Partyflock

Forumonderwerp · 863262
Waarschuw beheerder
Ik las ergens dat er stromingen zijn binnen Jumpstyle. Weet iemand misschien de naam van deze stromingen (met uitleg en namen van DJ's)?

Alvast bedankt!
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 43992, 69091, 71165, 45735}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van dark_ikkeuh op donderdag 6 april 2006 om 20:44:
ja goed das waar maar in tegenwoordig gaat dit bij jump wel heel extreem. net alsof ze allemaal zo snel mogelelijk zo veel mogelijk geld te verdienen in een zo kort mogelijke tijd...

jammer genoeg denken veel producers idd zo..

neemt niet weg dat er daadwerkelijk kwaliteit uitkomt.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ilse_S op vrijdag 7 april 2006 om 14:29:
Ik las op Wikipedia dat de stromingen zijn:

-Felix Jump
-Industrial Jump
-HardJump

OMG :x

Het is dat elke malloot op Wikipedia bullshit kan droppen ... sneue zaak dit.

Het kromme aan dat artikeltje op wikipedia is dat de auteur het in het begin heeft over jump in België eind jaren '90 bla bla bla en dan met opeens met zeer recente voorbeelden komt :/

* Het stukkie is geschreven door een nitwit uit ZW-Nederland vermoed ik, gezien er gesproken wordt over Pat B, I Love Jump, Castel.... WTF

Daarnaast zijn de rest van de voorbeelden juist het topje van de recente commerciële ijsberg. Er gaat helemaal geen dank of respect uit naar de echte grondleggers van de Jump in België. Waar is bijv. de retro gebleven? Waar is de link naar Bonzaï, Dance Opera, Byte Progressive? DBT klopt wel een beetje maar dat was meer op commerciëel vlak.

Ik hoop dat dat stukkie zo snel mogelijk geschrapt wordt.
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 75190, 76507}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Pithune/Shadow Interaction op vrijdag 7 april 2006 om 19:19:
jammer genoeg denken veel producers idd zo..

neemt niet weg dat er daadwerkelijk kwaliteit uitkomt.

er komt idd kwaliteit uit. maar vind die maar eens ;)
Artiest {SHOWLIST artist 31027, 16404, 58027}
Waarschuw beheerder
lekker boeiend allemaal...

RnB is ook eigenlijk blues...

harcore eigenlijk metal...

Fok hokjes, draai wat je leip vindt en negeer de rest...
Waarschuw beheerder
Kan iemand mij dan wel vertellen onder welke Jumpstroming DJ Coone, DJ Ruthless & DJ Greg C vallen?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ilse_S op zaterdag 8 april 2006 om 19:02:
Kan iemand mij dan wel vertellen onder welke Jumpstroming DJ Coone, DJ Ruthless & DJ Greg C vallen?

Ligt eraan over welke tracks je het hebt. Ze zijn alle 3 nogal diverse richtingen aan het uitgaan.

Artiest Johnny 7
Waarschuw beheerder
Er zijn idd diverse stromingen, en ik sluit me zeker aan bij Nico.

Als t aan mij ligt heeft Jump de vrijheid alle kanten op te kunnen gaan, en dat steeds weer! dus lekkere variabele tracks zodat je niet de hele tijd een zelfde geluid krijgt op een feest. Dat vind ik ook zo mooi van b.v. old-school, geen track lijkt op elkaar! Variabel houd t in leven.(maar de tracks moeten natuurlijk wel goed zijn en de juiste Drive hebben)

Dit is mijn vissie op de jump(kort samengevat) ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Vage Nico op vrijdag 7 april 2006 om 20:01:
Ik hoop dat dat stukkie zo snel mogelijk geschrapt wordt.

Je kan het toch ook afkeuren op wikipedia...een bericht op onjuistheid iig?
Ik zou zeggen vul um zelf aan met je kennis... :)
Aangezien elke malloot iets kan plaatsen op wikipedia... ;p
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
mja bijvoorbeeld laast keek ik wat er bij speedcore stond. en dan enkele voorbeelden van nr's. stonden er 6 nr's van noisekick en noizefucker wat nu niet een heel goede referentie is voor wat speedcore juist inhoud

dit even terzijde
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op dinsdag 11 april 2006 om 09:00:
Je kan het toch ook afkeuren op wikipedia...een bericht op onjuistheid iig?

Ach ik heb me er een avondje druk om gemaakt zo te zien. :D
Wikipedia vind ik nou niet echt een geweldige referentie op het gebied van muziek. Dus ik laat het maar zo.

Mocht ik me een keer stierlijk vervelen, dan zal ik eens een stukkie schrijven. Slechter dan dat het nu is kan geloof ik niet ;)
Artiest {SHOWLIST artist 64951, 7068}
Waarschuw beheerder
donateur
interessante discussie :)

*volg*

ik draai altijd vanalles wat, (blijkbaar) van french tek tot retro-jump tot jumpstyle.
maargoed, wist ik veel hoe men al die substijlen noemt, dus toen ik zei 'ik draai jump' tegen die organisator vondtie t toch raar dat ik bijv Num&Rick draaide :S
Waarschuw beheerder
Uitspraak van dj vok op maandag 17 april 2006 om 17:05:
vondtie t toch raar dat ik bijv Num&Rick draaide

Schande! Dat iemand dat niets vind... :/

'Jump' als naam is idd gewoon te ruim, zeker als je specifiek wilt zijn...
Waarschuw beheerder
donateur
hij vond het niet 'niets' gelukkig :) maar hij had het alleen niet verwacht :)
Waarschuw beheerder
Nee, maar Num&Rick is gelukkig geen mainstream shit als die 'Felix-Project' type plaatjes... Als je dit laatste zou verwacht dan is dat Franse vage gedoe effe slikken idd :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 april 2006 om 15:53:
Speedy J - Pullover

als je de cd's hebt met retro classics kom je deze ook tegen en nog vele andere oldskool plaatjes

miss moeten we eens in het grote boek der stamp stijlen kijken ;)
Waarschuw beheerder
Ik vind -en ja ik weet dat er veel anders over denken- juist jumpstyle van nederlandse bodem het vetst over het algemeen (hardjump of jump met hardstylekicks). Belgische jump is over het algemeen erg rustig in tegendeel tot nederlandse jumpstyle. En ik vind dat het juist de harde kicks zijn die een nummer sfeer geven. Ik was van oorsprong al een oldschool/hardstyleliefhebber en als je dan een plaat van Felix project voorgeschoteld krijgt valt dat erg soft uit. Bad Boyz en zwitser Max B Grant zijn wel lekker en franse tekclub is ook wel ruig :P
laatste aanpassing