Partyflock
 
Forumonderwerp · 862477
 
De Myers Briggs Type Indicator geeft het persoonlijkheidsprofiel van iemand weer volgens 8 dimensies en 4 polen. Reeds enige tijd, vooral in NL, wordt MBTI gebruikt in HRM en in sollicitaties. Volgens het persoonlijkheidsprofiel wordt een goede match gezocht tussen de vacature en de sollicitant. M.a.w. job x vereist een veel planning en rationaliteit => de sollicitant met de dimensies die planning en rationaliteit bevatten, zal men verkiezen boven de sollicitant die deze dimensies niet in zijn profiel heeft staan.

Wat is jou MBTI-profiel? (Hoe verhoud je je tov mensen met andere profielen,...)

Voor mensen die hun profiel willen nagaan kunnen voor een belachelijk simpele test hier terecht http://www.personalitypathways.com/type_inventory.html

Tip: Het MBTI-profiel nagaan, kan degelijk WEL het verschil maken op een sollicitatie + het geeft inzicht in de eigen persoonlijkheid!
laatste aanpassing
 
ESTP
ISFP

Usually gentle and kind, they are intense and passionate about their values and deeply held beliefs, which they share with trusted friends. Because of their discreet manner, their enthusiasm may not be apparent. They are sensitive to others' pain, restlessness or general discomfort and strive to find happiness, balance and wholeness for themselves in order to help others find joy, satisfaction and plenitude. They are deeply empathetic.

They live life in an intently personal fashion, acting on the belief that each person is unique and that social norms are to be respected only if they do not hinder personal development or expression. They strive to adhere to their own high personal moral standards and are particularly sensitive to inconsistencies in their environment between what is being said and what is being done. Empty promises of adhering to something they value – such as environmental causes or human rights - set off an inner alarm and they may transform themselves into modern day Joan of Arcs.

They are quietly persistent in raising awareness of cherished causes and often fight for the underdog in quiet or not-so-quiet ways. In a team, they will raise issues of integrity, authenticity, and good or bad, and may to opt out if the team refuses to address the questions raised.

They are usually tolerant and open-minded, insightful, flexible and understanding. They live for the understanding of others and feel deeply grateful when someone takes the time to get to know them personally. They have good listening skills, are genuinely concerned, insightful, and usually avid readers. At their best, they inspire others to be themselves.
 
Extraverted sensing types are pragmatic and realistic with a zest for living life to the fullest by way of multiplying experiences. Always on the alert for what needs immediate attention or what might provide a bit of action, excitement or entertainment, they engage quickly with their environment. They seek and enjoy freedom, are good-natured, direct, and tolerant and are often the ones who provide levity.

They have a way with dealing with people on a very equal platform and are not easily star struck. Rank, celebrity and status mean little when they are face to face with another individual.

On the job, they appreciate having the right tools and are quite ingenious at finding ways to fix and repair things with dexterity. They love variety and are curious and adventurous, enjoying the unexpected. Their brand of extraversion is one of deeds rather than words. As long as things are moving along, they are happy. They like to keep things simple and immediate, going with the flow. They are helpful in very concrete ways, providing the correct tools or specific service the person requires. They often have an uncanny ability to respond appropriately in cases of emergencies, often having excellent reflexes. They act without thinking. They also tend to have natural mediating skills.

They are attuned to the environment and the myriad colours, textures, sounds, beauty and the sensuousness of it all. They are quite graceful and agile while moving through their environment. They love having fun and if things are too quiet they may provide the entertainment or distraction. They learn by imitation and are keen observers. They teach through example. Their attention will always go towards whatever provides the keenest impression on their senses.

Klopt wel behoorlijk :)
 
Je ziet een duidelijk verschil tussen Rightside Brain antwoorden en Leftside Brain antwoorden.

Momenteel zit ik eigenlijk meer op de rechterkant, maar ik ben meer een linkerkant persoon.
De linker antwoorden zijn allemaal zeer Rationeel en de rechter antwoorden zijn meer op basis van Gevoel.

Mijn uitkomst is INTJ.
laatste aanpassing
 
Uitspraak van verwijderd op zondag 2 april 2006 om 19:19:
Mijn uitkomst is INTJ.

Me too!

In mijn HR-richting zitten bijna enkel ESFP mensen, wat echt zwaar irri is na enige tijd.

Uitspraak van verwijderd op zondag 2 april 2006 om 19:19:
Momenteel zit ik eigenlijk meer op de rechterkant, maar ik ben meer een linkerkant persoon.

Heb je recentelijk een aangrijpende periode meegemaakt dan ofzo?


Uitspraak van verwijderd op zondag 2 april 2006 om 19:19:
De linker antwoorden zijn allemaal zeer Rationeel en de rechter antwoorden zijn meer op basis van Gevoel.

Met enige nuance is dat juist.

Het is trouwens zo dat het de 2de en 3de categorie (S-N en T-F) de kern van de persoonlijkheid vormen. Dat deze het werkelijke verschil uitmaken in de omgang.
 
Vreemd, als ik zo je profiel bekijk denk ik dat we ook nog een redelijk wat gemeen zouden kunnen hebben.
Grappig hoe zo`n simpele test enigsinds to the point kan zijn :O


Uitspraak van verwijderd op zondag 2 april 2006 om 20:00:
In mijn HR-richting zitten bijna enkel ESFP mensen, wat echt zwaar irri is na enige tijd.

Was vroeger meer ESFP, maar die tijd is voorbij :P
laatste aanpassing
 
Uitspraak van verwijderd op zondag 2 april 2006 om 20:00:
Heb je recentelijk een aangrijpende periode meegemaakt dan ofzo?

Komt vooral door het blowen. Hierdoor wordt ik een veel gevoeliger persoon dan ik werkelijk ben. Als ik knijter veel blow wordt ik inrovert en als ik heel weinig blow werd ik extravert. Maar juist door het blowen heb ik geleerd dat dat introverte wel degelijk een onderdeel van me is en heb hierdoor geleerd die 2 te combineren en hieruit is INTJ komen rollen :) De S kan soms wel eens een F zijn, maar dat hangt echt af van hoe ik in mijn vel zit en dat heeft nog steeds met het blowen te maken. Als ik niet zou blowen zou dat dus nu een S zijn.
laatste aanpassing
 
Ik blow niet, maar mijn opleiding is zwaar saai en achterlijk (van manier v onderwijzen) dat maakt mij veel meer I dan E. Het hangt ook een beetje van de setting af bij iedereen. Zo ben ik op een feest eerder ENTP
Uitspraak van verwijderd op zondag 2 april 2006 om 20:22:
Grappig hoe zo`n simpele test enigsinds to the point kan zijn

:-) true, true
Je bent dan wel goed hoor in het herkennen. Dat is niet aan iedereen gegeven. (y)

(Ik had eerst zo'n simpele test gedaan, maar kon me niet neerleggen bij een dimensie, dan zo'n uitgebreide gedaan met 72 vragen en bleek het toch te kloppen.)

Uitspraak van verwijderd op zondag 2 april 2006 om 21:58:
NTSJ

dat kan niet he ;-)
 
Uitspraak van verwijderd op zondag 2 april 2006 om 22:05:
dat kan niet he ;-)

Doh! Chaos slaat weer toe :D:X

Uitspraak van verwijderd op zondag 2 april 2006 om 22:05:
Je bent dan wel goed hoor in het herkennen. Dat is niet aan iedereen gegeven. (y)

Ik heb de afgelopen jaren veel gewerkt aan mijn zelfrealisatie en bewustwording, dus vandaar dat ik makkelijker kan accepteren wie ik ben, wat ik was en waar ik naartoe wil gaan :)
laatste aanpassing
 
Uitspraak van verwijderd op zondag 2 april 2006 om 22:07:
Chaos slaat weer toe

:9

Uitspraak van verwijderd op zondag 2 april 2006 om 22:07:
Ik heb de afgelopen jaren veel gewerkt aan mijn zelfrealisatie en bewustwording, dus vandaar dat ik makkelijker kan accepteren wie ik ben, wat ik was en waar ik naartoe wil gaan

:respect: Deed iedereen dat maar!
Nu heb je van die lui die er eerst 2 echtscheidingen moeten doormaken, naar sensation island, BB, failliet moeten gaan... vooraleer ze zelfbewust worden.
Van persoonlijke ontwikkeling hebben ze nog nooit gehoord en als je het hen uitlegd zeggen ze of 1) Dat kost geld of 2) Mss doe ik dat nog wel een keer dan (NOT!)

Ik ben fervent voorstander van de Bonny-methode :D (in het kader van het doelstellingskader)
1) Neem een groot stuk papier
2) Schrijf in de hoeken drie zaken (ik ben ..., ik hou van..., ik wil...)
3) Maak intuitieve verbindingen
4) Schrijf in het midden wat je wilt
5) Schrijf op een apart blad hoe je dat wilt bereiken.
6) Laat het rusten, bezin je en overloop alles na drie dagen.
7) Verfijn alles op een nieuw blad papier.
8) Herslees je laatste versie regelmatig.
laatste aanpassing
 
Moesten wat meer mensen hun profiel posten, dan zouden we een pf profiel kunnen opstellen.
INTP

Psychoforze is een INFP weet ik zowieso...
laatste aanpassing
INTPs live in the world of theoretical possibilities.
They see everything in terms of how it could be improved, or what it could be turned into.
They live primarily inside their own minds, having the ability to analyze difficult problems, identify patterns, and come up with logical explanations.
They seek clarity in everything, and are therefore driven to build knowledge.

They are the "absent-minded professors", who highly value intelligence and the ability to apply logic to theories to find solutions. They typically are so strongly driven to turn problems into logical explanations, that they live much of their lives within their own heads, and may not place as much importance or value on the external world.
Their natural drive to turn theories into concrete understanding may turn into a feeling of personal responsibility to solve theoretical problems, and help society move towards a higher understanding.

INTPs value knowledge above all else. Their minds are constantly working to generate new theories, or to prove or disprove existing theories. They approach problems and theories with enthusiasm and skepticism, ignoring existing rules and opinions and defining their own approach to the resolution. They seek patterns and logical explanations for anything that interests them. They're usually extremely bright, and able to be objectively critical in their analysis. They love new ideas, and become very excited over abstractions and theories. They love to discuss these concepts with others. They may seem "dreamy" and distant to others, because they spend a lot of time inside their minds musing over theories.

They hate to work on routine things - they would much prefer to build complex theoretical solutions, and leave the implementation of the system to others. They are intensely interested in theory, and will put forth tremendous amounts of time and energy into finding a solution to a problem with has piqued their interest.

INTPs do not like to lead or control people. They're very tolerant and flexible in most situations, unless one of their firmly held beliefs has been violated or challenged, in which case they may take a very rigid stance.
The INTP is likely to be very shy when it comes to meeting new people. On the other hand, the INTP is very self-confident and gregarious around people they know well, or when discussing theories which they fully understand.

The INTP may have a problem with self-aggrandizement and social rebellion, which will interfere with their creative potential. Since their Feeling side is their least developed trait, the INTP may have difficulty giving the warmth and support that is sometimes necessary in intimate relationships. If the INTP doesn't realize the value of attending to other people's feelings, he or she may become overly critical and sarcastic with others.

If the INTP is not able to find a place for themself which supports the use of their strongest abilities, they may become generally negative and cynical. If the INTP has not developed their Sensing side sufficiently, they may become unaware of their environment, and exhibit weakness in performing maintenance-type tasks, such as bill-paying and dressing appropriately.

The INTP is usually very independent, unconventional, and original. They are not likely to place much value on traditional goals such as popularity and security.
They usually have complex characters, and may tend to be restless and temperamental.
They are strongly ingenious, and have unconventional thought patterns which allows them to analyze ideas in new ways. Consequently, a lot of scientific breakthroughs in the world have been made by the INTP.

The INTP is at his best when he can work on his theories independently. When given an environment which supports his creative genius and possible eccentricity, the INTP can accomplish truly remarkable things. These are the pioneers of new thoughts in our society.



Heb er de laatste tijd veel aandacht aan besteed...mede hierdoor ook de beslissing genomen te stoppen met mijn huidige opleiding en filosofie te gaan studeren... :)
Dat past veel beter bij mij...doe nu grafimedia technologie op HBO...de technische kant...programmeren...
Ook interessant maar word een beetje saai en het prikkelt me niet meer...moet me ook teveel met andere taken bezig houden die me geen ruk interesseren vanwege dat competentiegerichte onderwijs...
Daarom weg hier...het haalt mijn daadwerkelijke kunnen naar beneden...

Zal moeten leren leven met een profiel wat maar onder een zeer klein percentage van de wereldbevolking voorkomt en dan vooral ook nog eens als vrouw... :/
Ik wist al langer dat ik "vreemd" was maar heb het nu eindelijk weten te accepteren dat ik nu eenmaal zo ben en nu kan ik er eindelijk mijn voordeel uit gaan halen ipv die eeuwige negatieve gedachten over mezelf...
Ik pas niet tussen de rest...mijn gedachten zijn anders...etc. dus er zal wel iets mis met mij zijn...

Niet dus...ik moest het enkel leren te accepteren dat het van de ene kant een gave is...
Van de andere kant blijft het een regelrechte vloek want het geeft ook de bevestiging dat ik idd nooit zonder problemen in deze samenleving kan voortbewegen omdat het gewoon haaks staat op wie ik ben...


Maar welke baas wil nu een medewerker die problemen heeft met authoriteit, zelf geen leiding wil geven, niet in groepsverband kan werken en niet kan werken onder geld en vooral tijdsdruk? :/
Geen enkele toch? Of ligt dat nu aan mij? :S
laatste aanpassing
 
Uitspraak van TYHARO op zaterdag 6 mei 2006 om 16:36:
help society move towards a higher understanding.

Klinkt veel belovend.

Ik dacht dat ik veel meer in gemeen zou hebben met je, daar er ik met je verschil in de P. Raar dat het zo'n verschil kan maken. Ik herken in elk geval een paar stukken uit je profiel. Bvb het kennisgedreven en de theoretische aanpak met de discussie over de verfijning van de informatie om het juist te omkaderen. In fora komt dit sterk tot uiting.


Uitspraak van TYHARO op zaterdag 6 mei 2006 om 16:36:
Maar welke baas wil nu een medewerker die problemen heeft met authoriteit, zelf geen leiding wil geven, niet in groepsverband kan werken en niet kan werken onder geld

Hangt van de sector af, maar algemeen gesteld NIEMAND. En partnership wordt ook al moeilijk. Een waardegedreven bedrijven dat autonomie van de werknemers als actiepunt heeft, dat zou nog gaan, maar ja ... waar vind je die?

Uitspraak van TYHARO op zaterdag 6 mei 2006 om 16:36:
Niet dus...ik moest het enkel leren te accepteren dat het van de ene kant een gave is...
Van de andere kant blijft het een regelrechte vloek want het geeft ook de bevestiging dat ik idd nooit zonder problemen in deze samenleving kan voortbewegen omdat het gewoon haaks staat op wie ik ben...

Je er nu bewust van zijn, is de eerste stap. Je hebt nu een hulpmiddel gevonden en je hebt een overvloed aan info op het net. (f)
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 6 mei 2006 om 22:04:
En partnership wordt ook al moeilijk.

Daar was ik al heel lang achter dat relaties niks voor mij zijn...ik neem ook niet voor niks geen relatie... ;)
Ik ben ook nog helemaal niemand tegengekomen hoor...zat gasten die ik wel leuk vind maar zodra ik denk aan het woord relatie en de daarbij behorende verplichtingen heb ik er al geen zin meer in...

In vorige relaties al gemerkt dat het gewoon niet werkt voor mij...teveel verplichtingen en ze willen teveel tijd met je doorbrengen...kan ik niet tegen...
Lopen ook altijd onzin uit te kramen van "ik blijf voor altijd bij je"...heb dan juist meer de neiging om gillend de kamer uit te rennen... 8)

Maargoed...ik denk dat ik met oog op werken later iig wel de juiste keuze heb gemaakt om richting de filosofie te gaan...hetgene wat ik nu doe zal zowieso leiden tot een saai kantoorbaantje...met filosofie kan je allerlei kanten op...moet vast iets tussen zitten waar ik me in kan vinden... :)
Een baas kan ik ook wel mee leven...zolang die zich maar niet als uberbaas op gaat stellen en mij gaat commanderen enzo...

Ik heb namelijk stage gelopen en kon het met de baas op 1e stagebedrijf absoluut niet vinden...vond het een kwal...
Mijn stagebegeleider was gelukkig wel een relaxte kerel... :)
Die had het ook door volgens mij wie en wat ik was en gaf me moeilijke programmeer opdrachten waar hij zelf niet uitkwam omdat hij merkte dat mij dat juist prikkelde ipv die routine klusjes betreft DTP...
Ik had nog nooit geprogrammeerd daarvoor...hij heeft het me binnen een paar dagen geleerd en je had die grijns op zijn gezicht moeten zien toen ik binnen kwam stormen met de mededeling "Ik heb het! Het werkt!"
En vooral de grijns toen het nog echt bleek te werken ook...
Ik voelde me door hem wel gewaardeerd en dan krijg je gewoon meer voor elkaar bij mij...dus zo'n baas moet ik hebben... :)
laatste aanpassing
When the Ti core dominates the choice of music to listen to, the need for intellectual stimulation derived from complex structures and sounds will override concerns for cultured harmony. Hence, INTPs are often drawn to dissonance. Indeed, they may even thoroughly strive for dissonant sound worlds. When in such moods, consonant harmonies, especially of the three-chord-melody variety, are dismissed as boring and uninspired. If an INTP is forced to listen to simple harmonic music for a while, he usually can't wait to feel the relief provided by a few minutes of pure dissonance.

LOL 8)
 
Ik bedoelde eigenlijk partnerschip in de context van werken. Een zakenpartner dus :-) Maar zoals je aanhaalde bij je stage schoot het niet op met je baas, zag je het werk niet zitten en had je het geluk (voor jou dan) dat je een uitdaging kreeg door iemand die je vrij liet. Het kon hem misschien aanvankelijk niet schelen wat er met je zou gebeuren, mss dat hij de situatie kansloos inschatte, maar je hebt hem dan mooi het tegendeel bewezen. Dat is top, maar je weet ook dat die situatie eerder uitzondering dan regel is.

Uitspraak van TYHARO op zaterdag 6 mei 2006 om 22:19:
k voelde me door hem wel gewaardeerd en dan krijg je gewoon meer voor elkaar bij mij...dus zo'n baas moet ik hebben...

Als je het niet doet voor het geld of status, dan doe je het normaliter voor jezelf en of voor waardering. (y)
 
Uitspraak van TYHARO op zaterdag 6 mei 2006 om 23:24:
LOL

We moeten gewoon van iedereen op pf het MBTI profiel hebben. Je zou bij de volgende inlogsessie gewoon verplicht je MBTI moeten laten testen en bij iedereen zou er in het profiel het MBTI kunnen aangevinkt worden. En bij de statistieken kunnen we zien welk muziekgenre welk MBTI heeft :cheer:
Uitspraak van verwijderd op zondag 7 mei 2006 om 00:11:
maar je weet ook dat die situatie eerder uitzondering dan regel is.

Dat weet ik idd... :/
Ook eerste en laatste keer geweest dat zo'n situatie zich voor deed...verder alleen in conflict geweest...

Nou ja...1 keer eerder...bij vakantiewerk (magazijn)...
Ik ontdekte dat de meesten het allemaal verkeerd deden...pakten verkeerde kledingstukken in voor de orders...zetten de dozen voor verwerking zo onlogisch neer dat de degenen die dat weer moesten verwerken uren bezig waren om dat weer recht te zetten...

Dus ben ik op eigen initiatief alles doorgelopen en heb alles rechtgezet wat fout zat omdat ik me er gewoon aan irriteerde dat het niet klopte...
Geheel op eigen risico want voor hetzelfde geld hadden ze me flink op mijn sodemieter gegeven dat ik me bezig hield met dingen waar ik me niet mee moest bezighouden...
Maar het werd me gelukkig juist heel erg in dank afgenomen door het afdelingshoofd...
Ze riep me er later ook steeds bij om even met haar mee te kijken voor dingen op te lossen enzo...

Toen ik daar voor een tweede keer terug kwam voor vakantiewerk hadden ze alles geautomatiseerd...beter voor het proces maar niet voor mij...ik kon na 1 dag dan ook weer weer vertrekken... :/
Jammer idd dat niet meer mensen op dit topic reageren...
Ben benieuwd of er nog meer INTP'ers rondhangen hier om ervaringen mee uit te wisselen hoe zij dat ervaren om een INTP'er te zijn...hoe ze ermee omgaan en hoe zij hun problemen hebben opgelost enzo...
Maar aangezien ik heb gelezen dat dit profiel maar bij 1 tot 3% van de wereldbevolking voorkomt acht ik de kans klein...maar je weet nooit...
Ben benieuwd... :)
 
Uitspraak van TYHARO op zondag 7 mei 2006 om 00:32:
Ze riep me er later ook steeds bij om even met haar mee te kijken voor dingen op te lossen enzo..

:D (y)

Uitspraak van TYHARO op zondag 7 mei 2006 om 00:32:
ik kon na 1 dag dan ook weer weer vertrekken...

Stank voor dank!

Uitspraak van TYHARO op zondag 7 mei 2006 om 00:54:
je weet nooit...

Als er een ding is die je wel op pf leert is dat geduld loont en ... uit de (meest) onverwachtse hoeken komt.
(y)

Hebben we dan het gegeven in gemeen dat er moeilijk met regels en voorschriften kan worden omgegaan, of heb jij daar geen last van?
Ik wordt helemaal knetter van alle domme regels.
VB1 deze week op school stond er een nieuwe waterautomaat op de 5de verdieping. Er stond reeds een op de 2de verdieping die voor iedereen toegankelijk was. Deze van de 5de verdieping is enkel voor professoren, stond op een bordjes. Wtf maakt het nu uit of je student of prof bent om gebruik te maken van een waterautomaat? Waarom zou ik 3 verdiepingen lager achter water moeten als er een vlak voor mijn neus staat? Negeerde ik mooi dat bordje en bam kwam er weer zo'n wannabee flikker prof me de les spellen. Vroeg ie me mooi om het watertje terug te plaatsen.

VB2: 2 weken geleden in de happy dayzz omsloten de 'securitys' langzaam het publiek langs de linkerzijkant om iedereen naar de uitgang toe te laten gaan, terwijl er nog 10minuten werd gedraaid. Mijn water stond op de toog en ik wou dit gaan halen, maar ze hielden me tegen, omdat het TE LAAT was. :frusty: Het ik gewoon doorgelopen, trokken ze nog wat aan mijn shirt enzo (dat je NIET mocht afdoen :frusty: ) en gooide die ene me bijna buiten, omdat ik zei dat ik gewoon om me drinken ging.

2 idiote gevallen waar de meeste mensen zich niet druk om maken, maar ik wordt er knetter van. We zijn allemaal mensen en een gelukkige bevolking bekom je niet door klote ** poepregels.
laatste aanpassing
 
INFJ
 
ESFP

moet zeggen dat t meeste wel aardig klopt! :o

Extraverted sensing types are pragmatic and realistic with a zest for living life to the fullest by way of multiplying experiences. Always on the alert for what needs immediate attention or what might provide a bit of action, excitement or entertainment, they engage quickly with their environment. They seek and enjoy freedom, are good-natured, direct, and tolerant and are often the ones who provide levity.

They have a way with dealing with people on a very equal platform and are not easily star struck. Rank, celebrity and status mean little when they are face to face with another individual.

On the job, they appreciate having the right tools and are quite ingenious at finding ways to fix and repair things with dexterity. They love variety and are curious and adventurous, enjoying the unexpected. Their brand of extraversion is one of deeds rather than words. As long as things are moving along, they are happy. They like to keep things simple and immediate, going with the flow. They are helpful in very concrete ways, providing the correct tools or specific service the person requires. They often have an uncanny ability to respond appropriately in cases of emergencies, often having excellent reflexes. They act without thinking. They also tend to have natural mediating skills.

They are attuned to the environment and the myriad colours, textures, sounds, beauty and the sensuousness of it all. They are quite graceful and agile while moving through their environment. They love having fun and if things are too quiet they may provide the entertainment or distraction. They learn by imitation and are keen observers. They teach through example. Their attention will always go towards whatever provides the keenest impression on their senses.

en nog maar ff door de vertaalmachine gehaald..

Zijn de ontdekkende types van Extraverted pragmatisch en realistisch met een schil voor het leven het leven aan het meest volledig als het vermenigvuldigen van ervaringen. Altijd op het alarm voor welke behoeften de directe aandacht of wat een weinig actie, opwinding of vermaak zou kunnen verstrekken, zij snel met hun milieu in dienst nemen. Zij streven en genieten van naar vrijheid, zijn goedaardig, direct, en verdraagzaam en zijn vaak degenen die levity verstrekken.

Zij hebben een manier met het behandelen van mensen op een zeer gelijk platform en zijn gemakkelijk geslagen geen ster. De rang, de beroemdheid en de status bedoelen weinig wanneer zij met een ander individu van aangezicht tot aangezicht zijn.

Voor de baan, waarderen zij hebbend de juiste hulpmiddelen en zijn vrij ingenieus bij het vinden van manieren om dingen met handigheid te bevestigen en te herstellen. Zij houden van verscheidenheid en zijn nieuwsgierig en avontuurlijk, genietend van onverwacht. Hun merk van extraversie is één van akten eerder dan woorden. Zolang de dingen zich bewegen, zijn zij gelukkig. Zij houden van dingen eenvoudig en direct te houden, gaand met de stroom. Zij zijn nuttig op zeer concrete manieren, verlenend de correcte hulpmiddelen of de specifieke dienst de persoon vereist. Zij hebben vaak een geheimzinnige capaciteit om geschikt in gevallen van noodsituaties te antwoorden, vaak hebbend uitstekende reflexen. Zij handelen zonder het denken. Zij neigen ook om natuurlijke bemiddelende vaardigheden te hebben.

Zij zijn afgestemd op het milieu en de hordekleuren, texturen, geluiden, schoonheid en sensuousness van het allen. Zij zijn vrij bevallig en behendig terwijl zich het bewegen door hun milieu. Zij houden van hebbend pret en als de dingen te stil zijn kunnen zij het vermaak of de afleiding verstrekken. Zij leren door imitatie en zijn scherpe waarnemers. Zij onderwijzen door voorbeeld. Hun aandacht zal altijd gaan naar wat de meest keenest indruk op hun betekenissen verstrekt.
Uitspraak van verwijderd op zondag 7 mei 2006 om 08:50:
2 idiote gevallen waar de meeste mensen zich niet druk om maken, maar ik wordt er knetter van.

Zelfde hier...kan me zo druk maken om zulke onnozele regels...
Die zijn ook opgezet voor "onnozele" mensen volgens mij die geen eigen verantwoordelijkheid kennen enzo...geen zin om daar de dupe van te worden...ik kan prima voor mezelf zorgen...ben verdomme geen kleuter meer... :/

Mogen ze je wel water onthouden trouwens? Water is primaire levensbehoefte...
Ik heb dan ook zo'n hekel aan organisaties die geld/muntjes voor water vragen...ze MOETEN dat gratis verstrekken...


Ben hem kwijt maar ik had gister op een pagina gevonden wat het belangrijkste verschil tussen mijn en jouw type is...

Ik ben in een discussie naast anderen overtuigen tevens al die tijd nog bezig om mezelf te overtuigen dat het zo idd wel klopt...zo niet dan pas ik hem aan...het blijft bij mij steeds maar weer door mijn kop malen om te testen of het zo idd (nog) wel klopt...

Jouw type gaat zekerder een discussie in en is op dat moment zekerder van zijn antwoord...weinig kans tot verandering...

Ofzoiets stond er...kijken of ik het weer terug kan vinden...
laatste aanpassing
 
Uitspraak van TYHARO op zondag 7 mei 2006 om 13:41:
Jouw type gaat zekerder een discussie in en is op dat moment zekerder van zijn antwoord...weinig kans tot verandering...

Precies.
Ik zou ook geen discussie beginnen als ik niet het gevoel heb dat ik als 'winnende' partij uit de discussie zou komen.
Uitspraak van TYHARO op zondag 7 mei 2006 om 13:41:
Mogen ze je wel water onthouden trouwens? Water is primaire levensbehoefte...
Ik heb dan ook zo'n hekel aan organisaties die geld/muntjes voor water vragen...ze MOETEN dat gratis verstrekken..

:D TYHARO (y)
Moesten ze dat doen, dan zouden ze de prijs van de entreekaartjes sterk moeten verhogen, wat dan in het voordeel zou zijn van de waterdrinkers, maar niet voor de anderen. Van mij mogen ze het allesinds doen :-)
We hebben nu al 3 actiepunten: 1) PF overtuigen van het nut van MBTI-functie, 2) uitzoeken het verschil tss INTJ en INTP en 3) Water gratis maken. Mss nog eeen sponsor zoeken om kauwgom uit te delen en dan komt het HELEMAAL goed!

Uitspraak van TYHARO op zondag 7 mei 2006 om 13:41:
ben verdomme geen kleuter meer...

Net daarom voeren ze die kutregels in om je te blijven contoleren.Van security kun je dat verstaan, dat zijn toch kansloze lui, maag goed :-)
Net ff verder gekeken...
Komt er in grote lijnen op neer dat een INTJ impulsiever is...maken sneller beslissingen (zijn daarom goede strategisten)...maar dat kan ze ook soms de kop kosten omdat ze te overhaast een beslissing maken omdat ze nog niet alle mogelijkheden overdacht hadden...
Dat is weer een kenmerk voor een INTP...die haalt er alle mogelijkheden bij en gaat dan eens op gemak (is relatief...kan goed 2 minuten zijn waarin alles razendsnel doorgelopen word) bekijken welke het beste zou zijn...dat heeft voor ons soms weer nadelen omdat we geen doeners zijn vergeleken met een INTJ...dan doen we telang over een beslissing maken omdat we er nog niet uit zijn voor onszelf...
laatste aanpassing
 
Uitspraak van TYHARO op zondag 7 mei 2006 om 14:30:
dan doen we telang over een beslissing maken omdat we er nog niet uit zijn voor onszelf...

Maar langs de andere kant heb je meer kans om tot een betere oplossing te komen als je alle mogelijkheden overloopt. Het is de afwikkeling tussen tijdsefficiëntie en mate van diepgaande werkerking.
Wat ik een beetje miste in de uitleg is het aspect van rationaliteit en planmatigheid t.o.v. gevoelsmatigheid en intuïtie. Ik dacht dat INTJ rationeler en planmatiger recht door zee ging en een INTP eerder volgens het eigen inuïtie op het gevoel afgaat en hierbij andere 'om'wegen maakt dan INTJ.
Klopt...ik spring ook van de hak op de tak bijvoorbeeld terwijl jullie meer volgens een schema (planmatig) werken...
Ik richt dat allemaal meer op mijn gevoel/intuitie in en neem soms idd "omwegen"...wat voor mij geen omweg is maar gewoon een andere weg...
Dat was op de basisschool al met rekenen bij mij...ik kwam tot hetzelfde antwoord maar deed het anders dan hoe me geleerd was want ik vond dat het zo beter was voor mijn gevoel...

Ik heb dan ook "introverted thinking" als dominante eigenschap en "extraverted intuition" als ondersteunde voor de dominante... :)
3e eigenschap is "introverted sensing" en minst ontwikkeld is "extraverted feeling"...niet dat ik geen emoties heb...ik laat ze alleen niet tot nauwelijks zien...opkroppen dus...keiharde waarheid...en als ze eruit komen... :x

Bij INTJ is het "introverted intuition" als dominante eigenschap..."extraverted thinking" als ondersteunend...
3e is "introverted feeling" en minst ontwikkelde is "extraverted sensing"...
 



Uitspraak van TYHARO op zondag 7 mei 2006 om 15:11:
Ik heb dan ook "introverted thinking" als dominante eigenschap en "extraverted intuition" als ondersteunde voor de dominante...
3e eigenschap is "introverted sensing" en minst ontwikkeld is "extraverted feeling"...niet dat ik geen emoties heb...ik laat ze alleen niet tot nauwelijks zien...opkroppen dus...keiharde waarheid...en als ze eruit komen...

Bij INTJ is het "introverted intuition" als dominante eigenschap..."extraverted thinking" als ondersteunend...
3e is "introverted feeling" en minst ontwikkelde is "extraverted sensing"...

Precies en hierbij zijn de eigenschappen:

1.1 Als Sensing (dominant) is en intuition (inferieur) => ISTJ, ISFJ, ESTP en ESFP, bent u zich waarschijnlijk het duidelijkst bewust van wat is.

Het is dan waarschijnlijk dat u
- de harde feiten herkent
- ervaring gebruikt bij problemen oplossen
- opgemerkt wat aandacht vraagt
- de essentie in het oog houdt
- problemen realistisch aanpakt

1.2 Onder stress kunt u
- vastroesten, dezelfde details steeds opnieuw doorlopen
- vastlopen, uw gezond verstand niet gebruiken en mogelijke uitwegen niet zien
- de toekomst negatief zien
- te pessimisch worden

2.1 Als intuition (dominant) is en sensing (inferieur) is => voor INTJ/INFJ, ENTP en ENFP:
Het is dan waarschijnlijk dat u:
- nieuwe mogelijkheden herkent
- nieuwe oplossingen voor problemen vindt
- zich graag op de toekomst richt
- steeds op zoek bent naar nieuwe ideeën
- nieuwe problemen enthousiast aanpakt

2.2 Onder stress kunt u:
- overweldigd worden door aantrekkelijk ideeën en mogelijkheden
- geobsedeerd raken door onbelangrijke details
- zich helemaal verdiepen in één irrelevant detail en het groter geheel uit het oog verliezen
- overdreven opgaan in zintuigelijke waarnemingen, bv eten, drinken, tv, ...


3.1 Als thinking (dominant) is en feeling (inferieur) is => bij ISTP, INTP, ESJ, ENTJ, bent u zich waarschijnlijk het duidelijkst bewust van wat logisch is.
Het is dan waarschijnlijk dat u:

- de situatie analyseert
- op voorhand zwakke punten vindt
- consequent vasthoudt aan een principe
- de "wetten en bewijzen" afweegt
- het hoofd biedt aan tegenstand

3.2Onder stress kunt u:
- uw mening doordrijven tot in het onredelijke
- onbeheerste emotionele uitbarstingen hebben en plots uw woede of ander emoties tonen
- overgevoelig zijn voor 'zogenaamde' minachting
- kritiek heel persoonlijk opnemen



4.1 Als feeling (dominant) is en thinking (inferieur), ISFP, INFP, ESFJ en ENFJ bent u zich waarschijnlijk het duidijkst bewust van wat er van belang is. Het is dan waarschijnlijk dat u:
- meevoelt met mensen
- bent begaan met de gevoelens van anderen
- rekening houdt met verzachtende omstandigheden
- weet wat echt v belang is
- de bijdragen v alle personen waardeert

4.2 Onder stress kunt u:
- stoppen met luisteren naar anderen en minder inschikkelijk worden
- overgevoelig worden voor conflicten, zodat u ze negeert of uit de weg gaat
- hyperkritisch worden, op een onlogische manier overal fouten zien
- te dominant worden, de leiding nemen zonder te lusiteren naar anderen
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op zondag 7 mei 2006 om 16:17:
- nieuwe mogelijkheden herkent
- nieuwe oplossingen voor problemen vindt
- zich graag op de toekomst richt
- steeds op zoek bent naar nieuwe ideeën
- nieuwe problemen enthousiast aanpakt

Dit zie ik op de meeste sites en dergelijke ook staan als kenmerk voor INTP'ers...maar dat komt misschien omdat intuition onze ondersteunende factor is denk ik...
Their minds are constantly working to generate new theories

They love new ideas, and become very excited over abstractions and theories.

Using their Intuition to look beyond the obvious known facts in a given situation, they are flexible, free-thinking and adaptable. Open to new ideas, they will examine novel perspectives in a critical, objective manner.
 
Fascinerend dat je 28m/u je dominante functie, 18m/u je hulpfunctie, 10m/u je derde functie en 4m/u je ondergeschikte functie gebruikt
Geen wonder dat ik af en toe knettergek van mezelf word...vooral omdat ik feeling zo weinig gebruik denk ik...
laatste aanpassing
INFP :)
 
Die test heb ook ook afgelegd. Er is echter nog een betere. De officiële die gebruikt wordt door professionals heeft 88 vragen. Ik heb mijn oplosstingen blad, maar niet het vagenblad. Ik zoek tracht het nog vast te pakken te krijgen, want het zou handig zijn met het olossingenblad die duidt welke vraag wat precies bepaald.
 
Op internet zoeken, ik wordt er knetter van; ofwel is het allemaal copyright bullshit ofwel ben ik een slechte zoeker. Ik ga het eens aan een prof vragen.
In tsstijd: http://www.ccfunda.info/page0/page6/page6.html een site in het nederlands met bekende acteurs getuigende over hun profiel.
Een beroemde INTJ is Edwin Moses, U.S. olympian (hurdles)

LOL...Moses... :respect:
Daar was ik vroeger fan van... 8)

Nou ja...als ik op straat was zei ik bij elke neger die ik zag...kijk papa/mama...moses... :bloos:
laatste aanpassing
 
Ik heb de vragen. Wie ze wil, moet maar een betovernd berichtje sturen.
 
Ik ben ook een INTJ.
INTP, maar vond die laatste lastig te kiezen.

Rodin's Thinker is introverted. Here these thinkers ponder the apparent chaos of the world in order to extract from it the universal truths and principles that can be counted on. These principles, once extracted, will provide the logical structure on which to build strategies.

They have a finely nuanced ability to analyse situations, find root causes and foresee consequences. They distrust action taken too quickly without the necessary investigation. They are usually levelheaded, objective, impersonal yet intensely involved in problem solving. They are fiercely independent, seeking input and comments from a chosen few. When reporting to others, they need to establish credibility first: their own and that of the person they are reporting to. If the gap in knowledge and expertise is too great and their own proficiency dismissed, belittled or ignored, they will lose interest and motivation.

They are less interested in running the world as they are in understanding it. They are curious and capable of explaining complex political, economic or technological problems, taking great pleasure in explaining all the factors and intricacies. They are rigorous with their thoughts and analysis, choosing the exact words that convey precisely what is meant. They may spend a lot of time defining words, concepts and systems in order to define a problematic solution.

They are armchair detectives, scientists and philosophers, spending most of their time in quiet reflection to ponder truth, and solve mysteries. They may tend to neglect social requirements and responsibilities, finding many relationships to be too superficial to be of much interest

Had eerst het verkeerde profiel aangeklikt en snapte er al niets van waarom er zoiets uit de test kwam. Maar dit klopt wel heel erg :o

Behalve dat ik het concentratievermogen en discpline van een kip zonder kop heb en dus niet zo diep op dingen inga als ik zou willen. Klopt gelukkig ook wel qua opleiding (y)

They are rigorous with their thoughts and analysis, choosing the exact words that convey precisely what is meant

Al snap ik niet helemaal wat hiermee bedoelt wordt. :/ Heb juist veel moeite om onder woorden te brengen wat ik bedoel...
laatste aanpassing
Jeeeeuj nog een INTP... :cheer:

Als het op gevoelskwesties en dergelijke aankomt heb ik ook moeite om iets onder woorden te brengen...
Volgens mij bedoelen ze meer dat waar anderen naar het juiste woord zoeken INTP'ers degenen zijn die het juiste woord vinden...
Anderen begrijpen het niet altijd maar dat komt omdat INTP'ers ook weer aardig abstract denken...als je er dan een voorbeeldje bij bedenkt waar het van toepassing op is begrijpen ze het meestal wel...

Concentratie is een bitch voor INTP'ers heb ik begrepen...zijn daarom ook gebaat bij afgezonderd werken...
Want dan zijn ze ergens mee bezig en opeens trekt iets anders hun aandacht...en dan is het andere niet interessant meer... 8)
Althans dat heb ik ook...ik ben ook heel snel afgeleid door dingen die op dat moment net zo interessant...zo niet interessanter zijn dan waar ik eigenlijk mee bezig was...

Ook geen zin in vaste schema's en dergelijke...als je dat bedoeld met discipline iig...

De reden dat INTP'ers zich niet vaak specialiseren in iets...ergens dus heel diep op ingaan...is omdat voordat ze bij dat punt van specialisatie aangekomen zijn ze vaak al zijn uitgekeken op de uitdaging...dan weten ze genoeg over dat onderwerp naar hun mening en gaan ze weer naar het volgende wat hun interesse wekt...
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 mei 2006 om 13:57:
Ik ben ook een INTJ.

:D Opposites attrack zullen we maar zeggen. Signed bij ESFP ;)



Hebben jullie er trouwens wel rekening mee gehouden dat gevraagd wordt te denken aan hoe je was voor je 12 was op het moment dat je twijfelt?

Ik had anders nl. een andere uitslag gekregen. Tegenwoordig speelt mn verstand een veel grotere rol dan het als kind deed. Wellicht was het anders wel ESTP geweest of ENFP ofzo.



Anyway, dit soort dingen zegt me niet zoveel. Het is maar zo'n beknopte versie van de hele MBTI. Sowieso ben ik niet zo'n fan van dit soort diagnostiek. Zelfde geldt voor tests als de Big Five enzo. Of wat heb je nog meer, kernkwaliteiten enzo.
laatste aanpassing
Ik weet dat dat de bedoeling is idd...maar kan niet echt zeggen dat er veel veranderd is ofzo vergeleken met toen...
Spreek iets sneller mensen aan nu...maar zoveel sneller nu ook weer niet...
Plus heeft geen invloed op mijn type denk ik dat het nu wat beter gaat...want ik prefereer het nog steeds om alleen te zitten en dergelijke... :p
laatste aanpassing
Overigens heb ik wel eens vaker zulke online MBTI testjes gedaan en daar kwam toen ook vaak ong. hetzelfde uit. Heb er net voor de gein nog eentje gedaan en daar komt ook weer ESNP uit.

Vooral de Extraversie en de Perceiving komen altijd heel sterk naar voren.

ENFP staat ook wel gelijk aan de Idealisten geloof ik, en ik ben een behoorlijke idealist.



Maar goed, genoeg huis-tuin- en keukenpsychologie. :)

Truste iedereen hier! (k)
laatste aanpassing
 
INTP

They are less interested in running the world as they are in understanding it. They are curious and capable of explaining complex political, economic or technological problems, taking great pleasure in explaining all the factors and intricacies.

:jaja:
 
ESFP
Hartelijk, tolerant, vriendelijk, genieten van alles en maken het op die manier aangenamer voor anderen. Houden van actie en zorgen ervoor dat zaken gebeuren. Weten wat er gaande is en doen maar al te graag mee. Vinden het herinneren van feiten gemakkelijker dan het meester worden van een theorie. Op hun best in situaties die gezond verstand en praktische vaardigheiden vereisen.


Uitspraak van Wackiejacky op vrijdag 12 mei 2006 om 00:26:
k had anders nl. een andere uitslag gekregen.

Doorheen je leven doorloop je natuurlijkerwijs meer dan 1 MBTI-profiel. De bedoeling of het wenselijke is om je minder op 1 MBTI-profiel te richten; je zou van andere profielen elementen moeten overnemen en zo een involutie meemaken van je huidige persoonlijkheid naar een persoonlijkheid die al je mentale functies aandacht toebedeeld.


Uitspraak van Wackiejacky op vrijdag 12 mei 2006 om 00:26:
Het is maar zo'n beknopte versie van de hele MBTI.

Als je terugleest zul je de links/vermeldingen zien voor uitgebreidere testen, maar zoals je zei:
Uitspraak van Wackiejacky op vrijdag 12 mei 2006 om 00:26:
dit soort dingen zegt me niet zoveel.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 12 mei 2006 om 00:55:
INTP

INTP
Rustig en gereserveerd. Houden van theoretische en wetenschappelijk speurwerk. Verkiezen problemen op te lossen door logica en analyse. Zijn hoofdzakelijk geïnteresseerd in ideeën en houden niet zo van feestjes of praatjes. Hebben scherp afgelijnde interesses. Hebben behoefte aan een carrière waarbij een sterke interesse nuttig is.
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 12 mei 2006 om 08:53:
INTP
Rustig en gereserveerd. Houden van theoretische en wetenschappelijk speurwerk. Verkiezen problemen op te lossen door logica en analyse. Zijn hoofdzakelijk geïnteresseerd in ideeën en houden niet zo van feestjes of praatjes. Hebben scherp afgelijnde interesses. Hebben behoefte aan een carrière waarbij een sterke interesse nuttig is.

:jaja: alleen dat ''scherp afgelijnde interesses''... mijn interesses zijn juist heel breed of bedoelen ze dat niet...
 
I N T J