkig voor jouw heb je niks gemankeerd ;)

ja en jij kent mijn moeder?
nu is het ineens zo dat je kind vanalles krijgt(zeggen ze)
dat was 18 jaar wel anders hoor..heeft de huisharts,dokter verder nooit wat van gezegt..

nu kan jij ook kanker krijgen omdat je onbewust(bewust) mee rookt of zelf rookt..ken er genoeg wiens ouders toen gerookt hebben en daar is ook niks mis mee..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 april 2006 om 17:12:
Nou ik heb gewoon gerookt tijdens mijn zwangerschap

Ik vind het niet "gewoon" om te roken als je zwanger bent.
Volgens mij is het dan ook niet raar dat je kindje geboren is 10% onder het gemiddelde gewicht.
Verder is het wel een leuk kereltje om te zien.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 april 2006 om 19:13:
Volgens mij is het dan ook niet raar dat je kindje geboren is 10% onder het gemiddelde gewicht.

ik was juist iets te zwaar toen ik geboren was..en mn moeder rookte ook..
dus dat klopt ook weer niet:/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sabjuh:woep: op vrijdag 21 april 2006 om 19:19:
was juist iets te zwaar toen ik geboren was..en mn moeder rookte ook..
dus dat klopt ook weer niet

Nou en, je moeder was gewoon egoistisch dat ze niet aan jouw gezondheid dacht maar wel aan d'r sigaretje elke dag.
En dat jij niet onder het gewicht bent, wat zeker heel veel baby's wel zijn als de moeder gerookt heeft, of jij niets mankeerde heb je gewoon mazzel gehad.
En je ma ook, anders had ze zich mooi klote gevoeld.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 april 2006 om 19:21:
Nou en, je moeder was gewoon egoistisch dat ze niet aan jouw gezondheid dacht maar wel aan d'r sigaretje elke dag.

wie zegt dat ze dat niet dee??als ze dat niet dee hak er nu wel anders uitgezien/bij gelopen
je doet net of je overal bij bent geweest:/
ze rookte trouwens wel minder hoor toen ze zwanger was..
en is het zo moeilijk om te zeggen "ik vind" ?
ik rook zelf niet en ook al zou ik wel roken dan zou ik ook wel stoppen als ik zwanger was..maar goed wat ik al zei 18 jaar geleden was het heel anders dan nu..nu word er ook genoeg overdreven
mensen die niet roken krijgen ook kinderen met een hazenlip of een mongooltje..spelen wel meer dingen mee dan alleen een sigaretje op een dag..denk dat je beter 1 peuk kan roken dan door omstandigheden in de stress zit..dat is ook ongezond voor je ongeboren kind

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sabjuh:woep: op vrijdag 21 april 2006 om 19:29:
denk dat je beter 1 peuk kan roken dan door omstandigheden in de stress zit

Dat vind ik ook zo'n lulsmoes "liever roken, want stress is ook slecht"
Als je stress hebt zijn er genoeg dingen te doen om te ontspannen, ga een stuk in het bos lopen, neem een lekker warm bad o.i.d. maar ga niet zo'n smerige en ongezonde sigaret opsteken!!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 april 2006 om 19:34:
Dat vind ik ook zo'n lulsmoes "liever roken, want stress is ook slecht"
Als je stress hebt zijn er genoeg dingen te doen om te ontspannen, ga een stuk in het bos lopen, neem een lekker warm bad o.i.d. maar ga niet zo'n smerige en ongezonde sigaret opsteken!!

ik zeg toch door omstandigheden..iedreen lost dat op zn eigen manier op..wie ben jij om voor iedereen te beslissen hoe ze ontspant..:/
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 april 2006 om 19:34:
neem een lekker warm bad o.i.d. maar ga niet zo'n smerige en ongezonde sigaret opsteken!!

en dan is alles waar je mee zit opgelost? als je zwanger bent en je kerel gaat er vandoor..wat dus bij mn moeder zo was..
dan helpt een warm bad? niet dus..zoals ik al zei dat doet iedereen op zn eigen manier..en of je nou zwanger bent en je rookt of niet..je rookt toch altijd wel met iemand mee..onbewust..

Waarschuw beheerder
Dus door sigaretten roken werden de problemen wel opgelost?? Nee, natuurlijk niet. Het ging ook niet om problemen oplossen, maar om te ontspannen!!
Maar iedereen moet het lekker zelf weten, maar bij mij in de buurt mag niemand roken en als men dat niet respecteert, hoeven ze niet meer langs te komen (gelukkig heeft niemand er problemen mee) M'n vriend is ook gestopt met roken en dat verdient ook respect. Ik kan mezelf straks tenminste recht in de ogen kijken, dat ik alles heb gedaan voor de gezondheid van ons kind. Verantwoordelijkheid nemen noemen ze dat ook wel.....
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 april 2006 om 19:46:
maar om te ontspannen!!

wat ik al duizend keer zeg..dat doet iedereen anders..
Maar iedereen moet het lekker zelf weten,

idd
dat ik alles heb gedaan voor de gezondheid van ons kind. Verantwoordelijkheid nemen noemen ze dat ook wel.....

en dus omdat er niemand in de buurt rookt,is het zeker dat je kindje gezond blijft?zo praat je wel:/of een sigaret het enige is waardoor je kind ziek kan worden..ook al wil je het niet je kind komt er toch mee in aanraking..of gaat later zelf roken..iedereen maakt wel eens een fout in de opvoeding van zn kind..leer je alleen maar van

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
deed mijn moeder ook ? ik ben zwaar ok dus waarom nie :cheer:
Waarschuw beheerder
maar veel verloskundige adviseren zelfs te gaan roken om stress te verminderen. Dat schijnt slechter te zijn voor de groei van je kindje.

onzin!!!Vette onzin dit is een rokersexcuus!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van sassie(f) op vrijdag 21 april 2006 om 20:41:
onzin!!!Vette onzin dit is een rokersexcuus!

Nee hoor, er is gister op journaal verteld
dat stress net zo slecht is, dus als je echt
niet zonder roken kan is het dan aan de ene
kant beter.

alhoewel ik nog steeds wel vind dat je moet
stoppen als je zwanger bent :).
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 april 2006 om 21:54:
alhoewel ik nog steeds wel vind dat je moet
stoppen als je zwanger bent :).

tja vind ik ook..dat is toch een goede motivatie om te stoppen..

Waarschuw beheerder
M'n vriend is ook gestopt met roken en dat verdient ook respect. Ik kan mezelf straks tenminste recht in de ogen kijken, dat ik alles heb gedaan voor de gezondheid van ons kind. Verantwoordelijkheid nemen noemen ze dat ook wel.....laatste aanpassing 21 april 2006 19:49

Helemaal mee eens, en dat rokers excuus van ja stress is nog ongezonder dus ga ik maar roken, bullshit!
Je kan heus andere dingen doen om die stress weg te nemen.
Net of iedereen die stress heeft automatisch rookt!
Nee, juist niet die zoeken ergens anders afleiding in.

Uitspraak van Sabjuh:woep: op vrijdag 21 april 2006 om 19:29:
ik rook zelf niet en ook al zou ik wel roken dan zou ik ook wel stoppen als ik zwanger was..

Waarom zou je stoppen dan?
Je vond het toch nog niet zo'n slecht idee dat roken en zwangerschap!?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 22 april 2006 om 12:30:
Waarom zou je stoppen dan?
Je vond het toch nog niet zo'n slecht idee dat roken en zwangerschap!?

omdat ik toch niet rook:p ik heb het over de mensen die toch al roken..
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 22 april 2006 om 12:30:
n dat rokers excuus van ja stress is nog ongezonder dus ga ik maar roken, bullshit!

en daarom is het op het nieuws geweest ja..omdat het bullshit is:/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sabjuh:woep: op zaterdag 22 april 2006 om 13:23:
omdat ik toch niet rook ik heb het over de mensen die toch al roken..

maar je vind het wel goed van je ma?

En dat rokers excuus dat is geen bullshit, als je mijn verhaal had gelezen kon je er uit opmaken dat ik bedoelde dat je ANDERE afleidingen heb voor stress ipv roken.
Net of roken de enige remedie is bij stress..:[
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 22 april 2006 om 15:02:
maar je vind het wel goed van je ma?

ja is dat mijn leven dan?
beetje triest om over je ma`s leven te oordelen he..
ik heb er niks aan over gehouden en veel mensen die ik ken ook niet..dus kan der niet mee zitten

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 22 april 2006 om 15:02:
dat ik bedoelde dat je ANDERE afleidingen heb voor stress ipv roken.
Net of roken de enige remedie is bij stress..:[

nee das zo..maar niet roken is ook niet het enige waar je ongeboren kind ziek van kan worden..
Waarschuw beheerder
nah dan moek ok een halve gare zijn..
niet dat ik het merk maarja zal dan wel waar zijn he als je rook tijdens zwangerschap da je dan have gare kinderen krijgt

Waarschuw beheerder
toen ik 3 weken zwanger was ben ik gelijk gestop met roken alleen de laatste maand heb ik er heel af en toe 1 gerookt en ik heb helemaal geen alcohol gedronken

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sabjuh:woep: op zaterdag 22 april 2006 om 15:11:
a is dat mijn leven dan?

Ja jouw leven in haar buik :p
Waarschuw beheerder
donateur
ik vind dat je niet moet roken en drinken tijdens je zwangerschap, maar ik ken er genoeg die het wel doen. iedereen moet het voor zichzelf weten, maar als er later iets met je kindje blijkt te zijn kun je jezelf wel voor je kop slaan als je gerookt of veel gedronken hebt lijkt me!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 22 april 2006 om 15:17:
Uitspraak van [DTT]!!Sabje!!:bounce: op zaterdag 22 april 2006 om 15:11:
a is dat mijn leven dan?

Ja jouw leven in haar buik

naj zo te zien is ze geen halve gare die sabjuh..
duss haar ma het goed werk verricht..
ok al rook je nie een mongooltje of weet k veel wat krijg je toch wel als het moett..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ***patries*** op zaterdag 22 april 2006 om 15:22:
naj zo te zien is ze geen halve gare die sabjuh..
duss haar ma het goed werk verricht..
ok al rook je nie een mongooltje of weet k veel wat krijg je toch wel als het moett..

Het is heel wat anders als je bewust gaat zitten roken terwijl je weet wat voor gevolgen het kan hebben..
En je gaat die kans om een kind met afwijkingen met afwijkingen te krijgen toch niet opzettelijk vergroten?! lijkt mij weer he pff
Waarschuw beheerder
naj als je eenmaaal rook kom je dr nie makkelij kvanaf..
en zo lukte da ok nie bij de ma van sabjuh..
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 22 april 2006 om 15:17:
Ja jouw leven in haar buik :p

tja als ik een debiel geworden was had ik het haar wel kwalijk genomen ja..maar zo groot is die kans niet..
Uitspraak van ***patries*** op zaterdag 22 april 2006 om 15:22:

ja das zo..mensen die niet roken en drinken krijgen net zo hard een mongooltje..
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 22 april 2006 om 15:24:
Het is heel wat anders als je bewust gaat zitten roken terwijl je weet wat voor gevolgen het kan hebben..

en als die gevolgen niet eens besproken worden dan?ja tegenwoordig wel ja..maar 18 jaar geleden (ook al duizend keer gezegt maar omdat sommige mensen niet kunnen lezen nog een keer)viel dat allemaal wel mee..werd er niet echt veel aandacht aan besteed..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sabjuh:woep: op zaterdag 22 april 2006 om 15:28:
ja das zo..mensen die niet roken en drinken krijgen net zo hard een mongooltje..

pcies duss ken bete roken en zuipen dan hey nog kans op een gezond blaag..

Waarschuw beheerder
Nou rookse en zuipse jullie! :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 22 april 2006 om 15:38:
Nou rookse en zuipse jullie!

zal wel lukken..roken doek al nie..
dus dan word het maar zuipen:;)