Partyflock

Forumonderwerp · 858095

Waarschuw beheerder
Ik doe zelf nu een opleiding helpende..en vind het wel een leuke opleiding en jullie?

Waarschuw beheerder
hoi hoi, vandaag echt slecht geslapen, hopen dat het na deze nachtdienst wat beter gaat, maar ff een temazepam innemen, anders overleef ik de volgende nacht niet.
Tis hier echt zo rustig op het moment, hoop dat dat bij jou ook zo is..
Waarschuw beheerder
Heb vandaag ook iets slechter geslapen als de dag ervoor. . . gelukkig is dit mijn laatste. . hoef ik straks niet zo'n moeite doen om wat langer te blijven liggen haha
En ja tis hier ook niet super druk gelukkig maar wel erg benauwd :S

Waarschuw beheerder
gelukkig hebben we in de huiskamer airco, dus daar is het nu zelfs een beetje fris,maar dat is voor dit moment wel ok.
in de zusterpost, waar ik nu zit staat een ventilator, is ook goed uit te houden.
Waarschuw beheerder
Joh das wel veel beter dat er airco bij jullie in de huiskamer zit. . waar werk jij dan?
Ja hier in de zusterpost staat gelukkig ook wel een windje nu. . het raam staat wagenwijt open :)

Waarschuw beheerder
in een verzorgingstehuis in Brielle, deze afdeling is eind vorig jaar compleet verbouwd, inc een nieuwe airco!!
raam hebben we net ff open gehad, gelijk een invasie van muggen en nachtvlinders naar binnen,dus weer snel dichtgedaan en de stofzuiger zijn werk laten doen.
Waarschuw beheerder
hahaha gelukkig heb ik een hor voor het raam :)
Nou das wel beter hoor. . in het verpleeghuis hier mag geen airco ivm het ziek kunnen worden van de bewoners dan. . . maja vooruit komen we ook wel weer doorheen deze zomer haha

Waarschuw beheerder
de airco kunnen we zelf qua temperatuur aanpassen, maar zelfs als ie uit staat, zijn er nog bewoners die het koud hebben en met een vest aanzitten.
Op mijn afdeling op dit moment nog maar 10 bewoonsters, waarvan er maar een in een rolstoel zit, de rest wandelt wat af over die gang, lijkt af en toe de lijnbaan wel...
zijn trouwens ook dementerenden...
Waarschuw beheerder
ohw nee wij hebben ook 10 bewoners op de huiskamer maar daarvan lopen er 2 en de rest zit in de rolstoel. . . best zwaar. .
Waarschuw beheerder
Ga miss iets met sociale studies doen..

Maatschappelijk werk met gevangenen & moeilijk opvoedbare jeugd & personen uit het leger.
Artiest DanM
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 maart 2006 om 19:06:
Ik doe zelf nu een opleiding helpende..en vind het wel een leuke opleiding en jullie?

:yes: zit ook aan een carriereswitch te denken, ik ga leren voor billewassert in het bejaardenwegkwijncentrum om de hoek hiero...:9
Waarschuw beheerder
ik doe opleiding voor vig niv.3 in verpleegtehuis, maar ben bezig met sollicitaties voor verpleegkundige in het ziekenhuis

Waarschuw beheerder
ik ben net klaar met me opleiding helpende
ga nu verder met spw

Waarschuw beheerder
Doe opleiding verpleegkundige nu naar het 2e jaar van het MBO
en ik vind het toppie :cheer:
Ben verzorgende in 2 verzorgingshuizen B)

Gewoon de omgang met mensen, iets voor ze kunnen betekenen :yes:

Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb nooit een opleiding echt in de zorg gedaan en ben nu toch in de gehandicaptenzorg terechtgekomen. Als clientbegeleider :D Maar daarvoor heb ik wel allerlei dingen gedaan van vrijwillige activiteitenbegeleider tot casemanager waarbij grote raakvlakken in de zorg dus dan rol je er op een gegeven moment zo in. (y)

En ik vind het fantastisch :D

Waarschuw beheerder
Zeker wel!
Ben net klaar met SPW4 en ga nu verder met Maatschappelijk Werk en Dienstverlening in A'dam.
Ik wil de gehandicaptenzorg in..weet nog niet precies wat..maar dat komt wel goed :)
Waarschuw beheerder
ik heb nog steeds boeken voor het 1e jaar hbo-v te koop..iemand geinteresseert?? pb me dan ff. kuss

Waarschuw beheerder
Hmm hbo-V begin er nu toch weer op terug te komen..
Denk mijn P halen en overwegen om iets anders te gaan misschien wel werken als ik de geschikte baan tegen kom of iets bij de overheid.

Waarschuw beheerder
:nee::nee:

Waarschuw beheerder
ik ben nu officieel geslaahd voor me diploma helpende:D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 14 oktober 2006 om 11:48:
ik ben nu officieel geslaahd voor me diploma helpende

gefeliciteerd:D

k heb 2 weken gelee mn diploma verpleegkundige nivo 4 gehaald:D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 26 juni 2006 om 12:06:
De zorg is niets voor mij (N)!

Voor mij ook niet :no:

Waarschuw beheerder
donateur
Gelijk in de week dat we griepvaccinaties geven (3 middagen lang) heb ik tevens 2 nascholingen in Rotterdam.. Drukdrukdruk..

Al die mensen die vragen wanneer ze griepspuiten krijgen.. En elke keer maar blijven uitleggen dat door een productiefout de levering vertraging heeft opgelopen.. Landelijk.

Ach ja, het zijn schatjes hoor, mijn patiënten :lief:

Alleen ben ik toch blij dat ik ze deze week geen van alle zie, leve de vrije dagen b)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 14 oktober 2006 om 11:48:
ik ben nu officieel geslaahd voor me diploma helpende

Uitspraak van raketje op zaterdag 14 oktober 2006 om 13:00:
k heb 2 weken gelee mn diploma verpleegkundige nivo 4 gehaald

:cheer: gefeliciteerd ! :cheer:

ik heb vorig jaar binnen defensie verzorgende IG afgerond :D

:flower:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 14 oktober 2006 om 17:02:
in de week dat we griepvaccinaties geven (3 middagen lang)

denk dat ik gek zou worden van al die naaalden zetten:x

Uitspraak van tripchick op zaterdag 14 oktober 2006 om 17:04:
ik heb vorig jaar binnen defensie verzorgende IG afgerond

jij ook gefeli:P

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van raketje op zaterdag 14 oktober 2006 om 17:09:
denk dat ik gek zou worden van al die naaalden zetten:x

Lopende band werk :cheer: Ach, mensen vinden het leuk, al die kleine beetjes aandacht.. Alleen kinderen een vaccinatie geven is een stuk lastiger.. Kan me nog herinneren dat er vorig jaar eentje gillend wegrende en onder het bureau kroop.. :[

Ik geef ze allemaal in armen.. Mensen weten het: Mouw omhoog, spuit erin jassen en klaar..

Eigenlijk is het altijd wel gezellig die 3 middagen.. Maar je bent kapot aan het einde van de laatste middag..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 14 oktober 2006 om 17:17:
Lopende band werk Ach, mensen vinden het leuk

hihihihi, ik snap wat je drmee bedoelt. Maar dit klinkt zo gek:
Mensen komen voor naald in arm en dat vinden ze leuk:D hihi

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van raketje op zaterdag 14 oktober 2006 om 17:50:
Mensen komen voor naald in arm en dat vinden ze leuk:D

De meeste mensen vinden het niet erg nee, leuk is minder..
Alleen dan die kinderen, als ze het woord "spuit" al horen dan rennen ze keihard weer weg..
Vastbinden, allemaal :[

O:)
Maar goed, krijg er zelf ook eentje.. :)
Waarschuw beheerder
wat ik altijd het leukste vind is als er zow een ''stoere man'' in het ziekenhuis ligt. Vol met tattoes en piercings enzo. Als je die een prikje moet geven, verschuilen ze zich bijna onder hun bed :lol:
Dan denk ik altijd, deed je dat ook toen je voor die tattoes en piercings ging?:P

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van raketje op zaterdag 14 oktober 2006 om 18:16:
wat ik altijd het leukste vind is als er zow een ''stoere man'' in het ziekenhuis ligt. Vol met tattoes en piercings enzo. Als je die een prikje moet geven, verschuilen ze zich bijna onder hun bed

Ja dat is leuk!! Had ik op poli urologie bij vasectomie (sterilisatie) tijdens één van mijn stageperiodes :)
Komt er een stoere man binnenlopen, maar op het moment dat de uroloog binnenkomt houdt ie het niet meer uit..

Nu zijn dat volgens mij ook echt wel gemene spuiten in je testes, ben blij dat ik dat nooit hoeft te voelen, dus ik kan me in die situatie iets voorstellen..

Maar bijv. infuus inzetten dmv een naald, neuh, daar moet iedereen wel tegenkunnen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ik vind het leuk om te doen...
k ben klaar met school, ben verzorgende en heb een vaste baan in een verzorgingshuis:P:P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 14 oktober 2006 om 18:19:
Ja dat is leuk!! Had ik op poli urologie bij vasectomie (sterilisatie) tijdens één van mijn stageperiodes
Komt er een stoere man binnenlopen, maar op het moment dat de uroloog binnenkomt houdt ie het niet meer uit..

hihihi. Ik heb stage gelopen op de afdeling Urologie, daar gingen mannen ook voor een vaso vaso (ongedaan maken van sterilisatie) En dan moesten ze ook zow een heel strak soort broekje oom. Ben ff vergeten hoe die letterlijke ballenknijper heet, maar als je alleen al naar ze keek schreeuwden ze het ook uit. T zag er ook niet uit, blauw enzo, auwie

maarre...mannen zijn niet echte helden neej B)
Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb de opleiding SPW niveau 4 gedaan en werk sinds 4 jaar in de gehandicapten zorg. Met allemaal oudjes (de oudste is vorige maand 100 geworden). Vind het zelf heel leuk werk! kan de gehandicapten zorg echt aanraden!
Waarschuw beheerder
Ik zit nu zelf in het laatste jaar van de HBOv (vp niveau 5) Hierna wil ik sowieso ook nog verder studeren (geneeskunde)

Zelf werk ik in de psychiatrie, op een redelijk zware afdeling... en ik vind het zulk dankbaar werk. En dat stukje spanning kan je er ook in tegen komen aangezien wij ook crisis-opvang doen.
Waarschuw beheerder
Ik ga het vanaf volgende maand ervaren. :-)
Waarschuw beheerder
Ben alweer een half jaar werkzaam als niv. 5 verpleegkundige op een endoscopieafdeling, bevalt echt super (Y)

heb alleen dit weekend bereikbaarheidsdienst voor spoedgevallen, dat is dan weer iets minder, kan niet op stap ;)
Waarschuw beheerder
Als ik het zo een beetje doorlees, zijn er niet heel veel mensen die in de psychiatrie werken volgens mij!

Ik doe dat wel, en vind het echt een geweldig mooi en interressant beroep!

Ga nu mijn 2e jaar in, dus ben nog wel ff bezig voor ik gediplomeerd verpleegkundige in de GGZ ben, maar de tijd vliegt tot nu toe voorbij! :)

Waarschuw beheerder
Berjaardenverzorging ofzo zou echt niks voor mij zijn.
Ik heb echt een hekel aan oude mensen..vind het al vervelend als zo'n naar zeikstinkende ouwe graftak naast me komt zitten in de bus..

Maar respect voor de mensen die het wel kunnen!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van raketje op zaterdag 14 oktober 2006 om 21:51:
En dan moesten ze ook zow een heel strak soort broekje oom. Ben ff vergeten hoe die letterlijke ballenknijper heet, maar als je alleen al naar ze keek schreeuwden ze het ook uit.

Ja, het is toch hun eigen wil om een vaso vaso te doen 8)

Uitspraak van raketje op zaterdag 14 oktober 2006 om 21:51:
mannen zijn niet echte helden

:D
Waarschuw beheerder
Ik doe verzorgende IG BBL en zit in mijn laatste jaar..ik weet niet hoe het de rest is vergaan maar de eerste 2 jaar waren echt simpel..dit laatste jaar is echt aanpoten..lijkt wel of alles tegelijk komt:S
Maar goed..ga er gewoon voor..doe het ook voor mijn 2 kindjes en dan straks een mooi diploma op zak!Degeen die geslaagd waren..GEFELICITEERD!!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van forbidden paradise op maandag 16 oktober 2006 om 15:44:
ik weet niet hoe het de rest is vergaan maar de eerste 2 jaar waren echt simpel..dit laatste jaar is echt aanpoten..lijkt wel of alles tegelijk komt

komt me bekend voor;)
Ik heb vpk nivo 4 gedaan BOL, maar de eerste 3 jaar was ik meer thuis dan op school. zo weinig lessen. Ook nooit huiswerk enzo. en het laatste jaar opeens allemaal werkstukken maken en moeilijk. Echt veel werk in het laatste jaar. Best lastig na 3 jaar nixen;)
Waarschuw beheerder
Nee niets voor mij, de zorg...
Vind het overigens wel super knap voor de mensen die het wel doen (Y)..
Waarschuw beheerder
ja precies raketje..dat heb ik dus nu ook..al mijn vrije tijd gaat in school en mijn sociale leven staat op een behoorlijk laag pitje. Maar goed..eerst nog maar even mijn rekenen te zien halen volgende week..als ik die niet haal mag ik de 304 niet doen en heb ik alleen mijn niveau 3:S
Waarschuw beheerder
Uitspraak van forbidden paradise op dinsdag 17 oktober 2006 om 14:20:
nog maar even mijn rekenen te zien halen volgende week..als ik die niet haal mag ik de 304 niet doen en heb ik alleen mijn niveau 3:S

rekenentoets moet lukken toch;) Wij mochten hem zelfs 5 x herkansen. minimaal een 8 halen he...
en hoe heet 304? kan me niet herrinneren dat ik die ook heb gehad.
Wat is nou eigenlijk precies het verschil tussen nivo 3 en IG?
Waarschuw beheerder
Wij mogen het rekenen maar 2x herkansen..helaas..de 304 is verplegende elementen voor verzorgenden. IG'ers mogen net iets meer dan gewoon verzorgenden. Je mag injecteren, sondes inbrengen, catheters inbrengen...het neigt best wel veel naar niveau 4 toe. Maar het lullige is..dat als je in een verpleeghuis werkt, zoals ik, dat de verpleegkundige al die handelingen uitvoert. Dus ja, op een gegeven moment ben je wel bevoegd maar niet meer bekwaam. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik echt niet in een verpleeghuis wil blijven werken. Waar ik werk is het ook kleinschalig wonen en ben het een beetje heel erg beu. Als je klaar bent op je werk begint alles weer opnieuw als je thuis komt en dat is best vermoeiend. Ik zou liever in het ziekenhuis gaan werken..daar behoud je tenminste je kennis.
Waarschuw beheerder
als je in het ziekenhuis wilt werken zou ik toch minimaal voor verpleegkundige niveau 4 gaan, anders ben je nog bijna heel de dag met de basiszorg bezig
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Niet met je IG..althans..in Vlissingen en Goes niet. Ze vragen alleen wel van je dat je op den duur de verpleegkundige opleiding gaat doen en dat zou ik dan ook niet erg vinden. Maar een verpleeghuis? nee niet meer..is leuk om te starten maar als je echt meer wilt zul je toch verder moeten kijken..

Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb wel respect gekregen voor de mensen die in een verpleegtehuis werken. Ik zou dat nooit van mij leven kunnen doen.

Waarschuw beheerder
Ik wil later in de psychiatrie. Ook een deel van zorg en welzijn. De zorg leek mij wel wat maar welzijn trekt me toch meer. Hou van uitdagingen dus een tbs kliniek lijkt me ook wel wat.. Maar goed, we zien wel wat ervan komt..