Partyflock

Forumonderwerp · 864463

Waarschuw beheerder
Eigenlijk best erg dit bericht:

Bijna een miljoen kinderen heeft psychisch zieke of verslaafde ouder

Utrecht, 4 februari 2004. Bijna een miljoen kinderen onder de 12 jaar groeit op in een gezin waarvan een ouder psychische of verslavingsproblemen heeft. Datzelfde geldt voor nog eens een half miljoen jongeren tot 22 jaar. Bij elkaar 1,6 miljoen kinderen en jongeren die te maken hebben met plotselinge woedeuitbarstingen van een alcoholverslaafde ouder, het extreme schoonmaakgedrag van een ouder met een dwangstoornis, of met een depressieve ouder die een groot deel van de dag in bed ligt. Onderzoek wijst uit dat een op de drie kinderen van ouders met psychische- of verslavingsproblemen zelf vroeg of laat ook ernstige psychische of verslavingsproblemen ontwikkelt.

Bron: Trimbosinstituut

http://www.trimbos.nl/default5257.html

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 april 2006 om 00:11:
men zei : als meneer zich niet vrijwillig wil laten opnemen kunnen wij niks voor u betekenen.

Dat klopt, de persoon moet zelf willen! En vaak is dat niet het geval... Vooral bij alcoholisme niet geloof ik...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 april 2006 om 00:33:
Dat klopt, de persoon moet zelf willen! En vaak is dat niet het geval... Vooral bij alcoholisme niet geloof ik...

idd, mensen met welke verslaving dan ook willen vaak niet opgenomen worden, maar men mag wel je gezin verwoesten :cheer: klopt geen reet van de hulp in nederland :nee:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 april 2006 om 00:50:
maar men mag wel je gezin verwoesten klopt geen reet van de hulp in nederland

Tja,maar dat is met meedere dingen hier in het land!!! Jammer genoeg!!!

Sommige dingen begrijp je gewoon niet,er moet eerst iemand dood gaan geloof ik!!!

Verder alles goed met je!!!

:flower:

Waarschuw beheerder
idd, mensen met welke verslaving dan ook willen vaak niet opgenomen worden, maar men mag wel je gezin verwoesten klopt geen reet van de hulp in nederland

Ouders hebben te veel rechten om het leven van een kind te verpesten!!! En er is gewoon geen geld genoeg om goede hulp te geven!!!

Waarschuw beheerder
donateur
idd, mensen met welke verslaving dan ook willen vaak niet opgenomen worden, maar men mag wel je gezin verwoesten klopt geen reet van de hulp in nederland

Als het aantoonbaar is dat iemand een gevaar voor zichzelf of de omgeving vormt, kan de burgemeester van jouw gemeente hem verplicht laten opnemen tegen zijn wil in.
Maar helaas zit je dan wel met het verhaal van aangifte doen...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 april 2006 om 10:50:
Als het aantoonbaar is dat iemand een gevaar voor zichzelf of de omgeving vormt, kan de burgemeester van jouw gemeente hem verplicht laten opnemen tegen zijn wil in.
Maar helaas zit je dan wel met het verhaal van aangifte doen...

Ah... maar het heeft toch geen zin als iemand niet wil... Als iemand niet wil dan wil hij niet en kan hij er niet vanaf worden geholpen. Iemand moet toch eerst inzien dat hij een probleem heeft en dat is vaak niet het geval met mensen die niet willen...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 april 2006 om 13:29:
Ah... maar het heeft toch geen zin als iemand niet wil... Als iemand niet wil dan wil hij niet en kan hij er niet vanaf worden geholpen. Iemand moet toch eerst inzien dat hij een probleem heeft en dat is vaak niet het geval met mensen die niet willen...

klopt dat is de 1e stap, het erkennen dat je een probleem hebt, en dan nog de stap naar hulp, wat ze meestal niet willen terwijl er wel iemand van gevolg van drankproblemen de pijp uit is gegaan. Maakt ze geen donder uit.
Uitspraak van ???????????????????? op woensdag 19 april 2006 om 17:28:
Zulke mensen zouden toch geen kinderen mogen krijgen..

Vergeet niet dat heel veel alcoholisten het eerst nog niet waren toen ze kinderen kregen. Bij ons is dat ook pas op mijn 11/12 jaar tot stand gekomen;)
Waarschuw beheerder
dan heb je geluk, ik weet niet beter dan vanaf mijn eerste herinnering

Waarschuw beheerder
ikzou niet weten wat erger is, ik deed alles met me ma, en op een gegeven moment niets meer, je ziet alleen nog maar een zombie die zichzelf naar de klote helpt en niets van iemand aan neemt, iemand die vroeger nog straalde leuke dingen deed en nou alleen maar herrie liep te schoppen. Viel echt een deel weg van me. Gelukkig had ik toenk 16 was een hele lieve vriend gekregen (waar ik nu nog samen mee ben) die me echt super gesteund heeft:lief:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 april 2006 om 16:58:
Gelukkig had ik toenk 16 was een hele lieve vriend gekregen (waar ik nu nog samen mee ben) die me echt super gesteund heeft

(l)Real love(l)Lucky you... Altijd fijn iemand waar je op kan bouwen/vertrouwen in moeilijke tijden ;)

Waarschuw beheerder
zeker,ik denk ook dat heel veel andere gozersdan weg zouden zijn, want niet alleen ik was de lul bij der maar hij ook:neen: lief:
Waarschuw beheerder
donateur

De hulpverlening klopt wel, de wetgeving niet.

het gebeurt maar al te vaak dat ik in mijn werk zie dat we geen kant op kunnen vanwege wetten en regels (n)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~Curl~ op zaterdag 22 april 2006 om 17:10:
De hulpverlening klopt wel, de wetgeving niet.

Klopt... er zijn zoveel situaties waarin hulpverleners anders zouden handelen, maar de wet beperkt hun tot structureel handelen.
Waarschuw beheerder
donateur
:jaja:

Hoewel het in hulpverlenersland ook wel een rommeltje is hoor, ik geloof echt dat de meeste het beste met mensen voor hebben, maar er is teveel, te weinig samenhang en mensen weten te weinig van elkaars stukje af.

daardoor krijg je het 'tussen wal en schip' verhaal, het 'kastje van de muur verhaal' etc.

Schrijnend hoor, er is echt heel veel te halen, maar als zelfs de hulpverleners niet weten waar dat te halen is, laat staan dan dat een cliënt dat weet.

Werkt demotiverend en ontmoedigend :jaja:

Tis gewoon een zootje :jaja:

En dan soms die rotwetten nog die enerzijds zer zijn om een cliënt te beschermen maar anderzijds maken dat er niet vroegtijdig ingegrepen kan worden waardoor vreselijke situaties ontstaan :/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~Curl~ op dinsdag 25 april 2006 om 11:04:
daardoor krijg je het 'tussen wal en schip' verhaal, het 'kastje van de muur verhaal' etc.

Dat klopt, ik heb in die 18 jaar ook echt iets van 5/6 soorten voogden gehad... Nou dat heeft me geen ene reet geholpen, ik kreeg een hekel aan die mensen. (Achteraf konden zij er ook weinig aan doen, maar ze hebben nooit naar me geluisterd!!! Soms konden ze zelfs slecht Nederlands zodat ik ze niet eens kon verstaan!)