Partyflock

Forumonderwerp · 865173
Waarschuw beheerder
Nog ff volhouden, maar dan komt het nietuwe besturingssysteem eraan!! Microsoft Windows Vista, de opvolger van XP...

Zal dit een echt openbaring zijn voor de toekomstige pc's of is het een update van Windows XP..

Ik denk zelf dat we heel wat mogen verwachte van Vista... dus kom maar op!!!
Waarschuw beheerder
x86 slaat op de intel architectuur. (86, 186, 286, 386, 486, etc)
Waarschuw beheerder
He, dus nog steeds geen 64bits versie..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van 42 op vrijdag 14 april 2006 om 19:25:

Hoewel Vista beschikbaar is in een 64-bit versie, maakten we tijdens deze test gebruik van de 32-bit versie.

http://www.tiscali.nl/content/article/cmultrevs/528875.htm

vista word gericht gebouwd op de toekomst...... ik denk dat ze eerder die 32 bits versie laten vallen dan die 64 bits.

maarja wie ben ik.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
lijpe shit ja, maar het lijkt me meer een opgevoerde xp versie :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van 42 op vrijdag 14 april 2006 om 19:25:

Eigenwijs! :P
Webwereld schrijft wat suggestief. Ze zeggen namelijk:

Of alle nieuwe edities in zowel een 32-bit als 64-bit versie verschijnen, is nog onzeker. Microsoft laat cryptisch weten dit te laten afhangen van de behoefte van de klanten.

Zie nou ook eens http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_vista#Editions

Vista Starter:
This is the only edition that will not support 64-bit processors.

Waarschuw beheerder
Kijk das tenminste een duidelijk antwoord.

Way to go Narotic (y) als panic het nu nog niet snapt geef ik het op.
Waarschuw beheerder
Eigenlijk zegt "support" nog niet zo veel.

In theorie kan ia64 naar 32-bit modus schakelen, en EM64T kan gewoon 32-bit applicaties draaien. (aangezien het een extensie op ia32 is)

Bedoelen ze met "support" nou dat Windows wel kan draaien op die processor in 32-bit modus of komt er een complete 64-bit versie?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van eSDee op dinsdag 18 april 2006 om 13:43:
Eigenlijk zegt "support" nog niet zo veel.

In theorie kan ia64 naar 32-bit modus schakelen, en EM64T kan gewoon 32-bit applicaties draaien. (aangezien het een extensie op ia32 is)

Bedoelen ze met "support" nou dat Windows wel kan draaien op die processor in 32-bit modus of komt er een complete 64-bit versie?

He! Jij hebt hem door! :)

Windows Vista kan prima draaien op 64bits processors. Maar er is geen complete 64bits versie in aantocht. Dus daar gaat de meerwaarde van je AMD64. Zonde...
Waarschuw beheerder
Goed afgekeken van Apple (Tiger)...

Ben benieuwd hoe het verder gaat verlopen met Mac-Intel...die Bootcamp software bied goede perspectieven iig...komt ook standaard in Leopard dadelijk...
XP naast OSX draaien gaat al prima en Vista heeft men ook al werkende gekregen blijkbaar... (y)
Ook al ben je dan nu nog OSX kwijt...maar dat zal nog wel veranderen en leiden tot een update van Bootcamp...
Mocht dat zo zijn dan gaat Apple groter marktaandeel krijgen denk ik want dan is men niet meer geheel afhankelijk van een PC om Microsoft software te draaien...

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 april 2006 om 13:20:
Heb jij MSDN AA ?

Ik krijg het morgen:D
Had ff gezeurd op school.
Eng gelukkig hebben ze geluisterd
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van eSDee op dinsdag 18 april 2006 om 13:43:

Microsoft heeft het expliciet over 32 en 64 bit versies, waarbij ze ook aangeven dat de 32 bit ook op een 64 bit CPU gebruikt kan worden. De situatie is overigens hetzelfde voor XP en Win 2k3: een aparte 32 en 64 bit versie.

http://www.microsoft.com/technet/windowsvista/evaluate/hardware/vistahardware.mspx

Uitspraak van 42 op dinsdag 18 april 2006 om 19:22:
Windows Vista kan prima draaien op 64bits processors. Maar er is geen complete 64bits versie in aantocht. Dus daar gaat de meerwaarde van je AMD64. Zonde...

Als je toch zo zeker bent, wedje leggen?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van narotic op woensdag 19 april 2006 om 14:30:
http://www.microsoft.com/techn ... e/hardware/vistahardware.mspx

Moet lukken op mijn pctje b)
Waarschuw beheerder
Microsoft heeft het expliciet over 32 en 64 bit versies, waarbij ze ook aangeven dat de 32 bit ook op een 64 bit CPU gebruikt kan worden. De situatie is overigens hetzelfde voor XP en Win 2k3: een aparte 32 en 64 bit versie.

http://www.microsoft.com/techn ... e/hardware/vistahardware.mspx

God, eigenwijze donder. Vista draait wel op 64bits processors maar er komt geen 64bits versie.

http://www.microsoft.com/windowsvista/versions/default.mspx

Waar zie jij die 64bits versie staan dan? :/

Als je toch zo zeker bent, wedje leggen?

PM je creditcard nummer maar naar me toe dan schrijf ik het er gelijk wel af...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van 42 op woensdag 19 april 2006 om 17:57:
Waar zie jij die 64bits versie staan dan?

There is NO Vista Build 5303 for 64 bits.

While you installing Windows Vista Build 5303, it will decide to install x86 or x64 version by detecting your CPU.

So, if your CPU were AMD64 or EM64T, then Windows Vista Build 5303 will runs on 64 bits, else 32 bits.

http://forums.microsoft.com/MSDN/ShowPost.aspx?PostID=278717&SiteID=1

En:

According to internal Microsoft documentation, the goal of the product edition differentiations in Windows Vista is to provide "clear value proposition" to all customer segments and take XP-era innovations, such as the Media Center and Tablet PC functionality, to the mainstream. Windows Vista is also being positioned as a transitionary product for the x64 platform: Almost all Windows Vista editions will be offered in both x86 (32-bit) and x64 (64-bit) versions, and these versions will ship in the same box. So, for example, when you purchase Vista Home Premium, the version you get will depend on which type of PC you have: If it's an x64-based PC, the x64 version will be installed. Microsoft expects to transition its client product lines completely to x64 after the release of Windows Vista.

http://www.winsupersite.com/faq/vista.asp

Wie is er nou de eigenwijze donder?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Jason's X op woensdag 12 april 2006 om 13:06:
3d zeker ja.. heb de officiele opening gezien van Vista.. maar t zag der goed uit.. ik probeer nu de Beta versie in handen te krijgen, maar das nog best pittig!! Iemand suggesties????

ja hoor.. ik heb voor me werk een msdn account ;)
we zijn ms gold partner en kan em via msdn al een tijd downloaden.

Kan ff kijken of ik em beschikbaar kan maken voor download voor je?

gr oz
Waarschuw beheerder
Uitspraak van 42 op woensdag 19 april 2006 om 17:57:
God, eigenwijze donder. Vista draait wel op 64bits processors maar er komt geen 64bits versie.

joh iedereen gaat langzaam over op 64 bit maar microsoft gaat daar echt geen os voor maken hoor die blijven gewoon nog 10 jaar 32 bit verkopen.

lekker logisch ook.

sommige mensen............

Waarschuw beheerder
Microsoft heeft het expliciet over 32 en 64 bit

Heb wel gehoord dat Vista op 32 bit niet volledig draait en op 64 bit wel. Met 64 bit kun je 100% volledig Vista benutten.

Maar er zijn zoveel geruchten :/ !!!!! Dus gewoon afwachten maar... driekwart jaar:/

;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dr.Evil :lijn: :xtc: op vrijdag 21 april 2006 om 20:14:
er komt geen 64bits versie.

Hier staat anders..

Onder ''32 bit or 64 bit operating systems''Bijna onderaan de site

Microsoft verwacht dat iedereen in de loop van de tijd overstapt op 64 Bit.

Zowel 32 als 64 Bit wordt hier vermeld..

(y)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van 42 op donderdag 13 april 2006 om 17:25:
Nieuw OS maar geen ondersteuning voor 64bits processors. Way to go Microsoft...

Tja doet me denken aan Apple met hun ppc > intel switch ;)
Waarschuw beheerder
:S aftreksel van OSX

maarja dat deed windows al vanaf 95..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 april 2006 om 21:35:
Ik krijg het morgen
Had ff gezeurd op school.
Eng gelukkig hebben ze

(y)

Waarschuw beheerder
Vista, Dat is van Volvo!
Controleer het maar als je met niet geloof!

Is een wedstrijd die om de 2jaar wordt georganiseerd door Volvo.
Waarschuw beheerder
ik hou het lekker bij Windows XP :yes:
Waarschuw beheerder
bij xp ging het ook niet allemal lekker soepel in het begin en loopt nu als een tiet! microsoft weet het nu ook wel weer zo te spelen dat het even tijd in beslag neemt voordat vista lekker draait en XP overtreft met prestaties. Ik denk dat vista het wel gaat maken maar dat gaat alleen nog even duren.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 22 april 2006 om 15:23:
Hier staat anders..

Onder ''32 bit or 64 bit operating systems''Bijna onderaan de site

Microsoft verwacht dat iedereen in de loop van de tijd overstapt op 64 Bit.

Zowel 32 als 64 Bit wordt hier vermeld..

klopt als een bus. de beta's lopen ook op 32 bit en 64 bit
Waarschuw beheerder
waarschijnlijk is er 3dsphere in verwerkt. zoek maar eens op kun je nu al gebruiken in windows xp om alles in 3d te laten zien. heb het zelf tijdje gehad alleen kreeg er op den duur hoofdpijn van maargoed....

Waarschuw beheerder
Windows Vista is zooooo 2006, laten we het hebben over Windows Vienna waar de release voor in 2008 gepland staat ;-)
Artiest {SHOWLIST artist 51763, 51588}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ikennietdieene op zondag 7 mei 2006 om 13:49:
microsoft weet het nu ook wel weer zo te spelen dat het even tijd in beslag neemt voordat vista lekker draait en XP overtreft met prestaties.

Of het XP gaat overtreffen weet ik niet. Je hebt er toch een behoorlijk zware comp voor nodig wil je echt alles uit vista halen. Maar het zal wel de standaard gaan worden.

Waarschuw beheerder
Denk dat door Vista veel mensen de overstap op UNIX gaan maken :yes:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 8 mei 2006 om 17:15:
Denk dat door Vista veel mensen de overstap op UNIX gaan maken

Unix? Nee. GNU/Linux: heeeel misschien...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jason's X op woensdag 12 april 2006 om 13:00:
Nog ff volhouden, maar dan komt het nietuwe besturingssysteem eraan!! Microsoft Windows Vista, de opvolger van XP...

Zal dit een echt openbaring zijn voor de toekomstige pc's of is het een update van Windows XP..

Ik denk zelf dat we heel wat mogen verwachte van Vista... dus kom maar op!!!

alles wat ze beloofte in het begin zit er dus niet in, heel windows is kaal getrokken tot een simpel basis ding

ik ben benieuwd wat de nieuwe mac ding gaat doen, die draait straks ook op een windows pc (ben ik dan eindelijk van die klote windows verlost :D)
Waarschuw beheerder
Maak me maar weer wakker wanneer het over is.

Anti-Trust Modules en dat soort dingen....
Content Controle en weet ik veel wat voor shit nog meer.
Ook die software validatie slaat gewoon nergens op! Als je geen netwerk verebinding hebt met het i-net kun jij je software niet valideren, dus draait de helft niet.
Leuk hoor, daar heb je dan voor betaald.... :S

Dus wat moet dan bv een Boekhouder, die van zn levensdagen geen i-net nodig heeft?

Ik ken genoeg mensen, die een compu best leuk vinden, maar het i-net niet interessant vinden.

En om effe op die Content Controle terug te komen, wie controleert eigenlijk, wat ik wel of niet mag zien?
Microsoft?
Ik heb heb toch die PC gekocht? Ik heb hard voor die centen moeten werken hoor! En dan zal ik zeker een een of ander bedrijf in de US laten bepalen, wat ik wel of niet mag?
Dat is op het belachelijke af!

Maarre ik denk dat MS nog een heel ander probleem krijgt! :D
Het kan wel eens zover komen dat het hier in Europa niet eens verkocht mag worden!

MS wil alles in 1 pakket verkopen, en zo de Concurrent uit de weg slaan. Maar de EU heeft daar een stokje voor gestoken, door MS te dwingen om met een kaal OS uit te komen. Dat zal met Vista ook het geval zijn. Neelie Smith kroes heeft dat al eens in een interview laten weten....

Ook is MS verplicht Documontatie vrij te geven, over hun software, zodat andere bedrijven voor Windows kunnen schrijven. Volgens Neelie hebben ze dat tot op heden nog steeds onvolledig gedaan. Ze moeten 2 Milj per dag betalen, vanaf 1 mei 2006 geloof ik, totdat alle Dokumentatie bekend is. Dat kon nog wel eens een leuke worden.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 8 mei 2006 om 14:31:
Windows Vista is zooooo 2006, laten we het hebben over Windows Vienna waar de release voor in 2008 gepland staat ;-)

Ik lees nu niet dat het niet eerder dan het jaar 2015 uitkomt ;)

Als je besturingssysteem maar een leuke naam heeft", moet men bij Microsoft denken. Windows Longhorn Vista is de deur nog niet eens uit of men is al bezig met de opvolger. Die gaat voorlopig Windows Vienna heten. Gezien de tijdspanne dat Microsoft al met Longhorn/Vista bezig is, komt Windows Vienna vast niet voor 2015 uit...

Bron: http://www.mozbrowser.nl/node/view/1835

Waarschuw beheerder
Vienna is een soort van "interim release" en staat nog gewoon voor 2008 gepland hoor :yes:
Werkzaam bij Total Asphyxiation
Werkzaam bij Cube
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 16 mei 2006 om 19:09:
Gezien de tijdspanne dat Microsoft al met Longhorn/Vista bezig is, komt Windows Vienna vast niet voor 2015 uit...

dit is een mening van iemand die niet bij MS werkt ;)
Waarschuw beheerder
donateur
klant bij ons op mijn werk had er een met vista erop staan, echt stervesmooi, proberen in de gauwigheid op de een of andere manier kopie te draaien, lukt niet helaas.

en het is echt waar!!
Waarschuw beheerder
ik ben multi-miljardair!

en het is echt waar!!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Frots op woensdag 17 mei 2006 om 09:51:
dit is een mening van iemand die niet bij MS werkt ;)

Alsof MS het zelf zo goed weet :no:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 mei 2006 om 14:19:
Alsof MS het zelf zo goed weet

Das altijd het grote probleem als je zo'n groot (n dus verspreid) bedrijf hebt. Alles vlotjes samen laten werken. Maar denk wel dat vista een stap in de goede richting gaat worden :)

En hoezo geen 64bit? :s
Ben er vrij zeker van dat er ook een 64bit versie zal zijn. Alleen de vrijgegeven beta is enkel 32bits.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 mei 2006 om 14:57:
En hoezo geen 64bit?
Ben er vrij zeker van dat er ook een 64bit versie zal zijn. Alleen de vrijgegeven beta is enkel 32bits.

Bij ons is intern de beta 2 in zowel 32- als 64 bits vrijgegeven :yes:

Waarschuw beheerder
Tja, dogfood ;-)

Waarschuw beheerder
DirectX10 alleen al ziet er ook wel erg cool uit :D :yes:
Waarschuw beheerder
er komt weldegelijk 64 bit. Sterker nog, dat wordt de optimale setting voor vista. ( moet je strax wel een dualcore 64 bit cpu hebben )

Elke vista versie zal verschijnen in een 64 bit en een 32 bit uitvoering, behalve dan de goedkoopste starter edition variant. Maarja die zal ook geen aero engine hebben voor de 3d interface.

Mooi van vista wordt dat er heel veel door je gpu overnomen wordt, zodat je cpu wordt ontlast voor andere taken. Wel ben ik bang dat dat ten kost gaat van performance in zware 3d games. Ik heb een x850 xt pe, dus ik ben benieuwd.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van BlackShore op woensdag 17 mei 2006 om 21:59:
moet je strax wel een dualcore 64 bit cpu hebben

dualcore hoeft toch niet? :o

Uitspraak van BlackShore op woensdag 17 mei 2006 om 21:59:
Wel ben ik bang dat dat ten kost gaat van performance in zware 3d games

Niet als er maar 1 van de 2 in beeld is ;)
Ook zal de interface maar weinig van je gpu vragen als deze niets aan het doen is
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Zal eerst weer vol bugs zitten en het zal waarschijnlijk niet veel veiliger zijn dan windows xp op zijn releasedate. Het is wel zo dat ms de kernel volledig heeft herschreven en vista dus vanaf de grond af aan opnieuw is opgebouwd maar als je een beetje zoekt op internet staat het al weer vol cracks en hacks om de betas al te kraken dus veel vertrouwen heb ik er niet in. Veel van de opties die nu in windows vista worden ingebakken zaten allang op het hedendaagse macOS maar het is wel een stap forward. Ik had ook iets gelezen dat ms het mogenlijk wilt maken dat je usb sticks als werkgeheugen kan gebruiken maar dat is ook nog eerst zien dan geloven, het zou wel zo handig zijn..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Psychisch op woensdag 17 mei 2006 om 22:11:
maar als je een beetje zoekt op internet staat het al weer vol cracks en hacks om de betas al te kraken dus veel vertrouwen heb ik er niet in.

Daarom zijn het ook nog betas :|

Ik had ook iets gelezen dat ms het mogenlijk wilt maken dat je usb sticks als werkgeheugen kan gebruiken maar dat is ook nog eerst zien dan geloven, het zou wel zo handig zijn..

Huh? Zou ik eerder irri vinden weet je hoe traag die dingen zijn :s
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 mei 2006 om 22:19:
Daarom zijn het ook nog betas

Bij microsoft is beta een breed begrip :)

Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 mei 2006 om 22:19:
Huh? Zou ik eerder irri vinden weet je hoe traag die dingen zijn

Als uitbreiding lijkt me best handig niet als enige geheugen maar als je even wat extra nodig heb ff wat bijprikken kan alleen maar sneller gaan.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Psychisch op woensdag 17 mei 2006 om 22:23:
Als uitbreiding lijkt me best handig niet als enige geheugen maar als je even wat extra nodig heb ff wat bijprikken kan alleen maar sneller gaan.

Zal nooit sneller gaan dan de huidige manier: page/swapfile ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik had ook iets gelezen dat ms het mogenlijk wilt maken dat je usb sticks als werkgeheugen kan gebruiken maar dat is ook nog eerst zien dan geloven, het zou wel zo handig zijn..

Dat is niet zo, maar ik weet wel wat je bedoelt. Volgens mij is daar nu o.a. samsung mee bezig.

Er is een nieuw type harde schijven in ontwikkeling wat naast standaard platters ook minimaal 1 gig flash geheugen zal bevatten. Dit zou je als het ware kunnen zien als een extra groot cache voor je harddisk. Als vista virtueel geheugen extra nodig zou hebben zal het dus gunstiger zijn dit flash geheugen aan te spreken dan de platters, aangezien flash geheugen veel sneller is.

Om een usb stick te gebruiken als virtueel geheugen lijkt me een beetje link eigenlijk. Je hoeft maar net een stootje ertegen te geven dat je contact heel even onderbroken wordt en dan heb je echt een moeilijke crash.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van BlackShore op woensdag 17 mei 2006 om 22:53:
flash

1000x gebruiken en tis gedaan :/